بورس جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری

یک کارشناس بازار سهام گفت: یکی از جذابیت‌های بازار سهام P.E پایین این بازار است.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 03 April 2023

به گزارش بورس تابناک، مصطفی محمدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به طور معمول از تورم تاثیر می‌پذیرد و با توجه به این که تورم در کشور ما سیر صعودی دارد، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه بسیار جذاب شود.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است در زمان تورم ابتدا بازار‌های دارایی رشد می‌کنند، مانند بازار‌های مسکن، خودرو طلا و در آخر بازار سهام روند صعودی خود را شروع خواهد کرد.


محمدی بیان داشت: از طرف دیگر الگو فکری فعالان بازار سهام این است که بازار سهام باید خود را به رشد سایر بازار‌ها برساند.


این تحلیل‌گر بازار‌های مالی ابراز داشت: در سال ۹۹ بازار سرمایه حباب سنگینی را تجربه کرد و این موضوع موجب شد تا در نیمه دوم سال ۹۹ و همچنین در سال ۱۴۰۰ حباب بازار سرمایه تخلیه شود و در حال حاضر که انتظارات تورمی وجود دارد و شاخص کل رشدی را نسبت به سایر بازار‌ها نداشته است، بازار سهام را جذاب کرده است.


این فعال بازار سرمایه بیان داشت: قیمت دلار بازار‌های موازی بازار سهام نسبت به قیمت دلار بورس بسیار بالاتر است، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه جذاب‌ترین بازار در بین سرمایه‌گذاران باشد و دیر یا زود دلار بازار سهام خود را به دلار سایر بازار‌ها خواهد رساند.

 

محمدی تصریح کرد: با نوسانات بازار ارز، بازار سرمایه نیز دچار نوسان شده است. اگر بازار ارز به ثبات برسد و سایر سرمایه گذاران بفهمند که سایر بازار‌ها اشباع شده است، بازار سرمایه آرام آرام صعودی خواهد شد.


این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: ساده‌ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام P.E است و تحلیل گران از این ابزار بسیار استفاده می‌کنند.


وی افزود: یکی از جذابیت‌های بازار سهام همین P.E پایین سهم‌ها است و این موضوع موجب خواهد شد تا نقدینگی وارد بازار سهام شود.


این تحلیل‌گر بازار‌های مالی ابراز داشت: با توجه به انتظارات تورمی، فعالان بازار سرمایه P.E بالاتری برای سهم‌ها در نظر می‌گیرند، زیرا رابطه P.E سهم‌ها با انتظارات تورمی یک رابطه مثبت است.


محمدی در پایان تاکید کرد: با رشد تورم بازدهی شرکت‌های بورسی نیز روند صعودی داشته است و این موضوع موجب شده است تا شاخص کل بازار سرمایه تقویت شود، بنابراین بنیاد بازار‌های مالی روند صعودی دارد./ایبنا

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار