عرضه دارایی های مازاد شهرداری ها در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: استفاده از بستر بورس برای عرضه‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی‌های شهرداری‌ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ‌ها هم شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ 26 February 2023

به گزارش بورس تابناک،آقای کوروش آسایش گفت: یکی از بزرگترین ارگان‌های کشور که در سطح شهر‌ها و استان‌های مختلف زمین و املاک مازاد فاقد استفاده زیادی دارد شهرداری‌ها هستند که می‌شود با بحث مولد سازی، این دارایی‌ها به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

او در ادامه افزود: استفاده از بستر بورس برای عرضه‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی‌های شهرداری‌ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ‌ها در مناطق مختلفی که این دارایی‌ها وجود دارد هم شود و به اصلاح استفاده از بستر بورس و ابزار‌های آن مزیت‌های زیادی را برای این ارگان به همراه خواهد داشت.

آسایش می‌گوید: یکی از موارد پیشنهادی برای بهره گیری از این دارایی‌ها ایجاد صندوق‌های املاک و مستغلات است. ایجاد صندوق املاک و مستغلات در بورس برای املاک شهرداری‌ها می‌تواند ضمن تأکید بر شفافیت و مولد سازی به خوبی افراد را در این دارایی‌ها شریک کند.

او گفت: برآورد میزان املاک و دارایی قابل واگذاری در بورس شهرداری‌ها بسیار گسترده است، اما بر اساس آمار شهرداری تهران امسال آمادگی عرضه زمین‌های خود که چیزی حدود ۴ هزار میلیارد بوده را داشته است که البته تا کنون آمار رسمی برای واگذاری‌ها اعلام نشده است./باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست