بازدید 9356

شکار باند مخوف خون آشام گوشواره‌دار!

کد خبر: ۱۱۶۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ 25 February 2023

اعضای باند مخوف معروف به «خون آشام گوشواره دار» که خودروهای رانندگان مسافرکش را در مشهد با تهدید سلاح و قمه به سرقت می بردند در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که تاکنون به چندین فقره گوشی قاپی با خودروهای سرقتی نیز اعتراف کرده اند.

به گزارش خراسان،‌ رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، روز گذشته در تشریح ماجرای وحشت آفرینی های باند مخوف معروف به «خون آشام گوشواره دار» گفت: بهمن گذشته سرقت های خودرو از رانندگان مسافرکش شهری در حالی شکل سریالی به خود گرفت که رانندگان وحشت زده از دزدان خطرناکی سخن می گفتند که سلاح کلت کمری در دست داشتند و با ماسکی عجیب که تصویر دندان‌های موجودی به نام «خون آشام» روی آن نقش بسته بود، چهره خود را پوشانده بودند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: مال باختگان که همه آن ها به یک شیوه خودروی خود را از دست داده بودند، به دو گوشواره ای هم اشاره می کردند که در گوش سرکرده باند بود و تصاویر خالکوبی های زیادی نیز روی دست و حتی لاله گوشش داشت.

وی با اشاره به آغاز بررسی های کارشناسی این پرونده با توجه به وحشت آفرینی های آنان در بین رانندگان مسافرکش شهری اضافه  کرد: با تجمیع پرونده های مذکور در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحلیل های مقدماتی با تمرکز بر سرقت های مسلحانه خطرناک زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) شروع شد و دامنه این بررسی ها به  منطقه قاسم آباد و خواجه ربیع کشید چرا که طبق اظهارات رانندگان مال باخته، آنان 3 جوان را که یکی از آنان مسن تر بود از ابتدای بولوار شاهد در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به مقصد انتهای خواجه ربیع و به صورت دربستی سوار کرده بودند اما در مناطق بولوار مهر مادر یا بهمن منطقه خواجه ربیع زمانی که به نقطه ای خلوت رسیده اند، ناگهان لوله سلاح کلت را روی شقیقه خود احساس کرده اند و مسافران در حالی که خود را بی رحم و خطرناک جلوه می دادند، آن ها را از داخل خودرو بیرون انداخته و خودرو را به همراه گوشی تلفن و دیگر اموال به سرقت برده اند!

مقام ارشد پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: اگرچه خودروهای مذکور چند روز بعد در منطقه قاسم آباد کشف می شدند در حالی که قطعات و لوازم قابل فروش آن ها به سرقت رفته بود اما وحشت آفرینی های اعضای این باند که دیگر «خون آشام گوشواره دار» لقب گرفته بودند، پلیس را با یک پرونده مهم روبه رو کرد. به همین دلیل هم گروه ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه به سرپرستی سرهنگ «وحید حمیدفر» وارد عمل شدند و در اولین مرحله از اقدامات پلیسی، مشخصات اعضای این باند را به همراه شماره پلاک خودروهای سرقتی در حالی به همه مراکز انتظامی اعلام کردند که خودروی پراید 111 دیگری اواخر بهمن گذشته و با همین شگرد مورد دستبرد اعضای باند «خون آشام گوشواره دار» قرار گرفته بود.

سرهنگ کارآگاه شفیع زاده تصریح کرد: از سوی دیگر رصدهای اطلاعاتی درباره نوع پوشش، لهجه و مشخصات ظاهری تبهکاران مسافرنما زیر ذره بین تحقیقات رفت و کارآگاهان بازبینی دوربین های ترافیکی را نیز در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: در همین حال بود که یکی از گشت های انتظامی کلانتری قاسم آباد، با خودروی پراید 111 روبه رو شد که مشخصات آن در سیستم اطلاعاتی فرماندهی به ثبت رسیده بود. بنابراین نیروهای انتظامی خودروی مذکور را متوقف و راننده 35 ساله آن را در حالی دستگیر کردند که مشخص شد وی «مصطفی – ث» نام دارد و از متهمان تحت تعقیب است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به انتقال بی درنگ متهم مذکور به پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: با کشف لوازم و ابزار سرقت از داخل کوله پشتی متهم، مشخص شد که وی از اعضای باند مخوف معروف به «خون آشام گوشواره دار» است به همین دلیل بلافاصله هماهنگی های قضایی با قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) صورت گرفت و بازجویی های تخصصی از وی آغاز شد.

این مقام با تجربه انتظامی تاکید کرد: با اعترافات وی مخفیگاه سرکرده و عضو دیگر باند در منطقه قاسم آباد و بولوار توس لو رفت و بدین ترتیب افسران عملیاتی دایره  مبارزه با سرقت مسلحانه آگاهی، با رعایت  موارد امنیتی وارد عمل شدند چرا که همه مال باختگان وجود سلاح کلت کمری و قمه را در دست تبهکاران مسافرنما گزارش داده بودند.

سرهنگ جواد شفیع زاده گفت: سوم اسفند، کارآگاهان پلیس آگاهی در حالی مخفیگاه سرکرده باند در بولوار شاهد را به محاصره درآوردند که او در منزل مسکونی حضور نداشت اما ردزنی های اطلاعاتی نشان داد که وی در حال بازگشت به مخفیگاه است بنابراین نیروهای عملیاتی در پوشش نامحسوس قرار گرفتند و هنگامی که وی وارد کمین شد، بلافاصله به محاصره او پرداختند اما سرکرده باند مذکور که در یک لحظه متوجه حضور پلیس شده بود، تلاش کرد به کوچه های اطراف بگریزد که در نهایت با چند فن دفاع شخصی درحالی زمین گیر شد که اسلحه کلت وی نیز به کمرش بسته شده بود.

کارآگاه ارشد پلیس افزود: اگرچه در همان بررسی های مقدماتی مشخص شد که سلاح کلت قلابی است اما وی بی درنگ به مقر انتظامی انتقال یافت و دامنه عملیات به اطراف میدان معراج مشهد در بولوار توس کشید و بدین ترتیب سومین عضو باند هم در یک عملیات ضربتی و هماهنگ به دام افتاد.

کارآگاه شفیع زاده همچنین به سوابق کیفری اعضای این باند خطرناک اشاره کرد و گفت: همه متهمان دارای سابقه سرقت هستند و تاکنون به تعدادی از سرقت های مسلحانه اعتراف کرده اند که بررسی های پلیسی درباره ادعاهای آنان ادامه دارد اما تحقیقات و بازجویی های تخصصی از آنان نشان داد که آن ها با استفاده از یکی از خودروهای پراید سرقتی مرتکب جرایمی مانند گوشی قاپی نیز شده اند که تاکنون به گوشی قاپی از یک مرد و یک خانم اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تاکید بر این که پرونده مذکور در شعبه 616 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر نظر قاضی محمودی رسیدگی می شود، خاطرنشان کرد: اعضای باند، قطعات و لوازم خودروها را در جمعه بازار انتهای بولوار رسالت   به بهای ناچیزی می فروختند و مدعی هستند که اسلحه کلت قلابی را هم از همان مکان خریداری کرده اند. این درحالی است که یکی از خودروهای سرقتی نیز بر اثر تصادف دچار خسارت های سنگینی شده و متهمان ادعا می کنند خودرو با  تیر برق برخورد کرده است.  

تحقیقات بیشتر درباره  کشف جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند مخوف توسط شیدایی (افسر پرونده) همچنان ادامه دارد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار