بازدید 4663
۴

۱۴ سال حبس برای وکیل منتقد مدیریت کرونا

ژو که از رئیس جمهور «شی جین پینگ» به دلیل «مدیریت غلط» بیماری همه گیر کووید-۱۹ خواسته بود کناره گیری کند، پس از یک محاکمه سریع در استان شاندونگ در شرق چین به ۱۴ سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 11 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، رییس نهاد حقوق بشری سازمان ملل گفت: پس از محکومیت دو وکیل برجسته حقوق بشر توسط چین به بیش از یک دهه حبس، بسیار نگران هستم.

چین دو وکیل و فعال مدنی به نام‌های «ژو ژیونگ» و «دینگ جیاکسی» را به دلیل «براندازی قدرت دولتی» با محاکمه پشت درهای بسته محکوم کرده است. هر دو از چهره های برجسته جنبش «شهروندان جدید» هستد که یک گروه حقوق مدنی است که خواستار اصلاح قانون اساسی و انتقاد از فساد دولتی است.

«ولکر ترک» در بیانیه‌ای گفت: من بسیار نگرانم که دو مدافع برجسته حقوق بشر در چین به حبس طولانی‌مدت مغایر با استانداردهای حقوق بشر بین‌المللی محکوم شده‌اند. قانون حقوق بشر ایجاب می کند که افراد به دلیل ابراز انتقاد از سیاست های دولت تحت تعقیب و مجازات قرار نگیرند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: ژو که از رئیس جمهور «شی جین پینگ» به دلیل «مدیریت غلط» بیماری همه گیر کووید-۱۹ خواسته بود کناره گیری کند، پس از یک محاکمه سریع در استان شاندونگ در شرق چین به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
این حقوق بشریها فقط نگران حقوق بشر در کشورهای شرقی هستن؟
عجیبه که نگران حقوق بشر در کشورهای غربی نیستن!!!
شما هم وکیلی را در ارتباط با کرونا دستگیر کرده اید!
چه داستان آشنایی!
خخخخ عجب تصادفی و چه تفاهمی!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست