بازدید 4804

سیر همدان ثبت جهانی می‌شود

معاون‌ برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با اشاره به اینکه ثبت جهانی سیر همدان کمک به بزرگی به سیرکاران می‌کند، خاطرنشان کرد: همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته‌ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و نشان خاص دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 08 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  اسدالله ربانی‌مهر در جلسه هماهنگی ثبت جهانی سیر همدان، با تأکید بر اینکه سیر از محصولات ارزشمندی است که علاوه بر خوراکی بودن، خواص دارویی دارد، اظهار کرد: ثبت جهانی سیر همدان کمک بزرگی به حل مشکلات فعلی سیرکاران از کشت و برداشت استاندارد، صادرات، بسته بندی و توسعه این محصول می‌کند و از همه مهم‌تر کمک بزرگی به اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در این منطقه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری همدان، وی از ادارات جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواست با همکاری اتحادیه تعاونی سیر و موسیر نسبت به پیگیری ثبت جهانی سیر در سال ۱۴۰۲ اقدام کنند و تصریح کرد: مقدمات اولیه ثبت جهانی سیر انجام شده اما مراحل نهایی کار باید جدی تر پیگیری شود.

معاون‌ برنامه‌ریزی وتوسعه فرماندار همدان با بیان اینکه ثبت جهانی سیر آرزوی کشاورزان همدانی فعال در حوزه سیر است که باعث تحول و توسعه این محصول کشاورزی در شهر همدان می شود، یادآور شد: استان همدان با ۴۴۰۰ هکتار اراضی زیرکشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

ربانی‌مهر با اشاره به اینکه سیر تولیدی در همدان به‌عنوان یک برند خاص در سال ۹۶ به ثبت ملی رسید و پیگیری برای ثبت جهانی آن نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: بیشترین محصول سیر همدان در ۱۲ روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امامزاده کوه، روستای سولان، انصارالامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه می‌شود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان