بازدید 7635
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

تهران در دوران احمدشاه قاجار / هاینریش هیملر مهره کلیدی هیتلر / معانی جالب زبان بدن ایتالیایی‌ها / رانندگی روزمره با خودرو مسابقه‌ای المنتال

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 04 March 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تهران در دوران احمدشاه قاجار

تهران در دوران احمدشاه قاجار که از ۱۲۸۸ تا ۱۳۰۴ سلطنت کرد، دوران پرفراز و نشیبی داشت. احمدشاه که زیر فشار انگلیسی‌ها بود، کابینه‌های متعددی تغییر داد، که بخشی از این تغییرات برای کاهش فشار انگلیسی‌ها بود. او سرانجام رضا میرپنج را ـ که بعد‌ها رضا پهلوی نام گرفت ـ به عنوان نخست وزیر منصوب کرد و راهی سفر اروپا شد؛ اما در جریان این سفر، رضاخان با هماهنگی مجلس شورای ملی بر خلاف قانون اساسی، او را از سلطنت عزل و خاندان قاجار را منقرض و رضاشاه را حاکم موقت اعلام کرد. سپس در شرایطی که رضاخان با عقبه نظامی و وزارت جنگ، قدرت نخست وزیری را در اختیار داشت، مجلس موسسان تشکیل جلسه داد و با فشار رضاخان او را پادشاه معرفی کرد! تصاویر کمیابی که در این ویدیو می‌بینید، متعلق به تهران در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی مصادف با ۱۹۱۴ میلادی است. این تصاویر به خوبی وضعیت تهران را در آن دوران به تصویر میکشد.

 


هاینریش هیملر مهره کلیدی هیتلر

هاینریش هیملر، فرمانده گردان حفاظتی حزب نازی یا وافن اس‌اس، یکی از پر نفوذترین شخصیت‌های آلمان نازی بود. در شانزده سال فرماندهی او بر اس‌اس او این سازمان را از یک هنگ ۲۹۰ نفره به یک شبه ارتش قدرتمند تبدیل کرد. بعد‌ها او همزمان رئیس پلیس آلمان و وزیر کشور نیز بود. او که شکست آلمان را غیرقابل اجتناب می‌دید، در آوریل ۱۹۴۵ طی نامه‌ای به هیتلر از او خواست که تسلیم شود؛ اما این اقدام باعث خشم پیشوا شده و هیتلر او را از تمام مناصبش خلع و دستور مجازات او را صادر کرد. هیملر کوشید که پنهان شود، ولی سرانجام به دست نیرو‌های بریتانیایی دستگیر شد و بعد از شناخته شدن در حین بازداشت خودکشی کرد.

 


معانی جالب زبان بدن ایتالیایی‌ها

بیش از ۹۰ درصد ارتباطات، می‌توانند غیر کلامی باشند؛ بنابراین، زبان بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ولی در زبان ایتالیایی به ویژه حرکات خاصی برای بیان بسیاری از امور به کار می‌رود که در این ویدئو تعدادی از مهم ترین‌ها را می‌بینیم. دیدن این ویدیو جالب را با زیرنویس فارسی در «تابناک» از دست ندهید.

 


رانندگی روزمره با خودرو مسابقه‌ای المنتال

شرکت المنتال مدعی است، بهترین ماشین مسابقه‌ای قانونی برای جاده‌ها را ساخته است. اکنون یک منتقد عشق ماشین برای بررسی آن ۸۰۰ کیلومتر از منچستر به سمت پیست لو مون با این ماشین حرکت می‌کند تا بداند، آیا نبود سقف و شیشه جلو سواری، این ماشین را به حدی سخت می‌کند که یک خودرو روزمره به حساب نیاید یا نه. نقد این ماشین خاص و سریع ـ که صفر تا صد را در حدود ۲.۷ ثانیه طی می‌کند ـ و رانندگی روزمره با خودرو «المنتال آر پی ۱/ Elemental RP۱» را در ترافیک خیابان‌های فرانسه ببینید.

 


پانزده روش شروع سخنرانی یا یک ارائه

شاید تاکنون مجبور به سخنرانی در جمعی شده باشید و یا ممکن است از این پس در چنین موقعیتی قرار بگیرید. دشوارترین بخش سخنرانی، آغاز آن است و چگونگی شروع یک سخنرانی در تاثیرگذاری سخنرانی نیز بسیار مهم است. در این ویدیو راه‌های شروع مختلفی را از برایان تریسی فرامی‌گیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سلام
کاش در فیلم مربوط به زمان احمد شاه نام در وازه ها وخیابانها را هم می نوشتید.


با تشکر
ای کاش مردم ایران بدانند که در زمان احمدشاه هم که سفارت انگلیس باز بود و فعال بیماری شایع کردند و به عده زیادی واکسن زدند و شد آنچه که نباید میشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار