بازدید 11816
با چهارصد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

افشای اسناد محرمانه مداخله آمریکا در جنگ اوکراین / بلینکن: اوکراین برای حمله به روسیه آماده می‌شود

چهارصد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 07 April 2023

 افشای اسناد محرمانه مداخله آمریکا در جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بایدن وضعیت فوق العاده امنیت ملی در ارتباط با روسیه را تمدید کرد
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۲۳:۵۴

کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد جو بایدن رییس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره این کشور، وضعیت فوق العاده امنیت ملی در ارتباط با روسیه را به مدت یک سال دیگر تمدید می کند.

در نامه بایدن به کنگره آمده است: من اعلام می کنم که وضعیت فوق العاده ملی در رابطه با فعالیت های خارجی مضر دولت فدراسیون روسیه پس از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

بایدن ادعا کرد: فعالیت های خارجی مضر دولت فدراسیون روسیه به ویژه، تلاش برای تضعیف برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه دموکراتیک و تضعیف نهادهای دموکراتیک در آمریکا و متحدان و شرکای آن، نقش داشتن و تسهیل فعالیت‌های مخرب سایبری علیه آمریکا و متحدان و شرکای آن؛ ترویج و استفاده از فساد فراملی برای تأثیرگذاری بر دولت های خارجی؛ پیگیری فعالیت های فراسرزمینی با هدف قرار دادن مخالفان یا روزنامه نگاران؛ تضعیف امنیت در کشورها و مناطق مهم برای امنیت ملی آمریکا و نقض اصول تثبیت شده حقوق بین الملل، از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورها، همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: بنابراین، من تشخیص داده ام که باید وضعیت فوق العاده ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ در رابطه با فعالیت های مضر خارجی دولت فدراسیون روسیه ادامه یابد.

خشم آمریکا از افشای اسناد نظامی درباره آمار واقعی تلفات روسیه در جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۲۱:۵۰

 مقامات آمریکایی روز جمعه به وقت محلی ادعا کردند که روسیه یا عوامل طرفدار کرملین احتمالاً پشت افشای چندین سند محرمانه ارتش آمریکا در رسانه های اجتماعی هستند.

برخی منابع خبری به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کردند، به نظر می رسد اسناد دستکاری شده و تلفات نیروهای روسیه کاهش یافته است. این مقامات افزودند که ارزیابی های آنها غیر رسمی و جدا از تحقیقات در مورد افشای این اطلاعات است.

سابرینا سینگ، یک سخنگوی پنتاگون گفت: ما از گزارش‌های انتشار این اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی مطلع هستیم و وزارت دفاع در حال بررسی این موضوع است.

یکی از اسناد منتشر شده در رسانه های اجتماعی می گوید که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ نیروی روسیه کشته شده اند.

این دو مقام آمریکایی ادعا کردند که طبق ارزیابی آمریکا آمار واقعی تلفات روسیه بسیار بیشتر است و حدود ۲۰۰ هزار نیروی روس از آغاز جنگ کشته و زخمی شده اند.

اولین بار نیویورک تایمز از بررسی پنتاگون در خصوص افشای اطلاعات خبرداد.

به گزارش این رسانه آمریکایی، این اسناد، جزئیات دقیق زمان و چگونگی حمله اوکراین به روسیه را مشخص نمی کند، مربوط به پنج هفته قبل هستند و دیدگاه آمریکایی ها و اوکراینی ها درباره جنگ را تا تاریخ اول مارس نشان می دهند.

به نوشته نیویورک تایمز، این اسناد که به ادعای این روزنامه توسط شبکه های اجتماعی حامی دولت روسیه و نزدیک به کرملین منتشر شده اند، سرنخ های زیادی درباره جنگ به طور مثال سامانه های راکتی آمریکایی «هیمارس» را در اختیار ژنرال ها و تحلیلگران روس قرار می دهند.

این رسانه آمریکایی، بخشی از اطلاعات منتشر شده، مثل زمان تحویل سلاح ها و آرایش نظامی نیروهای اوکراینی را دقیق ارزیابی کرد اما در عین حال از مدعی احتمال دستکاری بخش های دیگری از این گزارش توسط واحد ضداطلاعات روسیه شد.

این افشاگری حاکی از تلاش آمریکا و دیگر متحدان اروپایی برای تجهیز و تهییج اوکراین برای حمله به نیروهای روس است.

واکنش کرملین به اظهارات بلینکن درباره ضد حمله قریب‌الوقوع ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۱۸:۳۲

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد تمام اظهارات مقامات آمریکایی در مورد حمله متقابل نیروهای مسلح اوکراین توسط ارتش روسیه به دقت رصد و تجزیه و تحلیل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش یه سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره حمله قریب الوقوع ارتش اوکراین گفت: " این بیانیه به احتمال زیاد که مورد برسی دقیق نظامیان ما اقرار خواهد گرفت، آنها با دقت تمام اطلاعات مربوطه را رصد می‌کنند و این را در هنگام برنامه ریزی برای ادامه عملیات نظامی ویژه در نظر می‌گیرند".

بلینکن: اوکراین برای حمله به روسیه آماده می شود
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۱۸:۲۷

بلینکن گفته، دولت چین با ابزارهای مختلف هم به دنبال ایفای نقش مدافع صلح در اوکراین و هم حمایت از روسیه است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری یورونیوز در پاسخ به سوالی درباره طرح چین برای سازش اوکراین و همچنین روابط چین و روسیه گفت: فکر می‌کنم چین تلاش می‌کند تا هر دو مسیر را داشته باشد. این کشور با روش‌های مختلف به دنبال ایفای نقش مدافع صلح و حمایت از روسیه است.

وی افزود: برخی از ایده‌های صلحی که چین روی میز قرار داده، مثبت هستند. چین باید بر روی متقاعد کردن روسیه در احترام گذاشتن و رعایت یکپارچگی اوکراین تمرکز کند.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با سایت فرانسوی Ouest-France گفت، احتمال می‌رود نیروهای اوکراین ظرف هفته‌های آینده دست به ضد حمله بزنند.

او گفت، کشورهای غربی حامی کی‌یف دو هدف درباره مداخله در بحران اوکراین را در نظر گرفته‌اند.

بلینکن افزود: اولا باید تا آنجا که ممکن است به یاری اوکراین در بازپس گیری خاکش بپردازیم از جمله انجام یک ضد حمله احتمالی در هفته‌های آینده و دوما کمک به اوکراین در ایجاد توانمندی‌های میان مدت و بلند مدت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا قصد دارد به کی‌یف در نبرد برای بازپس گیری کریمه و دونباس با توسل به زور کمک کند گفت، مسؤولیت این تصمیم برعهده اوکراین است.

بلینکن ادامه داد: این تصمیم اوکراین است و این همان دموکراسی است ولودیمیر زلنسکی اراده مردم اوکراین را محقق می‌کند و در واقع این تصمیم اوکراینی‌هاست. در کنار بسیاری از کشورهای دیگر ما از اوکراین در تلاش‌هایش حمایت می‌کنیم.

همچنین وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه این وزارتخانه می‌توانست و باید کارهای بیشتری انجام می‌داد تا برای بدترین سناریو در افغانستان آماده شود، گفت: این نهادی که من ریاستش را برعهده دارم، کاملا آماده سقوط سریع کابل و دولت افغانستان نبود.

این گفته‌ها از سوی بلینکن در پی افشای اسناد مرتبط با ناکامی دولت ایالات متحده در خروج بین نظم نیروهایش از افغانستان و پیامدهای ناشی از آن مطرح شده است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین با بیان اینکه وزارت خارجه در روند ارسال بررسی خود درباره نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به کنگره است، نگفت که این گزارش به صورت عمومی منتشر می‌شود.

بلینکن به پنج موردی که در بررسی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود دارد، اشاره کرد.

وی گفت، اولین مورد این بود که دولت باید با فوریت بیشتری برای بدترین سناریو در افغانستان برنامه ریزی و آماده می‌شد. فقدان برنامه ریزی در این وزارتخانه به ویژه برای وخیم‌ترین شرایط، مدت‌هاست که شکایت برخی از دیپلمات‌های آمریکایی بوده است. وزارت خارجه آمریکا فروپاشی سریع دولت کابل را همزمان با تصرف و کنترل افغانستان توسط طالبان پیش بینی نکرد چون احتمال ضعیفی داشت اما با داشتن پتانسیل بالای احتمال وقوع آن، می‌توانست و باید خودش را برای آن آماده می‌کرد.

بلینکن افزود: یک مساله دیگر این بود که برنامه‌های احتیاطی وزارت خارجه به دلیل یکسری نگرانی‌هایی متوقف شد که ممکن بود چنین آماده سازی‌ها برای بدترین سناریو سیگنال نادرستی برای افغان‌ها و دولت باشد مبنی بر اینکه ما اعتمادمان را به آن از دست داده‌ایم و دقیقا همان کار یعنی فروپاشی دولت که سعی در اجتناب از آن داشتیم را تسیریع می‌بخشید.

این دیپلمات ارشد دولت واشنگتن همچنین گفت:‌ سایر یافته‌ها هم شامل فقدان اختیار کافی رهبری عملیات خروج، راهنمای رقابتی و متناقض واشنگتن در مورد اولویت‌های تخلیه و فقدان ردیابی واضح آمریکایی‌ها در افغانستان بود.

او توضیح داد، یکی از دلایل تمایلش به حفظ محرمانگی این گزارش اجتناب از اظهار نظر درباره برخی از نقاط ضعف‌مان در ملأ عام بود زیرا انتشار گسترده چنین اطلاعاتی هرگز مفید نخواهد بود.

کرملین: روسیه اجازه تعرض به بلاروس را نمی‌دهد
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۱۸:۲۶

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت مسکو اجازه هیچگونه تعرض به بلاروس را نمی‌دهد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره دیدار «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهوری روسیه و بلاروس گفت: «استقرار سلاح‌های اتمی استراتژیک فدراسیون روسیه در خاک بلاروس، امروز مورد بحث قرار نگرفت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «بلاروس نیز مانند ما با کشورهایی احاطه شده که رفتار بسیار خصمانه‌ای نسبت به آن دارند. از آنجایی که ما کشورهای متحد هستیم، روسیه نمی‌تواند اجازه دهد به بلاروس تعرض شود».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه اقدامات همسایگان روسیه و بلاروس بسیار غیرقابل پیش‌بینی و غیر دوستانه است، اظهار داشت: «بنابراین اقدامات احتیاطی لازم است. از آنجایی که محیط پیرامون ما به‌طور قابل توجهی تغییر کرده و شرایط بین‌المللی در حوزه امنیت نیز دستخوش تغییر شده، ما باید رویکردهای مفهومی خود را به‌روز کنیم».

طبق این گزارش، پسکوف همچنین ادامه داد: «روسیه باید امکان ارائه تضمین‌های امنیتی برای بلاروس را به عنوان متحد و به عنوان کشوری که با آن در پیشرفته‌ترین شکل ادغام هستیم، در نظر بگیرد».

وی با بیان اینکه مفهوم امنیتی اتحاد روسیه و بلاروس زمان بر است، اضافه کرد: «اما در اسرع وقت آماده خواهد شد. با توجه به استقرار سلاح‌های اتمی تاکتیکی در بلاروس، پایه‌های بازدارندگی هسته‌ای روسیه نیازی به افزایش ندارد».

این مقام روس در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاثیرپذیری چین از غرب گفت: «چین یک قدرت بزرگ و دارای موقعیت حاکمیتی است و تحت تاثیرات خارجی نظر خود را تغییر نمی‌دهد».

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف درباره اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مورد ضدحمله قریب الوقوع نیروهای اوکراین نیز تاکید کرد: «اینگونه اظهارات توسط ارتش روسیه به دقت رصد می‌شود و هنگام برنامه‌ریزی مورد توجه قرار می‌گیرد».

وی همچنین افزود که رایزنی‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با «شی جین‌پینگ» همتای چینی بسیار حائز اهمیت است و روسیه گزارش‌ها را دنبال می‌کند.

مخالفت رهبر جلیقه زردها با ارسال سلاح فرانسه به اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۱۸:۲۵

رهبر جنبش جلیقه زردهای فرانسه مخالفت خود را با ارسال تسلیحات به اوکراین اعلام کرد چون سهم هزینه‌های دفاعی فرانسه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

 تیری پل والت رهبر جنبش جلیقه زردهای فرانسه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: جنبش مخالف تامین سلاح برای اوکراین است چون هزینه زیادی برای فرانسه در پی دارد. بودجه نیروهای دفاعی فرانسه تا ۴۰۰ میلیارد یورو افزایش می‌یابد و این افزایش چشمگیری به شمار می‌رود.

وی افزود: این جنبش، گروه‌های آسیب‌پذیر اقتصادی از جامعه فرانسه را متحد می‌کند که در فهم دلیل افزایش هزینه‌های دفاعی دولت برای حمایت از صنایع نظامی یک کشور دیگر مشکل دارند. درحالیکه همبستگی با اوکراینی‌ها به ویژه زنان و کودکان در فرانسه در مرحله نخست حمله به این کشور در اوایل ۲۰۲۲ بالا بود؛ اما امروز مردم فرانسه به شدت بابت تداوم کمک‌های دولت به کی‌یف و در حالیکه اقتصاد خود ما دچار مشکل است، گیج و سردرگم شده‌اند.

رهبر جنبش جلیقه زردهای فرانسه در ادامه گفت: افزایش سوء تفاهم باعث افزایش عقاید پوپولیستی در فرانسه شده است. جنگ در اوکراین و حمایت از این کشور هم باعث نارضایتی بیشتر می‌شود. همچنین مردم فرانسه تحریم روسیه را به بهای افزایش شدید قیمت‌ها و تورم در داخل کشور انتخاب نکردند. وضع تحریم علیه مسکو تصمیم کاملا مستقل دولت فرانسه نبود و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری به دستور بروکسل این تحریم‌ها را وضع کرد.

وی همچنین ادامه داد: در میان پیامدهای تحریم روسیه از سوی پاریس، ما با ناامنی در بحث انرژی، افزایش هزینه‌ها و اختلالات لجستیکی روبرو شده‌ایم.

اتحادیه اروپا ۱۰ بسته تحریمی علیه روسیه بابت حمله به اوکراین وضع کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که سیاست بازدارندگی و تضعیف کشورش، استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم‌ها بر اقتصاد جهانی تاثیرات مخربی گذاشته است.

 افشای اسناد محرمانه مداخله آمریکا در جنگ اوکراین

مقام‌های ارشد دولت بایدن به نیویورک تایمز گفتند، برنامه‌های محرمانه آمریکا و ناتو برای تامین کمک به اوکراین پیش از حمله احتمالی این کشور علیه روسیه در رسانه‌های اجتماعی فاش و همین مساله به تحقیقات فوری از سوی پنتاگون برای بررسی این مساله منجر شده است.

 این روزنامه امروز (جمعه) و در پی تایید از سوی مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این مطلب را منتشر کرد.

نمودارهای تحویل تسلیحات پیش‌بینی‌ شده، قدرت نیروها و گردان‌ها و سایر جزئیات مرتبط با ضدحمله بهاری برنامه‌ریزی‌شده اوکراین علیه نیروهای روسی در این سند مشخص شده است.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند این سند که همراه با تصاویرش در رسانه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده نشان دهنده سند اصلاح شده‌ای است که برخی افراد از آن به عنوان کارزار ارسال اطلاعات نادرست استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد این تغییرات در تخمین‌ مربوط به آمریکایی‌ها از تلفات جنگ اوکراین و سربازان کشته شده روسیه اغراق می‌کند.

با این حال، این افشاگری یک نقض بزرگ اطلاعاتی است که می‌تواند پیامدهای قابل توجهی در جنگ داشته باشد.

معاون سخنگوی پنتاگون به نیویورک تایمز گفت که آنها از گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی آگاه هستند و وزارت امور خارجه در حال بررسی این موضوع است.

مقام‌های دولت بایدن نیز گفته‌اند که برای حذف این پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی مشغولند؛ اما هنوز موفق نشده‌اند.

هیچ طرح جنگی خاصی در این افشاگری مانند زمان، مکان یا نحوه برنامه ریزی اوکراین برای شروع حمله متقابل وجود ندارد و تنها تصویری از آنچه طراحان آمریکایی و اوکراینی معتقدند از اول مارس مورد نیاز است، ارائه شده است. با این حال، این اسناد افشا شده از دید یک برنامه‌ریز جنگ، ژنرال یا تحلیلگر اطلاعاتی روسی، حاوی سرنخ‌های مهمی درباره وضعیت ارتش اوکراین و طرز تفکر متحدان آن است؛ مثلا این سند نرخ هزینه سیستم‌های موشکی هیمارس را که توسط آمریکا تامین می‌شود، افشا می‌کند.

آمریکا علنی نگفته که اوکراین با چه سرعتی در حال استفاده از منابع موشکی خود است؛ اما در این اسناد فاش شده این مساله ذکر شده است. همچنین مشخص نیست که چطور این اسناد سر از رسانه‌های اجتماعی درآورده‌اند؛ اما کانال‌های حامی روس آنها را به اشتراک گذاشته‌اند؛ این افشاگری نخستین پیروزی چشمگیر مسکو در جنگ اطلاعاتی محسوب می‌شود.

انتقاد «داسیلوا» از نقش آمریکا در جنگ اوکراین

رئیس‌جمهوری برزیل از آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر دریغ از تلاش برای حل بحران اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، «لولا داسیلوا» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: معتقدم کشورهای توسعه یافته به ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا نباید بدون صرف وقت کافی برای مذاکره، برای پیوستن به این درگیری عجله می کردند.

این مقام برزیلی، ایجاد صلح را در شرایط کنونی سخت ارزیابی کرد و گفت: مطمئنم که اوکراین و روسیه منتظر میانجیگیری دیگر کشورها هستند.

داسیلوا پیش از این برای میانجیگیری بین روسیه و اوکراین و ایجاد شرایط برای گفت‌وگوی مستقیم بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اعلام آمادگی کرده بود.

روسیه ۱۱ موشک آمریکایی «هیمارس» را رهگیری کرد

سپهبد «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (ششم آوریل) از رهگیری ۱۱ موشک از سامانه موشکی پرتاب چندگانه هیمارس ساخت آمریکا در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد. به گفته او، روسیه همچنین ۱۱ هواپیمای بدون سرنشنین اوکراینی را منهدم کرد. 

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از این مقام نظامی روس، توانمندی‌های پدافند هوایی روسیه ۱۱ موشک از سامانه موشکی پرتاب چندگانه هیمارس را رهگیری و همچنین ۱۱ پهپاد اوکراینی را نزدیک  شهرک‌هایی در مناطق خارکیف، لوهانسک و دونتسک منهدم کرد. 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، در اشاره به تامین تسلیحاتی اوکراین از سوی آمریکا گفت واشنگتن و مسکو در مرحله یک جنگ گرم قرار گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ با کانال یک تلویزیون کشورش اظهار داشت: ما واقعا در مرحله یک جنگ گرم به سر می‌بریم چون نیروهای نازی اوکراینی عمدتا با تسلیحات آمریکایی در حال جنگیدن هستند.

پیشتر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در مصاحبه‌ با رادیو اسپوتنیک بیان کرد، مسکو و واشنگتن اکنون در روابط بین خود از مرحله جنگ سرد گذر کرده و وارد مرحله جنگ گرم شده‌اند.

به گفته ریابکوف، برخی از اشکال جنگ ترکیبی که اکنون آمریکا مورد استفاده قرار می‌دهد، کاملا بی‌سابقه بوده و در زمان جنگ سرد نیز وجود نداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
افشای اسناد محرمانه؟؟؟ مگه محرمانه بود. همه خبر دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
به جز غربگداها البته
بزودی ویرانی ها بیشتر می‌شود
سند نمی خواد خود امریکا داره میگه از اوکران حمایت میکنه دلیلی نداره اگر همسایه ایی زورش زیاد بود همسایه ضعیف آنقدر بزنه تابمیره همه هم مبدانند پوتین پوتینش را پاش کرد بند پوتین را محکم بست و فرمان تجاوز به اوکران صادر کرد وقرار بود شش روزه اوکران را فتح کنه الانه بیش از یک ساله در گل گیر کرده نه راه پیش دار ونه روش میشه برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
معلومه فقط رسانه های وابسته به غرب رو نگاه میکنی و مثل طوطی هر چی میگن رو تکرار می کنی
اسناد محرمانه جنگ :)) اونم کف اینترنت !!!
احتمالا روسیه یه مشت سند و ساخته و پخش کرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
نوشته نیویورک تایمز. البته یادم رفته بود غربگداها سواد خواندن ندارند.
باز خبر ساختگی عالم آدم خبر دارند آمریکا در اوکراین دخالت داره ظاهراً حاکمان روسیه الان خبردار شدند خدا شفا بده
یعنی تا الان آمریکا مشغول گرگم به هوا بود فاز این رسانه روسی چی است
اوکراین تعهد نداده که آمریکا در تجاوز روسیه به اوکراین مداخله نکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
روسیه هم تعهد نداده که عقب نشینی کند.
مگه اصلا جنگی در جهان هست که مسبب ان امریکایی ها نباشند؟ چهار صباح دیگر معلوم می شود که با طرف روس هم زد و بند کردند. عدم حمله به خاک روسیه به همین دلیل است. طرفدارن امریکا در همه جای دنیا مثل باقی جنگها سیه روی و بی ابرو خواهند شد‌.
اکراینی دیگری در مرزهای ما به پشتیبانی آمریکا و اسرائیل در راه است .
تا زمانی که جنگ به درون خاک روسیه کشیده نشود پوتین دست از تفکرات هیتلری اش بر نخواهد داشت هر کسی می خواهد این جنگ زودتر تمام شود به همین نتیجه می رسد که باید به جای دفاع از اوکراین متجاوز را در خاک خودش منکوب کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
جراتش و ندارن اخه‌ اینا تو افغانستان شکست خوردن بعد با روسیه بجنگن؟ تازه بیست سال کشور دستشون بود اخر خروجیشون شد زد و بند با طالبان
این قدرت ابر قدرت جهان می‌رسونه که پوتین و به غلط کردن انداخته حالا ببینید اگه خود آمریکا مستقیم وارد جنگ میشد چه بلایی سر روسیه میاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ببینیم و تعریف کنیم. فعلا که دستاورد ارباب گرانقدر شما راه افتادن تظاهرات در اروپا و ویران شدن اکراین بوده.
جمع کنید این مسخره بازی هاتون رو یک سال است هیچ دستاوردی نداشتید بجز خرابی اوکراین گمشید بیرون
هزاران فایل و سند و اسلاید طبقه‌بندی شده در رده "محرمانه"، "سری" و "به کلی سری" پنتاگون در حال دست به دست شدن در اینترنت است.
این فایل‌ها جزئیات بسیاری در مورد جنگ اوکراین، از ارزیابی تلفات دو طرف گرفته،واحدهای نظامی، موجودی انبار، تعداد نفرات، محل‌های استقرار آنها، دروغ پنتاگون در مورد تعداد بسیار بالای تلفات طرف روسی، عدم کارکرد هویتزرهای اهدایی آمریکا (برعکس آنچه که در تبلیغات می‌گویند)، ارزیابی‌هایی در مورد چین و "کشورهای دیگر (احتمالا ایران هم جزء آنهاست) و ... ارائه میدهندکه برای ژنرال مایلی بالاترین مقام نظامی آمریکا تهیه شده بودند.
این فایل‌ها در تلگرام و توئیتر و پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیاری به سرعت منتشر شده‌اند.
حالا پنتاگون تحقیقات برای شناسایی فرد افشاگر را آغاز کرده است که با توجه به تعداد افرادی که به این فایل‌ها دسترسی داشته‌اند. ارزیابی تلفات طرف روسی در جنگ اوکراین حدودا ۱۷ هزار نفر و طرف اوکراینی حدودا ۷۱ هزار نفر است که با گفته‌های رئیس کمیسیون اروپا هم هم‌خوانی دارد (حدودا ۱۰۰ هزار اوکراینی) هرچند بعدا مجبور شد حرفش را پس بگیرد
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
با حرف شما موافقم
در اخبار رسانه‌های غربی ارتش اوکراین پشت دروازه های مسکو و سن پترزبورگ هستند و در اخبار رسانه‌های شرقی ارتش روسیه کی‌یف را محاصره کرده دوستان الان جنگ در منطقه استان خرسون ژاپورژیا لوهانسک دونتسک و چهار تا روستا و شهرک و شهر کوچک مرزی اطراف خارکف است تلفات ارتش روسیه احتمالا نزدیک به شصت هزار نفر است و تلفات اوکراین دویست هزار نفر چون اوکراین در خارکوف و منطقه دونباس تلفات بالایی داشته بخاطر اکثریت روسی و اقلیت ناراضی اوکراینی دوستان باتوجه به تلفات بالا اوکراین متاسفانه روزانه است احتمالا تا ماه اوت روسیه برنده جنگ در شرق و جنوب اوکراین است میزان تلفات اوکراین در باخموت زیاد بوده و اوکراین مجبور به عقب نشینی شد البته تلفات سنگینی روسیه داشته ولی دستاورد روسیه بیشتر بوده در ابتدای جنگ استحکام نیروی اوکراین در لوهانسک صد پنج هزار سرباز بود و استحکام روسیه چهل هزار نفر ولی اوکراین بخاطر تسلیحات ضعیف و تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شد در خرسون روسیه با سی یا چهل هزار سرباز هشتاد هزار سرباز اوکراین را وادار به عقب‌نشینی کرد میزان تلفات اوکراین خیلی بالا است تا ماه اوت جنگ تمام می‌شود اوکراین مجبور به صلح با روسیه میشه شاید غرب در پشت پرده با روسیه معامله کرده آخه چرا الان به ورزشکاران روسی و بلاروسی اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را داده و اینکه صحبت ها از صلح بالا گرفته احتمالا دولت آمریکا مجبور یا معامله با روسیه کرده چون اگر همین طور جنگ ادامه داشته باشد چین بیشترین سود را کرده و همین طور هندوستان و پاکستان که الان با تعرفه نفت شصت دلاری ارزان نفت می‌خرند و محصولات خود را گرون به اروپا می‌فروشند ولی خب مهم این است که یک عده زیر علم پوتین و زلنسکی سینه زنی بکنند و حرف دلسوزان واقعی اوکراین و روسیه را گوش ندهند لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
در کل تلفات اکراین هم در بخش نظامی چند برابر روسیه بوده هم کشورش و زیرساخت هاش ویران شدن هم یک چهارم خاک اکراین رو ترک کردند. همه اینها به علاوه کلی کشته غیرنظامی نشون می ده که اکراین بازنده بزرگ این جنگ بوده. بعد کشورهای اروپایی هستند. که درگیر تورم و چاپ پول برای کمک به اکراین و میزبانی پناهنده ها شدند. در کل باطناب آمریکا به چاه رفتند و پشتشون رو خالی کرد.
ما ایرانیها نه شرق دوست مابود نه غرب ولی الان آمریکا و اسرائیل دشمن درجه یک ما هستن هر روز یک کشور همسایه با ما دشمن میکنن اوکراین هم پشت اسرائیل آمریکا پس بهتر روسیه آمریکا را نابود کن چون اگر روسیه شکست بخورد صددرصد آمریکا به ایران تخت تازمیکن خدا میدون چی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
دقیقا من شک ندارم اگه جنگی سر بگیره همین سربازهای اکراینی به ایران رحم نمی کنن. اگر پای صحبت افغان ها بنشینید اکثرشون دل خونی دارن از نیروهای ناتو.
محرمانه است فقط فکر کنم خواجه حافظ خبر نداره
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی