تشریح نشست کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان در مجلس:

درگیر شدن ۲۶ استان با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان/بیشترین تعداد مسمومیت در مقاطع متوسطه اول و دوم گزارش شده است/تاکنون در این رابطه هیچ مرگ و میری نداشته ایم

عضو کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش‌آموزان گفت: تاکنون ۲۶ استان درگیر مسمومیت دانش‌آموزان شده‌اند و بیشترین تعداد مسمومیت در مقاطع متوسطه اول و دوم گزارش شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 07 March 2023

درگیر شدن ۲۶ استان با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان/بیشترین تعداد مسمومیت در مقاطع متوسطه اول و دوم گزارش شده است/تاکنون در این رابطه هیچ مرگ‌ و میری نداشته ایم

 

تابناک _ سخنگوی کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموران مجلس، نشست شب گذشته این کارگروه را تشریح کرد.

زهرا شیخی در تشریح نخستین نشست کارگروه حقیقت یاب مجلس به منظور بررسی مسمومیت شماری از دانش آموزش مدارس کشور، گفت: پیرو دستور رئیس مجلس، مبنی بر رسیدگی به موضوع و کشف علل مسمومیت برخی دانش آموزان مدارس، کارگروه حقیقت یاب متشکل از نمایندگان چهار کمیسیون تخصصی بهداشت، آموزش، امنیت ملی و امور داخلی کشور تشکیل شد.

وی افزود: این نشست با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت بهداشت و درمان، وزارت کشور، آموزش و پرورش، اطلاعات و سازمان های اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا در محل کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش، آمار تفکیکی استانی و همچنین اقدامات صورت گرفته در دو سطح ملی و استانی در تعامل بین اولیا، معلمان و مدیران مدارس را تشریح کردند و مسئولان و کارشناسان وزارت بهداشت هم گزارشی از جلسات کمیته علمی وزارت بهداشت ارائه نمود که این گزارش، جمع‌بندی شرح حال بالینی بیماران و نیز بررسی‌های آزمایشگاهی آنها بود. همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در ادامه گزارشی از بررسی فرضیه‌ها و انگیزه‌های مختلف ارائه کردند.

شیخی یادآور شد: اعضای کارگروه و نمایندگان مجلس با تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات دستگاه های اجرایی و امنیتی و با توجه به نگرانی های ایجاد شده برای خانواده‌ها و دغدغه بحق آحاد مردم و فضاسازی رسانه‌های دشمن در مخدوش کردن امنیت روانی و اجتماعی بر خود لازم می دانند، موضوع را تا حصول نتیجه و رفع نگرانی جامعه در تامین سلامت دانش‌آموزان دنبال کنند.

همچنین یحیی ابراهیمی در تشریح نشست کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان از حضور مسئولانی از نیروی انتظامی، وزارت کشور، اطلاعات، آموزش‌ و پرورش و بهداشت و سازمان اطلاعات سپاه در این نشست خبر داد و گفت: مسئولان حاضر در نشست، گزارش هایی را در مورد روند بررسی مسمومیت دانش‌آموزان ارائه کردند، مبنی بر این که تاکنون ۲۶ استان درگیر این موضوع هستند و اغلب مسمومیت‌ها مشابه بوده و در میان دختران دانش‌آموز متوسطه اول و دوم اتفاق افتاده است.

وی افزود: مسمومیت‌ها عمدتاً با بوی گندیده و تند خود را نشان داده و علایم آن با سرفه و تنگی نفس ظاهر و سپس دانش آموزان دچار ضعف و بی‌حالی گشته اند که پس‌ از انتقال به بیمارستان‌ها ۱ تا ۶ ساعت بستری و آزمایش های اولیه روی آنها انجام و اکثر آنها هم از بیمارستان مرخص شدند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم ادامه داد: تاکنون در این باره هیچ مرگ‌ و میری نداشتیم و بررسی‌های آزمایشگاهی توسط یگان‌های امنیتی و وزارت بهداشت در حال انجام است. در وزارت بهداشت، کمیته علمی تشکیل شده و بیش‌ از سی  کارشناس و دانشمند متخصص در حوزه مسمومیت ها و گازهای شیمیایی بر روی این موضوع کار می‌کنند تا با جداسازی مواد مؤثره، گایدلاین و دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری، درمان و تشخیص‌های آزمایشگاهی را تدوین کنند.

ابراهیمی یادآور شد: به‌ محض بروز مسمومیت در مدرسه‌ای، تیم تخصصی متشکل از نیروهای امنیتی و بهداشتی و درمانی به موضوع ورود و به فوریت دانش آموزان را به مراکز درمانی منتقل می کنند و هیچ‌گونه وجهی از آنها دریافت نمی‌ شود و هزینه درمان رایگان است.

عضو کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان تصریح کرد: ملت ایران بدانند که مسئولان از زمان وقوع مسمومیت، همه نیروهای خود را بسیج کردند و در حال رصد موضوع هستند؛ هیچ‌گونه خطر مرگی دانش آموزان را تهدید نمی‌کند و عاملان این کار بیشتر به‌ دنبال ایجاد ترس و وحشت در مدارس و کشور هستند. مجلس هم به‌ شدت دنبال بررسی ابعاد مختلف این قضیه برای شناسایی مسببان است؛ البته اینکه برخی می‌گویند دانش آموزان تمارض می کنند، هیچ وجهه علمی ندارد؛ هر چند ممکن است در میان دانش‌آموزان تعداد انگشت‌شماری باشند که این کار را انجام می‌دهند، در کل این موضوع مورد تایید نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بجد دنبال شناسایی عاملان این حادثه هستند و حوزه بهداشت و درمان هم کار خود یعنی تشخیص، پیگیری پیشگیری را انجام خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۴
مرگ و میر که نداشتیم فدای سر مسئولین بی خیال !!
نادرست بود نخوندم
یک مدیر و یک معلم فلج هستند و بستری از طرفی یه عده دانش آموزم که مرخص کردین گفتن عامل ناشناخته هست فقط یک سری داروی عمومی دادین مرخص کردین در حالی که حالشون خوب نیست گفتین کاری از دستمون بر نمیاد این شد جواب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
فلج ممکن است عصبی باشد
و ناشی از گاز سمی نبوده است
حالا چه عجله اي هست؟
صدا و سیما با تمام قوا در حال تکذیب کردن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
فقط صدا وسیما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
بعد می گویند ؛ چرا در جنگ رسانه ای شکست می خوریم !
علت را در نحوه انتشار اخبار خودتون بجویید !
تبریک به مسئولین محترم که بعد از سه ماه هنوز نفهمیدن بو از کجا میاد !
بهتر است مسئولان دیگر به این موضوع نپردازند
همانطور که وزارت کشور در بیانیه ای اعلام کرد که طبق بررسی های علمی انجام شده ۹۰ درصد موارد بستری بخاطر استرس هست پس بهتر است که مسئولان در اخبار کمتر به این موضوع بپردازند تا حساسیت رسانه ای بر روی این موضوع کمتر شود.
عادی سازی شرایط در بیماری های روانی بهترین درمان است
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
حرف بیجا نزن
بالاخره بو از کجا میاد؟
کجا بو میده؟
چرا در دادن اطلاعات به مردم خست میکنید۔اطلاعات بیشتر به مردم در جهت حفظ کودکان خود و یافت علل ومقصرین به شما کمک میکند۔۔به تفکیک استانی تعداد مدآرس وتعداددمدارس الوده شده رادبنویسید۔ بیشترین وکمترین کدام اند۔
همانطور که با 3ماه تاخیر فهمیدید
کشته شده ها رو هم با تاخیر خواهید فهمید
این وزیر کشور کهکفته از خودش نه مردم 90درصد دروغ 15 درضد هیچی 5 درصد مقداری گاز

خود بخوان حدیث این اعمال وعدم رسیدگی با عواملش

خدایی 110 درصدش گله
نگرانی در اثر عدم اطلاع است۔مادری نگران است که نمی داند فرزندش کجاست۔زمانی که اگاه شد از نگرانی در میاید۔تمام نزاع ها در اثر سوئ تفاهم وعدم اگاهی است اگاه کردن مردم یک اموزش است۔
ته تهش یه سناریوی تکراری که یکی، دونفر میان جلو دوربین و میگن از اونور اب دستور گرفتن و بعدش کلی سرصدا که اخرش گرفتیمشون و همین
بعد بازی کرونا و واکسن، بازی جدید برای اجرای سند بیست سی
این چه مسمومیتی است که معلم ها ومدیران ومعاونین ومستخدم ها سالم اند !!!
و دولت و صدا و سیمای میلی همچنان در حال انکار و تکذیب و پنهانکاری و ماستمالی موضوع ...
سلام، شاید علت اینکه بعد از چند ماه هنوز عامل یا عاملین کشف نشدن بخاطر پیدا کردن اصل و ریشه این جنایت است البته کار خوبی است اگر عامل پیدا شود و سر از خارج در نیاورد
خبرگزاری فارس : از بازبینی دوربین های نظارتی موردی مشکوک رویت نشد .

چه باید گفت ؟ ! ! !
ترا بخدا قسم این کار را در دستور کار قرار دهید .
مگر اکثریت مسمومیت نوجوان نیستند ؟ بیائید یک آمار کلی از نوع واکسن از نوع ایرانی و نوع خارجی که به تمامی دانش آموزان هر مدرسه اعم آنکه مسموم شده یا نشده تهیه کنید و سپس با مدارس دیگر مقایسه کنید شاید این اپیدمی از یکی از واکسن ها بعد از گذشت مدت های مشخص. بعد ازتزریق واکسن کرونا آنها را درگیر می‌کند.
همه موارد کار همون راننده تانکر هست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر