در صحن علنی مجلس مطرح شد

طرح مربوط به فضای مجازی، دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

گویا قرار است طرح مربوط به فضای مجازی دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد، زیرا نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی، که گفت هیات رئیسه باید طرح مربوط به فضای مجازی را در دستور کار مجلس برای بررسی قرار دهد، گفت: این طرح در دستور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 14 March 2023

طرح مربوط به فضای مجازی دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

 

تابناک _ گویا قرار است طرح مربوط به فضای مجازی دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد، زیرا نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی، که گفت هیات رئیسه باید طرح مربوط به فضای مجازی را در دستور کار مجلس برای بررسی قرار دهد، گفت: این طرح در دستور قرار می‌گیرد.

مهرداد ویس‌کرمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: طرح مربوط به فضای مجازی، یک بار با رای مجلس به صورت اصل ۸۵ (تصویب در کمیسیون) تصویب شد و بعد با جوسازی در این موضوع تشکیک به وجود آمد و در صحن رای‌گیری شد و صحن برای بار دوم به بررسی این طرح در کمیسیون مشترک رای داد.

وی ابراز عقیده کرد: بر اساس جوسازی داخلی که عمدتا در خارج از کشور هدایت می‌شد، ادامه کار کمیسیون متوقف شد. در جلسه غیرعلنی غیرمتعارف رای استمزاجی گرفته شد که در آن‌جا هم آرای مخالف و موافق نزدیک به هم بودند. در نهایت موضوع به صحن برگشت و از ادامه کار کمیسیون جلوگیری شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سه سال از عمر مجلس می‌گذرد و ما هنوز یک قانون درباره فضای مجازی نداریم که مطالبه رهبری است، جنگ ترکیبی اخیر و فیلترینگ هم نشان داد که فیلترینگ منتظر قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی نمی‌ماند این عیب بزرگ مجلس است که قانون‌گذاری را رها کرده و تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی ندارد؛ لذا هیات رئیسه باید این موضوع را در دستور کار مجلس قرار دهد.

در خلال صحبت‌های ویس‌کرمی، مصری رئیس جلسه به او یادآور شد، قرار بود به عنوان مخالف پیشنهادی در طرح مالی افشاگران فساد صحبت کند که صحبت‌هایش خارج از موضوع است.

ویس‌کرمی در واکنش به این سخنان مصری گفت: مگر شما رفتارهای قانونی می‌کنید که از ما توقع دارید قانونی رفتار کنیم. مگر شما قانونی طرح فضای مجازی را کنار زدید؟ من اهل استخاره نیستم اما برای طرح این صحبت‌ها استخاره کردم. خوب آمد که بگویم تا کی باید در مقابل اداره سلیقه‌ای مجلس سکوت کنیم. در مجلس باید جمع نظر بدهند و هیچ جای قانون نیامده که رئیس مجلس به جای کل مجلس تصمیم‌گیری کند.

ویس‌کرمی ادامه داد: باید صحن مجلس درباره ادامه کار کمیسیون مشترک تصمیم‌گیری کند. از خردادماه به من قول دادند که این موضوع را بررسی می‌کنند. الان چند ماه دیگر به خرداد سال آینده می‌رسیم و قرار است دوباره خدمت حضرت آقا برویم با چه رویی می‌خواهیم بگوییم که فضای مجازی ما قانون ندارد، چرا در جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، قانونی برای فضای مجازی نداریم. حال این‌که فضای مجازی بسیاری از کشورها قانون‌مند هستند، چرا شهامت انقلابی بودن را از دست داده‌ایم و چهارتا بچه برای ما تصمیم‌گیری می‌کنند؟

وی گفت که اگر با هشدار ولی امر مسلمین از خواب بیدار نشویم، با لگد دشمن بیدار می‌شویم؛ اغتشاشات اخیر همه چیز را به خوبی نشان داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر ویس‌کرمی ابتدا این پرسش را از او مطرح کرد که آیا خواسته شما این است که طرح مربوط به فضای مجازی در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی باشد که ویس کرمی به آن پاسخ مثبت داد.

مصری در ادامه خطاب به ویس‌کرمی گفت: شاید بیش از ۱۰ جلسه من خدمت شما و آقای تقی‌پور و دوستان دیگر بودم که ساعت‌ها مساله را مطرح کردید، شما صبح به من گفتید که این موضوع در جلسه علنی مطرح نشود، اما الان می‌گویید در جلسه علنی مطرح شود؛ ما ان‌شاءالله در دستور کار می‌گذاریم و انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شاید بیش از ده جلسه کار محتوایی جلو رفته و کار متوقف نشده است، خیلی از وظایف در اختیار شورای عالی فضای مجازی است؛ پس کشور معطل نبوده است. شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی اختیار تام داشته و خیلی خوب هم عمل کرده که آثار آن را می‌بینید؛ اما ان‌شاءالله در صحن علنی مطرح می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۵
مثلا الان لنگ تصویب شما موندن!؟ خب چرا خودتون رو خوار و خفیف می کنید!؟ همون راس امور بنشینید و حالشو ببرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
در همه دنیا برای اعیاد ملی و مذهبی دولتها وسایل استاندارد اتش باری را برای فروش تهیه میکنند. چند سال هست که در ایران هم اتش بازی در شب میلاد یا ۲۲ بهمن در میادین شهرها انجام مبشود. ولی چه شده هست که برای مای ترین و عمومی ترین جشن مردمی در چهارشنبه اخر سال دولت بگیر و ببند اعلام میکند؟ همین دو گانگی است که مردم اعتماد ندارند
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
یه گوگل الان فیلتر نیست اونم ببندید انقدر خودتون رو سر کار نذارید.تا پلی استور فیلتره صیانت بیشتر از این میشه بیاید گوشی های ملتو از دستشون بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
همه مردم را سوق میدن به سمت اینترنت ماهواره ای و اپراتورهای داخلی را هم ورشکست میکنند
مسیح
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
والا ما هم منتظر نموندیم و 5ماهه بکووب فیلتر بشکن استفاده میکنیم وگرنه فقط یه گوگل باز میشه یه تابناک و علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
جالبه مصوبات مجلس یا در مورد صیانت مجازی هست یا عفاف و حجاب. ظاهرا دغدغه دیگری مثلا در مورد گرانی و بیکآری و مسمومیت ها وجود ندارد. اینترنت را هم قطع کنید تا کار و کسب مردم بیشتر دچار رکود بشه.
دو هفته است کل سیستم بانکی و درمانی و ... کشور مختل شده است. نماینده بهتر است اول سرش به کار خودش باشد
دیگه چه طرحی؟.‌.تهش قرار بود همه شبکه های خاجی فیلتر بشن که شدن.....
وقتی همه شبکه های اجتماعی وپیام رسانها که هم وسیله کسب وکاروامور روزمره وهم وسیله تفریح وسرگرمی وروابط خانوادگی بسیاری ازمردم بود را بسته وسرعت اینترنت راهم بشدت کاهش داده اند دیگر چه کاردیگری میخواهندبکنند؟
گرانی براشون مهم نیست
هر کاری دوست دارید انجام بدین.فاصله شماها با اکثریت جامعه از زمین تا ثریا است.فردا روزی هم هست و عروسی به کوچه ما هم خواهد امد.
درایران چون مردم تقریبا ازهمه سرگرمیها وتفریحات رایج درسایرکشورها محرومند وبنا بر آمارها حداقل یکچهارم مردم افسردگی دارند اینترنت وامکانات اینترنتی مثل پیامرسانهایی چون تلگرام و واتساپ واینستاگرام و....مهمترین سرگرمی ودلخوشی بسیاری ازمردم بود که اینراهم ازمردم دریغ کردند.البته ازافرادی مثل میرسلیم که اسمش نماینده مردم است ولی صراحتا میگوید نظرمردم برایم مهم نیست بیش ازاین انتظار نمیرود
چرا دست از سر مردم بر نمی دارید شما؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
کار دیگری بلد نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
الان خطر جنگ با عربستان و کشورهای خلیج رفع شد و شروع به فشار داخلی کردند .
شماها که تا فیها خالدونش رو اعمال کرده اید حالا مصوبه مجلس دیگه چه صیغه ایه؟؟؟ این قضیه هم مثل طرح مولد سازی سوئیچش دست کسای دیگه است و نمایندگان مردم!!!در مجلس بهتره که بیشتر از این خودشون رو به زحمت نیاندازند....
آفرین بر نمایندگان انقلابی، باید در مقابل حربه های دشمنان هوشیار باشیم، انشالله که هرچه زودتر اینترنت ملی راه اندازی شود و اینترنت حلال در دسترس جوانان قرار بگیرد
پاسخ ها
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
منظورت از اینترنت حلال هم لابد مثل ساندیس حلال است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
شرط مي بندم حتي نمي دوني اينترنت ملي چي هست؟؟؟فقط يك كلمه ياد گرفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
نگران نباش همین اینترنت رو کاملا شرعی سر بریدن، حلال حلال شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
منفی هاتو میشماری یا مثل بعضی ها برای تو هم نظر مردم مهم نیست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
حالا که برای چندرغاز شکست مقابل عربستان را قبول کردند برای انخراف افکار عمومی بحث فضای مجازی را پیش کشیدند . مثل خیلی کشورهای دیگر پول عربستان برنده میدان شد .
دیر شده، چون قرار آخر سال آینده ما به شما نمایندگان بی عرضه رای ندیم ،مخصوصا آنهایی که در طرح صیانت شرکت داشتند و بقیه که سکوت کردند
مدت 5 ماه است که دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی را محدود و سرعت اینترنت را به حداقل ممکن کاهش داده اند. سوال: آیا با این روش در اذهان عموم مردم تغییری مثبتی نسبت به نظام ایجاد شده است؟ آیا در این مورد یک بررسی درست میدانی صورت گرفته است؟ باور کنید در کنار ضررهای بسیار زیاد شغلی و کاری حاصلی جز شایعات داغتر، نفرت بیشتر، افسردگی بیشتر نداشته است.
تا وقتی به اعتراضات میگن اغتشاشات ، ما با اینها حرفی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
تا وقتی هم به شکست میگن احیای روابط با عربستان هم حنایشان رنگی ندارد .
ظاهرا برخی سیستم های بانکی هک شده و اعلام نمی شود کلا کارهای بانکی با اختلال روبرو است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بسیار خبر خوبی دادید شب عیدی...
دقیقا کجاش رو دوباره میخوان فیلتر کنن ؟؟؟؟؟ به این فکر کردن نمیشه با تکنولوژی مقابله کرد ....... همین همت رو صرف فرهنگ سازی میکردن بهتر نبود و ..........
من نمیدانم چرا باید هر روز به ما یادآوری کنیدکمتر امیدی به اصلاح شما نباید داشته باشیم
پیامبر گرامی اسلام ص : هر ملکی با کفر ماندگاره ولی با ظلم ماندگار نخواهد بود
شرم بر نمایندگانی که هیچ کاری جز آزار مردم ندارند !
کم با روان و روح مردم بازی کنید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
فکر شما را باین مشغول میکنند که نپرسید در مقابل احیای روابط با اعراب چه امتیازات بزرگی به آنها دادید ؟
سلام شما آنچه را که در مورد اینترنت میخواستی بصورت غیر قانونی داری اجرا می کنی و عملا طرح کذایی را پیاده کرده اید ولی یک چیز مانده و آنهم سرعت تکنولوژی اینترنت در دنیا است که شما خیلی از آن عقب مانده اید و در حال تخریب آخرین سنگرهای شماست با آن چکار می‌کنید امروز نه در فردایی دیگر مجبور خواهی شد با آن کنار بیایی
یادت رفته قصه پارازیت‌ها را برای جلوگیری از فعالیت‌های ماهواره را حالا برو روی پشت بام برجی که زندگی می کنی دیش های اطراف خودت را بشما ببین چقدر از حرکت پرشتاب علم عمل عقب افتاده ای
کدوم اینترنت؟ ما که هر وقت لازمش داشتیم قطع بود.
نهایت فرجام طرح صیانت ورشکستگی شرکت مخابرات خواهد بود چون نمی شود مطلوب را به زور به اکثریت جامعه تحمیل کرد .
خوب است
به شرط اینکه طوری فیلتر کنند که کسی نتواند با فیلتر شکن وارد پیام رسان ها و سایت های فیلتر شده بشود
اگر قرار باشد با فیلتر شکن وارد شوند که دیگر فایده ای ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
آره خوب هست که اینترنت داخلی فقط مال شما و امثال شما باشد . ما که میریم سراغ استارلینک .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ولی تاوان بی کاری من امثال تو خواهند داد
شب حوصلشون سر میره استخاره میکنن خوب اومد برای 85 ملیون ادم تصمیم میگیرن
درود بر شما و کسانی که به شما رای مثبت داده اند
آفرین
اقای نماینده مثل اینکه شما هادوست دارید مملکت را دچار فضای ملتهب نمایید بهتر است از کارشناسان مرتبط اگاهی کاملی از پیشرفت علم ارتباطاعت کسب کنید .شما جلوی این تکنولوژی را نمیتوانید بگیرید ممکن است در کوتاه مدت با هزینه از جیب مردم خللی بوجود اورید ولی توقف هرگز .مگر برای موارد مشابه قبلی موفق شدید.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
از پایان سال اینده تلفن های همراه مستقیم می تواند با ماهواره وصل شود و در ضمن بجای انتن یک دستگاه کوچک وارزان خواهد امد که تلویزیون شما راحت به ان وصل خواهد شد البته زمانی که تلفن به ماهواره وصل شد از وای فای تلفن می توانید استفاده کنید انجا است که دولت می فهمد که این همه هزینه های زیاد هیچ بود بهتر است کمی ازادی بدهید و روی اموزش کار کنید؟خود دانید؟
فقط دارید رو اعصاب مردم راه میرید. از کدام سیاره دور اومدید شماها؟
با سلام
بالاخره مردم در روز انتخابات جواب این ندانم کاری های شما را خواهند داد.
آیا مجلسیان و دولتی‌ها نمی دانند که شل کن سفت کن های آنها با اینترنت، با سلامت روانی مردم بازی میکند و موافق و مخالف را دشمن آنها می سازد.
آقایان مسئول، اینترنت جزیی از زندگی مردم است و اگر شما فکر کرده آید با کاهش سرعت اینترنت از بروز اغتشاشات در کشور جلوگیری می‌کنید، سخت در اشتباهید.
آقایون مجلسی بخصوص آقای رییس مجلس بهتر نیست اول طرح شفافیت و مالیات خانه های خالی رو هر چه زودتر تصویب کنید. خدای نکرده نکنه آقایون از تصویب نشدن سودی می برند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی