بازدید 5032
۳

مشکل عجیب کمربند ایمنی تسلا خبرساز شد

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرد درباره احتمال جدا شدن اجزای کمربند ایمنی حدود ۵۰ هزار دستگاه شاسی‌بلند برقی تسلا مدل X تحقیقاتی را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 30 March 2023

به گزارش تابناک، پدال نوشت: زمانی که کمربند ایمنی خودرو در جای خود محکم نباشد ریسک ایمنی بسیار پیش پا افتاده اما مهمی به وجود خواهد آمد و گزارش تنها دو مورد از این واقعه کافی است تا مقامات فدرال آمریکا تحقیق درباره آن را شروع کنند. NHTSA می‌گوید در حال بررسی ۵۰ هزار دستگاه تسلا مدل X است. این تحقیقات پس از ثبت دو شکایت از مالکانی شروع شد که اظهار داشتند کمربند ایمنی خودروشان از فریم صندلی جدا شده است!

 

NHTSA اظهار داشت بررسی‌های اولیه شامل خودروهای مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با کمربندهای ایمنی جلویی می‌شود که شاید اتصال خود به پیش کشنده را در زمان رانندگی از دست بدهند. خوشبختانه تاکنون گزارشی از تصادف یا جراحت ناشی از این موضوع به دست مقامات نرسیده است اما اداره یاد شده خاطرنشان می‌سازد بر اساس بررسی‌های اولیه، خودروهای مدل جدید تسلا از اتصال ناکافی کمربند ایمنی به پایه خود برخوردار هستند و اتصال کمربند به صندلی صرفاً توسط اصطکاک مناسب که در زمان وارد شدن نیرو از دست خواهد رفت انجام می‌شود.

مشکل عجیب کمربند ایمنی تسلا خبرساز شد


یکی از مالکان تسلا مدل X در ایالت کالیفرنیا گزارش داده که در زمان رانندگی با سرعت زیر ۳۰ کیلومتر در ساعت بوده و زمانی که راننده یک وانت پارک شده در خیابان درب خودروی خود را به‌صورت ناگهانی باز کرده سیستم ترمز خودکار خودرواش عمل کرده است. او در شکایت خود می‌گوید:

با کاهش سرعت ناگهانی خودروی من، بخش بالاتنه‌ام به سمت جلو حرکت کرد و نیروی وزنم باعث شد اتصال کمربند ایمنی در بخش پایین صندلی به‌صورت کامل از بین رفته و کمربند از جای خود خارج شود.

مشکل عجیب کمربند ایمنی تسلا خبرساز شد

NHTSA پس از بررسی‌های اولیه خود باید تصمیم بگیرد که آیا مرحله تحلیل‌های مهندسی پیش از اعلام فراخوان جدا شدن کمربند ایمنی انجام شود یا خیر. این اداره در حال حاضر مشغول بررسی برخی از شکایت‌های دیگر از تسلاست که از جمله آن‌ها می‌توان به احتمال جدا شدن کامل فرمان خودرو، ترمز فانتوم مشهور و برخورد با خودروهای دیگر و همچنین مشکلاتی درباره سیستم خودران کامل است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پراید میگرفتی مشکلی نداشته باشی
پراید میخرن از فردا
تفاوت ما و آنها.... اینجا طبیعیه.... خخخخ


اما این ایرادات هم در زمان جهش فناوری و ارائه جدیدترین ها طبیعیست و باید رفع شوند، همانطور که از ابتدا تا کنون تکنولوژی فعلی خودروها تکامل و قابلیت اعتماد زیادتری پیدا کرده اند....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر