بازدید 8807

خیابان شیشه‌ای پایتخت کجاست؟

در تهران امروز نماهای مختلف ساختمانی از سنگ و آجر گرفته تا شیشه و فلز را می‌توان پیدا کرد که بر چهره شهر خودنمایی می‌کنند.اما امروز اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که میزان استفاده از شیشه در نمای ساختمان‌ها به نسبت دیگر مصالح افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است به طوری که نمای بعضی ساختمان‌های شیشه‌ای است.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 03 March 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، این در حالی است که آیین نامه‌های ساختمانی، استاندارد ۳۵ درصد را برای سطح مورد استفاده جهت پنجره‌ها در نظر گرفته است.مرکز بازار شیشه تهران در خیابان خیام منطقه ما آنچنان هم که فکر می‌کردیم شلوغ نیست. در قسمتی از این خیابان حال و هوای پیاده روهای دو سوی آن عوض می‌شود و عابرانی که طول این پیاده روها را بالا و پایین می‌کنند می‌توانند انعکاس تصویر خود را بر در و دیوار ببینند چنانکه گویی وارد یکی از راهروهای آینه‌ای در شهر بازی شده‌اند، البته با این تفاوت که برای ورود به این خیابان لازم نیست بلیت بخرند.

خیابان شیشه‌ای پایتخت کجاست؟

در بدو ورود اولین موضوعی که جلب نظر می‌کند سکون و آرامش است که فضا را در بر گرفته و البته در این مورد به خصوص این سکون و آرامش به هیچ وجه پیام خوبی ندارد، حداقل برای متصدیان و دست اندرکاران بازار شیشه که اینطور است. رکود ساخت و سازهای ساختمانی تأثیر خود را بر بازار شیشه هم گذاشته است.

خیابان شیشه‌ای پایتخت کجاست؟

شیشه‌های رفلکس به سبب خاصیت بازتاب دهندگی و مزیت دید انحصاری از داخل به خارج و همچنین عملکردی که در دفع اکثر اشعه‌های مضر خورشید دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اکثر شیشه‌های رفلکس موجود در بازار خیام را محصولات چینی تشکیل می‌دهند. البته نوع مرغوب‌تر این نوع شیشه، ساخت کشور بلژیک است.

خیابان شیشه‌ای پایتخت کجاست؟

قبلا شاید شیشه‌ها در نمای ساختمان‌ها چندان به چشم نمی‌آمدند، اما امروزه شیشه‌های رنگارنگ و آینه گون نه تنها خود را به ما نشان می‌دهند بلکه منظره‌ای قرینه از خیابان و شهر را به ما می‌نمایانند. شاید اگر شهر تهران در محاصره دود وگرد وغبار نبود با منظره و دورنمای زیباتری از این شهر طرف می‌شدیم؛ شهری شیشه‌ای و پر از انعکاس.

خیابان شیشه‌ای پایتخت کجاست؟

گرچه بنکدارها و فروشندگان جزء داخلی در منطقه ما چاره‌ای جز صبر و انتظار برای گشایش بازار ندارند، اما کارخانه‌های تولید کننده با توجه به شرایط منطقه‌ای توانسته‌اند به نوعی خود را از زیر سایه رکود داخلی بیرون بکشند و در کار صادرات شیشه برای خود بازاری دست و پا کنند.

نوع دیگری از شیشه‌های مورد استفاده در ساختمان سازی که در بازار خیام زیاد پیدا می‌شود فلوت‌های رنگی هستند که با توجه به کیفیت خوب و رنگ‌های زیبا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیشه‌ها برخلاف رفلکس‌ها بازتاب دهنده نیستند، اما با توجه به کیفیت و زیبایی قابل قبولی که دارند در پنجره‌های نمای ساختمان مورد استفاده واقع می‌شوند.

 

معمولی‌ترین شیشه‌های بازار خیام که به راحتی پیدا می‌شود همان شیشه‌های بی‌رنگ معمولی است که بیشتر در فضای داخلی خانه‌ها استفاده می‌شود و از نظر کیفیت و کاربرد در مرتبه پایین تری نسبت به شیشه‌های فلوت قرار می‌گیرد. این محصول از سوی کارخانه‌های تولید کننده با تفاوت قیمتی در حدود ۲ تا ۴ هزار تومان در بازار خیام ارائه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست