بازدید 37799
با چهارصد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز بزرگ‌ترین رزمایش هوایی تاریخ ناتو در مرز‌های روسیه/ تشکیل گروه‌های ویژه برای نابودی تانک‌های غربی توسط ارتش روسیه

چهارصد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 09 April 2023

آغاز بزرگترین رزمایش هوایی تاریخ ناتو در مرزهای روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

وزارت دفاع فرانسه حضور نیروهای خود در اوکراین را رد کرد
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۰۱:۰۵

وزارت دفاع فرانسه روز یکشنبه ادعای استقرار نیروهای خو د در اوکراین در نبرد با روسیه را رد کرد.

به گزارش منابع خبری، در اسناد فاش شده منتسب به پنتاگون و در روزهای گذشته مدعی شده بود که نیروهای فرانسوی در کنار نظامیان اوکراین با روسیه در حال نبرد هستند.

«سباستین لکورنو» سخنگوی وزارت دفاع فرانسه گفت: «هیچ نیروی فرانسوی در حال عملیات در اوکراین نیست. اسناد ذکر شده متعلق به ارتش فرانسه نیست.ما در مورد اسنادی که منبع آنها نامشخص است اظهار نظر نمی‌کنیم.»

در اسناد فوق محرمانه پنتاگون آمده است که گروه کوچکی کمتر از صد نیروی عملیات ویژه از متحدان ناتو، فرانسه، ایالات متحده، انگلیس و لتونی در اوکراین فعالیت می‌کنند.

حمله موفق روسیه به انبار سوخت 70 هزار تنی اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۰۰:۲۱

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد یک انبار حاوی ۷۰ هزار تن سوخت را در نزدیکی شهر «زاپوریژژیا» در جنوب شرقی اوکراین منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیروهای این کشور در این حمله  انبارهای ارتش اوکراین که موشک، مهمات و سایر سلاح‌های توپخانه‌ای در مناطق زاپوریژژیا و دونتسک ذخیره می‌کردند را منهدم کرده اند. این جدیدترین حمله از مجموعه حملات اخیر روسیه  به اهدافی در خاک اوکراین  بود.

در روزهای گذشته منابع خبری از تلاش ارتش اوکراین برای بازیابی قوای خود و انجام ضد حمله علیه روسیه خبر دادند.به گزارش منابع خبری، یکی از جدیدترین یگان‌های نظامی اوکراین با ۴۰۰۰۰ نظامی قصد دارد در هفته‌ها یا ماه‌های آینده علیه نیروهای روس ضد حمله کند.

این یگان‌ها نیروهای خود را با فراخوان‌ها در رسانه‌های اجتماعی و تابلوهای تبلیغاتی با هدف جذب داوطلبان با انگیزه بالا گرفته‌اند. جذب نیرو در حالی صورت می‌گیرد که کی‌یف با چالش‌های فزاینده‌ای برای جذب نیروهای جدید مواجه است.این یگانهای جدید  در کنار واحدهای منظم ارتش که توسط تانک‌های جنگی جدید غربی و هزاران نیروی تازه آموزش دیده مبارزه خواهند کرد.

ضد حمله بهاری اوکراین به نفع روسیه تمام خواهد شد
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۲۲:۰۲

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن شنبه (هشتم آوریل) گفت ضد حمله بهاری از سوی اوکراین که درباره آن زیاد گفته شده، به نفع روسیه خواهد بود زیرا نیروهای مسکو فرصت جنگ در شرایط مساعدتر را خواهند داشت. 

به گزارش راشا تودی، او در پستی تلگرامی گفت از «گمانه‌زنی‌های توخالی» و نگرانی درباره برنامه مفروض کی‌یف برای شروع یک حمله که به طور گسترده انتظار می‌رود ظرف چند هفته آغاز شود، متعجب شده است. 

وی افزود: شخصاً خواستار آن هستم. یک ضد حمله موفق نیازمند منابع قابل‌توجه است؛ تلفات در بین حمله‌کنندگان غیرقابل اجتناب است. در عین حال، ما مواضع مساعد و محکم گرفته‌ایم. 

رئیس این جمهوری خودمختار روسیه در ادامه با بیان این که مسکو تاکتیک‌های خود را ارتقا داده و می‌تواند مانورهای اوکراین را در میدان جنگ پیش‌بینی کند، گفت «موضع دفاعی نیروهای ما به ما این امکان را می‌دهد از منابع کمتری استفاده کنیم». 

قدیروف که نیروهایش در اوکراین برای روسیه می‌جنگند اخیراً پیش‌بینی کرد جنگ اوکراین تا پایان سال جاری میلادی و با پیروز شدن قوای روسیه پایان خواهد یافت.

او در یک مصاحبه بیان کرد: «غرب به زانو  درخواهد آمد، و طبق معمول، کشورهای اروپایی مجبور خواهند شد در همه حوزه‌ها با فدراسیون روسیه همکاری کنند. هیچ نتیجه دیگری غیر از این وجود نخواهد داشت و نباید وجود داشته باشد».

اواخر دی رئیس منطقه خودمختار چچن گفته بود جنگ کنونی در اوکراین، با توجه به اتحاد دشمنان روسیه، جنگ جهانی سوم است.

کرملین: واکنش غرب به استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس افراطی است
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۲۲:۰۱

سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) گفت، غرب در مقابل طرح‌های روسیه در ایجاد تاسیسات نگهداری از تسلیحات تاکتیکی اتمی در بلاروس واکنش شدیدی دارد و حضور تسلیحات مشابه آمریکا در اروپا را فراموش کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: این مساله مهم امروز است. ما شاهد واکنش بسیار افراطی از سوی غرب‌جمعی درباره اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در رابطه با استقرار تسلیحات اتمی خود در بلاروس هستیم.

وی در ادامه گفت: غرب‌جمعی اصلا اشاره‌ای به مساله استقرار تسلیحات آمریکا در اروپا نکرده اما واکنش شدیدی به طرح‌های مسکو در ساخت تاسیسات نگهداری تسلیحات اتمی تاکتیکی ما در بلاروس نشان می‌دهد.

در بحبوحه تنش‌های فزاینده میان روسیه و غرب بر سر جنگ اوکراین، سفیر روسیه در بلاروس هم با اشاره به صحبت‌های پوتین گفته است که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در نزدیکی مرزهای بلاروس با همسایه‌های ناتو مستقر خواهد شد.

پوتین پیشتر تاکید کرد: احداث انبار تاسیسات برای تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس تا تاریخ اول ژوئیه تکمیل خواهد شد. روسیه همچنین به مدرن‌سازی هواپیماهای جنگی بلاروس کمک کرده تا آن‌ها بتوانند تسلیحات هسته‌ای را حمل کنند.

در همین رابطه «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در دفاع از تصمیم کشورش گفت که مسکو نه تسلیحات هسته‌ای، بلکه «مجموعه‌های موشکی تاکتیکی عملیاتی» را به بلاروس می‌فرستد که تحت کنترل روسیه خواهند بود. او تاکید کرد که این کار تعهدات بین‌المللی روسیه را نقض نمی‌کند.

تشکیل گروه های ویژه برای نابودی تانک های غربی توسط ارتش روسیه
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۲۱:۴۶
 رئیس مرکز آموزش رزمی روسیه گفت: مسکو به دنبال تشکیل گروه‌های ویژه‌ای در ارتش روسیه برای نابودی تانک‌های غربی ارائه شده به اوکراین است.
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یوگنی آریفولین روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور ایجاد گروه‌های ویژه‌ را آغاز کردند که وزارت دفاع وظیفه تخریب تانک‌های غربی ارائه شده به کی‌یف را به آنها محول کرده است.
 
وی اظهار داشت که این کار به دستور یونس-بک یوکوروف معاون وزیر دفاع روسیه صورت گرفته است.
 
این مقام روسی اضافه کرد: مطابق با دستورات یوکوروف، ایوان بووالتسف رئیس اداره آموزش رزمی همراه با تیمش پیشنهادهایی رَوشمند را ارائه کرده است.
 
وی ایجاد چنین گروه‌های ویژه‌ای را یک کار نظام‌مند مهم خواند و افزود: ما تمام نقاط قوت و ضعف تانک‌های غربی را می‌دانیم و در حال آماده سازی کارکنان هستیم.
 
طبق گفته این مقام ارشد مسکو، نیروهای روسیه به ویژه در حال بررسی تانک‌های آبرامز آمریکا، لئوپارد ۲ آلمان، لوکلر فرانسه و چلنجر انگلیس است.
 
کشورهای غربی طی یک سال اخیر انواع تسلیحات از جمله سامانه‌های موشکی دفاع هوایی، سامانه‌های راکت انداز چندگانه، تانک‌ها و سامانه‌های توپخانه را در اختیار اوکراین قرار داده است.

آغاز بزرگ ترین رزمایش هوایی تاریخ ناتو در مرزهای روسیه

ائتلاف ناتو جزئیاتی از برگزاری بزرگ ترین رزمایش دفاع هوایی تاریخ این ائتلاف تحت عنوان رزمایش "مدافع هوایی ۲۳" در بازه ۱۲-۲۳ ژوئن خبر داد.

به گزارش رویترز، بر اساس اعلام ائتلاف ناتو، این رزمایش به عنوان بزرگترین مانور استقرار مجدد نیروی هوایی این ائتلاف از زمان تشکیل آن تاکنون قرار است در تاریخ ۱۲ تا ۲۳ ژوئن بر فراز لهستان، رومانی، جمهوری چک، آلمان و کشورهای حوزه بالتیک به اجرا درآید.

در این رزمایش بیش از ۲۰۰ هواپیما و حدود ۱۰۰۰۰ سرباز متعلق به کشورهای بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، آلمان، فنلاند، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوگزامبورگ، لهستان،‌ رومانی، اسلواکی، اسپانیا، ترکیه، بریتانیا و آمریکا تحت رهبری نیروی هوایی آلمان شرکت خواهند کرد. هواپیماهای بسیاری از کشورهای شرکت کننده در پایگاه‌های هوایی آلمان استقرار پیدا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اعضای ناتو به ویژه آمریکا با توجه به اینکه این رزمایش بزرگ ترین رزمایش استقرار مجدد نیروی هوایی در مدت ۷۴ سال گذشته از زمان تشکیل این ائتلاف به شمار می‌رود، اولویت زیادی برای آن قائل شده‌اند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در یک نشست مطبوعاتی در مقر پنتاگون گفت: این رزمایش سالانه با مدت زمان تدارک و اجرای حدودا دو ماهه، متمرکز بر استقرار استراتژیک نیروهای مستقر در آمریکا، به کارگیری انبارهای از پیش جای گیری شده ارتش و قابلیت عملیات مشترک با شرکاء و متحدان اروپایی خواهد بود.

بخش اروپا و آفریقای ارتش آمریکا از مجریان رزمایش مدافع هوایی ۲۳ ناتو که از سال ۲۰۲۱ برای اجرایش آماده سازی شده، محسوب می‌شود. هدف از اجرای این رزمایش این است که میزان سرعت ارتش آمریکا در استقرار پرسنل آماده رزم و تدارکات با هدف اطمینان بخشی مجدد به دوستان آمریکا، منصرف ساختن تهدیدات بالقوه علیه صلح اروپا و محافظت از این قاره علیه تهاجم به نمایش گذاشته شوند.

این رزمایش همچنان میزان تعهد کشورهای اروپایی به گسترش، افزایش اندازه و قدرت و قابلیت عملیات مشترک نیروهایشان را نشان خواهد داد.

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته میلادی، فروش تسلیحات آمریکایی به اروپا افزایش یافته است. یکی از این تسلیحات که فروش آن افزایش یافته، جنگنده رادارگریز چند منظوره اف-۳۵ لاکهید مارتین است. در سال ۲۰۲۲، آلمان، فنلاند و سوئیس قرارداد خرید این جنگنده را امضا کردند.

روسیه به رزمایش‌هایی از این دست که در ضمن ادامه جنگ در اوکراین برگزار شوند، دیدگاهی منفی داشته و احتمالا اعلام خواهد کرد که هدف ائتلاف از اجرای آن، حمله به روسیه یا دست کم پشتیبانی از اوکراین است.

اما خلبانان نیروهایی هوایی کشورهای عضو ناتو به هر حال با روسیه برخورد دارند. روز شنبه، فرماندهی هوایی ائتلاف ناتو گزارش داد که جنگنده‌های اف-۱۶ رومانیایی مستقر در شیائولیای لیتوانی، دو جنگنده روس را که در نزدیکی خاک ناتو در حال پرواز بودند، رهگیری کردند.

واشنگتن پست: اوکراین با کمبود شدید مهمات مواجه است

 روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ارتش اوکراین با کمبود شدید مهمات مواجه و مجبور شده است، گلوله‌های توپخانه را جیره‌بندی و اقدام به بازسازی مهمات منفجر نشده کند.

این روزنامه آمریکایی شنبه نوشت: ارتش اوکراین برای ادامه مقابله با دشمن و صرفه‌جویی در مهمات مجبور شده است در انتخاب اهداف، سختگیری بیشتری به خرج دهد.

واشنگتن پست افزود: اوکراین روزانه ۷۷۰۰ گلوله توپ شلیک می‌کند؛ اما روسیه سه برابر این گلوله توپ پرتاب می‌کند.

این روزنامه نوشت که توپخانه اوکراین مربوط به دوران شوروی است و بخش قابل توجهی از زرادخانه این کشور را تشکیل می‌دهد اما از مدت‌ها پیش با کمبود مهمات روبه روست. این در حالی است که اوکراین باید از توپ های ارسالی غرب استفاده کند، ولی از امکانات و تجهیزات لازم برای پرتاب برخوردار نیست .

واشنگتن پست پیش‌بینی کرد، با توجه به سرعت استفاده اوکراین از تسلیحات، انبار مهمات این کشور بزودی تمام می‌شود و کشورهای غربی برای تولید کافی مهمات دچار چالش هستند.

از سوی دیگر، کشورهایی که تسلیحات مطابق با استانداردهای دوران شوروی دارند به دلیل روابط با مسکو در مورد ارائه این سلاح‌ها به اوکراین دچار تردید هستند.

واشنگتن پست نوشت: تعدادی از کشورها عضو سابق پیمان ورشو، ظرفیت تولید توپ دارند اما نه با سرعت و در تعدادی که اوکراین در میدان جنگ به آنها نیاز دارد.

این روزنامه نوشت که نیروهای اوکراینی برای تولید مهمات ارزان و کوچک از چاپگرهای سه بعدی استفاده می‌کنند.

این تسلیحات در پهپادها قابل استفاده هستند و یک بار در زمان تولید آنها انفجاری رخ داد که موجب مرگ ۲ تن شد.

لهستان ۲۰۰ خودروی زرهی به اوکراین می‌دهد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف برای دریافت ۲۰۰ خودروی زرهی «روسوماک» با لهستان به توافق رسیده است.

 زلنسکی شنبه شب اظهار کرد: قرار است فعلا ۱۰۰ خوردروی زرهی تحویل شود و بعدا یکصد خودروی دیگر ارائه می‌شود.

در همین حال، منابع اوکراینی گزارش دادند که شرکت لهستانی «بومار لابدی» قرار است تانک‌های تی-۶۴ ارتش اوکراین را تعمیر کند.

زلنسکی چهارشنبه در سفر به لهستان از ورشو خواست تا نقش رهبری در ائتلاف هوایی متحدان کی‌یف برای ارسال جنگنده‌های‌شان به اوکراین را برعهده بگیرد و به کی‌یف برای دستیابی به جنگنده‌های مدرن اف ۱۶ کمک کند.

وی گفت: زمانی که نبرد به توپخانه نیاز دارد، باید آن را فراهم کرد و وقتی پیروزی مشروط به حضور تانک‌هاست، صدای غرش آنها باید در خط مقدم شنیده شود.

از سوی دیگر، مارسین پرزیداچ، رئیس دفتر سیاست بین‌الملل رئیس‌جمهوری لهستان اعلام کرد: روند تحویل اولین دسته از جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان به اوکراین تکمیل شده است؛ این نخستین دسته از جنگنده‌های میگ ۲۹ است که پس از فروپاشی شوروی از نیروی هوایی لهستان خارج شده و در نهایت به اوکراین رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۶
امیدوارم هر چه زودتر جنگ اوکراین و روسیه تموم بشه
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
به نفع روسیه
آیا آمریکا جرأت جنگ مستقیم با روسیه را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
خواهشاً این حرفای تکراریو بزارین کنار بسه دیگه قدرت و مهارت روسیه رو به اندازه کافی تو جنگ با اوکراین دیدیم حتی بعد از چند ماه نتونست یه شهرک بگیره
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
نع
امریکا هنوز اقتصاد اول دنیا هست و جنگ باعث فروپاشی میشه حتی اگه خودشم بخاد کشورهایی که اقتصادشون وابسته به امریکاست (که کم نیستن) نمیزارن وارد جنگ بشه چون همه با هم تو گل فرو میرن
البته این فقط یک وجه از ماجراست
پس نع
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کدوم قدرت اقتصادی که فقط کوه بدهی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
هرچه قدرت اقتصادی قویتر بدهیش هم بالاتره و کشورهای ضعیف
مانند آعریقا پایین ترین بدهی رو دارند اول برو مطالعه کن بعد بیا
ناتوبه غیرازایجادناامنی کاردیگری بلدنیست. ناتو با این کارمهر تأییدی بااینکه روسيه کارخوبی کردبه اوکراين حمله کردرامیزندوگرنه درمرزروسیه مانوردادن این‌همه کشورجه معني می‌دهد. من فکرمیکنم روسيه بايد تمامی مناطقي که‌ این‌ مانورادواتش درآن قراردارند بابمب هسه ایموردهدف قراردهد.زیرااینهادارندروسیه راتهدیدمیکنند.وهرتهدیدکننده ای براي هرکشوری هدفی مشروع محسوب‌ می‌شود وبایدمنهدم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
روسیه به خاک اوکراین تجاوز کرده و داره مردمشو می‌کشه پس حقشه که با این اقدامات نظامی چزونده بشه زور و باید با زور جواب داد ناتو باید کابوس پوتین بشه
اوکراین تبدیل به ویرانه شده
والا دم اوکراین گرم که تا حالا با این تجهیزات قدیمی دهه هشتاد میلادی در مقابل روسیه دوام آورده اصلا فکرشو نمی‌کردم انقد خوب بتونن مقاومت کنن اگه غرب مهمات و تجهیزات قوی و پیشرفته بهشون میداد تا حالا هزار بار روسیه رو با تیپا از خاکشون بیرون کرده بودن، همش فک میکردم اوکراین خیلی ضعیفه و روسیه خیلی قویه و هیچ ارتشی حریفش نمیشه ولی اوکراینیا واقعا نظرمو راجب خودشون عوض کردن دمشون گرم به امید پیروزی اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اگراین نمی جنگه ناتو هست سربازان کشته شده ملیت امریکایی لهستانی و المانی دارن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
تو همون نیستی که هر روز مرگ بر روسیه میفرستاد و میگفت بزودی اوکراین کل روسیه رو میگیره؟
آخرش میدونم به جنگ جهانی سوم ختم میشه اوضاع روز به روز داره بدتر میشه اخه این دنیا کی قراره از دست این دیکتاتور ها و جنگ افروزها نفس راحت بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
آره فرمایش شما صحیح است لطفاراجب روسیه و راجب اوکراین و راجب اروپا و راجب تسلیحات عربی و راجب چیزای دیگه و همچنین راجب راجب بیشتر مطالعه بفرمائید.
دوستان تزار دوست روسیه یک اسب بازنده هست اینقدر روش شرط‌بندی نکنید از ما گفتن بود ...
طبق احادیثی که به ما رسیده، شیعیان نباید در فتنه ها و جنگهای آخر الزمان داخل شوند، اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
مگه کسی میخاد وارد بشه؟
لعنت به جنگ طلب من میدونم اخرش این بی پدر مادرا دنیا . نابود میکنن لعنت به پوتین لعنت به امریکا لعنت به پدران رهبر کره شمالی ولعنت به خودش وخانوادش خدا نیامورزه کسانی را که جنگ راه می اندازن بی پدرها جنگ راه می اندازن وخودشون قایم میشن این وسط فقط مردم فقیر همیشه اسیب می بینن بخدا روزی نیست که برای نابودی امریکا وکره شمالی نفرین نکنم مخصوصاً کره شمالی لعنت بر پدرش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
ازار کره شمالی یک میلیونیوم امریکا نبوده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کره شمالی فقط برای دفاع از خودش اینطوری شد، اگر امریکا تهدیدش نمیکرد و اجازه میداد با کره جنوبی صلح کنه بازم وضعیتش این میشد؟
می گویند تاریخ بخوانید تا عبرت بگیرید روسیه یادش رفته ۸۰ سال پیش اگر کمک های غرب نبود آلمان روسیه را تصرف می کرد هر چی هم روسیه داشته باشد تکنولوژی از رده خارج شده و بدرد نخور هست و اگر ترس غرب از جنگ و عواقب جنگ نبود تا الان پوتینی نبود که به کشورهای دیگر تجاوز کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
تاریخ و تحریف کردید. اامریکا بازنده جنگ بود که متوسل به بمب اتم شد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
هر دو شما دروغ می‌گوید
اخه یکی نیست ب این دلقک حالی کنه که بس کن دیگه اوکراین را ب نیستی کشوندی مردم اوکراین را از هم پاشوندی چیزی دیگه از اوکراین نمونده ا مگه میتونید روسیه را شکست دهید دلقک خوده امریکا از همه بهتر میدونه که کاره اوکراین تمومه بیشتر از این فریب امریکا را نخور بگذار حده اقل چند درصدی از اوکراین سالم بمونه
غرب همش میگه انبار تسلیحات خالی شده و اوکراین با کمبود تسلیحات روبرو شده است اما بنظر این حیله ای است که ایران را دچار خطای محاسباتی کنند و به باکو حمله کند و همینطور چین به تایوان و پس از ان تسلیحات را رو‌میکنند و هر سه کشور ضد غربی را در سه جبهه در گیر و تضعیف کنند و پس از ان دوباره تا صد ساله اینده بدون دشمن قوی و رقیب بر دنیا حکومت کنند
باید حساب شده عمل کرد
لعنت به روسیه متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
مرگ بر امریکای خونخار پدر داعش
بدهید بجنگند بابا، نگه داشتیید چکار؟ اسلحه و مهمات چیزیه که تاریخ مصرف داره، سلاح کهنه میشه و مهمات فاسد، بریزید بیرون انبارها رو، پوتین با کابوس خودش داره روبرو میشه
آغاز بزرگترین فتنه. بعدمیگویندروسیه مقصراست. غرب چقدربی شرف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دقیقا
شروع فتنه از طرف روسیه و به ضرر ان تمام می شود ویرانی اوکراین که بیش از المان بعد جنگ جهانی دوم که نبود حالا می بینیم ابادتر است و دعا کنید هر چه زودتر شر این پوتین از سر مردم دنیا کم بشود می تر سم اخرش هم همین روسیه مقصر ایران را بداند و کاسه کوزه ها را سر ما خراب کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اون زمان دولتها پول داشتند. الان همون آمریکا و اروپا تا خرخره زیر بار بدهی هستند. امریکا با پول چینی ها داره اداره می شه.
دنیا امروز بدتر از دیروز جهان روز به روز تنش‌ها زیاد میشن فقر گرسنگی بیشتر میشه جنگ سوم نزدیک بازهم جنایت جنایت فقط ما ایرانیان باید هوای هم دیگه داشت باشیم
سخت نگیرید..........بازی های طبیعت قانون کارما.‌.........‌... کجاشودیدید.‌‌ ببینیم چه میکنید باحال..........
طبق بررسی هایی انجام شده روی جسد کشته شدگان نظامی این جنگ اکثرا ملیت امریکایی لهستانی و المانی داشته اند. به نام اکراین و به کام بقیه. اصلا جنگ بین مردم اکراین و روسیه نیست جنگ بین دشمنان روسیه هست و روسیه.
جنگ جهانی سوم کجاس که ما خبر نداریم چرا و پرت ننویسید
فقط ساده اندیشان و کسانی که تا نوک دماغ خود را می بینند باور می کنند که روسیه متجاوز و اکراین مورد ظلم است. مردم اکراین خود با زلنسکی مخالفند و قبل از جنگ اکراین عنوان بالاترین امار فساد در بین مسیولین در اروپا را یدک می کشید به نحوی که برنامه فرانس ۲۴ یک برنامه اختصاصی در مورد اختلاسهای شخص زلنسکی پخش کرد. این جریان برای ۵ سال قبل از شروع جنگه زمانی که کسی اسم ایشان رو نشنیده بود. رسانه های غربی مثل جریان واکسن این بار هم موفق شدند تا محتوای مورد نظر را به خورد مخاطب داده و فردی فاسد و رشوه گیر را در نقش قهرمان جا بزنند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کار غرب همیشه همین بوده حتی در گوادلوپ
جنگ در هر صورت بد است اما نیروهای اوکراین شایسته تقدیر هستندرکه توانسته اند اینقدر جلوی ارتش روسیه بایستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
شما هم برو بهشون بپیوند خوشحال می شیم
دستآورد جنگ روسیه و اوکراین تا اینجا 500 هزار کشته نظامی و غیر نظامی، ویرانگی اوگراین و بی خانمانی میلیونها نفر بوده و هیج دستآوردی مثبتی نداشته است.
مرگ بر آمریکای جنایتکار و غرب فاسد درود بر اعلی حضرت پوتین
برای غرب وامریکا فقط تنش مهم است . ژاپن وکره جنوبی را کره شمالی مشغول کردن، چین را باتایوان وایران را جدیدا" با آذربایجان باکو وروسیه با اکراین..... واقعا" شیطانند
لعنت بی پایان خدا بر کسانی که بخاطر منافع خودشون جنگ راه می اندازند و مردم عادی رو به خاک و خون میکشن
امریکای تروریست چه کیفی میکنه ، تا میتونه اروپای بیشعور را داره میدوشه ، این ها هم مثل دیوانه ها دارند خودشونو به باد فنا میدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
در انتخابات بعدی هیچکدوم از رهبران فعلی آمریکا و اروپا رأی نمی آرن
تلفات اوکراین بالا بوده روسیه هم بی بخار است ولی اوکراین الان در وضعیت خوب نیست همیشه تعجب میکنم چرا غرب کشور های آشغال را با حاکمان نالایق را هم‌پیمان نظامی اقتصادی خود می کند و همه جوره از آنان حمایت می‌کند ولی کشوری مثل ایران را به این دلیل که حاکم آن آشکارا از استقلال عمل ایران حرف میزد در گوادلوپ پشت آن را خالی کرد لعنت به این دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دقیقا به دلیل همان استقلال عمل. غرب دنبال غلام حلقه به گوش است. صدام هم از زمانی که روبروی غرب ایستاد منفور آمریکا شد.
آن مغروق در استخر گفته بود که المان ارتش نداره و بخاطر همین که هزینه ارتش نمی کنه پیشرفت کرده است. الان این مانور داره با رهبری نیروی هوایی المان برگزار میشه ه؟
کل نیروهوایی این چند کشور توسط آلمان رهبری میشه. البته مشخصه که امریکا نمی خ اهد رو بازی کند و المان رو جلو انداخته است. امریکا در المان ۱۰۹ پایگاه نظامی داره. کل المان زیر نظر انریکاست.
این مانور قدرت روسیه رو نشون میده که در مقابلش ۲۰ تا کشور بسیج شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دقیقا. من مطمئنم اگه سی کشور به آمریکا حمله کنند حداکثر ظرف یک ماه از هم پاشیده. هم از درون. روسیه قدرتمند تر از چیزی بود که فکر می کردم.
دوستان محترم آقای زلنسکی دلاور برای شما متهم به فساد مالی است من کاری ندارم ایشان برای امرار معاش در جوانی مشغول ببخشید عریان اجرا کردن بودن ولی الان رییس جمهور اوکراین است خب تا همین جا ولی ایشان از قدرت سو استفاده کردند و تمام ناکارآمدی و فساد خود را و همین طور نزدیکان فاشیست خود را پشت این جنگ قایم کردن برام نه روسیه مهم است نه اوکراین بزارید خراب بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
تازه ایشان وقتی که کمدین بودند از نظر مالی متوسط به پایین بوده الان هر گوشه دنیا ویلای میلیون دلاری دارد. بس که پاکدست هست.
در سایتهای هواشناسی خارجی آلودگی هوای تهران امروز بالای 300 هست و در وضعیت بسیار خطرناک و زرشکی (بالاتر از بنفش) قرار داره. میزان ذرات معلق هم 18 برابر استاندارد. اون سال که از عربستان ریزگرد آمد و شهر تعطیل شد 14 برابر و بسیار کمتر بود!! بعد تمام سایتهای وطنی ما خواب هستند و شرکت کنترل کیفیت با اعتماد به نفس شاخص را 90 اعلام می کند. لطفا رسیدگی نمایید با تشکر
فقط خواهش میکنم که با اداره مهاجرت تماس بگیرید و آن دسته از آمریکایی ها که درگیر مواد مخدر زامبی جدید شدن را به ایران بفرستید تا به صنعت گردشگری کشور کمک بکنند خواستم یک شوخی هم بکنم بگذریم چه خبر از روسیه و اوکراین
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی