بازدید 48359
با چهارصد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام مرکز فرماندهی ناتو و کشته شدن ۳۰۰ تن توسط موشک کینژال روسیه / ترامپ: پوتین تمام اوکراین را تصرف می‌کند / واکنش روسیه به الحاق فنلاند به ناتو

چهارصد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ 03 April 2023

انهدام مرکز فرماندهی ناتو و کشته شدن 300 نفر توسط موشک کینژال روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادامه حملات هوایی و موشکی روسیه به اهداف نظامی اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۲۲:۳۳

 منابع خبری اوکراینی روز دوشنبه از ادامه حملات هوایی و موشکی روسیه علیه اهداف اوکراین در خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس اوکراین» نیروهای روسیه در روز دوشنبه سه حمله موشکی و ۱۷ حمله هوایی انجام دادند. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که این حملات علیه اهداف نظامی و زیر ساخت‌های اوکراین بوده است.

بر اساس این گزارش، احتمال حملات موشکی و هوایی روسیه در کل قلمرو اوکراین همچنان بالاست. وزارت دفاع اوکراین مدعی شده که یگان‌های پدافند این کشور موفق شدند یکی از پهپادهای شناسایی ارتش روسیه را سرنگون کنند.

این در حالی است که خلبانان اوکراینی نیز گفته‌اند که جنگنده‌های روسی با تله گذاری جت‌های نیروی هوایی اوکراین را به دام می‌اندازند.

شرط استولتنبرگ برای پیوستن اوکراین به ناتو
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۲۱:۵۲

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه گفت که موضوع پیوستن اوکراین به ناتو تا زمانی که نتواند در جنگ با روسیه پیروز شود، مهم نخواهد بود.

وی که در کنفرانس خبری در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت: «بدون این (پیروزی) موضوع پیوستن هرگز مهم نخواهد بود و به همین دلیل، ناتو به حمایت بیشتر از اوکراین ادامه خواهد داد».

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که در عین حال موضع ناتو تغییر نخواهد کرد و اوکراین به عضوی از پیمان آتلانتیک شمالی تبدیل خواهد شد.

کرملین: کی‌یف احتمالا مسئول کشته شدن بلاگر روسی است
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۲۰:۱۸

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دولت اوکراین حامی استفاده از حملات تروریستی است و شاید مسئول قتل بلاگر روس در انفجار کافه‌ای در سن‌پترزبورگ هم باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه انفجاری در یک کافه در مرکز سن پترزبورگ رخ داد که در نتیجه آن "ولادن تاتارسکی" کشته و ۳۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

اوایل امروز کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که زنی به نام "داریا ترپووا" به ظن دخیل بودن در این انفجار دستگیر شده و کمیته ملی مقابله با تروریسم روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس‌های ویژه اوکراین و حامیان "بنیاد مقابله با فساد" الکسی ناوالنی نیز این حمله را ترتیب داده بودند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: روسیه با رژیم کی‌یف روبروست. این رژیم از حملات تروریستی حمایت می‌کند و در قتل داریا دوگینا دحتر الکساندر دوگین، فیلسوف سیاسی نیز دست داشته و به احتمال زیاد در قتل تاتارسکی هم نقش داشته است.

پسکوف ادامه داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بلافاصله درباره این حمله تروریستی در سن پترزبورگ مطلع شد. حالا تحقیقات در این باره در مرحله عملی است و ما در حال بازداشت مظنونان هستیم. ما باید صبور باشیم و در انتظار بیانیه‌هایی از سوی سرویس‌های ویژه باشیم که روی این پرونده کار می‌کنند.

واکنش روسیه به الحاق فنلاند به ناتو
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۲۰:۱۷

 الکساندر گروشکو روز دوشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ریانووستی روسیه اضافه کرد که کشورش توان نظامی خود را در مناطق غربی و شمالی غربی خاک روسیه افزایش خواهد داد.

وی گفت: در صورتی که نیروها و منابع سایر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما اقدامات بیشتری را برای تضمین و اطمینان از امنیت نظامی روسیه انجام خواهیم داد.

فنلاند و سوئد سال گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کردند. فنلاند مرز یکهزار و ۳۰۰ کیلومتری با روسیه دارد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اظهارداشت که روند الحاق فنلاند به ناتو روز سه‌شنبه کامل می‌شود.

وی این اقدام را گامی به سوی امنیت بیشتر فنلاند و تمام کشورهای عضو این پیمان نظامی ارزیابی کرد.

استولتنبرگ گفت: ما برای نخستین بار پرچم فنلاند را اینجا در مقر ناتو به اهتزاز در خواهیم آورد. این روز خوبی برای امنیت فنلاند، امنیت شمال اروپا و برای کل ناتو خواهد بود.

ترامپ: پوتین تمام اوکراین را تصرف می‌کند
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۲۰:۱۶

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، شرایط برای پوتین خیلی بهتر بود، زیرا (نیروهای روسیه) وارد اوکراین نمی شدند.

ترامپ پیش از این گفته بود زمانی که وی رئیس جمهور آمریکا بود پوتین دریافته بود که انجام عملیات ویژه در اوکراین غیرممکن است.

به گفته ترامپ، او و رئیس جمهور روسیه بخوبی با هم کنار آمدند.

ترامپ خاطرنشان کرد که پوتین تصمیم گرفته است در زمان ریاست جمهوری جو بایدن، عملیات ویژه خود در اوکراین را آغاز کند.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براینکه چگونه به توانایی خود برای توقف درگیری اوکراین اعتماد دارد، گفت که پوتین می‌دانست «نباید با من بازی کند.»

هشدار مجارستان درباره لفاظی‌های هسته‌ای
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۱۹:۵۶

 وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان اظهارنظرهای هسته‌ای حول مناقشه اوکراین را به شدت خطرناک دانست و هشدار داد که ادامه این روند می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود.

به گزارش خبرگزاری تاس،‌ پیتر سیجارتو در یک سخنرانی در اتاق بازرگانی آمریکا در بوداپست افزود: اکنون خطر تشدید نظامی [در اوکراین] از هر زمان دیگری بیشتر است.

وی اشاره آزادانه به توانایی‌های هسته‌ای را موضوعی خطرناک خواند و گفت: اگر یک مناقشه هسته‌ای به دلیل تحولات پیرامون اوکراین رخ دهد، در اروپا اتفاق خواهد افتاد نه در آن سوی اقیانوس [اطلس].

این دیپلمات مجارستانی تاکید کرد که به همین دلیل بوداپست طرف‌های درگیری [در اوکراین] را به آتش بس و آغاز گفت‌وگوها پیرامون دستیابی به صلح ترغیب می‌کند.

لهستان به اوکراین جنگنده تحویل داد
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۱۹:۵۵

 به رغم هشدارهای روسیه به کشورهای غربی درباره پیامدهای پمپاژ تسلیحاتی اوکراین، لهستان جنگنده‌های میگ-۲۹ به اوکراین داده است.

منابع رسانه‌ای اوکراینی از قبیل «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از دفتر ریاست جمهوری لهستان گزارش دادند که اولین محموله جنگنده‌های میگ-۲۹ به اوکراین تحویل داده شده است. مقام‌های لهستانی به تعداد دقیق جنگنده‌های ارسالی اشاره نکردند.

«مارسین پرزیداسز» رئیس دفتر ریاست جمهوری لهستان در این باره گفت: «طبق اطلاعات من، این فرایند (تحویل جنگنده به اوکراین) تکمیل شده است یعنی انتقال اولین بخش (محموله میگ ۲۹). البته مذاکراتی درباره حمایت‌های محتمل بیشتر هم خواهد شد».

«آندرزیچ دودا» رئیس‌جمهور لهستان در تاریخ شانزدهم مارس در اظهاراتی گفته بود که این کشور طی روزهای آتی اولین محموله جنگنده میگ-۲۹ را به اوکراین تحویل خواهد داد.

«کی‌یف ایندیپندنت» در گزارش خود خبر داده که نیروی هوایی اوکراین تا به این لحظه هنوز اظهارنظری درباره بیانیه رسمی لهستان در خصوص تحویل جنگنده میگ-۲۹ نکرده است.

بیانیه لهستان درباره دادن جنگنده به اوکراین در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر بارها درباره احتمال اقدام کشورهای غربی شامل آمریکا برای ارسال جت‌های جنگنده گمانه زنی شده است اما برخی کشورهای عضو ناتو گفته بودند که تصمیم برای ارسال جنگنده به اوکراین باید در سطح ناتو اتخاذ شود.

بر همین اساس، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان طی مصاحبه اواخر بهمن ماه سال گذشته با روزنامه ایتالیایی «کوریله دلا سرا» بر ضرورت تداوم فشارهای غرب علیه روسیه صحبت کرد.

انهدام مرکز فرماندهی ناتو و کشته شدن ۳۰۰ تن با موشک کینژال روسیه

هفته‌نامه «نیوزویک» در گزارشی نوشت که حمله دقیق روسیه، ظاهراً یک «مرکز فرماندهی زیرزمینی ناتو» در اوکراین را اوایل ماه جاری میلادی منهدم کرد و ده ها نظامی غربی در این حمله موشک کینژال روسیه کشته شدند.

این رسانه آمریکایی با این مقدمه نوشت، دست کم این ادعایی است که در برخی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است و در برخی رسانه‌ها، تصاویری از حمله موشک کینژال روسیه به مرکز فرماندهی ناتو در اوکراین منتشر شده که نمایانگر خسارات بسیار وسیع و یک ساختمان سوخته است که بر اثر حمله ویران شده است.

در این گزارش آمده که در برخی از پست‌های توییتری و تلگرامی که اواخر ماه مارس ۲۰۲۳، مجموعاً صدها هزار بازدید داشته، ادعا شده است که مقر ناتو در اوکراین تخریب و تا حدود ۳۰۰ تن در حمله موشکی روسیه کشته شدند.

از طرف دیگر، پرونیوز یونان نیز در خصوص خسارات سنگینی که در نتیجه حمله موشکی کینژال روسیه به ناتو در اوکراین وارد آمده است، نوشت: «حمله هولناک موشک مافوق صوت روسیه در عمق ۱۳۰ متری مرکز فرماندهی ناتو در اوکراین!»

رسانه‌های یونان در این خصوص نوشتند که ده ها افسر نظامی ناتو و اوکراینی کشته شدند و در ادامه این گزارش آمده است: «موشک مافوق صوت کینژال روسیه با سرعت ضربه به هدف ۱۲ ماخ (۱۲ برابر سرعت صوت) موفق به اصابت به مرکز فرماندهی، کنترل و ارتباطات مشترک اوکراین و ناتو در عمق ۱۳۰ متری زمین شد.»

در یکی از پیام‌هایی که در شبکه اجتماعی منتشر شده بود، در خصوص شدت این حمله و خساراتی که برای ناتو بر جای مانده است، نوشت: «اجساد، ده ها جسد دیگر نیز زیر آوار هستند. جزئیات حمله انتقام‌جویانه روسیه به مرکز فرماندهی ناتو نمایان شده است.»

در یکی از رسانه های یونانی آمده است:‌ «روسیه می‌گوید که تاکنون ۴۰ جسد را از آوار این مقر زیرزمینی بیرون کشیده‌اند؛ اما بیشتر آن‌ها هرگز پیدا نخواهند شد، زیرا در زیر آوار مدفون شده‌اند.»

با این‌حال هفته‌نامه نیوزویک، اعتبار این گزارش‌ها را زیر سؤال برده و می‌گوید که در این گزارش‌ها به هیچ منبعی اشاره نشده و تنها به اظهارنظراتی از مقام‌های اوکراینی اشاره شده که آن‌ها نیز هیچ اشاره‌ای به تلفات ناتو نکرده‌اند.

این هفته‌نامه به نقل از مقام‌های اوکراینی درباره حمله سه هفته پیش روسیه نوشت، روسیه در حمله انتقام‌جویانه خود، ظرف یک روز با ۸۱ موشک، از جمله شش موشک بالستیک کینژال، اوکراین را هدف قرار داد و ارتش اوکراین در آن زمان اعلام کرد که دست‌کم شش غیرنظامی در این حملات که در ده منطقه از جمله کی‌یف، لویو، دنیپرو، اودسا، خارکیف و زاپروژیا صورت گرفته بود، کشته شدند.

بلاگرهای روس و برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی نیز گزارش کردند که «مقر سایه ناتو در اوکراین» مورد حمله و اصابت موشک‌های روسی قرار گرفت.

نیوزویک در گزارش خود با اشاره به این موارد نوشته است که وزارت دفاع روسیه بر خلاف رسانه‌های روسیه، هیچ اشاره‌ای به هدف قرار گرفته شدن نظامیان غربی یا ناتو در حمله موشکی خود نکرده و تنها گفته است که زیرساخت نظامی اوکراین و مجتمع‌های نظامی-صنعتی و تأسیسات انرژی با تسلیحات هوایی، دریایی و زمینی با دقت بالا هدف قرار گرفته شدند.

نیوزویک که در مجموع اعتبار این گزارش را زیرسؤال برده، در پایان گزارش خود نوشت که برای اطلاعات بیشتر با وزارت دفاع اوکراین و روسیه و همچنین روابط عمومی ناتو ارتباط برقرار کرده؛ اما جزئیات این تماس را منتشر نکرده است.

روسیه باخموت را تصرف کرد

«یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از به اهتزار درآمدن پرچم این کشور بر فراز ساختمان شهرداری شهر باخموت در جمهوری خودخوانده دونتسک خبر داد. 

وی در حساب تلگرامی خود نوشت: دقیقا ساعت ۲۳ روز دوم آوریل. پشت سر من ساختمان شهرداری باخموت است. این پرچم روسیه برای ولادلین تاتارسکی است (روزنامه نگاری که شب گذشته در انفجار سن پترزبورگ کشته شد). به لحاظ فنی ـ حقوقی ما باخموت را تصرف کرده‌ایم.  

وی در ادامه اضافه کرد، فرماندهان واحدهای نظامی روسیه ساختمان شهرداری و کل منطقه مرکزی باخموت را تصرف کرده‌اند. دشمن در بخشهای غربی هنوز مانده است. 

ارتش اوکراین سقوط کامل شهر باخموت را رد کرد

ستاد کل ارتش اوکراین سقوط شهر باخموت را رد کرد و مدعی شد که ارتش این کشور همچنان کنترل شهر را در اختیار دارد.

ادعای ارتش اوکراین در حالی است که رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه، ساعاتی پیش از کنترل این شهر توسط نظامیان واگنر خبر داده است. 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین گفته که نیروهایش همچنان کنترل بخش شرقی این شهر راهبردی را در اختیار دارند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱۵
اوکراین باید به عمق خاک روسیه حمله کند دفاع حق اوکراینه پوتین تجاوز گر و جنایتکار جنگی است
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بهش گفتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
، منتظر اجازه شما بودند ،چشم از فردا تا عمق سیبری را می زنند ، ‌
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
در قبل جنگهای زیادی در عثمانی ،ایران وزاپن .... برای تصرف خاک دیگری صورت گرفته انسانهای زیادی کشته و زنان بسیاری بیوه و بچه های زیادی از نعمت داشتن پدر و مادر محروم شدند ولی بعد
امروز ادعا میکنیم فهمیده شده ایم ولی هنوز نتوانستیم در کنار هم با صلح و دوستی زندگی کنیم نتوانستیم بفهمیم دقیقا کسانی که ادعای دوست داشتن مارا دارند بخاطر نفع خودشان آسایش و سلامتی ما و عزیزان ما را درخطر قرار میدهند به بهانه های واهی ولی در اصل برای سود صاحبان اسلحه و قدرت طلبان که در زمین جاودان نخواهند ماند
چرا دیگه اروپایی ها منافع شان را با منافع دولت امریکا گره می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
جناب منافع شناس میشه بفرمایید منافع اروپا چی هست ؟
اینکه بشینه تماشا کنه یک کشور متجاوز داره یک کشور رو تصرف میکنه و بعد از اون کشورها نوبت خودشونه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چون سیاستمداران وطن فروش دارند ولی دور بعدی همه اینها از دور انتخابات خارج میشن
آمار تلفات مثل جنگ ایران و عراق بود.
اگر تعداد کشته ها و ... عراقی ها رو در اخبار جمع می زدی بیشتر از جمفیت عراق میشد.
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مدرسه.مشقاتونوشتی ،بروبخواب کوچولو صبح بایدبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
و اون زمان شما بجای اینکه با عراق بجنگی ، رفته بودی در اردوگاه اشرف در کنار عراق علیه ایران می جنگیدی و برای موشک ها شون گرا می دادید. الان ایران ایران می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
راستی مسعود مرده یازندس
.رئیستان را می گویم
زلسنکی دلقک میتونستی به راحتی هم از پوتین امتیاز بگیر هم از غرب ولی اومد بودی برای ویرانیاوکراین چرا باید یک کشور یک بازیگر رئیس جمهور بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چون مزدوره و حقوق بگیر کاخ سفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
یعنی حمله روسیه به اوکران درست بوده؟ پوتین جلاد نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
تحلیل گر کی بودی تو
الحمدلله
این جریان حمله موشکی به ناتو کاملا دروغه و ساخته رسانه های وابسته به روسیه اس آخه روسیه بیاد نیروهای ناتو و مقر ناتو رو از بین ببره بعد غربیها بشینن نگاه کنن اگه روسیه این کارو کرده باشه ینی اعلام جنگ علنی به غرب حتی مقامات روسی هم اصلا این خبرو رد کردن و دربارش هیچ حرفی نزدن تازه همین چند روز پیش تو سن پترزبورگ روسیه تو یه رستوران بمب گزاری کرده بودن و بیست نفرو کشته بودن حالا روسها هم اومدن این اخبار جعلی حمله به مقر ناتو رو تو بعضی از کانالهای غیر رسمی پخش کردن که مثلا بگن ماهم یکاری کرده باشیم
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
روس‌ها زدنش که ناتو به فاضلاب رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ناتو از بین رفته رفیق، غرب روش نمیشه بکه، دقیقا مث همون ماجرای افتضاح آمریکایی ها در صحرای طبس منتها این بار بعداز ۴۰ سال بازم روشون نمیشه این افتضاح رو برملا کنن :-)
ممنون از پوتین عزبز
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
غربگداجون اخباروبخون میگه هفته نامه آمریکایی، گفته این حمله اتفاق افتاده اونم اوایل ماه جاری هیچ ربطی به انفجار سن
نداره. پیترز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اقاي باهوش وقتي ناتو بصورت مخفيانه در كشور مقابل يعني اكراين حضور داره بعنوان دشمن محسوب ميشه . چرا روسيه نميزنه /
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عزیز جون این خبر ساخته و پرداخته نیست غربی ها نمی تونن این خبر را تایید کنند چون به شکستشون در مقابل روسیه است مگر فراموش کردید وقتی مقر پایگاه امریکا در عین الاسد مورد حمله موشک های ایران قرار گرفت و خسارت سنگین انسانی را ببار آورد ولی دولت مردان امریکا انکار کردند و یکسال بعد شمار تلفات نمایان شد این خاصییت جنگ است ناراحت نباش...............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خبری که غربگدا خوشش نیاد دروغه خخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چرا ساختگیه۴۰ تا کشور چه مستقم درحال جنگ با روسیه هستن
قدرت ناتو پوشالیه و به روسیه نمیرسه
چون اگر قدرتمند بودند تا حالا کلک روسیه رو کنده بودن
«انهدام مرکز فرماندهی ناتو و کشته شدن 300 نفر...»

عجب مطالب جالبی پیدا می کنید. مرکز فرماندهی ناتو در اوکراین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
تو راست می گی . غربیها نمی میرن . فقط سر درد می گیرن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مرد حسابی خبر نداری آمریکا مستقیم با روسیه می‌جنگد؟ در خاک اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
پ ن پ تو سومالی. خوابی مثل اینکه از ۲۰۱۴ ناتو اونجاست
روسیه نه ماه داره تو باخموت میجنگه و بخش اعظم تجهیزات و نیروی انسانی از دست دادن و پیشرفت خیلی محدودی داشته و اکثر بخشهای شهر هنوز تحت کنترل اوکراینه بعد این رییس واگنر بخاطر حفظ آبرو خودش و گره نظامیش اومده یه پرچم دستش گرفته و الکی توهم میزنه و میگه ما باخموت تصرف کردیم، لامصب نه ماه داری میجنگی و فقط چند کیلومتر تو یه شهرک کوچیک پیشروی کردی هر کی ندونه فکر میکنه اورست فتح کرده
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مهم اینه که امنیتوآسایش رواز غربگداهاگرفتن بیچاره هارفتن سمت غرب که امنیت داشته باشن پیشرفت کنن.جوناشون که کشته شدن زناشون تواروپا هرزه شدن کشورشونم ویران شد
یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اونی تو جنگه میگه باخموت اشغال شده، بعد تو اینجا داری میگی ن دروغه؟! نکنه تو خودت باخموتی هستی و اطلاعات موثق داری... هر هر هر
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
به همین خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
کجای کاری باخوت سقوط کرده پس از این همه دست و پازدن امریکائیها و طوله هاش
, انشالله به امید نابودی کاخ کرملین
در قرن‌ ۲۱ م‌ اقای‌ پوتین‌ شهر و دیار‌ مردم‌ را اشغال فرموده‌ اند‌ !!!!
این آدمهایی که در این برهه از تاریخ‌ دنیا که به اصطلاح‌ دوره فرهنگ و تعهد و روشنایی‌و تعهد و تعقل بشریت‌ است‌ کشور مستقل‌ را بزور‌ و کشتار‌ اشغال می کنند‌ حساب بکنید‌ در زمانهای گذشته چه بسر‌ مردم دنیا‌ اورده‌ اند‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
وایضا درهمین قرن۲۱ ایالات متحده هم به چند کشور(افغانستان، عراق وسوریه...)تجاوز کرد....
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
قسمت هایی که روسیه تصرف کرده،هم از لحاظ مذهبی و هم از لحاظ نژادی روسی هستند.سالها تحت رنج و درد ی هستند که اوکراینی تبارها برسرشان آوردند.و الان هم مردانشان قسمت زیادی از مدافعان شهرهایشان هستند که دوباره به دست حکومت مرکزی نیافتند.شما چی میخونید؟چی میدانید از واقعیات اوکراین. همش منابع مضحک غربی را تو سرمونمی‌دهند.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آمریکا و ناتو که در قرن 21 افغانستان و عراق و سایر نقاط جهان را اشغال کرده اند و میلیونها نفر را کشتند برای اونا چه نظری داری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
غربگدا تا مغز استخون
این رسانه یونانی قبلاً هم توهم زیاد زده بود مث وقتیکه میگفت فلوریدا از آمریکا جدا شده و الانم جداگانه عضو سازمان ملله کلا یه رسانه غیر معتبره که پول میگیره و حرف و ادعاهای نادرست نشر میده هدف قرار گرفتن مقر ناتو و کشته شدن سیصد نظامی ناتو اونم تا این حد بی سر و صدا و بدون واکنش دو طرف اصلا منطقی نیست در کل حرف حدیثای زیادی درباره این جنگ وجود داره که اصلا درست و قابل استناد نیست بیشتر واسه جو سازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
حالا چرا تو دردت اومده ؟ از اسیا برای چند کشور اروپایی و مسیحی ، یقه جر می دی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
غربگدایی درمان ندارد
درود بر پوتین بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
پیامی از طرف سفیر روسیه در ایران
کار روسیه تمامه. در یک جنگ فرسایشی ابتدا کل اقتصاد و زیربناهای نظامی اش را از دست خواهد داد سپس چون صنعت و صادرات و هنری جز صادرات نفت و گاز ندارد یا طفیلی چین خواهد شد یا با شخت شدن وضع اقتصادی راه برای ظهور یک حکومت غربگرا با وعده نجات اقتصاد هموار خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
غربگداها یکساله می گن کار روسیه تمومه ولی فعلا که یه ترقه جرات نکردن بزنن سمت مسکو به این می گن شجاعت خخ
بیش باد
دم پوتین گرم. بالاخره باید بساط دخالت و فتنه افکنی ناتو از یه جا جمع می شد. ایندگان به پوتین مدیون هستن بابت این خدمتی که به بشریت کرد.
اینااخبارکذبه که مسکومنتشرکرده چون میدونه روسیه کارش تمومه وبه آخرخط رسیده
این وسط فقط کشور اوکراین داره باخاک یکسان میشه حیف اوکراین حیف!عاقبت هر کشوری که با طناب پوسیده آمریکا واروپا بره توی چاه وباهمسایگانش وارد جنگ بشه همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اوکراین به روسیه حمله کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
قسمت خنده دار قضیه اینه یه سره هم می گن کار روسیه تمومه لامصبا چی می زنین شما :)))
تجاوز درسته
اروپا می دونه جنگ با روسیه توسط اکراین بی نتیجه است برای اینکه بگن کاری دارن می کنن تسلیحات از رده خارج عهد بوقشون رو مثل میگ ۲۹ که تو موزه ها است می دن به اکراین بدبخت . نتیجه چی هیچی تلفات اکراینی ها نسبت به روسها چهار به یک است . امریکا هم داره به ریش اروپا می خنده چون هم امنیت و هم اقتصاد اروپا رو با این جنگ به گروگان گرفت .
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
میگ بیست نه که مال روس است
ترامپ هیچ وقت سیاستمدار نبود....
خخخ روسیه تا به حال کی حرف راست گفته که این بار دومش باشه؟ تازه گروه تروریستی واگنر ادعا کرده
پیروز باد روسیه مرگ بر اوکراین مرگ بر آمریکا مرگ بر الهام نوکر اسرائیل.‌..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آل سعود را جا انداختی یا از لیستت خط زدن؟
سنگ پا
| Netherlands |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مرگ بر ال سعود کنار رفت؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخ
این غربزده های فلک زده ببین چه ماله کشی اوکراین و ناتو رو می‌کنن از رو هم نمیرن
ایران باید تجربه اندوزی کند
مرگ بر پوتین جنایتکار
دوستان یه طوری نظر میدن انگار یه سری تو اتاق جنگ اوکراین نشستن و ارتش اوکراین رو کنترل می کنن یه عده هم تو اتاق جنگ روسیه
کارشناسان محترم این خبره و تنها در حد اینکه ما بخونیم ارزش داره پس تحلیلتون رو بزارید رسانه های بین المللی زنگ زدن ارائه بدید
دیریازود روسیه رو متلاشی می‌کنند تا دیگه هیچ کشوری نتونه حمله کنه ،وقتی به ایران حمله کرده بود آذربایجان تصرف کرده و تورکها از هم جدا شدند و زبان تورکی از رسمی بودن در اومد و زبان بیگانه فارسی جایگزین زبان تورکی شد الان که تورکها می‌خواهند متحد بشند فارسهای ایران زورشون میاد پس روسیه خیلی ضرر زده به تمام ملتها ، همه ملت‌ها باید روسهارو از بین ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خودت فهمیدی چی نوشتی
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
محمد جان چرا اینقدر فارس وترک می کنی مگه یادت رفته هممون ایرانی هستیم (ایرانی )البته خب تو تاریکی نشستی چیزی دیده نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ای نظری ندی با این نظر دادنت باز هم پانترک بازی شروع شد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
محمد بگو پانترک هستی یا همین طوری نظر دادی منم می‌خوام همه هفده ولایت قفقازی ایران به ایران برگرده ولی کی حاضره برای ایران بجنگه فعلآ مردم ایران سرگرم کی با حجاب و کی بی حجاب است شده
یعنی اوکراین باید مادر روسیه را به عذا بنشونه آرزوی نود درصد از مردم دنیا نابودی هیتلرهای زمانه امثال پوتین وامثال پوتین هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مردم اکراین خودشون و روس می دونن
دوستی با روسیه مثل دوستی با مارسمیه دوست ودشمن نمی‌شناسد متجاوز به تمام معنی
روسیه با ۸۰ کشور می جنگی روسیه جنگ آرام نگهداشته همه این ها جنگ اوکراین شرکت کرده همه را نابود کنی غله ات گاز وغیره را برای غربی ها مسدود کرده ۱مسال ۱۷۵میلیون تن گندم برداشت کرده به سمت آسیا وآفریقا فروخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
پوتین مگه فامیلته؟
همانطور که پیش‌بینی ترامپ در مورد خودن قرص مالاریا در درمان کرونا مفید است به تحقق رسید این پیش‌بینی هم درست اتفاق می افته
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ببخشید خوردن اصلاح کردم
فروپاشی امریکاوغرب ظالم داره بگوش می رسد.امریکاوعرب تاکنون به چندکشورحمله کردند؟
تعجبم از ایرانیهایی هست که اینجا کامنت می ذارن و طرفدار پیروزی ناتو در اکراین و به خطر افتادن مرزهای ایران بر اثر گسترش ناتو به شرق هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
تعجب من هم این است که روسیه که به ایران حمله کرد و بهترین نقاط کسور را ضمیمه خاک خودش کرد را تو چرا اینقدر دوست داری؟ مگه چه خیری از روسیه به ایران رسیده است ؟هنوز هم که مثل گرگ ول کن نیست
اوکراین مگه عضو ناتو هست که ناتو بخواد توی اوکراین پایگاه داشته باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فکر کردی پس جنگ سر چی شروع شد خواب بودی؟
شایعات روسیه رو جای خبر تیتر می‌زنید. دست مریزاد.
شتر در خواب بیند پنبه دانه. پوتین متوهم خواب پیروزی می بینه
من یه آدم قوی توی روستا هستم با روستای همسایه دعوام شد بیش از صد روستا از لج من یا بدشون میاد یا میترسن دارن همجوره کمک اون روستا میکنم بعد جالبه حق ندارند به روستای من حتی یه سنگ بندازن ولی من یواش یواش دارم روستاشون با هرچه کمک میکنن بهش اون صد روستا نابود میکنم البته که من هم آسیب میبینم در مقابل صد روستا ولی اونا بیشتر و جرات ندارد به روستای من یه سنگ هم بزنن
130 متر در عمق زمین؟
شما نقشه اروپاو امریکا واسیا راببینید۔چین و روسیه بیشترین مساحت اسیا را اشغال کرده اند۔۔ایا فکر میکنید اروپا و امریکا میتوانند چین روسیه را اشغال کنند و پیروز نظامی باشند یا برعکس۔افغانستان را نتوانستند ۔۔ در گیری نظامی اسیا واروپا و امریکا نفعی برای طرفی ندارد۔ وفقط زیان دارد۔ زیان ان در نابودی اسیا واروپا وامریکادبا سلاحهای هستهای است۔۔ایا یک امریکا و اروپای متعقل چنین حرکت نامعقولی میتوانند انجام دهند۔ناتو بک سازمان نظامی بی فایده ومحرکی برای تخریب اسیا واروپا و امریکا است۔برای اروپا ظاهرا بوجود امد و دامنه فعالیت خود را گسترش به اسیا هم داده است۔ چین وروسبه پاناما نیستند که امریکا وناتو بروند رئیس جمهورش را دستگیر کنند۔۔تقویت کننده صنایع نظامی است۔اگر پرزیدنت ترامپ یک حرکت معقول داشت و قابل ستایش بود که به تمام نامعقولی هایش می ارزید ان انحلال ناتو بود۔
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فلسفه تشکیل ناتو براندازی شوروی سابق بود. و قرار بود بعد از اون منحل بشه ولی عملا تبدیل شد به ابزار زورگویی و کشورگشایی آمریکایی ها.
این جنگ مثل هر جنگ دیگه ای جنگ منفعتهاست البته بیشتر از همه منفعت امریکا روسیه چین و بعدم ایران البته متضرر بزرگ این جنگ هنم اروپاست وباز مثل هر جنگ دیگه ای به ضرر مردم کشورهای جنگزده که تو این جنگ بیشترمردم اوکراین هستن در واقع از بی تجربگی زلنسکی در درجه اول امریکا بعدم روسیه سوء استفاده کردن زلنسکی شخص باهوش و وطن پرستیه ولی تجربه سیاسی نداشت وبه تبع اون ارتباط سیاسی هم با افراد ذی نفوذ تو دنیا نداشت بنابراین مناسب بود که با حمایت قوی امریکا رییس جمهور شد و بعدم بقیه داستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
با احترام ولی زلنسکی نه باهوشه نه وطن پرست. فقط یک مهره است و بسیار منفعت طلبه. قبل از این جنگ بارها پرونده فساد مالیش رو شده بود.
باخموت سقوط کرد دوستان گفتم مثل ماریوپول نهایت دست روسیه می افته لطفاً صلح کنید در غیر اینصورت تبعات این جنگ فراتر از مرزهای طرفین درگیر دربر می‌گیرد همین کاهش انرژی در اروپا باعث شده کارخانه های خودرو سازی آلمان به چین کوچ کنند هرچقدر بگید بخاطر قانون بازنشستگی در فرانسه مردم تو خیابون هستند رکود اقتصادی را که بخاطر جنگ بعدش کرونا اتفاق افتاده را نمی‌شه پنهان کرد فقط کافیه یک موشک اشتباهی وارد همین کشور های اروپایی بشه یا یک بمبگذاری اگر همین مردم اروپا پرچم اوکراین را آتش نزدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
هر چقدر اعتراضات ایران به خاطر حجاب بود اعتراضات اونجام به خاطر قانون بازنشستگی هست.
اگر این جنگ باعث فروپاشی اقتصاد اروپا و فروپاشی اتحادیه اروپا نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
الهی آمین.
پوتین باید هر چه زودتر تموم جت های جنگی لهستان را بمباران کند که هم ادب بشود و هم آن جنگنده ها به اکراین نرسد.
این آقایی که بنام صمد مطلب مینویسه و به اصطلاح اظهار نظر میکنه من را بیاد صمدآقای معروف میاندازه و دوم اینکه انگاری عضو گروه واگنره و سوم اینکه انگاری کینه ای از اکراین داره و چهارم اینکه انگاری سر نخش توی روسیه گیر کرده.آخه عزیز برادرپوتین یک فرد روانیه که دوباره هوس کرده جسد شوری را از دل خاک دربیاره واحیائش کنه.اهداف همان اهداف استالین و برژنف است ولی امروزی تر.الان مستشاران کثیف وپلید اسراییلی در آذربایجان دارند فعالیت میکنند آن هم دقیقا بر ضد ایران پس چرا ایران به کشورک آذربایجان حمله نمیکنه؟
انشاالله پوتین درس خوبی به غربی هایی جنایتکار و وحشی خواهد داد.
آغاز جنگ مقصر اکراین و آمریکا بود. طرفدار روسیه نیستم ولی روسیه بجز حمله به اکراین چاره ی دیگری نداشت به امید الحاق اکراین به روسیه
لطفاً مانع از جنگ جهانی بشید
بهتر است اوکراین به روسیه ملحق بشه تا نابود نشه
اگه یه شخص سیاسی وسیاستمدار باتجربه رییس جمهور اوکراین میشد به این راحتی نمی تونستن وارد جنگش کنن وامریکا با حمایت قوی از زلنسکی این احتمال رو از میون بر داشت البته امریکا همیشه از کسایی تو کشورهای دوست حمایت می کنه که بتونه راحت کنترلشون کنه
پوتین پرستان و روس پرستان لطفاً تاریخ ایران را بخوانند که روسها در دوران حکومت ننگین ایل قاجار چه جنایتهائی در حق ملت مظلوم ایران مرتکب شدند به توپ بستن حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از جنایات روسهای کفتار هست‼ البته از جنایات انگلیس هم باید نباید چشم پوشی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تو از تاریخ قاجار چی میدونی که اینطوری اومدی داری با ذهن بی سوادت نظر میدی؟؟؟؟
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
البته انگلیس وپرتغال ویونان وروم و...رافراموش کردید.
مرگ بر روسیه جنایتکار وحامیانش
این خبر باید به میزان زیادی مورد توجه کارشناسان دفاعی باشد، عمق 130متر؟ باید ارزیابی جدی ای نسبت به امنیت زاغه‌های مهمات و مراکز هسته‌ای و ... داشته باشند...
همش زیرس راسرائیل وآمریکاواروپاست روسیه داره باهمه شون می جنگه چندماه دیگه ادب می شن چون دیگه روسیه تنهانیست گروه شانگهای واردمی شه
درود بر کشورهای شرقی ومرگ بر کشورهای غربی
درودبرپوتین
سلام
کارپوتین نه اینکه اشتباه باشه خیلیم شجاعانه هستش نزنی میخوری
روسیه پیروزه اکراین خاک روسیه ناتو توآسیا وشرق جایی ندارد
روسیه شکست سنگینی خواهد خورد و پوتین ملعون به ایران فرار کند کهنه سرباز جنگ ایران و عراق
مرگ بر شیطان بزرگ امریکا
سلام اوکراین به روسیه حمله کردوروسیه هم جانانه جنگیدوپیروزمیدان خواهدشدروسیه باامریکاواروپاوناتومی جنگددمت گرم آقای پوتین شجاونترس آفرین آفرین کوتاه نیایی که ازپشت خنجری زنندباتشکرازمردم روسیه
دلم لک زده برای روزی که ترامپ و احمدی نزاد با هم رئیس جمهور بشن!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی