بازدید 10034
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

تسویه حساب خونین صدام حسین در حزب بعث / روایت غربی‌ها از جنگ ایران و عراق / از رها کردن نترسید / جزایر موریس از نمای دیگر / آسیب به شنوایی تان را متوقف کنید!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ 17 March 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تسویه حساب خونین صدام حسین در حزب بعث

صدام حسین در سال ۱۹۷۹ اعضای ارشد حزب بعث عراق را فرامی‌خواند و در جلسه‌ای اعلام می‌کند که توطئه‌ای علیه خود کشف کرده است و قصد دارد با آن مبارزه کند. رهبر این توطئه مشهدی نام دارد و در برابر اعضای حاضر، شروع به خواندن نام همدستان خود می‌کند. نیرو‌های امنیتی عراق، که رهبری آن‌ها را برادرخوانده صدام به عهده داشت، تمام آن‌ها را از جلسه بیرون کرده و نهایتا از میان ۶۶ متهم یک سوم آن‌ها اعدام می‌شوند. بسیاری باور دارند، این لحظه‌ای است که عراق به یک دیکتاتوری واقعی تبدیل و سلطه صدام بر عراق تکمیل می‌شود. در این ویدیو، تصاویر این جلسه را که در آن صدام در کمال آرامش هر گونه مخالفت سیاسی را به شکل کامل سرکوب می‌کند، می‌بینید.

 


روایت غربی‌ها از جنگ ایران و عراق

درباره دوران جنگ تحمیلی رژیم صدام حسین علیه ایران، مستندهای فراوانی توسط مستندسازان غربی ساخته شده است که اغلب تصویر تحریف شده‌ای را نشان می‌دهد. این مستند که توسط شبکه تلویزیونی آی تی ان انگلستان تهیه شده نیز دچار اشکالاتی بود که تابناک از بازنشر بخش‌های دارای تحریف صرف نظر کرد؛ اما در مجموع نسبت به دیگر آثار نگاه جامعی به این جنگ عظیم دارد و تصویر تازه‌ای از این نبرد بزرگ را به تماشاگر ارائه می‌دهد. در این ویدیو با جنگ تحمیلی از سوی عراق و مسائل نظامی آن از نزدیک آشنا می شویم؛ از تاکتیک های نظامی به کار رفته تا دلایل پیروزی ایران در این جنگ مدرن به تصویر کشیده شده‌اند که شباهت هایی با جنگ جهانی اول دارند.

 


جنگ کثیف آرژانتین

دوران جنگ کثیف به دوران تروریسم دولتی در دیکتاتوری نظامی آرژانتین گفته می‌شود، که در اثر آن سی هزار تن ناپدید شدند. این اقدامات بخشی از عملیات کندور بود. ایده پرداز اصلی عملیات کندور سی آی ای بود و در جریان آن سازمان‌های امنیتی چندین کشور آمریکای لاتین از جمله آرژانتین با پشتیبانی سی آی ای شروع به ترور، شکنجه و بازداشت گسترده غیرنظامیانی کردند که گمان می‌رفت، عضو جنبش‌های ضد حکومتی با گرایش سوسیالیسم یا مخالف سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالیسم مورد تایید عملیات کندور باشند. فرانسه نیز با انتقال روش‌های شکنجه‌ای که در دوران جنگ الجزایر آموخته بود به دولت دیکتاتور آرژانتین کمک کرد تا مردم را شکنجه کند. یا افزایش نارضایتی مردم و تشدید مشکلات اقتصادی، ارتش که شدیدا محبوبیت خود را از دست داده بود، سعی کرد با پس گرفتن جزایر فالکلند از بریتانیا، جایگاه خود بین مردم را احیا کند؛ اما شکست از بریتانیا باعث شد، اعتبار خود را کاملا از دست داده و کنار برود تا باز دموکراسی در آرژانتین برقرار شود. پس از برقراری دموکراسی کمیسیونی مامور رسیدگی به مساله ناپدید شدن مردم شد و نهایتا تعدادی از عوامل این اقدامات در دادگاه محکوم شدند. تصاویری از دادگاهی که جانیان این فاجعه بشری را محکوم کرد، همراه با تصاویری از راهپیمایی و اعتراضات مردم به این مساله، در ویدیو تابناک ببینید.

 


از رها کردن نترسید

گاهی در میانه کاری گیر می کنید و نمی دانید باید تلاش بیشتری کرده یا اینکه آن کار را رها کنید، ترس از باختن و ترس از رها کردن همیشه در وجود ما بوده و گاهی منجر به تلاش بیهوده می شود. گاهی نیاز دارید که واقعا قید چیزی را بزنید، بنشینید فکر کنید و اره خود را تیز کنید، در این کلیپ به شما می گوییم که رها کردن همیشه هم بد نیست.

 


آسیب به شنوایی تان را متوقف کنید!

همه ما مدت زمانی را با داشتن هدفون بر گوش خود به گوش دادن موسیقی می گذرانیم. پزشکان هشدار داده اند که این گوش دادن مداوم می تواند در طولانی مدت باعث از دست دادن شنوایی ما شود؛ اما آیا هر صدایی به گوش ما آسیب می زند یا محدوده صوتی برای در ایمن بودن گوش هایمان وجود دارد؟ در این ویدیو، نظر دو پزشک و مقایسه انواع هدفون ها را در این رابطه ببینید.

 


چگونه پورشه ۹۱۱ توربو اس ساخته می‌شود؟

«پورشه ۹۱۱ /Porsche ۹۱۱» پر فروش‌ترین خودرو پورشه است که در نسخه‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. ضمن اینکه بیشترین تولید کمپانی پورشه هم به همین خودرو بازمی‌گردد. در این ویدیو شما شاهد خط تولید این خودرو زیبا و فوق‌العاده خواهید بود؛ در واقع نسخه‌ای از این خودرو که پورشه ۹۱۱ توربو اس نام دارد و نسخه‌ای لاکچری‌تر و خاص‌تر از ۹۱۱ معمولی است.

 

 

جزایر موریس از نمای دیگر

«موریس / Mauritius» کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده است. این جمهوری به جز جزیره موریس، شامل جزیره‌های سنت برندون و رودریگوئس و جزایر آگالگا نیز می‌شود. موریس بخشی از جزایر ماسکارین به شمار می‌رود و جزیره فرانسوی رئونیون در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. پایتخت موریس شهر پورت لوئیس است. این جزیره را پرتغالیان در ۱۵۰۵ میلادی کشف کردند که پس از آن در سال ۱۶۳۸ به مستعمره هلندیان تبدیل شد. هلندیان این مستعمره را به افتخار شاهزاده موریس ناساو، جزیره موریس نامیدند. در خلال سده هجدهم این جزیره در دست فرانسویان بود که به آن نام «ایل دو فرانس» (جزیره فرانسه) دادند. این جزیره در سال ۱۸۱۰ به دست بریتانیایی‌ها افتاد و آن‌ها نام پیشین آن را برگرداندند.

موریس اکنون عضو اتحادیه کشور‌های همسود (مشترک‌المنافع بریتانیا) است. این کشور ابتدا به وسیله دریانوردان مالایی در قرن دهم میلادی کشف شد و پس از آن در قرن شانزدهم میلادی، ابتدا مستعمره پرتغال و سپس هلند (قرن ۱۷) شد. در سال ۱۷۱۵ جزیره تحت کنترل فرانسوی‌ها درآمد و در جنگ‌های ناپلئونی در سال ۱۸۱۰ جزیره توسط نیرو‌های انگلیسی اشغال شد. در سال ۱۹۶۸ این کشور استقلال خود را از انگلستان به دست آورد. موریس از جاذبه‌های توریستی متنوع و شگفت‌انگیزی بهره‌مند است. علاوه بر سواحل بسیار زیبا، رودخانه، مرداب، کوه، جنگل‌های زیبا، گونه‌های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه‌های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نیز می‌توان در این جزیره رؤیایی دید. سازمان جهانی جهانگردی، موریس را یکی از ده مقصد برتر توریستی دنیا معرفی نموده‌ است.

مارک توین، نویسنده مشهور آمریکایی، خالق آثاری از قبیل ماجرا‌های تام سایر، هاکلبری فین، شاهزاده و گدا، جزیره موریس را چنین توصیف نموده‌است: «موریس نمونه‌ای از بهشت روی زمین است.» تصاویری از جاذبه‌های جزایر موریس را با کیفیت ۴K در تابناک می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعا حیف و صد حیف به جوانان شجاع و برومندی که طی مدت 8 سال از بین رفتند که بواقع میتوانستند بعنوان سرمایه های انسانی در راه سازندگی ایران آباد بکار گرفته شوند
یعنی ادمی مثل صدام حسین چی تو مغز معیوبش می گذشت که فکر می کرد در این جنگی که براه انداخته میتواند موفق شود
در این فیلم که بسیار گویا و مسجل بود شاهد هستیم از هیچ جنایتی فرو گذاری نکرده و تمام دنیا رو متحمل زیان و چالش کرده
واقعا مرگ و اعدام برا همچین آدم نمایی کم است
خدا لعنتش کنه
موریس برای من زندانی بیش نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار