بازدید 25932
مدیر طرح واردات خودرو پاسخ داد؛

چرایی ۵۰۰ میلیون تومان مسدودی برای خرید خودروی خارجی/ آیا با پول مردم خودرو وارد می‌شود؟ / با تغییر نرخ ارز، قیمت خودروی وارداتی تغییر می‌کند؟

قیمت خودرو‌های وارداتی در محدوده زیر ۱۰ هزار یورو تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ یوروست. تمام مدارک خودرویی که عرضه می‌شود، باید کامل و قیمت آن مشخص شده باشد؛ خودرو‌هایی که در حال حاضر عرضه می‌شوند، دارای این شرایط هستند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 01 March 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در نشستی گفت: در روز‌های آخر نام نویسی هستیم و تا دیشب حدود ۵۱ هزار ثبت نام داشته ایم که این به معنی نام نویسی قطعی نیست.  

ضیغمی گفت: پیش از بسته شدن نام نویسی، سایت را برای ویرایش و انصراف باز خواهیم کرد تا افرادی که تمایل به انصراف و یا ویرایش دارند، این کار را انجام دهند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت یادآور شد: شرایط عمومی نام نویسی در این طرح، داشتن گواهینامه، عدم فعال بودن پلاک ملی و عدم دریافت خودرو از شرکت‌های خودروسازی در ۴۸ ماه گذشته است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها بر اساس درخواست مردم باید حساب کوتاه مدت باز کنند تا در مدت مسدود بودن حساب ها، مردم بتوانند سود دریافت کنند. برخی بانک‌ها در این زمینه همکاری نکرده‌اند و ما نمی‌توانیم بانک‌ها را مجبور به همکاری کنیم، اما مردم می‌توانند بانک خود را عوض کنند. وی افزود: امکان نام نویسی تا فردا وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به رقم مسدودی در حساب بانکی گفت: این ۵۰۰ میلیون تومان مطابق اعلام شورای رقابت، مربوط به پرداخت نیمی از قیمت خودروست و در این طرح ۵۰۰ میلیون تومان میانگینِ رو به پایینی از قیمت خودرو‌های عرضه شده است.

ضیغمی گفت: در این طرح، قیمت قطعی و سود وارد کننده مشخص است و برای حل چالش‌ها بخش اول هزینه‌ها ـ نیمی از میانگین قیمت خودروها که کاملا مشخص است ـ دریافت می‌شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت خودرو‌های وارداتی گفت: قیمت خودرو‌های وارداتی در محدوده زیر ۱۰ هزار یورو تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ یوروست. تمام مدارک خودرویی که عرضه می‌شود، باید کامل و قیمت آن مشخص شده باشد؛ خودرو‌هایی که در حال حاضر عرضه می‌شوند، دارای این شرایط هستند؛ بنابراین با تغییر نرخ ارز، قیمت خودرو‌هایی که عرضه می‌شود، تغییری نمی‌کند، چون در زمان عرضه قیمت خودرو محاسبه و تعیین می‌شود.


وی افزود: هم اکنون شرکت سایپا، همه این شرایط را برای دو مدل از خودرو‌های چانگان کسب کرده و عرضه ۲ تا ۳ هزار خودروی چانگان در اولین برنامه قطعی شده است. خودروی النترا نیز مدارک لازم برای استاندارد و ... را گرفته و پس از تعیین قیمت به زودی عرضه می‌شود. همچنین خودروی فیات تیگو و فیات ۵۰۰ هم در حال پیمودن این فرآیند هستند.


مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت گفت: بسیاری از مردم سوال کرده اند که چرا جزئیات مشخص نیست؛ در حقیقت بسیاری از دستگاه‌ها که قول همکاری داده‌اند که پس از شروع طرح، همکاری به اندازه لازم صورت نگرفته است.


وی تاکید کرد: در آینده نزدیک پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد. به جز خودرو‌هایی که ممنوعیت واردات دارند که خودرو‌های فرانسوی و آمریکایی هستند، وزارت صمت هیچ محدودیتی برای واردات ندارد.


تا کنون از ۳۳ شرکت برای واردات درخواست شده که برخی از این شرکت‌ها درخواست واردات بیش از یک مدل خودرو را داده‌اند، بنابراین خودروهایی که وارد می‌شوند، از بیش از ۵۰ شرکت خودروسازی در جهان هستند. در حال حاضر نیز بالای ۲۰ شرکت توانستند مجوز‌ها را بگیرند و از این میان، ۱۰ شرکت تاکنون ۹۵ هزار خودرو را ثبت سفارش کرده‌اند. البته ۵ هزار خودروی دیگر نیز در حال ثبت سفارش است که با این میزان در مجموع ۱۰۰ هزار خودرو در حال واردات است.

وی افزود:  بانک مرکزی در تخصیص منابع همکاری خوبی دارد که به تخصیص ارز کمک می‌کند و حتی واردات خودرو می‌تواند در تخصیص منابع ارزی خارج از کشور نیز موثر باشد.

در واقع بخش زیادی از ارزی که در واردات خودرو استفاده می‌شود، از منابع ارزی رفع تعهد شده و منابع خارج از کشور است که با برنامه‌ریزی دقیق بانک‌ مرکزی، تخصیص ارز به خوبی انجام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت گفت: هیچ ریالی از پول مردم برای واردات مصرف نمی‌شود و تمام ارز مصرفی توسط وارد کننده پرداخت می‌شود و پولی که از مردم دریافت می‌شود، در واقع بخشی از پولی است که برای واردات خودرو پرداخت شده است.

وی افزود: غیر از چند روزی که پول‌ها در حساب وکالتی افراد برای بررسی اطلاعات ثبت‌نام کنندگان پس از پایان نام نویسی مسدود می‌شود، مردم می‌توانند هر زمان که خواستند پول خود را برداشت کرده و از طرح انصراف دهند. ۵۰۰ میلیون تومان پولی نیز که دریافت می‌شود، بر اساس اعلام شورای رقابت، نیمی از قیمت خودروست که باید دریافت شود. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خودرو‌های النترا و فیات نیز در اولین عرضه خودرو وارداتی عرضه شود.  

ضیغمی گفت: ۱۲۰۰ خودرو که مربوط به سه شرکت سایپا، پارسیان مانلی و KTL است نیز در حال حاضر وارد کشور شده است. این مقام مسئول تاکید کرد: اگر دریافت مجوز‌ها طبق قول دستگاه‌های مختلف تسهیل می‌شد تا کنون حدود ۲۰ هزار خودرو وارد کشور شده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۶
با پول مردم خودرو وارد میشود ؟ با پول مردم کسری بودجه جبران میشود . با پول مردم دلالان خودرو تحت عنوان خودرو ساز در آمدهای نجومی بدست می آورند . با پول خودرو اقتصاد کشور بلعیده میشود با پول خودرو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کلیه همین خودروهای چینی وارداتی در دوبی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قسطی است

که قطعا وارد کننده اماراتی سود هم میبرد !!!؟؟

حالا دولت دارد از مردم ۵۰۰ میلیون میگیرد و با پول خود مردم خودروهای چینی را وارد میکند

و سود خودش و بعلاوه هزینه واردات و حمل و‌نقل را از همان پول ۵۰۰ میلیون مردم میگردد

ولی دولت هنوز ول کن مردم که نیست

بعد خودش یک و نیم تا دو میلیارد تومان دیگر باز سود اضافی یعنی بین ۳ تا ۵ برابر قیمت در دوبی
دوباره از مردم فلکزده ایران سود اضافی میگیرد!!؟

حالا بدوید و بروید و ۵۰۰میلیون پول بی زبان پس انداز خانواده تان را به دولت بدهید!!!؟

و ۴ ماه دیگر ماشین را به دو میلیارد ا دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از او بخرید !!!؟؟

بعد هم بیایید جلوی مجلس و وزارت شما گریه کنید !؟
و شعار بدهید و جیغ بکشید !!!؟

خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد
سید هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
دقیقا همه حرفات عین واقعیت است.پول مردم بلوکه میکنند میرن از کشور چین بنجالت چینی میخرن عمده میارن دو برابر قیمت خرید با هزار منت میدن دست مردم..جالبه اگه خودروی آلمان اروپایی ژاپن باشه خروج ارز مطرح میکنند که وامصیبتا ارز از کشور خارج شد.اما خودرو چین نه عین حمایت از تولید داخل است
چنان ثبت نام کننده ها رو بدوشن....بورس در مقالبش کم بیاره
این مدل نوسان بازار ارز فقط نشان دهنده نقش دلالهای بانک مرکزی در آن است
چگونه است الان نرخ نزولی میشود و همان کانالهای فردایی هم نزولی قیمت میزنن؟؟؟؟؟
اصلاح طلبان و اصولگرایان هر دو در به باد دادن ارز نبودی مملکت دست دارند
ارز برای لاستیک‌خودرو نیست منتهی از صبح امروز نفری ۵۰۰۰ دلار دارند بدهند یک عده مردم ساده دل تا از این طرف خیابان تا آن طرف خیابان یک پولی حاصل کنند

دولت رییسی نباید از دلار ۶۰ میترسید منتهی در دام یک سری مافیای ارز افتادند تا ارز نبودی مملکت را به باد دهند و چند روز دلار بیاید قیمتش پایین و بعد مجددا کمانه کند بالا

خود دانید
هرچه بدبختی است ازهمین ملت فرصت طلب ودلال و بعضا ساده لو است که با دست خود پول توجیب مسئولان میریزن وبعد معترض هم میشن وازاوضاع کشور وگرانی وتورم می نالن
چرا پول واریز بشه براساس کدملی قرعه کشی بشه هرکی نخواست میفروشه اینجوری فربه فربه تر میشه یعنی بی پول ها بازی نیستند البته تابوده همین بوده...
خیلی جالبه
مردم فقط 500 میلیون تومن توی حساب بریزن
چه خودرویی ثبت نام کرده اند مشخص نیست
فقط 500 میلیون واریز کنید بالاخره یه خودرویی بهتون میدن دیگه
بخدا اگر ب ام و و بنز این شرایط رو میدونستن پشت مرزهای کشور برای فروش خودروشون صف میکشیدن
دوتاکارخونه سایپاوایران خودروببندیدوماشین دست دوم آمریکایی وکره ای واردبشه.
دولت هم برای خودش شده دلال ؟هر جا بتواند پولی بدست بیاورد دست اندازی می کند؟؟؟
500 میلیون پول بی زبونو رو هوا بدیم که چی بشه. عجب بدبختیم ما.
چرايي ٥٠٠ ميليون تومان مسدودي براي ماشين خارجي ! آيا با پول مردم خودرو وارد مي شود ؟ با تغيير قيمت ارز نرخ ارز قيمت خودرو وارداتي تغيير مي كند ؟ .... تيتر
-------------
--- تغيير مي كنه آقا لطفي ؟ ... شما چه ميگي برادر ؟
--- دلت خوشه جعفر آقا ! ... از ٥٠٠ ميليون تومن فرمايش ميدهي ؟ لطفي كجا و اين همه پول كجا ! يكي مثل من
اگر قيمت پياز پايين بياد و تخم مرغ روزي سه بار سجده شكر مي كنم ! ... هه هه ! ماشين خارجي ! .. ٥٠٠
ميليون !!
تا وقتی اینقدر .. پیدا میشه که پولشون رو اینجوری در اختیار اینا قرار بدن اوضاع بهتر نمیشه
این اسمش مزایده است و عامه شرکت کنندگان بایستی پول بلوکه شده در حساب داشته باشند و آخر سر هم به 3 تا 4 برابر قیمت تمام شده خودرو بایستی پول بپردازند تا بتونن خرید کنند و بیشتر مردم هم دست خالی خواهند ماند و پولشون هم از ارزش خواهد افتاد. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی! خیری در این کار نیست.
خودرو ده هزار یورویی یعنی پانصد میلیون تومان حداکثر، تازه اگه با دلار ۲۸۵۰۰ بیارین که ارزون تر هم میشه، عوارض واردات هم که خیلی کم گذاشته شده، پس چرا باز هم روی یک میلیارد قراره در بیاد؟
دلار ارزان بشه حتی بشه هزار تومن هیچ جنسی ارزان نخواهد شد خودرو که بماند
کار دولت فقط شده خالی کردن جیب ملت و چپاول مردم : دقیقا 10 روز پیش سود سپرده کوتاه مدت را از 10% به 5% تنزل دادند و حالا مردم را وادار می کنند که 500 میلیون تومان در حساب ""کوتاه مدت"" بخوابانند .این ستم و کلاه برداری نیست ؟؟؟!!!!!!! زهی شرف و انسانیت
پول خوردن دیگه چجوریه مگه؟در همین فقره خودرویی که اعلام کردند هر کسی خودرو خارجی میخواهد 500 میلیون در بانک بلوکه کند.شما فرض بگیر که 100 هزار نفر این کار را میکنند که میشه به عبارتی 50 هزار میلیارد تومن که اگر به دلار حساب کنید میشه 1 میلیارد دلار.حالا سود این بلوکه را حساب کنید میشه به عبارتی بالای 900 میلیارد تومان در ماه و به عبارتی حدود 18 میلیون و پانصد هزار دلار که به طور متوسط میشه باهاش 1400 خودرو با این سودها بدون سرمایه گذاری وارد کرد یعنی بالای 16 هزار خودرو در سال.خوب سفره ای برای خودشون پهن کردند.من که مغزم سوت کشید.شما چطور؟!
ایا کسانی که خورو دست دوم واردمی کنند وصددصد سودش را دلالان می خورد ند هر گاه یک کارگر ویا یک کارمند توانست خودرو بخرد انجاست که
که برای قشر ضیف جامعه کار شده است
من دوسال پیش در ۵۵ سالگی به کانادا مهاجرت کردم (بعداز نایل شدن به افتخار بازنشستگی بعد از ۳۰ سال کار با مدرک فوق لیسانس و حقوق بازنشستگی ۱۴ میلیونی! که میشه حدود ۳۰۰ دلار کانادا !!!!)
به محض ورودم برای خرید اتومبیل اقدام کردم
خدایا چقدر گزینه روی میز داشتم براب انتخاب
انتخاب بین اینهمه خودروی مدرن وباکیفیت واقعا مشکل بود
تویوتا
مزدا
هیوندای
هوندا
فورد
وخلاصه هربرندی که فکرش را بکنید خودروی روز وصفر کیلومتر
انهم از دم قسط !بدون پیش پرداخت
نمایندگان این کمپانیها تا کمر جلویتان خم میشوند تا افتخار بدهید وازانها خرید کنید
حالا این شرایط را مقایسه کنید با ایران ! مغز ادم هنگ میکنه
ایکاش زودتر آمده بودم اینجا ولی خداروشکر هنوزهم دیرنیست
بازم دم شما تابناکی ها گرم که نظرات مردم را نشون میدید بغضی از همکاراتون یعنی اکثرشون فقط سر مردم را گرم میکنن ممنونم
قیمت خودرو ها 10 هزار تا 10900 یورو
حتی با یورو 60 هزار تومنی هم حساب کنیم بین 600 تا 700 میلیون که نصف مبلغ خودرو می شود 300 تا 350 میلیون نه 500 میلیون!!!
اینطوری که شما چرتکه انداختید فروش هر خودرو برابر مبلغ دو خودرو از مردم دریافت می شود!!
عجب سودی حاصل از واردات!!
نکته بعدی چطور آمار دارید 95 درصد ثبت سفارش خرید خودرو انجام شده اما از نوع و قیمت آن خبر ندارید!!!؟؟ این حرف ایشان یعنی آن طرف در خارج هم بی درو پیکره اول می فروشند بعد هرچی دم دست رسید تحویل می دهند!!!! مگ میشه ندانسته ثبت سفارش کرد!!!
8
مردم ایران بیش از سی سال است دارن تاوان نیروهای اضافی شرکتهای خودرو سازی‌را میدهند. اگر یک بررسی اجمالی شود خواهیم دید کل نیروهای کمپانی های خودروسازی ژاپنی که بخش اعظم خودروهای جهان را تولید میکنند به اندازه ایران خودرو و سایپا و ..نیست. سی ساله بیش از صدهزار نفر بیسواد و غیر متخصص را بعنوان بسیجی و آزاده و و.. تو این شرکتها و دهها هزار نفر هم در نمایندگیهای سراسر ایران به همین طریق استخدام شده اند و دولت هیچ چاره ای ندارد و نمی‌تواند خودروهای خارجی وارد کند. اگر وارد کند صدها هزار بیکار میشوند. ملت باید تحمل کنند.
ای خدا ملت داد می زنند که ۳۵۰ تومن واسه پراید و ۷۰۰ تومن واسه ۲۰۷ و بقیه آشغالای ساخت ایران خودرو و سایپا گرونه دولت میاد خودروی میلیاردی وارد می کنه؟ الان خودروی خارجی یک‌میلیاردی به بالا چه تاثیری داره در افزایش قدرت خرید قشر متوسط و ضعیف جامعه؟ یکی داد بزنه زورم نمی رسه ساندویچ بخرم ساندویچ رو ارزون کنید بگن باشه باقالی پلو با ماهیچه میاریم بخرید تا ساندویچ ارزون بشه خدایا بسه دیگه خسته شدیم
فقط می تونم بگم متاسفم از این حجم اجحاف در حق مصرف کننده، بی تدبیری و سوء مدیریت در بخش خودرو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل