بازدید 3140
۸

اتهام‌زنی جدید انگلیس علیه روسیه

نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روسیه را به تهدید اصول اساسی شورای امنیت متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 11 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، الیس جکوبز معاون هماهنگ کننده سیاسی دفتر نمایندگی انگلیس در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه طی سخنانی در نشست درباره خطرات ناشی از نقض توافقنامه‌های ارسال تسلیحات نظامی ادعا کرد: روسیه به عنوان عامل جنگ تجاوزکارانه علیه یک کشور مستقل، ریاست شورای امنیت را بر عهده گرفته است. این درحالی است که از اجرای اساسی ترین تعهدات یک کشور عضو سازمان ملل ناتوان است.

وی مدعی شد: تصمیم روسیه برای راه انداختن یک جنگ گزینشی غیرقانونی علیه مردم بی‌گناه، اصول اساسی شورای امنیت را تهدید می کند؛ از آنجایی که روسیه تسلیحات برای جنگ خود تهیه می کند، تحریم های سازمان ملل را که به تهیه آن کمک کرده است، علیه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی نقض می کند.

جکوبز با بیان این ادعا که «پیامدهای جنگ اوکراین بر قیمت مواد غذایی و کالاها شدید است و احتمالاً منجر به درگیری بیشتر خواهد شد» مدعی شد: بریتانیا از کشورهای دیگر می خواهد که از کمک به ارتش روسیه و نیروهای وابسته آن پرهیز کنند.

نماینده انگلیس بدون اشاره به سیاست‌های تجاوزکارانه و معاملات پرسود تسلیحاتی کشورش از جنگ اوکراین، ادعا کرد: مسلح کردن دولت متجاوز (روسیه)، به بی ثباتی جهانی دامن خواهد زد. این درحالیستت که استفاده نادرست از تسلیحات متعارف سالانه جان صدها هزار نفر در سراسر جهان را به همراه دارد، امنیت و توسعه پایدار را تضعیف می کند، به درگیری، جنایت و تروریسم دامن می زند و شورای امنیت می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

جیکوبز سخنان خود را با بیان این ادعا به پایان برد: اگر روسیه برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی جدی است، اولین اقدامش باید پایان دادن به تهاجم غیرقانونی و خروج از اوکراین و انجام مسئولیت‌های خود بر اساس منشور سازمان ملل باشد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین پیشتر در سخنانی تصریح کرد: «رئیس‌جمهوری روسیه برای مذاکرات آماده بوده، هست و خواهد بود. قطعا مسیر ترجیحی ما برای تامین منافعمان، یک دیپلماسی مسالمت‌آمیز است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خانم الیس جکوبز شما که اینقدر دلسوز مردم اوکراین هستید و روسیه را به نقض قوانی بین المللی متهم میکنید زمانی که امریکا ( اربابت) با همدستی کشور شما به عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن و... بدون مجوز شورای امنیت و با تقض تمام قوانین بین امللی حمله کرد و مردم ان مناطق را به خاک و خون کشید شما کجا گزیده بودید حالا کاسه داغ تر از آش شدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
تو که هیچ سواد نداری چرا حرف می زنی و چیزها را قاطی می کنی؟
خیلی جالب یکی نیست ازانگلیس بپرسد دولت شما چرا به عراق حمله کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
خب تو که پرسیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
الان شما پرسیدی . حالا ساندیست رو بنوش و استراحت کن
حمله به اوکراین رو نباید با حمله به عراق یکی دانست. صدام یک دیکتاتور متجاوز جنایتکار بود از سلاح شیمیایی علیه مردم بی‌دفاع استفاده کرد.
کجای محکوم کردن تجاوز روسیه به اوکراین «اتهام‌زنی» است؟ یعنی آیا مثلا این اوکراین است که به روسیه حمله کرده و بخش هایی از آن را به اشغال خود در آورده است؟!

و دلیل تکرار بی پایه برای تلاش بیهوده توجیه تجاوز روسیه به اوکراین در 3 پاراگراف پایانی چیست؟ روسیه اگر صلح می خواهد می تواند یک روزه با عقب کشیدن نیروهایش از اوکراین به جنگ پایان دهد. در حالی که حدود 20 درصد خاک اوکراین را در تصرف دارد و مدعی الحاق آن به خاک روسیه هم هست و همین هفته دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه ادها کرد که «اوکراین از زمین محو خواهد شد» مذاکره چه معنی دارد؟ چرا ایران در زمانی که خرمشهر در اشغال نیروهای عراق بود با صدام حسین مذاکره نکرد در حالی که او آماده بود؟
شما حالا اینقدر جوش روسیه رو میزنید؟ اونها خودشون زبون برای حمایت از منافع ملی خودشون رو دارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی