بازدید 3463

رئیس پلیس راهور: آمار تصادفات بسیار نگران کننده است

رئیس پلیس راهور فراجا آمار تصادفات را بسیار نگران کننده خواند و گفت: در 5 روز گذشته 130 میلیون تردد در جاده های کشور ثبت شده است که نوعی رکورد است.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 20 March 2023

 

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌ وگو با ایسنا، با بیان اینکه آمار ترددهای جاده‌ای در نوروز امسال افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: آمار سامانه‌های ترددشمار در جاده‌های کشور نشان می‌ دهد که از ۲۴ اسفندماه که طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدمات‌ رسانی در جاده‌ها آغاز شده هر روز بر تعداد سفرهای نوروزی افزوده شده است، به طوری که تنها در روز گذشته بیش از ۳۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد.

وی درباره مجموع ترددهای ثبت شده در جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ تا امروز بیش از ۱۳۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده که یک رکورد بالا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه  متاسفانه ۲۲۸ نفر نیز در تصادفات رانندگی این پنج روز یعنی از ۲۴ تا ۲۹ اسفندماه جان خود را از دست داده‌اند، گفت:‌ این آمار فوتی‌ها در صحنه تصادفات است. در این مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی نیز رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. درصد قابل توجهی از این افراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران کننده است، گفت:‌ پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با تمام توان پای کار آمده‌اند، اما درخواست ما از رانندگان این است که تصور نکنند حادثه برای دیگری است. رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌ آلودگی بسیار خطرناک است، اینکه راننده‌ای کمی دیرتر به مقصد رسیده و این مدت را در حاشیه امن مسیر استراحت کند، اقدامی منطقی در برابر این احتمال است که هیچگاه به مقصد نرسد.

آقای هادیانفر درباره علت وقوع حوادث رانندگی در این سه روز نیز گفت: بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، این دلیل از خستگی رانندگی یا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه ناشی می‌شود. درخواست من از رانندگان این است که این موارد را جدی بگیرند. دلیل دیگر انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر هم منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز هم از دیگر عوامل اصلی شکل گیری حوادث رانندگی بوده است.

وی گفت:‌ ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حتما با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین ارتکاب همزمان دو تخلف برخورد می‌ کنند. توجه و نظارت ویژه‌ای هم بر ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و همانطور هم که قبلا اعلام کردیم، سقف سرعت مجاز خودروهای عمومی یعنی اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس، ون و تاکسی را در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر در ایام نوروز کاهش دادیم. اما لازم است مردم و به خصوص رانندگان بیشتر توجه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
نگرانی شما از اینه که مرده ها نمیتونن جریمه هاشون رو پرداخت کنن
پناه بر خدا از این شهروندان(وحشی) !
مگر چه خبر است در مقصد که اینچنین میتازونید!
به کجا چنین شتابان!!!
300 نفر کشته
3000 نفر قطع عضو!!
5000 نفر مجروح
مگر جنگ جهانی است؟؟؟؟
نمیدونم مردم برای مسافرت و خوشگذرانی راهی سفر شدند یا برای جنگ با دشمن متجاوز در جاده های مواسلاتی تردد میکنند!؟! سال گذشته که اولین هفته تجاوز روسیه به اوکراین آغاز شده بود این تعداد کشته و زخمی از دو طرف درگیر جنگ اعلام نشده بود!!
جاده ها استاندار نیست بیشتر خودروها هم همینه برای جلو گیری از تصادفات باید نیروی بیشتری را وارد عمل کنیم وبعد توسعه راه ها واستاندارد خودروها ملاک عمل باشد
لعنت به رانت خودروسازی
از فردا تمام حامیان حکومت این را نشان وضعیت خوب اقتصادی مردم می دانند و در بوق و کرنا می کنند در حالیکه اگر واقعا آمار درست بگیرند اکثر این افراد به شهر یا روستای محل تولد خود بر می گردند که به جز هزینه بنزین و احتمالا استهلاک ماشین هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد
مافیای خودرو
بجای حل مشکل فقط مشکل را تفسیر میکنید. وقتی زیرساخت ایمنی در زمینه تولید ماشین، راه ها و جاده ها، فرهنگ رانندگی ایجاد نکردید وقتی وضعیت اقتصادی و اجتماعی را داغون کردید، آخرش همینه.
مردم خود سر رانندگی میکنن ، همه چی رو هم سر حکومت انداختن درست نیست
یعنی پلیس نگران جان مردمه
نمی دونم این نمایندگان محترم که به هزار جور خرج برای ملت می تراشن و از جیبشون ور می دارن، چرا جریمه ها را افزایش نمی دن، آقایون داداشا از این موضوع بی خبر موندین بجنین پول خوبی توشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل