بازدید 19473
با چهارصد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ورود جنگنده‌های اسلواکی به اوکراین/ اوکراین پیشنهاد میانجی‌گری عراق را رد کرد/ زاخارووا: تجربه جنگ جهانی دوم در حال تکرار است/رقم کمک‌های غرب به اوکراین فاش شد

چهارصد و چهارده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 17 April 2023

ورود جنگنده های اسلواکی به اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و چهارده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: غرب مانع پایان درگیری در اوکراین است
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۰۰:۲۸

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: درحالیکه مسکو خواهان رسیدن به یک راه حل پایدار برای پایان درگیری در اوکراین است اما غرب مانع آن بوده و برای رسیدن به این هدف تلاش نمی‌کند.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با مائورو ویرا همتای برزیلی خود افزود: ما باید مناقشه را به سیاقی پایدار حل کنیم، نه به روش کوتاه مدت؛ اما کشورهای ناتو و غرب به تعهداتی که بر عهده گرفته بودند عمل نکرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه از ویرا به دلیل مخالفت برزیل با تحریم‌های تجاری اعمال شده علیه مسکو توسط چندین کشور پس از حمله روسیه به اوکراین تشکر کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: این تحریم‌ها محصول یک تصمیم غیرقانونی هستند زیرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تائید نشده‌اند.

ویرا همچنین درباره تحریم‌ها گفت که برزیل به طور سنتی فقط از تحریم‌هایی حمایت می‌کند که از تائید شورای امنیت برخوردار هستند و خاطرنشان کرد که این تحریم‌ها بر کل اقتصاد جهانی که هنوز از همه‌گیری کرونا بهبود نیافته‌اند، تأثیر گذاشته است.

وزیر امور خارجه برزیل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی موضع کشورش را در مورد لزوم دستیابی به آتش بس در اوکراین و تشکیل گروهی از کشورهای دوست برای پیگیری راه حل میانجی‌گری تکرار کرد.

برزیل اولین ایستگاه تور آمریکای لاتین لاوروف محسوب می‌شود. وی طی چند روز آینده به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه، سه کشوری که روابط نزدیک اقتصادی و سیاسی با روسیه دارند خواهد رفت.

لاوروف پس از نشست خود با ویرا، قرار است با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در اقامتگاه رسمی اش در برازیلیا دیداری خصوصی داشته باشد.

آغاز رزمایش بزرگ بین‌المللی در سوئد
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۰۰:۲۶

 وزارت دفاع سوئد اعلام کرد: این رزمایش تا ۱۱ ماه مه (۲۱ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و ایالات متحده، بریتانیا، فنلاند، لهستان، نروژ، استونی، لتونی، لیتوانی، اوکراین، دانمارک، اتریش، آلمان و فرانسه در آن شرکت خواهند کرد.

هدف از این رزمایش‌ها افزایش آمادگی رزمی نیروهای مسلح سوئد برای مقابله با حمله نظامی فرضی به این کشور است.

در بیانیه وزارت دفاع سوئد آمده است: این رزمایش یکی از ابزارهای اصلی افزایش، تمرین و نمایش آمادگی رزمی است. ما همراه با واحدهای نظامی متحدان خود، در حال تقویت امنیت و در عین حال تقویت قابلیت‌های عملیاتی سوئد هستیم.

این رزمایش در هوا، زمین و دریا با شرکت حدود ۲۶ هزار سرباز از تمام واحدهای نظامی، عمدتاً در جنوب سوئد و همچنین در جزیره گوتلند انجام خواهد شد.

جنگنده‌ها، بالگردها، هواپیماهای ترابری و سایر هواپیماها، پروازهای جنگی را از چندین پایگاه مختلف و فرودگاه‌های غیرنظامی انجام خواهند داد. میدان اصلی آموزش پرواز در جنوب مرکزی سوئد از ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) تا ۱۱ ماه مه (۲۱ اردیبهشت) به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.

یکی از افسران هنگ اسکارابورگ سوئد در مصاحبه با رادیوی این کشور توضیح داد: یکی از بخش‌های اصلی این رزمایش بین‌المللی کمک به کشور میزبان (سوئد) و همچنین حمایت از سوی واحدهای خارجی خواهد بود.

تقابل جت‌های انگلیس و آلمان با هواپیماهای روسی بر فراز خلیج فنلاند
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۲۲:۳۲

 رسانه‌های انگلیسی روز دوشنبه از تقابل جنگنده‌های انگلیسی و آلمانی سه فروند هواپیمای نظامی روسیه خبر دادند.

روزنامه «دیلی میل»  مدعی شد که جنگنده‌های «تایفون» نیروی هوایی انگلیس روز جمعه یک هواپیمای تجسسی و  ۲ فروند جنگنده روسیه در آستانه ورود به حریم هوایی ناتو بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند. در این ماموریت، جنگنده‌های انگلیسی با کمک جت‌های نیروی هوایی آلمان مستقر در استونی بر فراز «خلیج فنلاند» به مقابله به هواپیماهای روسی برآمدند. نوع هواپیماهای روسی «ایلوشین-20 » ویژه جمع آوری اطلاعات و دو فروند «سوخو-۲۷» بود.

این رویداد در حال رخ داده که جنگنده‌های روسی همواره با رعایت معیارهای بین‌المللی بر فراز حریم هوایی منطقه ماموریت گشتی انجام می‌دهند و این جنگنده‌های ناتو هستند که معمولا قوانین بین‌المللی هوانوردی را رعایت نمی‌کنند.

 به نوشته دیلی میل، در بیانیه  نیروی هوایی انگلیس آمده است که اهمیت رهگیری این هواپیماها تعهد به دفاع از حریم هوایی ناتو را با کمک متحدان نشان می‌دهد. این پنجمین بار است که جنگنده‌های انگلیسی و آلمانی در شش هفته گذشته با هواپیماهای نظامی روسی نزدیک حریم هوایی ناتو مقابله می‌کنند.

در ماه‌های گذشته حریم هوایی آبهای دریاهای بالتیک و سیاه بارها صحنه پروازهای خلاف قاعده هواپیماهای جاسوسی و نظامی اعضای ناتو نظیر انگلیس، آمریکا، آلمان و نروژ بوده است.

ائتلاف ناتو برای رصد فعالیت نیروی هوایی و زمینی روسیه  چندین هواپیمای «آواکس» در رومانی به تازگی مستقر کرده است.  این هواپیما‌ها در پایگاه هوایی رومانی در فرودگاه بین‌المللی «هنری کونادا» در بخارست مستقر هستند. «اوآنا لانژسکو» سخنگوی ناتو گفت: «از آنجایی که جنگ روسیه در اوکراین همچنان صلح و امنیت اروپا را تهدید می‌کند، نباید در عزم ناتو برای حفاظت و دفاع از هر وجب از خاک متحدان تردید داشت.»

رقم کمک‌های غرب به اوکراین فاش شد
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۱۹:۵۳

 یک مقام ارشد دولت اوکراین رقم کل کمک‌های بین‌المللی دریافتی این کشور از ابتدای عملیات نظامی ویژه روسیه را اعلام کرد.

«یاروسلاو ژلزنیاک» قانونگذار اوکراینی روز دوشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، بیش از ۴۵ میلیارد دلار در قالب حمایت بین المللی به بودجه این کشور اضافه شده است.

این مقام اوکراینی در پیامی در حساب تلگرامی خود آورد: کمک‌های مالی بین المللی به اوکراین (دقیقاً صحبت از اعتبارات و کمک‌های مالی به بودجه است) از ۴۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.

زاخارووا: تجربه جنگ جهانی دوم در حال تکرار است
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۱۹:۵۱

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدامات ضد روسی جمهوری چک انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو توقیف تانک‌های مراکش از سوی جمهوری چک و ارتقا آنها در این کشور به منظور انتقال به اوکراین را مورد فاحش مصادره واقعی سلب مالکیت تلقی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه این پرونده فاحش را شاهد دیگری از مسیر خصمانه ضد روسی مقامات چک می‌داند که در چارچوب آن، پراگ از زیر پا گذاشتن مقررات اساسی حقوق بین‌الملل مربوط به تجارت تسلیحات مضایقه نمی‌کند.

زاخارووا ضمن ابراز تأسف گفت : شاهدیم که تجربه غم انگیز جنگ جهانی دوم در حال تکرار است، زمانی که شرکت های چک به عنوان بخشی از مجتمع نظامی-صنعتی آلمان نازی، با تسلیحات خود رایش سوم را برای ادامه جنگ تجهیز می‌کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: به نظر می رسد که رهبری کنونی جمهوری چک از تاریخ درس نگرفته است، زیرا آنها به شکلی مشتاقانه کشور خود را به یکی از اصلی ترین مکان های تولید، تعمیر و نوسازی تجهیزات نظامی برای ارسال به رژیم نئونازی کی‌یف تبدیل کرده‌اند.

رهبر چچن حاضر نشد با سربازان اسیرشده‌اش در اوکراین دیدار کند
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۱۹:۴۶

رهبر چچن سربازانش را مقصر اسیر شدن در اوکراین دانست و پس از تبادل زندانی صورت گرفته به مناسبت عید پاک، با اسرای چچنی آزاد شده دیدار نکرد!

به گزارش پایگاه اوکراینسکا پراودا، رمضان قدیروف، رهبر چچن گفت: پنج سرباز چچنی از اسارت اوکراین به گروزنی، مرکز چچن بازگشتند. خبرنگاران نظر مرا در این باره پرسیدند. به اعتقاد من، سرباز چچنی نباید هیچ دلیلی برای اسارت داشته باشد!

وی افزود: ممکن است بهانه‌های مختلفی وجود داشته باشد اما هر چه باشد سرباز چچنی باید ثابت کند که هیچ چاره دیگری نداشته است. و او باید این را با بازگشت به خط مقدم ثابت کند.

قدیروف در ادامه گفت: به همین خاطر است که با سربازانی که از اسارت بازگشته‌اند، دیدار نکردم. این موضوع نه تنها برای یک سرباز بلکه برای کل یگان و کل هنگی که سربازان در آن خدمت می‌کنند، افتخار است. اجازه دهیم آنها ثابت کنند که قصد اجتناب از جنگ را نداشتند، از مواجه با دشمن نترسیده بودند و قصد نداشتند سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به سرعت فرار کنند.

وی تصریح کرد:‌ بدون شک اسارت یک جرم نیست. من این را درک می‌کنم. بسیار خوشحالم که این سربازان زنده هستند. یک ساعت پیش از آنکه اسیر شوند تماس رادیویی گرفته بودند و گزارش دادند که مهماتشان تمام شده است. اما یک جنگجو نباید کورکورانه و حساب‌نشده شلیک کند، بلکه باید به هر شلیک فکر کند و تا می‌تواند تیر ذخیره کند. متوجه شدم که این اشتباه من نیز بوده است که آنها برای چنین شرایطی به خوبی آماده نبودند و به طور کامل درک نکرده بودند که یک سرباز باید برای مهماتش برنامه‌ریزی داشته باشد.

قدیروف افزود: این سربازان اکنون این فرصت را دارند که به خودشان، هم‌رزمانشان، فرمانده‌شان و کل چچن ثابت کنند که این اسیر شدن یک اقدام اجباری بود.

اوکراین پیشنهاد میانجی‌گری عراق را رد کرد
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۱۹:۴۴

 اوکراین پیشنهاد عراق برای میانجی‌گری در مذاکرات میان کی‌یف و مسکو را نپذیرفت.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در جریان سفری به عراق پیشنهاد این کشور را برای میانجی‌گری و حل و فصل بحران در اروپا رد کرد.

وزیر خارجه اوکراین در دیدار با «فواد حسین» همتای عراقی خود بار دیگر بر موضع این کشور مبنی بر اینکه کی‌یف در هیچ مذاکره صلحی شرکت نخواهد کرد مگر اینکه روسیه از تمام سرزمین‌های آن خارج شود، تاکید کرد.

کولبا با وجود رد پیشنهاد عراق برای حل و فصل بحران در اوکراین، اعلام کرد که دولت متبوع وی به تقویت واحیای دوباره روابط با عراق امیدوار است.

ورود جنگنده های اسلواکی به اوکراین

در ادامه حمایت‌های تسلیحاتی گسترده و ضد روسی غربی‌ها از اوکراین، اسلواکی از تحویل جنگنده به این کشور خبر داد.

منابع رسانه‌ای از براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی خبر دادند که این کشور همه جنگنده‌های وعده داده شده به اوکراین را به این کشور تحویل داده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع اسلواکی، روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که ۱۳ جنگنده «میگ-۲۹» به اوکراین داده است.

این اقدام اسلواکی که یک کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپاست، در شرایطی انجام شد که این کشور در ماه مارس وعده داده بود، به اوکراین جنگنده تحویل بدهد و ماه گذشته چهار فرونده میگ-۲۹ به کی‌یف داد.

ارسال جنگنده اسلواکی به اوکراین در ادامه پمپاژ تسلیحاتی غربی‌ها علیه روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است؛ چهاردهم فروردین ماه بود که لهستان، یکی دیگر از کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که به اوکراین جنگنده میگ-۲۹ تحویل داده است.

اقدام اخیر اسلواکی و لهستان در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر، بارها درباره احتمال اقدام غرب شامل آمریکا برای ارسال جت‌های جنگنده گمانه زنی شده است.

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان طی مصاحبه اواخر بهمن ماه سال گذشته با روزنامه ایتالیایی «کوریله دلا سرا» ضمن تاکید بر ضرورت تداوم فشارهای غرب علیه روسیه اعلام کرده بود، تصمیم ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین توسط ناتو گرفته خواهد شد.

آمریکا دارایی های توقیف شده دولت روسیه را به اوکراین تحویل می دهد

 جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: واشنگتن در حال بررسی طرح های قانونی برای تحویل دارایی های توقیف شده دولت روسیه به اوکراین است.
 
یلن در گفت و گوی خبری با شبکه سی ان ان گفت: این مسئولیتی است که من فکر می کنم جامعه جهانی انتظار دارد روسیه آن را متحمل شود. این چیزی است که ما با شرکای خود در مورد آن گفت و گو می کنیم، اما محدودیت های قانونی در مورد آنچه می توانیم با دارایی های مسدود شده روسیه انجام دهیم وجود دارد.
 
وی در ادامه افزود: واشنگتن قبلاً انتقال دارایی های توقیف شده از افراد روس به اوکراین را آغاز کرده بود، اما هنوز نمی توان همین کار را با دارایی های دولتی روسیه انجام داد.

کرملین: آمریکا همواره جاسوسی روسیه را کرده است

روز دوشنبه، دیمیتری پسکوف، اعلام کرد که ایالات متحده هرگز از تلاش برای جاسوسی از روسیه دست برنداشته است.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: اسناد افشا شده پنتاگون نشان می‌دهد، این کشور در سال‌های گذشته همواره اطلاعات مربوط به روسیه را جمع آوری کرده است.

پسکوف، در پاسخ به این که آیا کرملین نگران افشای اطلاعات است، گفت: سرویس های ویژه و واحد ضد جاسوسی ما وظایف خود را انجام می‌دهند. ایالات متحده هرگز از تلاش برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی علیه ما دست برنداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۶
میگن دنیا درا مکافات هست ! جنگنده های میگ 29 روسی حالا شدن بلای جان خود روس ها و از طرفی کشورهای دارنده هم از فرصت جنگ استفاده کرده و از دست سلا حهای روسی خودشون رو خلاص میکنن تا برن سراغ امریکا و سلاح های غربی ! لعنت بر امریکا که چه دسیسه ای دارد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
عزیزم در حد کارتت بازی کن . ده پانزده تا جنگنده خوراک دو سه روز پدافند هوایی است . هنوز نفهمیدی آمریکا از یک طرف و غربزده ها و کارچاق کن های داخلیشان از طرف دیگر در حال تخلیه انبارهای تسلیحات این کشورها هستتد تا آرام آرام با تسلیحات آمریکایی جایگزین
کنند . واقعا فهمیدن این مطلب اینقدر سخته
هرگونه کمک به اوکراین وضعیت را بدتر می‌کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
آره، بابا. اگر اوکراینی ها همان اول تسلیم می شدند و غربی ها هم می گذاشتند روسیه اوکراین را تصرف کند وضعیت خیلی بهتر می شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
از نظر شما نباید به اوکراین کمک کرد تا روسیه متجاوز کل اوکراین رو بگیره و به فکر تصرف کشور بعدی بیافته ؟

جنگ جهانی دوم درس عبرتی هست تا جلوی متجاوز در همون ابتدای کار با تمام قدرت گرفته بشه وگرنه هرج و مرج کل دنیا رو میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
اکراین زمین سوخته شد رفت
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
دوست عزیز متجاوز تر از آمریکا داریم کدوم درس از جنگ جهانی دوم بعد از همین جنگ جهانی دوم کلی جنگ داشتیم که میلیونی کشته داشت اتفاقا اگر قرار باشه که متجاوز مشخص بشه ظاهر قضیه را نگاه نکن باطن قضیه را ببین الان مثلاً اوکراین آرام است کل اوکراین شده قبرستان کرور کرور مردم اوکراین کشورشان را ترک میکنند کرور کرور مردم اوکراین از اثرات جنگ کشته می‌شوند کدوم دولتی در جهان اینقدر نالایق باشه کدوم جنگ تحمیلی خود اوکراین خواستار جنگ بود
بیا برو از کشور مردم بیرون ، جنگ تمومه !! به غرب چه ربطی داره ؟!
طرف زاییده زیرش ، دست از مناطق اشغالی ام نمیخوات برداره....جالبه !!!
اروپا و آمریکا نمی خواهند بازنده جنگ خود خواسته باشند. هر چه توان دارند به میدان آورده اند. پس روسیه با اوکراین نمی جنگد. وقتی شورای امنیت تصمیم نگرفته. دور زدن شورا باید عواقب داشته باشد. ناتو خودسر وارد معرکه شده است. به نظر می رسد روسیه می تواند با عنوان رئیس شورای امنیت به ناتو اخطار نماید و در قدم اول جنگنده های ناتو را که به سمت روسیه و یا وارد اوکراین می شوند منهدم نماید. یا کارخانه های اسلحه سازی در چک را نابود کند.
غرب متجاوز هر جا رفت همینه.بزور باید بیرونش کنن...زلسنکی صدام حسین جدید...وقتی خوب پول در آورد غرب بعد خودشون ترورش میکنن...همین روزاست روسیه تمام نقاط حساس اوکراین شخم بزنه....مثل اسرائیل تو غزه لبنان سوریه یمن افعانستان وووو کسی هم حرفی نمیتونه بزنه چون خودشون انجام میدن.مثل فرانسه آلمان تو لیبی توافریقا آلمان که بمب شیمایی فروخت صدام.تسلیحات کشور جمعی میده اسرائیل.جنایکار ناقض تمام حقوق بینملل.انگلیس که هیچی دیگه مادر تمام جنایات با آمریکا...پوتین گول اینا رو خورد فکر کرد آدم هستن.بویی نبردن از انسانیت
زنده باد اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
زنده باد زلنسکی اختلاس گر
به سخنگوی وزارت خارجه مسکو باید گفت اون موقع که به صورت وحشیانه به همراه انگلستان به ایران حمله کردید اونم بعد حمله هیتلر به روسیه جهت انتقال سلاحه های انگلیسی و آمریکایی به استالینگراد و لینیگرادو... ودر زمان قحطی ایران اندک خوراکی مردم ایران رو برای جبهه های جنگ خودشون می بردن در روسیه واز انتقال سلاح توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها خوش خوشان تان بود نمی گفتی چرا آمریکا و انگلیس دارند به ما کمک می کنند جهت متوقف کردن ماشین جنگی هیتلر تونم از راه یه کشور دیگه الان که همون انگلیس و آمریکا بر ضدتون اند دهانت رو باز کردی و انتقاد می کنی بله کاملا یاد آور جنگ جهانی دوم هست که به کمک سلاح های آمریکایی و انگلیسی و پشتیبانی اونها پیروزی برای شما حاصل شد الانم چک به تبع آمریکا و انگلیس داره از اوکراین حمایت می کنه و اوکراین تونسته ابر قدرتی پوشالی و ساختار پوسیده شما رو به چالش بکشد و یاد آور این بشه که در جنگ جهانی دوم هیتلر از شما سرتر و بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
بعضی نظرات و ادم می خونه نمیدونه بخنده یا گریه کنه
اونقدر همه دنیا از روسیه متنفر هستن که همه شون دارن به اوکراین کمک میکنن. تخم نفرتی که روسیه در صد سال اخیر کاشته داره میوه میده. اماده باشیم تا غنایم فروپاشی روسیه را جمع کنیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
زیاد رسانه غربی گوش میدی یه مدت به رسانه های بقیه کشورها توجه کن می بینی که جریان کاملا برعکسه
«زاخارووا: تجربه جنگ جهانی دوم در حال تکرار است»
خانم زاخاراوا خوب می دانند که سرنوشت جنگ جهانی دوم چه بود. فقط سرنا را از سرگشادش می زنند. آنها گمان می کنند که این روسیه بوده که به او تجاوز شده. ولی باید بدانند که سرنوشت متجاوز جنگ جهانی دوم در انتظار آنها هم هست. اگر تا به امروز این جنگ تمام نشده تردید غرب در فروپاشی روسیه بوده است که غرب دوست ندارد سلاح های اتمی دست کشورهای مختلف بیافتد. اگر امروز سلاح های اتمی دست روسیه است مبدع آن هم غرب بوده و ضامن آن هم غرب بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
چقدر دروغ می بافید شما غربگداها. لابد اولین کسی که به ماه رفت هم امریکایی بوده
درود بر پوتین قهرمان
لعنت بر شیطان بزرگ و ناتو
((این رویداد در حال رخ داده که جنگنده‌های روسی همواره با رعایت معیارهای بین‌المللی بر فراز حریم هوایی منطقه ماموریت گشتی انجام می‌دهند و این جنگنده‌های ناتو هستند که معمولا قوانین بین‌المللی هوانوردی را رعایت نمی‌کنند))

جمله بالا برای طنز نوشته شده بود یا جدی بود ؟!
کشور متجاوزی که داره کشور همسایش رو نابود میکنه و باعث مرگ هزاران نفر شده دم از قوانین بین المللی میزنه ؟؟!!
باید جلوی زیاده‌خواهی پوتین گرفته شود.دنیا بدون روسیه قوی .دنیایی امن خواهد شد.روسیه را باید مجبور کنند تمام خسارت که مردم مظلوم اوکراین وارد کردی را جبران کند
زیاده خواهی پس فقط روسیه داره نه بابا پس ایلات متحده آمریکا چی همین آمریکا با مکزیک جنگ کرد و کلی قلمرو از مکزیک کاسب شد همین آمریکا با کانادا جنگ کرد و کلی قلمرو کاسب شد همین آمریکا سرزمین سرخپوستان را نابود کرد تا خودش صاحب زمین ها بشه آمریکا فلوریدا را از اسپانیا گرفت در پاناما دخالت نظامی داشت فیلیپین را اشغال نظامی کرد ببخشید این را میگم ولی کل دنیا تایوان را بخشی از خاک چین میداند چرا آمریکا تایوان را تسلیح میکنه خوبه چین هم مثلاً یک کشور بغل آمریکا را تسلیح کنه همین آمریکا اگر در اوکراین دخالت نمی‌کرد اوکراین اینقدر خراب نمیشد این پنج کشور دائم سازمان ملل غیر متحد صاحب جهان هستند صاحب کشور های ما صاحب افکار ما صاحب همه چیز ما هستند کدوم تجربه جنگ جهانی آمریکا عراق را اشغال کرد عراق تبدیل به دانشگاه تروریست ها شد افغانستان هم همین طور ویتنام را شخم زد نهایت این همه جنگ افروزی پولدار شدن صاحب کارخانه های اسلحه و باقی چیز های آمریکایی شد کلی مردم آمریکا روز به روز بخاطر سیستم سرمایداری فقیر فقیر تر شدند شما دلخوش به کجا هستید همان جایی که کلی مسول مملکتی فرزندان آن ها آنجا ویلا و سهام دارند چه جالب من نه طرفدار روسیه هستم نه آمریکا بجای اینکه کسای دیگه ارباب تان باشند خودتان ارباب خودتان باشید در ضمن کدوم تجربه جنگ جهانی دوم آیا جنگ های دنیا پایان یافت آیا آوارگی مردم پایان یافت آیا تجاوز قتل غارت نسل کشی جنگ داخلی و بدبختی مردم جهان و ایران تمام شد هیتلر آدم خوبی بود لطفاً چاپ کنید
قابل توجه دوستان ناتو همین الان هم در مرز های ایران است ترکیه ولی ما با ترکیه هیچ دشمنی نداریم اگر الهام علی اف کاری نکنه ایران و ترکیه هیچ دشمنی با هم ندارند ما مسلمان هستیم و پیوند های تاریخی داریم هرگز جنگی بین ایران و ترکیه آغاز نمیشود و خطری از جانب ناتو ایران را تهدید نمی‌کند ولی تهدیدی خطرناک تر از ناتو وجود دارد روسیه کشور گشا و آمریکا دزد تا این دو تا کشور دور ور ایران باشند ایران هیچوقت مستقل نمیشه اگر سیاست مستقل بخواهیم می‌توانیم مثل ترکیه از این جنگ کاسبی کنیم به روسیه و اوکراین سلاح بدیم در ازاش پول بگیریم مواد غذایی بگیریم بزارید بعد از جنگ ایران تبدیل به یک قدرت بزرگ بشه ولی ما همیشه قدر موقعیت های طلایی اطراف خودمان را ندانستیم اصولاً ما متجاوز نیستیم ولی آمریکا و روسیه هستند روسیه بار ها به ایران و کشورهای اطراف خود حمله کرده پس چرا من الان دارم از روسیه حمله میکنم چون چیزی به اسم اوکراین و بلاروس وجود ندارد آنجا خاک خود روسیه است همانطور قفقاز مال ماست ماوراء نهر هم همین طور خاک مادری من در مورد قوانین مسخره این جهان صحبت نمی‌کنم خاک مادری همان چیزی که اگر مردم دویست سال قبل به آن اعتقاد داشتند الان ایران اینطوری نبود جنگ اوکراین و روسیه از اینجا باطل است که اوکراین فقط دنبال بیرون کردن روسیه از قلمرو خود است درحالیکه باید این جنگ به تصرف کل روسیه ختم بشه فقط یک روسیه باید در جهان باشد نه سه تا روسیه بلاروس اوکراین و فدراسیون روسیه هیچکدام از این کشور ها روسیه نیستند همین مثال برای ایران هم صدق میکند نه تاجیکستان نه افغانستان و نه ایران ما ایران نیستند ایران باید متحد بشه روسیه هم همین طور ولی اگر روسیه به لهستان حمله کنه یا رومانی یا فراتر از اروپای شرقی حمله کنه متجاوز است ولی اگر در خاک تاریخی خود بجنگند اون جنگ داخلی است الان روسیه و اوکراین در گیر جنگ داخلی هستند یکی باید باقی بماند و برنده باید اسم روس را یدک بکشد چون روس هستند در غیر اینصورت باید گفت جنگ باطلی است من اصلأ به این قوانین مسخره جهانی اعتقاد ندارم در دنیا فقط یک قانون وجود دارد و آن قانون جنگل است قوی ضعیف را می‌خورد پس ضعیف نباشیم اگر این فکر را نداریم ایرانی نیستیم باید از ایران بریم بدون ایران ما هم وجود نداریم و اگر ایران در دنیا نباشد بهتر است آن دنیا اصلأ وجود نداشت باشد کشور های جعلی باید نابود بشن و در کشور اصلی ادغام این سازمان ملل فقط برای پنج کشور دائم شورای امنیت سازمان ملل است نه ما ها روسیه کریمه را گرفت هیچ اتفاقی نیفتاده آمریکا عراق را گرفت همین طور پس هدف بعدی نباشید لطفاً چاپ کنید
لاوروف درست گفته اوکراین بهتره خاکش رو بده روسیع و صلح پایدار کنه.اصلا بهتره کلا اوکراینی وجود نداشته باشه
امان از دخالت های غرب
ماشالله عراق، چه اعتماد به نفسی پیدا کرده
ولادیمیر پوتین برای منافع روسیه می‌جنگد و ولودیمیر زلنسکی هم برای منافع خود روسیه پیش دستی کرده قبول کنید هر کشوری در این جهان دوست دارد قدرتمند باشد و مستقل اگر خاورمیانه را کنترل کنی حاکم جهان هستی یعنی اگر دولتی در جهان نفوذ قابل توجهی بر شبه قاره هند آسیای مرکزی فلات ایران شبه جزیره عربستان فلات آناتولی سرزمین عراق و شامات سرزمین مصر تا مراکش را کنترل کند مالک جهان است و هیچ کدام از پنج ابرقدرت جهان مالک یا کنترل کننده این پیکره بزرگ را نیستند اگر خاورمیانه و شبه قاره هند و آسیای مرکزی یکپارچه بشه چی میشه اگر متحد بشیم این ما مردم این سرزمین پهناور حاکم جهان تمام تکنولوژی ساخت تمدن غربی شرقی در این پهنه بزرگ است کنترل خاورمیانه یعنی کنترل جهان هر کشوری دنبال گسترش قلمرو خود است روسیه آمریکا چین هند ایران و غیره نداره هدف کشوری مثل روسیه چی است قلمرو پهناور روزگار امپراتوری روسیه تزاری و اتحاد جماهیر شوروی سابق است هدف هندوستان اتحاد دوباره قلمرو های جدا شده خود است ایران چی پس هر کشوری دنبال قدرت است و دنیا جایی برای مسخره بازی گفتگو و صلح نیست ولی میشه با همزیستی مسالمت آمیز مانع از فجایع شد فقط یک راه دارد اجازه بدید راحل سیاسی جنگ اوکراین را تمام کند وگرنه دامنه این جنگ به خارج از مرزهای درگیری خواهد انجامید لطفاً چاپ کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی