بازدید 7830

چگونه از صندوق امانات"بانک ایران زمین" استفاده کنیم؟

امروزه یکی از راه‌های نگهداری از سرمایه با ارزش و اسناد مهم شخصی، داشتن یک صندوق امانات در یکی از بانک‌های رسمی و معتبر ضروری است، بنابراین بانک"ایران زمین" به منظور ارزش آفرینی هرچه بیشتر برای مشتریان اقدام به راه اندازی صندوق امانات کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 04 March 2023

چگونه از صندوق امانات

به گزارش خبرنگار «تابناک» امروزه یکی از راه‌های نگهداری از سرمایه با ارزش و اسناد مهم شخصی، داشتن یک صندوق امانات در یکی از بانک‌های رسمی و معتبر ضروری است؛ چرا که این روز‌ها آمار سرقت‌ها افزایش پیدا کرده و مسئولان مدام تأکید می‌کنند که افراد سرمایه با ارزش خود را در جای امن نگهداری کنند؛ بنابراین یکی از راه حفاظت از اشیاء گرانقیمت صندوق امانات بانک‌ها است. بانک"ایران زمین" نیز همانند سایر بانک‌ها صندوق امانات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. 
بانک"ایران زمین" به منظور ارزش آفرینی هرچه بیشتر برای مشتریان و همچنین ارائه خدمات نوین و تکمیل زنجیره عرضه خدمات شایسته به مشتریان ارجمند، اقدام به راه اندازی صندوق امانات با مجهزترین و ایمن‌ترین امکانات الکترونیکی نموده است. مشتریان بانک می¬توانند اسناد، اوراق و اشیاء ارزشمند خود را که نگهداری آن ها در خارج از بانک به خاطر خطرات احتمالی از قبیل:حریق، سرقت و ... مواجه می-باشد، در این صندوق ها نگهداری کنند.

حال این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان از این صندوق‌ها استفاده کرد؟

شرط اول برای داشتن صندوق امانات این است که در شعبه دارای صندوق امانات یکی از انواع حساب را داشته باشید. بقیه مدارک مورد نیاز ممکن است برای هر بانکی متفاوت باشد، اما در بیشتر بانک‌ها داشتن شناسنامه، کارت ملی و کپی‌های آن‌ها و چند قطعه عکس کفایت می‌کند. اگر بخواهید به جز خودتان وکیلی هم به صندوق شما دسترسی داشته باشد، ارائه مدارک وکیل هم الزامی است. حالا اگر بخواهید برای یک شرکت صندوق امانت بگیرید مدارک مورد نیاز شما یک رونوشت از اساسنامه شرکت به همراه روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت و صاحبان حق امضاست. با این حال بهتر است در صورت نیاز به صندوق، شرایط هر کدام از بانک‌ها را مطالعه کنید.
در خصوص مزایا که امنیت بالای این صندوق‌ها مهم ترینش است. نکته دیگری که وجود دارد این است که حتی مسئولان بانک‌ها هم نمی‌توانند محتویات داخل صندوق شما را ببینند، اما در کنار این مزایا این صندوق‌ها معایبی هم دارند. به طور مثال شما در ساعتی که بانک تعطیل است نمی‌توانید به محتویات داخل صندوق دسترسی داشته باشید همچنین در صورت داشتن بدهی به بانک تا تسویه نکردن قادر به خارج کردن محتویات صندوق تان از بانک نخواهید بود.
مشتریان می‌توانند صندوق‌های کوچک امانات از بانک اجاره کنند، در نهایت بانک تامین کننده امنیت کل صندوق است. صندوق امانت بانک‌ها در مقایسه با گاو صندوق خانگی امنیت بسیار بالایی دارد. تدابیر امنیتی در صندوق‌های امانات بانک‌ها بالاست و به‌علاوه آن‌ها سیستم‌های ضد حریق و دیگر موارد حفاظتی و امنیتی را شامل می‌شوند.
دریافت صندوق امانات شرایط خاصی ندارد، اما در برخی بانک‌ها باید حساب جاری داشت. نداشتن چک برگشتی و بدهی وامی نیز یکی از این شرایط است.
یکی از شرایط بانک‌ها در مورد صندوق امانات این است که مشتری فقط در ساعات اداری مجاز به استفاده از صندوق امانات است. این یعنی اگر به هر دلیلی در خارج از ساعات اداری نیاز قوری به دسترسی به محتوایت صندوقتان داشته باشید باید تا روز کاری بعد صبر کنید.
البته اگر مشتری به بانک بدهی داشته باشد بانک قبل از ارائه محتویات صندوق مطالبات خود را تسویه خواهد کرد. در صورت ورشکستگی و یا انحلال بانک، مشتری با حکم دادگاه می‌تواند محتویات صندوق را دریافت کند.

شرایط واگذاری:

ماده ۱) بانک ایران زمین صندوق اجاره‌ای با خصوصیات و شرایط ذیل از پیش تعیین شده به مشتری واگذار می‌کند، هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب قانون اهلیت انجام معامله را داشته و دارای هر نوع حساب نزد بانک باشد، می‌تواند طبق ضوابط از خدمات صندوق‌های اجاره‌ای بانک استفاده کند.
ماده ۲) اجاره صندوق کاملاً شخصی و اسمی بوده و غیرقابل انتقال است. یعنی فقط اجاره کننده می‌تواند از آن استفاده نماید.
تبصره ۱: مشتری می‌تواند برای باز کردن صندوق، گذاشتن و برداشتن اشیاء و اسناد و امور دیگر مربوط به صندوق به شخص ثالث وکالت رسمی با تاکید به اختیارات وکیل درخصوص موضوع مورد وکالت بدهد. تصویر مصدق وکالت نامه از مشتری اخذ شده و مراتب وکالت در سوابق و برگ درخواست اجاره صندوق ثبت می‌شود و نمون امضای وکیل نیز اخذ می‌گردد. احراز اعتبار وکالت از طریق استعلام از دفترخانه اسناد رسمی و نیز سامانه ثبت احوال جهت احراز هویت و حیات وکیل و موکل می‌بایست انجام پذیرد.
تبصره ۲: چنانچه مشتری طی یک فقره وکالت نامه به چند نفر وکالت بدهد، بایستی در وکالتنامه تصریح کند که وکلا متفقاً یا منفرداً حق مراجعه و استفاده از محتویات صندوق را دارند و اگر تصریح نشده باشد، وکلا بایستی متفقاً مراجعه نمایند. همچنین درصورت عزل وکیل، مشتری باید مراتب را کتباً و در اسرع وقت به بانک اطلاع دهد.
تبصره ۳: کلیه شرایط و تعهدات و مقرراتی که طبق این آیین نامه برای مشتری پیش بینی شده از طرف وکیل او نیز لازم الرعایه می‌باشد.
ماده ۳) صندوق اجاره‌ای در ابعاد مختلف بوده و هر یک به دو قفل مجهز است یک قفل مربوط به مشتری و قفل دیگر مخصوص بانک می‌باشد. (کلید قفل مشتری در موقع اجاره به وی تحویل می‌گردد.) صندوق با استفاده از کلید مشتری و کلید بانک توأمان باز می‌شود؛ بنابراین بدون کلید مشتری، احدی قادر به باز کردن صندوق نخواهد بود.
تبصره: اگر در نتیجه عدم مراقبت مشتری کلید وی مفقود شود، مشتری باید فوراً بانک را آگاه سازد تا قفل صندوق با حضور وی تغییر داده شود، مشتری ملزم به پرداخت مبلغی بابت بهای کلید و هزینه تغییر قفل طبق تعرفه بانک است. درصورتیکه بانک ناچار به شکستن قفل صندوق گردد، مشتری می‌بایست هزینه‌های مربوط منجمله بهای قفل و کلید و هزینه تعمیر صندوق را طبق تعرفه بانک پرداخت کند.
ماده ۴) مشتری می‌تواند هرگونه شیئی یا سندی که متناسب با حجم صندوق باشد، (غیر از مواد فساد پذیر، اشتعال زا، مواد منفجره، مواد مخدر و بطور کلی کالا‌ها و اشیاء ممنوعه و امثالهم) در آن بگذارد، چنانچه در نتیجه فساد یا علل دیگر ناشی از محتویات صندوق، به صندوق و خزانه بانک یا همجوار بانک، هرنوع خسارتی از این بابت یا تحت هر عنوان دیگری به بانک وارد شود، مسئولیت آن به عهده مشتری خواهد بود و بانک مسئولیتی نخواهد داشت، چنانچه بنا به هر دلیلی بانک نسبت به پرداخت خسارات مورد نظر اقدام نماید، مشتری متعهد به بازپرداخت ارقام اعلامی بانک می‌باشد.
ماده ۵) بانک هیچگونه مسئولیتی راجع به محتویات صندوق و زیان‌های وارده به آن ندارد.

تبصره: 

نظر به اینکه بانک و شرکت بیمه از محتویات صندوق که توسط مشتری اجاره کننده در صندوق قرارداده شده، بی اطلاع می‌باشد، مضافاٌ به اینکه مراجعات مکرر مشتری به صندوق امکان پذیر است، لذا بیمه محتویات صندوق متعذر می‌باشد. بانک در این خدمت صرفاٌ محلی را به مشتری اجاره داده است و محتویات صندوق، امانت محسوب نگردیده و مسئولیتی بابت رد امانت وجود نخواهد داشت.
ماده ۶) با توجه به اینکه پس از بسته شدن قفل مشتری، قفل بانک بخودی خود بسته می‌شود، به مراقبت متصدی صندوق اجاره‌ای احتیاجی نخواهد بود، لذا مشتری باید مراقبت نماید که پس از خاتمه کار صندوق را قفل نموده و کلید را همراه ببرد، عواقب ناشی از سهل انگاری در قفل کردن درب، یا جاگذاشتن کلید بر روی صندوق به عهده وی است و همچنین درصورتیکه مشتری در مراجعه بعدی مشاهده نماید که صندوق به علت سهل انگاری بازمانده، دلیل بر آن است که در مراجعه قبلی، صندوق را قفل ننموده است. بدیهی است در این مورد هیچگونه ادعایی علیه بانک مسموع نخواهد بود. ضمناً قفل صندوق را می‌توان با تقاضای مشتری و با پرداخت هزینه مربوط درحضور او تعویض نمود، تعویض قفل منوط به تحویل کلید مشتری بطور سالم به بانک خواهد بود.

مدت اجاره و تعرفه صندوق اجاره‌ای

ماده ۷) مدت اجاره صندوق یک سال تمام شمسی از تاریخ انعقاد قرارداد می‌باشد، تجدید آن برای سنوات بعد، منوط به موافقت بانک خواهد بود. مضافاً برای هر مدت کمتر از یک سال که مشتری بعد از انقضای مدت اجاره از صندوق استفاده کند، برابر اجاره بهای یک سال، طبق تعرفه‌ای که در آن مقطع رسمیت دارد، دریافت خواهد شد.
تبصره: چنانچه مشتری پیش از سررسید، صندوق را تخلیه نماید، بقیه مال الاجاره پس داده نخواهد شد.
ماده ۸) اجاره بها و ودیعه سالانه صندوق عند الاقتضاء در هر سال یکبار از طرف بانک تجدیدنظر می‌گردد و تعرفه مربوط به واحد‌ها ابلاغ خواهد شد.
اجاره بهای سالانه باید قبلاً پرداخت شود. چنانچه مشتری مایل باشد اجاره صندوق پس از خاتمه مدت تجدید شود، در صورت موافقت بانک با تجدید اجاره، بانک حق دارد اجاره بهای یک سال دیگر را طبق تعرفه‌ای که در آن موقع رسمیت خواهد داشت، از حساب وی رأساٌ و بدون نیاز به حضور مشتری، در زمان تمدید قرارداد یا پس از آن، با رعایت سایر بند‌های این آیین نامه برداشت کند.
تبصره ۱: در صورت تأمین وجه اجاره بهای سالانه و عدم انصراف مشتری از تمدید قرارداد اجاره صندوق، قرارداد مذکور با نظر بانک سالانه تمدید خواهد شد.
تبصره ۲: در صورت عدم پرداخت اجاره بها در موعد مقرر یا عدم تأمین وجه در حساب مربوطه و یا عدم امکان برداشت از حساب به دلایل مختلف منجمله تأمین و توقیف از سوی مراجع قضایی و نظایر آن، مبلغی به علت تأخیر در پرداخت به ذمه مشتری قرار خواهد گرفت که وی متعهد است علاوه بر پرداخت اجاره بها، نسبت به پرداخت وجه التزامی معادل.... درصد طبق تعرفه بانک اقدام نماید و بانک حق دارد علاوه بر اجاره بها، مبلغ مورد تعهد مذکور را نیز مطالبه و یا از موجودی حساب‌های مشتری برداشت کند.
ماده ۱۰) مشتری باید در زمان انعقاد قرارداد علاوه بر مال الاجاره یکسال، مبلغی به عنوان ودیعه سپرده صندوق بابت (سپرده مال الاجاره، سپرده بهای قفل و کلید و سپرده هزینه‌های احتمالی) طبق تعرفه به بانک پرداخت نماید. بانک نیز در هر موقع که ضرورت ایجاب کند حق و اختیار دارد بدون انجام هیچگونه تشریفاتی از سپرده مزبور برداشت کرده و بابت هزینه‌های تودیع نشده صندوق کارسازی نماید، مشتری حق هیچگونه اعتراضی به عمل بانک را نخواهد داشت. ودیعه سپرده صندوق درصورتیکه استفاده نشود و مشتری هیچگونه بدهی به بانک نداشته باشد، در پایان مدت اجاره پس از اخذ کلید صندوق عیناً به مشتری مسترد خواهد شد.
ماده ۱۱) درصورتیکه مشتری تا ده روز پس از انقضای مدت اجاره با پرداخت اجاره بها، تجدید اجاره ننماید یا شرایط تمدید را از حیث تامین وجوه فراهم نکند یا اینکه صندوق را تخلیه نکرده و کلید آن را تحویل ندهد، بانک حق و اختیار دارد به یکی از طرق ذیل اقدام کند:
الف) درصورتیکه مشتری در حساب سپرده قرض الحسنه جاری یا پس انداز و یا کوتاه مدت خود موجودی داشته باشد، بانک معادل اجاره بهای یک سال آینده و همچنین مابه التفاوت ودیعه صندوق را به نرخ تعرفه‌ای که در آن موقع رسمیت دارد، از موجودی مزبور برداشت نموده و رسید آن را به نشانی مشتری که به بانک داده است، ارسال کند.
ب) چنانچه مشتری در حساب‌های خود موجودی نداشته باشد، بانک از محل ودیعه سپرده صندوق (سپرده مال الاجاره موضوع ماده ۱۰)، اجاره بهای یک سال را بابت اجاره سال بعد برداشت کرده و رسید آن را به نشانی مشتری ارسال می‌دارد. ضمناً مراتب را به منظور تعیین تکلیف صندوق از نظر تجدید اجاره یا تخلیه و تحویل آن برای دوره آتی به مشتری ابلاغ می‌کند.
تبصره: چنانچه پس از برداشت اجاره بها و اطلاع آن به مشتری (موضوع بند ب این ماده)، مشتری قرارداد اجاره را با پرداخت سپرده مال الاجاره (مابه التفاوت ودیعه سپرده صندوق) تجدید نکند و یا صندوق را تخلیه ننماید و در نتیجه در اجرای ماده (۹) آیین نامه، بیش از ده ماه (از تاریخ انقضای قرارداد) تأخیر رخ دهد، در ماه یازدهم طی نامه اداری که به آخرین نشانی مشتری ارسال خواهد شد، به مشتری اخطار می‌شود که چنانچه تا انقضای دو ماه از تاریخ صدور نامه، اجاره را تجدید یا صندوق را تخلیه ننماید و کلید آن را به بانک تحویل ندهد. بانک طبق مواد ۱۲، ۱۳ و ۱۴ این آیین نامه عمل خواهد نمود.
ماده ۱۲) بانک حق دارد پس از انقضای مدت مذکور در ماده ۱۱ با حضور نماینده مرجع قضایی ذی صلاح و کارکنان خود (نماینده مدیریت‌های امور بازرسی و امور شعب استان تهران/استانها، رئیس یا معاون شعبه، رئیس دایره صندوق) قفل صندوق مشتری را شکسته و از محتویات آن با ذکر مشخصات کامل که صورت مجلس آن به امضای اشخاص فوق الذکر خواهد رسید، صورت برداری کرده و محتویات صندوق را در محل دیگری نگهداری می‌کند. مشتری حق هیچگونه ادعا و اعتراضی را از هر جهت و بابت نسبت به عمل و اقدام بانک نخواهد داشت.
ماده ۱۳) پس از بازگشایی صندوق و صورت برداری از محتویات آن بشرح ماده ۱۲، بهای کلید‌ها و قفل و همچنین سایر هزینه‌های مربوط به خسارت وارده به صندوق از حساب ودیعه صندوق تسویه می‌گردد. مشتری هر موقع که برای دریافت اموال خود مراجعه کند، باید علاوه بر پرداخت اجاره بهای عقب افتاده صندوق، همچنین حق الحفاظه اموال خویش را به میزانی که بانک تعیین می‌نماید، به انضمام مبالغی که به علت تأخیر در تأدیه مالاجاره و حق الحفاظه به عهده و ذمه وی قرار گرفته است، به بانک پرداخت کند. نرخ حق الحفاظه طبق تعرفه زمان تسویه حساب معادل نصف نرخ اجاره بهای صندوقی که مشتری در اختیار داشته است، خواهد بود.
تبصره: چنانچه صندوقی که به ترتیب فوق گشوده شود، خالی باشد، پس از تنظیم صورت مجلس، حساب طرفین تسویه شده تلقی می‌گردد و روابط مشتری بابانک از حیث صندوق مزبور قطع خواهد شد.
ماده ۱۴) بانک حق و اختیار دارد هر موقع که مجموع بدهی‌های عقب افتاده مشتری در حدود نصف بهای تخمینی اشیایی شود که طبق ماده ۱۲ از صندوق مشتری خارج گردیده، اشیاء مزبور را از طریق مزایده به فروش رسانیده و مطالبات خود را از حاصل فروش برداشت نماید و درصورت وجود مازاد، آن را در حساب مانده مطالبه نشده بنام مشتری نگهداری کند.

شرایط اجاره صندوق امانات در بانک"ایران زمین":

ماده ۱۵) مشتری برای اجاره صندوق باید مدارک مشروحه ذیل را امضاء و به بانک تسلیم کند.
الف- برگ درخواست اجاره صندوق (تقاضای کتبی مشتری) حاوی مشخصات کامل، شغل، نشانی و شماره تلفن متقاضی (ارائه شناسنامه و کارت ملی جهت تطبیق مشخصات مشتری الزامی است)
ب- امضای قرارداد صندوق‌های اجاره‌ای بعنوان قبول شرایط بانک
ج – نمونه امضاء و ارائه عکس
د- چنانچه شخص حقوقی متقاضی اجاره صندوق باشد، می‌بایست رونوشت مصدق اساسنامه، و روزنامه رسمی حاوی آگهی ثبت شرکت، همچنین آخرین آگهی مربوط به معرفی مدیر یا مدیران مؤسسه را به بانک تسلیم کند.
ماده ۱۶) بانک پس از قبول درخواست، صندوق اجاره‌ای با قید شماره صندوقی که واگذار شده به مشتری تسلیم می‌نماید.
ماده ۱۷) درصورتی که مشتری بیسواد و یا روشندل باشد، شخصی که مورد اعتماد متقاضی صندوق است، مفاد شرایط عمومی را برای وی قرائت می‌نماید. درصورت قبول شرایط عمومی و تعهدنامه، اوراق بایستی به تأیید، امضا و اثر انگشت وی برسد. چنانچه مشتری سواد نداشته و یا نتواند امضاء کند بایستی نمونه مهر خود را در روی برگ نمونه امضاء به بانک بدهد و درصورتیکه مهر مشتری مفقود شود، مشتری باید نمونه مهر جدید خود را به بانک تسلیم کند.
تبصره: درخواست تغییر نمونه مهر که به منزله قبول مسئولیت‌های ناشی از فقدان مهر قبلی خواهد بود، می‌بایست علاوه بر ارائه مهر جدید و اثر انگشت صاحب صندوق توسط شخص ثالثی که مورد تأیید طرفین (بانک و مشتری) باشد، امضاء گردد.
ماده ۱۸) مشتری حق دارد در کلیه ساعات اداری به محل صندوق اجاره‌ای مراجعه نموده و پس از تکمیل و امضای پروانه ورود و تسلیم آن به مسئول مربوطه به صندوق خود سرکشی کند.

خاتمه اجاره:

ماده ۱۹) بعد از انقضای مدت اجاره، بانک می‌تواند اجاره را تجدید نکند، همچنین اگر مشتری در طول مدت اجاره برخلاف هر یک از مواد این آیین نامه رفتار نماید، بانک حق خواهد داشت که قرارداد اجاره را فسخ و وفق مواد ۱۲، ۱۳ و ۱۴ کند و مشتری حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت. تشخیص تخلف مشتری از مقررات این آیین نامه با بانک است.
ماده ۲۰) در صورت فسخ قرارداد از جانب بانک و یا فوت، حجر، ورشکستگی و انحلال، همچنین درصورت شکستن درب صندوق و خروج محتویات آن (که در ماده ۱۲ به لحاظ تعویق در پرداخت مال الاجاره پیش بینی شده) و امثالهم، بازگشایی و تحویل محتویات صندوق اجاره‌ای به مشتری یا ذینفع، طبق مقررات و پس از تسویه مطالبات بانک مقدور خواهد بود.
ماده ۲۱) بانک پس از اطلاع از فوت یا حجر، یا ورشکستگی مشتری یا انحلال شخصیت حقوقی، مراتب را در سوابق مربوط یادداشت نموده و طبق مقررات بانک و مفاد قرارداد اقدام می‌کند.
ماده ۲۲) درصورت فوت مشتری، ورثه یا قائم مقام قانونی وی می‌توانند با ارائه دادنامه حصر وراثت و گواهی مالیاتی مبنی بر پرداخت مالیات محتویات صندوق و سایر مدارک قانونی با حضور کلیه ورثه یا نمایندگان قانونی و قراردادی ایشان پس از پرداخت اجاره بهاء و سایر مطالبات مربوطه با رعایت مقررات قانونی صندوق را باز کرده، محتویات آن را پس از تنظیم صورتمجلس اخذ کنند.
ماده ۲۳) درصورت ورشکستگی مشتری یا انحلال شخصیت حقوقی یا حجر مشتری و یاتامین و توقیف محتویات صندوق توسط مراجع قانونی، اشخاصی که طبق حکم مراجع صالح، ذیحق شناخته می‌شوند، می‌توانند پس از پرداخت اجاره بها و سایر مطالبات معوق، صندوق را باز کرده و محتویات آن را اخذ نمایند.
ماده ۲۴) هر موقع مشتری نشانی خود را تغییر بدهد، می‌بایست مراتب را کتباً به بانک اعلام نماید. در غیراینصورت اخطار‌ها و مکاتباتی به آخرین نشانی مشتری که به بانک اظهار شده، ارسال می‌گردد، اخطار‌ها و مکاتبات حتی اگر در نتیجه تغییر نشانی عیناٌ به بانک عودت داده شده باشد، از نظر بانک و مشتری به مقصد رسیده تلقی می‌شود.
تبصره: ارسال اخطاریه‌ها و مکاتبات به نشانی الکترونیکی و یا ارسال پیامک به مشتری نیز واجد اعتبار است.
ماده ۲۵) هرموقع که بانک در این آیین نامه تغییراتی بدهد، مراتب را اعلام خواهد نمود و مقررات جدید از تاریخ انقضای مدت اجاره در مورد تمام مشتریان اجرا خواهد گردید. هرمشتری که تغییرات آیین نامه یا نرخ‌ها و شرایط جدید را قبول ننماید، می‌بایست پس از انقضای مدت اجاره در عرض یک ماه صندوق خود را تخلیه نموده، کلید آن را تحویل داده با بانک تسویه حساب نماید. در مواردی که ظرف یک ماه پس از انقضای مدت اجاره، مشتری نسبت به تسویه حساب و تحویل صندوق اقدام نکند، این امر به منزله موافقت مشتری با تغییرات مزبور تلقی شده و اعتراضات بعدی به هیچ وجه مسموع نخواهند بود.
ماده ۲۶) مشتری متعهد گردید در صورتی که قبل از سررسید قرارداد اجاره صندوق خود، آیین نامه و یا تعرفه جدیدی در بانک برقرارشود، در صورت تمایل به استفاده از صندوقی که در اختیار دارد، می‌بایست، پس از انقضای مدت اجاره، قرارداد اجاره جدید را امضاء و طبق آن عمل کند و یا این که پس از خاتمه اجاره، صندوق خود را تخلیه و تحویل نماید، در غیر این صورت بانک مجاز و مختار است که طبق مواد آیین نامه جدید رفتار کند.
ماده ۲۷) در صورت وصول دستور بازداشت اموال و یا دستور عدم بازگشایی صندوق از سوی مراجع ذیصلاح قانونی و قضائی، تا رفع اثر از دستور بازداشت و ابلاغ آن به بانک، صندوق باز نخواهد شد.

ماده ۲۸) در صورتی که بانک در اجرای دستور مقامات ذیصلاح قانونی، به باز کردن صندوق، صورت برداری از محتویات آن یا تسلیم محتویات آن به مقامات مذکور، مکلف گردد، به تکلیف قانونی خود عمل نموده و هیچگونه مسئولیتی در قبال مشتری نخواهد داشت.
ماده ۲۹) مشتری حق هرگونه دعوی ایراد و ادعا و اعتراض در خصوص اقدامات بانک را از خود سلب و ساقط کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار