بازدید 2461

اخراج ستاره سرشناس فوتبال از BBC بخاطر حمایت از پناهجویان

کد خبر: ۱۱۶۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸ 11 March 2023

جنجال اخراج ستاره سرشناس فوتبال انگلیس از بی‌بی‌سی ادامه دارد.

آلن شیرر و ایان رایت که قرار بود در برنامه شنبه شب به عنوان کارشناسان برنامه تلویزیونی مچ آو د دی (MOTD) شبکه بی بی سی حضور پیدا کنند، خبر از عدم حضور خود در این برنامه دادند. 

به گزارش تابناک ورزشی به نوشته میرر، در روز جمعه سخنگویی از جانب BBC تایید کرد که گری لینکر تا زمان حصول توافق درباره نحوه استفاده او از شبکه‌های اجتماعی در آینده، مجری برنامه MOTD نخواهد بود. به گفته این فرد، فعالیت‌های اخیر لینکر در فضای مجازی با اصول شبکه BBC در تضاد است. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که لینکر لایحه جدید دولت بریتانیا درباره مهاجرت را «فراتر از وحشتناک» توصیف کرد. 

رایت و شیرر که از کارشناسان ثابت برنامه MOTD هستند، گفته‌اند که در همبستگی با لینکر از حضور در برنامه روز شنبه خودداری می‌کنند. مارک چپمن و الکس اسکات به عنوان دیگر مجریان BBC گفته‌اند که به جای لینکر جلوی دوربین قرار نخواهند گرفت. لینکر که از سال ۱۹۹۹ به عنوان مجری برنامه MOTD فعالیت می‌کند، در فصل ۲۱-۲۰۲۰ با دریافت ۱.۳۵ میلیون پوند، بالاترین دریافتی را در بین کل مجریان این شبکه داشت.

اخراج ستاره سرشناس فوتبال از BBC بخاطر حمایت از پناهجویان

اما او چه گفت که مدیران رسانه دولتی انگلیس را این‌قدر آشفته کرد؟ لینکر در پاسخ به یک توییت وزارت کشور، که در آن به برنامه‌ها جهت جلوگیری از عبور مهاجران از کانال مانش به وسیله قایق‌ها به علت این که بریتانیا «اشباع شده است» اشاره شده بود، نوشت: خدایا، این از وحشتناک هم فراتر است. هیچ هجوم گسترده‌ای در کار نیست. ما نسبت به دیگر کشورهای بزرگ اروپایی، پناهجویان بسیار کمی را می‌پذیریم. این سیاستی بی اندازه ظالمانه در حق آسیب پذیرترین افراد به بیانی است که بی شباهت به رویکرد آلمان در دهه ۳۰ نیست.

 جان بارنز، هم تیمی پیشین لینکر در انگلیس، در دفاع از او گفته است: به نظر من گری نیازی به عذرخواهی کردن ندارد. اصلی‌ترین چیزی که باعث ناراحتی افراد شد این بود که او شرایط را با آلمان نازی در دهه ۳۰ میلادی مقایسه کرده است که در واقع او چنین نکرد. او گفت بیان استفاده شده در این لایحه، مشابه آن‌هاست. اگر به بیانی که درباره پناهجویان استفاده می‌شود دقت کنید، متوجه دهشتناک بودن آن می‌شوید؛ این بیان با دهه ۳۰ مشابهت دارد. او نمی‌گوید که بریتانیا شبیه آلمان نازی است. 

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، هشتگ‌های مختلف مرتبط با برنامه مچ آو د دی و شبکه بی بی سی، به ترند توییتری تبدیل شده‌اند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست