بازدید 2427

توافقنامه ایران و عربستان پایانی بر هژمونی آمریکا

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم. هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومان وارد میدان شد و قهرمانانه پیروز شد و رشادت‌های رزمندگان هوانیروز فراموش نشدنی است. 
کد خبر: ۱۱۶۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 12 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، سرلشکر صفوی با بیان اینکه امروز خیل عظیمی از جوانان ما در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و آن ایام را به خاطر نمی آورند، تاکید کرد: لازم است تا شما با اجرای جهاد تبیین دستاوردها و زحماتی که برای دفاع و امنیت این کشور کشیده شده است را به جوانان بگویید. 

وی ادامه داد: ما در شرایط فوق العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیکی است. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: آنچه در آینده در منطقه شاهد آن خواهیم بود از آنچه تاکنون گذشته است متفاوت خواهد بود و مهم آن است که با عقلانیت و سیاست به توافقی که بین ایران و عربستان صورت گرفته است، نگاه کنیم. به نفع منطقه و طرفین توافق است که صداقت و عقلانیت را در دراز مدت مدنظر قرار دهندو به نظر من این توافقنامه به نفع دو کشور و منطقه غرب آسیا است و علیه هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست. البته طبیعی است که استکبار از این موضوع ناراحت باشد و کارشکنی کند. 

سرلشکر صفوی با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد. ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان بیان کرد: امیدواریم منطقه ما با این توافقنامه به سمت امنیت و صلح پایدار حرکت کند. رهبر انقلاب از سال ۷۶ یک نگاه راهبردی به روابط ایران و عربستان داشتند و در رابطه با چین هم پیامی که رهبر انقلاب به رییس جمهور چین فرستادند موجب شروع توافقنامه ۲۵ سال ایران و چین شد. 

وی ادامه داد: در مورد توافقنانه اخیر هم باید گفت که این توافقنامه یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود و با این توافق دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.  چینی ها تصمیم دارند تا ۲۰۳۰ اقتصاد اول جهانی شوند و این توافقنامه بین ایران و عربستان با وساطت چین دومین ضربه بزرگ چین به آمریکا بود. چراکه عربستان بزرگترین منبع تامین کننده نفت چین است و از طرف دیگر توافق راهبردی چین با ایران برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های ما هم یک توافق بزرگ بود. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: چین با یک استراتژی مشخص حوزه ژئواکونومیک خود را از دریای چین به خلیج فارس گسترش داده است. به نظر می رسد در ادامه هم چین و روسیه کمک کنند تا عربستان هم عضو سازمان همکاری شانگهای شود. این پیوند می تواند در آینده به عنوان سدی در مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند. 

سرلشکر صفوی همچنین در پایان خطاب به فرماندهان هوانیروز ارتش تاکید کرد: باید به جنگ آینده توجه زیادی داشته باشید و به عامل انسانی بسیار توجه کنید چرا که برتری ما در تقویت نیروهای انسانی است.

امیر قربانی: توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم
امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش نیز در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: در دوران خدمت من در هوانیروز اجرای فرمانین فرماندهی معظم کل را در دستور کار قرار دادیم و براساس دستورات امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳۱ طرح لبیک یا خامنه ای در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده در سال‌های اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری در حوزه نهضت قطعه سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگردها استفاده می شود.

فرمانده هوانیروز ارتش ساخت تجهیزات دید در شب را یکی دیگر از دستاورد های هوانیروز دانست و تصریح کرد: در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند مانند روسیه و آمریکا و ایران اسلامی نیز یکی دیگر از این کشور هاست ، همچنین موشک های کروز بر روی بالگردها استفاده شده و در رزمایش های مختلف به کار گرفتیم که تعجب ناظران بین المللی را در پی داشته و آنها بر توان بالای عملیاتی هوانیروز ارتش اعتراف کرده اند. 

امیر خلبان قربانی با اشاره به خدمات هوانیروز در حوزه امداد و نجات گفت: ما در ۳۰ استان امداد و نجات را انجام می دهیم و در کنار آن در بحث پیوند اعضا و انتقال اعضای اهدایی از نقاط مختلف کشور توسط هواپیمایی هوانیروز مشارکت داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار