بازدید 3549

انفجار مرگبار در نیمه شب تبریز

کد خبر: ۱۱۶۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ 13 March 2023

انفجار مهیب در یکی از محله‌های تبریز منجر به تخریب کامل  3 خانه ، مرگ 7 نفر و مصدوم شدن 5 نفر از ساکنان این خانه ها شد.

به گزارش ایران، این حادثه هولناک حدود ساعت ۳ بامداد یکشنبه در خیابان منظریه منطقه ابوریحان تبریز رخ داد و به دنبال وقوع انفجار 3 خانه صد در صد تخریب شد و شیشه‌ها و دیوار چندین خانه نیز بشدت آسیب دید. همچنین چند دستگاه خودرو نیز به طور کامل تخریب شد.

اکبر دشتی، سخنگوی آتش‌نشانی تبریز در تشریح جزئیات این انفجار گفت: این حادثه تاکنون 7 فوتی داشته و 5 نفر هم مصدوم شدند.  یک خانم نیز زیر آوار محبوس شده بود که توسط امدادگران نجات پیدا کرد و به بیمارستان منتقل شد. علت حادثه در دست بررسی است و بعد از آواربرداری به طور کامل علت حادثه مشخص خواهد شد.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی نیز با اعلام خبر  پیدا شدن جسد یک مرد  و زن از زیر آوار در ساختمان مجاور حادثه انفجار تبریز گفت: ساعت ۱۲:۱۰ یکشنبه جسد زن و مردی از زیر آوار پیدا شد و جمع جان باختگان این حادثه تلخ به هفت نفر رسید.   این حادثه پنج مصدوم نیز داشته که دو مصدوم به بیمارستان‌های سینا و امام رضا( ع) منتقل و سه مصدوم درمحل درمان شدند.  

علی جعفری آذر فرماندار تبریز که به محل حادثه رفته بود گزارشی از آخرین وضعیت عملیات نجات را از مسئولان آتش نشانی، مدیریت بحران، اورژانس و نیروی انتظامی دریافت کرد و خواهان بررسی دقیق علت این حادثه شد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی  با بیان اینکه عملیات آواربرداری بعد از ظهر یکشنبه تمام شد گفت: در این حادثه حدود 100 خانه آسیب دیده است : علت انفجار نیز در دست بررسی است و جزئیات به زودی اعلام می‌شود. البته در گزارش اولیه آتش نشانی نشت گاز علت حادثه انفجار اعلام شده است اما گزارش نهایی و تکمیلی علت این انفجار پس از بررسی کارشناسانه به صورت شفاف اعلام می شود.  

سازمان پزشکی قانونی کشور نیز اعلام کرد: در پی انفجار یک واحد مسکونی در تبریز که منجر به تخریب ساختمان‌های مجاور نیز شد،  پیکر 7 قربانی این حادثه برای انجام  مراحل شناسایی، تعیین علت فوت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی تبریز منتقل شده‌اند.

دراین گزارش تأکید شده است که پس از شناسایی و تعیین علت فوت این قربانیان، پیکرها به خانواده‌های آنان تحویل خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر