بازدید 2207

دو «انتظار» خطیب جمعه تهران درباره مسمومیت دختران

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خطاب به ملت ایران و دوستداران انقلاب در سراسر جهان عنوان کرد: مطمئن باشید و با اقتدار حرکت کنید. انقلابی با این عظمت به یاری خدای سبحان از تنگناهای اقتصادی با اقتدار عبور خواهد کرد. پیروزی پرافتخار در میدان جنگ نظامی را در میدان جنگ اقتصادی تکرار خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 03 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت همسر وی اظهار داشت: درباره مسمومیت دانش‌آموزان عزیز انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌ها و مقامات تاکید کردند، اولاً در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد درس‌آموز از تکرار این حوادث جلوگیری شود. ثانیا با تنویر افکار عمومی زمینه اطمینان خاطر دانش‌آموزان و والدین محترم فراهم شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از محورهای مهم که رهبری در دیدار با کارآفرینان مطرح کردند، ارتقای دانش، تولید علم، تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی علم بود. در پایان سال ۱۴۰۱ باید نگاهی به شعار سال بیاندازیم و جایگاه ایران در این حوزه را با استناد به گزارش‌های نهادهای معتبر بین‌المللی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم دشمن از همه ابزارها برای فشار بر این شجره تنومند استفاده می‌کند، برای این است که در تحلیل‌های دقیق نقشه راه ایران را در مسیری درست و اقتدارآفرین مشاهده می‌کند. پرچمدار حرکت توسعه پژوهش و فناوری، رهبری است. امروز و فردا جهان به قضاوت می‌نشینند. ملتی و کشوری که در سال ۱۳۵۷ جامعه دانشگاهی‌اش ۱۷۰ هزار دانشجو بود که ۷۰ درصد آن‌ها در تهران بودند و یک دانشجو در مقطع دکترا در کشور تحصیل نمی‌کرد، چگونه به قطب تولید علم تبدیل شد و برای سال‌های متمادی رتبه نخست را در منطقه جنوب غرب آسیا و رتبه شانزدهم در سطح جهان به دست آورد؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در یک فاصله کوتاه تحول عظیمی در جامعه دانشگاهی به وجود آمد و امروز بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانشجو هستند. دانشجویانی که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند، معادل کل دانشجویان سال ۱۳۵۷ هستند. زمان پیروزی انقلاب ۱.۲ از کل جمعیت ایران تحصیلات دانشگاهی داشتند. اما امروز ۲۰ درصد از جمعیت ایران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

ابوترابی‌فرد گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تفسیر روشنی از شناخت حق و ایستادگی در کنار حق ارائه دادند. ۲۲ بهمن تجلی شناخت و وفاداری به حق بود. مردم با الهام از مکتب عاشورا، دانش، فهم و بینش عمیق سیاسی، درک درست از عزت و پایداری و اقتدار ایران را در برابر دیدگان بهت‌زده اردوگاه نظام سلطه با محوریت آمریکای جهان‌خوار به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: مردم با حضور ده‌ها میلیونی پرافتخار خویش این فریاد رسا را در ایران و جهان طنین‌افکن کردند که ما در اوج سختی‌ها، تهدیدها و تنگناها برای دستیابی به پیروزی در کنار رهبر خویش استوار ایستاده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران خطاب به ملت ایران و دوستداران انقلاب در سراسر جهان عنوان کرد: مطمئن باشید و با اقتدار حرکت کنید. انقلابی با این عظمت به یاری خدای سبحان از تنگناهای اقتصادی با اقتدار عبور خواهد کرد. پیروزی پرافتخار در میدان جنگ نظامی را در میدان جنگ اقتصادی تکرار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دولتمردان با رصد دقیق مشکلات و چالش‌های داخلی و توطئه‌ها و دسیسه‌های خارجی و فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت توده‌های مردم، نخبگان علمی و سیاسی و کارآفرینان عالم و با انگیزه مسیر حرکت کشور به سمت پیشرفت و رشد اقتصادی را هموار خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار