بازدید 4348

اسنپ بر اساس شکایت تپسی به رویه ضد رقابتی محکوم شد

مطابق رای جلسه ۵۵۵ شورای رقابت، شرکت اسنپ به رویه ضد رقابتی محکوم شده است. 
کد خبر: ۱۱۷۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 11 April 2023

اسنپ بر اساس شکایت تپسی به رویه ضد رقابتی محکوم شد

پیرو شکایت تپسی از اسنپ، شورای رقابت شرکت اسنپ را به دلیل استفاده از هزار سیم‌کارت ایرانسل و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعات تماس حدود ۱۴ هزار راننده شرکت تپسی از طریق ارسال درخواست سفر، به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم کرده و دستور توقف رویه ضد رقابتی مذکور را صادر کرد. شورای رقابت همچنین به استرداد اضافه درآمد شرکت اسنپ از طریق مراجع قضایی ذی‌صلاح رأی داد.
پیرو رای صادر شده، نگین انصاری معاون حقوقی تپسی، درباره جزئیات این شکایت گفت:
"در آذر و دی ماه 1398، ما متوجه افزایش غیرعادی نرخ لغو سفرها شدیم. با بررسی بیشتر متوجه شدیم تمامی شماره‌هایی که اقدام به درخواست و سپس لغو سفر می‌کنند، شماره‌هایی با الگوی یکسان و از ایرانسل هستند. همچنین هیچ کدام از حساب‌هایی که با این شماره‌ها ساخته شده بودند، حتی یک سفر موفق نداشتند و همه درخواست‌ها را لغو کرده بودند. این کار در روزها و ساعت اداری انجام می‌شد و بعد از ساعت 6 عصر یا روزهای تعطیل، درخواست سفری از این شماره‌ها وجود نداشت. مجموع  این شواهد سبب شد به اسنپ مشکوک شویم و به دادسرای جرایم رایانه‌ای شکایت کردیم. 
 پس از اینکه محرز شد که شرکت اسنپ با در اختیار گرفتن 1000 سیم‌کارت ایرانسل و ساختن حساب کاربری به عنوان مسافر تپسی، اقدام به درخواست و بلافاصله لغو سفر کرده است تا با به دست آوردن شماره راننده آن را به ناوگان خود جذب کند، با لحاظ اثر رقابتی این اقدام، در سال 99 پرونده در شورای رقابت نیز طرح شد. از آنجائیکه اتخاذ اقدامات ضدرقابتی از سوی اسنپ مسبوق به سابقه است، تصمیم گرفتیم مقابل این انحصارگرایی بایستیم و در نهایت شکایت ما در شورای رقابت بررسی و منجر به صدور رای گردید.
وی در ادامه در مورد رای صادر شده گفت: 
هنوز رای به ما ابلاغ نشده است اما  آنطور که خبر  به طور رسمی توسط شورا اعلام عمومی شده است، شرکت اسنپ در این پرونده، از سوی شورا به رویه ضد رقابتی محکوم شده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار