بازدید 2051
۱

۱۸۰ کشته و ۱۸۰۰ زخمی در درگیری‌های سودان

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سودان گفت : در درگیری‌های سه روز گذشته در سودان تا کنون ۱۸۰ غیرنظامی و نظامی کشته و دست کم ۱۸۰۰ نفر زخمی شده اند.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 18 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما  از شبکه تلویزیونی الجزیره، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سودان افزود: طرف‌های درگیر در سودان تمایلی به میانجی گری برای برقراری فوری صلح ندارند. اولویت کنونی ما در سودان، بازگشت به روند سیاسی و دستیابی به حل و فصل پایدار بحران در این کشور است.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: شرایط فعلی اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به سودان را نمی‌دهد. ما از طرفین درگیر می‌خواهیم درگیری‌ها را به سرعت متوقف کنند و به نهاد‌های بشردوستانه اجازه دهند کمک‌ها را به دست غیرنظامیان برسانند.

وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم درباره طرفی که دست برتر را در درگیری‌ها دارد، اظهارنظر کنیم و اوضاع میدانی شفاف نیست. ما از مقامات سودانی می‌خواهیم تحقیقات را درباره کشته شدن سه نفر از کارمندان سازمان ملل در این کشور آغاز کنند.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: من پیش بینی می‌کنم کشور‌هایی که در سودان دارای نفوذ هستند، طرف‌های درگیری را برای دستیابی به آتش بس تحت فشار قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاقبت کشوری که گول وعد های آمریکا و اسرائیل را بخورد بهتر از این نمیشود اول تجزیه شد حالا جنگ داخلی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل