بازدید 5861

خاطرات هاشمی درباره جلسه تلخ رهبر انقلاب و خاتمی

در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است: آقای [رضا] امراللهی، [رییس دانشگاه خواجه نصیر طوسی]، امروز به من گفته بود که جلسه اخیر رهبری و آقای خاتمی، تلخ بوده و خواسته بود که برای تفاهم بیشتر به ایشان کمک کنم.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 13 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، در بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی در بیست و سوم فروردین ۱۳۷۹ آمده است:

دکتر [محمدعلی] کی‌نژاد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. گزارش کارهای انجام شده و در دستور را داد و خواست که در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، آقای [عبدالله] جاسبی، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی]، مکلف به اجرای کامل و دقیق اساسنامه شود.
 

[آقای هدایت لطفیان]، فرمانده ناجا و معاونان آمدند. هر یک گزارش‌کار حوزه مسئولیت خود را دادند و اظهار امیدواری کردند که در مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، با تعیین سیاست‌های کلان مربوط به آنها، کارشان را تسهیل کنیم؛ در مواردی سردرگمی و تداخل دارند.
 
دکتر [علی] لاریجانی، [رییس سازمان صدا و سیما] آمد. در مورد مطبوعات و مصوبه اخیر مجمع [تشخیص مصلحت نظام] مطالبی داشت و مسأله قتل سرهنگ [حسین] بوربور که چپ‌ها می‌گویند، قتل او مربوط به قاچاق عتیقه‌جات بوده و روزنامه ایران، امروز این را بزرگ کرده است.
 
عصر آقایان [محمد] فلاح و [محمد] محمدی [ شریف‌زاده]، [مدیرکل امنیت داخلی] از وزارت اطلاعات آمدند. گفتند، در وزارت، سیاست منزوی‌کردن نیروهای ارزشی به نفع چپ‌ها جریان دارد و توضیحاتی در مورد ضاربان و پرونده ترور آقای [سعید] حجاریان دادند.
 
آقای مسیح مهاجری، [مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. در مورد گستاخی مطبوعات دوم خردادی و راهکارهای علاج، مطالبی داشت. آقایان [علی] لاریجانی، [محمدرضا] باهنر، علی اخوی‌زاده و مهدی [هاشمی] آمدند. گفتند، با بررسی نمایندگان مجلس ششم، به این نتیجه رسیده‌اندکه نیمی از آنها طرفدار ریاست من هستند و گفتند، اگر تصمیم به پذیرش ریاست بگیرم، افراد دیگری اضافه می‌شوند؛ قول ندادم وگفتم، باید شرایط را ببینم و حتی هنوز تصمیم به رفتن به مجلس هم نگرفته‌ام.
 
شب میهمان رهبری بودم. در مورد مصوبه اخیر مجمع [تشخیص مصلحت نظام در خصوص سلب حق تحقیق و تفحص مجلس از نهادهای زیر نظر رهبری] و پرونده ترور آقای [سعید] حجاریان و محاکمات و دستگاه قضایی و مجلس و انتخابات تهران و وزارت اطلاعات و آقای خاتمی و امامت‌جمعه مذاکره کردیم.
 
آقای [رضا] امراللهی، [رییس دانشگاه خواجه نصیر طوسی]، امروز به من گفته بود که جلسه اخیر رهبری و آقای خاتمی، تلخ بوده و خواسته بود که برای تفاهم بیشتر به ایشان کمک کنم. پرسیدم، گفتند جلسه تلخی نداشته‌اند، اما مطبوعات آن روز را به او نشان داده‌اند و با خواندن تیترهای مضر بخشی از آنها، فساد مطبوعات منحرف را به او تذکر داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار