روایت رییس مجلس و برخی نمایندگان از جلسه غیر علنی و ارزی مجلس

به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم / فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است / پشت پرده های افزایش نرخ ارز شناسایی شده اند / کمیته‌ شش نفره مشترک دولت و مجلس تشکیل می شود / برخی از مصوبات مجلس مانند کالابرگ به خوبی اجرا نشده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 25 February 2023

به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم/فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است/پشت پرده های افزایش نرخ ارز شناسایی شده اند/کمیته‌ شش نفره مشترک دولت و مجلس تشکیل می شود/برخی از مصوبات مجلس مانند کالابرگ به خوبی اجرا نشده است

 

تابناک _ جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسائل اقتصادی و وضعیت بازار ارز برگزار شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه ای غیرعلنی تشکیل دادند.در این جلسه مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.

قالیباف: به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نیازمند یک هماهنگی جدی و قوی بین مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز هستیم.

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: باتوجه به اهمیت مسائل ارزی در کشور که لازمه هماهنگی جدی و قوی بین دولت و مجلس برای سامان دادن این بازار است، امروز از ساعت ۸ صبح تا این لحظه، مجلس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل  بانک مرکزی جلسه غیرعلنی داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: به جمع بندی های خوبی در این جلسه رسیدیم. انشاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت های دولت بر  این مشکل فائق خواهیم آمد.

میرتاج‌الدینی: فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تسنیم گفت: رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا، قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور، آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دولت گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس در رابطه با بازار ارز کشور ارائه داد و سپس چند تن از نمایندگان و همچنین نماینده‌هایی از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه در این باره صحبت و سوالاتی را مطرح کرده که تیم اقتصادی دولت به آن پاسخ دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت، در ابتدای دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان، این مشکلات در حال کاهش است و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت، با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا، قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد، غیر واقعی است.

وی ادامه داد: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نیز گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس ارائه داد و بیان داشت که پشت پرده اختلالات بازار ارزی شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

میرتاج الدینی در پایان گفت: قرار شد که مجلس و دولت جلسات مشترکی درباره بازار ارزی سکه و طلا و همچنین وضعیت اقتصادی کشور برگزار و دولت نیز از مشورت‌های اقتصادی مجلس در راستای ثبات‌سازی اقتصاد استفاده کنند.

سلیمی: پشت پرده افزایش نرخ ارز شناسایی شده است

عضو هیأت رئیسه مجلس به فارس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که اخلال‌گران زیادی در بازار ارز دستگیر شده‌اند که تعدادی از آنها صراحتا به هدف و برنامه‌شان برای ایجاد اخلال در بازار ارز اشاره کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به بسته ویژه دولت برای کنترل ارز عنوان کرد که آثار مثبت اجرایی شدن این بسته به زودی در جامعه احساس خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نیز مطالبی را مطرح و عنوان کرد که اختیارات کافی باید برای رئیس کل بانک مرکزی وجود داشته باشد تا بتواند مدیریت مناسب را انجام دهد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از نمایندگان هم در سخنرانی‌های خود ضمن انتقاد از وضعیت موجود در بازار ارز، خواستار اقدامات جدی دولت برای کنترل این نواسانات شدند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان در صحبت‌های خود عنوان کردند که آقای فرزین از اختیارات لازم برای انجام امور برخوردار است و اختیارات آقای فرزین نسبت به رؤسای قبلی بانک مرکزی هم بیشتر شده است و اگر دولت با محدودیت مانع و یا خلأ قانونی هم مواجه است، مجلس آمادگی دارد با تصویب قانون این موانع را رفع کند و به طورکل آمادگی هرگونه همکاری با دولت برای بهبود اوضاع بازار ارز دارد.

کمیته‌ مشترک دولت و مجلس تشکیل می شود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس به مهر گفت: دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: از اولین ساعات امروز مجلس جلسه‌ای غیرعلنی با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی درباره تحولات بازار ارز برگزار کرد.

وی بیان کرد: در ابتدا رئیس بانک مرکزی گزارشی از وضع موجود و تدابیری که برای کنترل بازار ارز اندیشیده شده است، ارائه کرد. سپس وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و چند تن از نمایندگان هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند. مخبر یکسری مطالب را درباره وضعیت اقتصادی کشور مطرح و بعد هم رئیس مجلس جمع بندی کرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق با مباحث مطرح در این جلسه باید گفت، فضای روانی شدیدی بر بازار ما حاکم شده و بر پارامترهای واقعی اقتصاد غلبه کرده است؛ یعنی به جای مباحث حقیقی و اقتصادی بیشتر بعد روانی کارها را جلو می‌برد.

نقدعلی تاکید کرد: دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده است و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی گرفته شده که این کارها برای کنترل بازار ارز است. همچنین مقرر شد کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل و تدابیر لازم برای کنترل بازار ارز به صورت هماهنگ بین مجلس و دولت در نظر گرفته شود.

آصفری : پیگیری تحویل ارز حاصل از صادرات صندوق‌های بازنشستگی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و … به بانک مرکزی

نایب رییس کمیسیون شورا و امور داخلی کشور از تشکیل کمیته‌ مشترک شش نفره در جلسه غیرعلنی مجلس برای پیگیری تحویل ارز حاصل از صادرات صندوق‌های بازنشستگی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و … به بانک مرکزی خبر داد. 

محمد حسن آصفری در رابطه با حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس به روزپلاس گفت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور معاون اول، وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی برگزار شد و نمایندگان دولت توضیحاتی در بازار ارز به مجلس دارند. این افراد در توضیحات خود تاکید داشتند مشکلی برای ارز ندارند؛ ارزی که پیش بینی کرده بودیم به همان مقدار محقق شده و در اختیار تولیدکنندگان و کسانی که نیاز به واردات برخی کالاها دارند، گذاشته شده لذا مشکلی از جهت واردات نیست. در حوزه ایجاد سامانه مبادله ارز و طلا در راستای تامین ارز مردم نیز تیم دولت بیان داشتند، به هر مقداری که نیاز باشد چه در حوزه دارو و بیماران و چه در خصوص دانشجویان و مسافرت های خارجی و ... مشکلی وجود ندارد و افراد می توانند درخواست هایشان را ارائه دهند تا در اختیارشان گذاشته شود.

این نماینده تاکید کرد: قرار شد، کمیته‌ی شش نفره از دولت و مجلس جهت برنامه ریزی مدون و پیگیری تحویل ارز حاصل از صادرات صندوق‌های بازنشستگی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان ،نیروهای مسلح و… به بانک مرکزی تشکیل شود. 

وی افزود: همه‌ی کسانی که از امکانات دولت استفاده و کالاهایی صادر می کنند، باید ارزشان در بانک مرکزی بنشیند، چون بانک مرکزی متولی تصمیم گیری در حوزه ی ارزی است و باید در این حوزه اقدام کند.

آصفری در پاسخ به این که جلسه غیرعلنی مجلس برای نمایندگان قانع کننده بود گفت: دولت باید سناریوی جدیدی را مدون کند که تاثیرش را در بازار ارز و کالاهای اساسی داشته باشد و بتواند قیمت کالاهای اساسی مردم را پایین بیاورد و جلوی افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم را بگیرد. این موضوع نیز از طرف نمایندگان در جلسه غیر علنی امروز مطرح شد.

موسوی: برخی از این افراد درصدد هستند تا بازار ارز را به تلاطم بکشانند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس پیرامون مسائل ارزی کشور گفت: در این جلسه مقرر شد که کمیته هماهنگی با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت و سایر دستگاه‌های مربوطه شکل بگیرد.

سید نظام‌الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزییات جلسه غیرعلنی امروز صبح نمایندگان بیان کرد: با توجه به تحولات و تلاطم‌هایی که در روزها و هفته‌های اخیر در بازار ارز شاهد بودیم و برخی مسائل پیرامون افزایش قیمت کالاها و به ویژه ارز که در افکار عمومی سوالات و ابهامات متعددی را به وجود آورده است، امروز در خانه ملت با حضور مسئولان ارشد اقتصادی دولت، جلسه‌ غیرعلنی را در خصوص مسائل ارزی و اقتصادی کشور برگزار کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی حضور یافتند. حدود ۱۰ تن از نمایندگان اعم از روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از نمایندگان، نکات و مطالب خود را مطرح کردند. اعضای دولت نیز در این جلسه گزارشی را به نمایندگان ارائه کردند. آنچه مشخص بود، هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت به عنوان قانون‌گذار و مدیر اجرایی حساسیت لازم را پیرامون تحولات ارزی دارد. نمایندگان به واسطه تعاملی که با مردم دارند، بیشتر در معرض اعلام این ابهامات و فشارها از سوی مردم بوده و مسئولان دولتی نیز اذعان داشتند که تلاطم‌های بازار ارز می‌تواند به معیشت مردم و اقتصاد کشور آسیب وارد کند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: در این نشست انتقادات و پیشنهادهایی از جانب نمایندگان مطرح شد؛ یکی از نکات این بود که سیاست واحدی در حوزه ارز وجود ندارد. ما صحبت‌های متفاوتی را در خصوص سیاست‌های ارزی از زبان مسئولان می‌شنویم که این امر سبب القای ناهماهنگی در سطح دولت می‌شود. عدم اجرای برخی احکام قانونی بودجه نظیر کالابرگ از دیگر نکات نمایندگان بود. از سوی دیگر، برخی از نمایندگان تاکید داشتند که نگاه کارشناسی دولت در زمینه ارز مشخص نیست. از دیگر انتقادات نمایندگان عدم اشراف کامل بانک مرکزی در بازار ارز بود.

وی در ادامه اظهار کرد: نمایندگان دولت نیز در گزارش‌هایی که ارائه کردند، تاکید داشتند که مسائل مربوط به ارز ناشی از کمبود ارز یا مشکلات ارزی در حوزه صادرات و واردات نیست و ما در این حوزه مساله مالی و اقتصادی نداریم، بلکه این وضعیت را به واسطه جنگ ترجیحی که دشمن به راه انداخته و به دنبال ایجاد تزلزل در اقتصاد کشور است نسبت دادند. دشمن درصدد است از طریق تعیین نرخ‌های ساختگی بازار ارز را برهم بزند از سوی دیگر برخی از سیاست‌های ارزی و اقتصادی شکست خورده گذشته سبب بی‌اعتمادی مردم شده و این زمینه را فراهم کرده تا در بازار غیررسمی و توسط عناصری که عمدتا از خارج کشور صحنه‌گردان هستند، نرخ دلار را بالا ببرند و مداخله ساختارشکنانه در بازار ارز داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد درصدد هستند تا بازار ارز را به تلاطم بکشانند. گزارشی از حساب‌های متعددی که در داخل و خارج کشور سعی داشتند در بازار ارز مداخله مخرب داشته باشند، ارائه شد که عمدتا این افراد توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شده و با آنها برخورد شده است. برخی از مداخلات مخرب در جهت تخریب بازار است. نمایندگان دولت تاکید داشتند، اگر از نظر اقتصادی نگاه کنیم مشکلی در بازار ارز وجود ندارد، بلکه مسائل دیگری سبب شده که وضعیت بازار ارز به اینجا کشانده شود. دولت بیشتر روی عوامل انتظاری تاکید داشت و نمایندگان دولت معتقد بودند از نظر اقتصادی مشکلی نداریم البته آمارها در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را تایید می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما در حوزه فروش نفت اکنون مشکلی نداریم و فروش نفت از روزانه ۴۰۰ هزار بشکه به بالای یک میلیون بشکه رسیده و برای وارد کردن ارز نیز مشکلی دیده نمی‌شود. در زمینه ورود ارز ناشی از صادرات نیز تسهیل صورت گرفته و بانک مرکزی نیز اعلام کرده که ذخائر ارزی به اندازه کافی است. بانک مرکزی امکانات لازم را برای پاسخگویی به تمام طرف‌های تقاضای ارز در اختیار دارد. تراز تجاری کشور نیز وضعیت خوبی دارد. دوستان در دولت این نگاه را داشتند که مسائل و مشکلات بازار ارز ناشی از نگاه انتظاری است.

وی در ادامه بیان کرد: مسائلی از قبیل سیاست‌های غلط گذشته در حوزه ارز، مباحث مربوط به تحریم و عدم اشراف بانک مرکزی در بازار طبق این گفته دولتمردان در حال رفع شدن هستند و دولت به دنبال این است که اشراف بانک مرکزی در پی مسائل ارزی تقویت شود. آنچه از جانب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و رئیس مجلس نیز در جمع‌بندی خود بر آن تاکید داشته‌اند که مجلس شورای اسلامی به فشارهای بیرونی و ورود مخرب دشمنان یا عناصر آنها در بازار ارز مطلع است.

موسوی ادامه داد: ما می‌دانیم در جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن، علاوه بر جنبه سیاسی و اجتماعی در حوزه اقتصادی نیز دشمن به دنبال این است تا بازار ارز را برهم بزند. در این جنگ ترکیبی قطعا مجلس شورای اسلامی در کنار دولت است تا بتوانیم بازار ارز را مدیریت کنیم؛ اما از نظر مجلس مواردی وجود دارد که بسترساز دخالت دشمن در بازار ارز است. یکی از آنها فقدان نقشه راه است. مجلس شورای اسلامی معتقد است که نقشه راه مشخصی در حوزه بازار ارز وجود ندارد. اگر این نقشه راه به سرعت شکل نگیرد، دولت نمی‌تواند در بازار ارز اعمال حاکمیت کند. از سوی دیگر باید نگاه کارشناسی در حوزه ارزی از سوی دولت مشخص شود. اکنون عده‌ای تلاطم‌های بازار ارز را ناشی از کسری بودجه، تورم و ناترازی بانک‌ها می‌دانند که معتقدند بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه گفت: نگاه دیگر این که مسائل و تحرک‌های ارزی زمینه‌ساز ایجاد تورم شده است. اکنون ما نمی‌دانیم کدام از این نگاه‌ها بر دولت غالب است. در سیاست‌های ارزی باید از نگاه کارشناسان و صاحبنظران استفاده شود. از سوی دیگر، برخی مصوبات مجلس به احکام بودجه که در مجلس به تصویب رسیده است و از سوی دولت اجرایی نمی‌شود؛ مانند بحث کالابرگ مجلس با این شرط با حذف ارز ترجیحی موافقت کرد که در کنار آن کالابرگ به مردم داده شود؛ اما دولت تا این لحظه این موضوع را اجرایی نکرده است.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایندگان اعتقاد دارند بخشی از آن مشکلات انتظاری که خود دولت به عنوان یکی از عوامل اختلال در حوزه ارزی می دانند، می تواند حل شود. پس از طرح مسائل یاد شده، دولت و مجلس از هماهنگی بیشتر در این زمینه استقبال کردند، لذا پیشنهاد شد برای اشراف بیشتر بر عرصه مسائل ارزی کشور، کمیته مشترکی شامل نمایندگانی از دولت و مجلس و همچنین سایر دستگاه ها و نهادهایی که ذی مدخل هستند در این زمینه شکل بگیرد و این کمیته سریعاً موضوع را رصد کرده و سیاست ها و هماهنگی لازم در این زمینه انجام شود تا بتوانیم در اسرع وقت وضعیت بازار ارز را از این اوضاع متلاطم و بی ثباتی که موجب رنج و ناراحتی مردم شده، نجات دهیم.

وی افزود: البته مسئولان دولت خصوصاً معاون اول رئیس جمهور در گزارشی که ارائه کردند، ۳ مرحله مواجهه دولت فعلی با ۳ بحران را مطرح کردند و معتقد بودند دو بحران قبلی را دولت پشت سر گذاشته است. بحران اول در زمان به دست گرفتن دولت بوده که در آن زمان شرایط اقتصادی مناسب نبوده و وضعیت معیشتی مردم، وضعیت بازار ارز و فروش نفت و بازگشت ارز به کشور دچار مشکل بوده است که معاون اول معتقد بود این شرایط را پشت سر گذاشته اند.

موسوی در ادامه با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در این نشست، تصریح کرد: بحران دوم جنگ ترکیبی همه جانبه دشمن علیه کشور است که آن را پشت سر گذاشته ایم. همچنین وی اشاره ای نیز به دوران شیوع کرونا داشت و قاطعانه اعلام کردند با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی هایی که با مجلس صورت خواهد گرفت، بحران ارزی را پشت سر خواهیم گذاشت و دولت اجازه نخواهد داد از این زاویه معیشت مردم دچار مشکل شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این نشست معاون اول رئیس جمهور برنامه های کلان اقتصادی دولت را تشریح کردند. برخی از اقدامات کلان موجب می شود منابع درآمدی جدیدی برای دولت و کشور حاصل شود که این منابع و سرمایه گذاری های جدید در کنترل بازار ارز تاثیر خواهد داشت. در نهایت می توان اذعان کرد در این جلسه تاکید بر تبیین راه، سیاست و تفکر مشخص در بازار ارز شد که متعاقباً بر این اساس کمیته هماهنگی در سطح قوا و دستگاه های مربوطه شکل خواهد گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ریاست مجلس نیز در این زمینه تاکید داشت که این موضوع مسئله ای مربوط به یک هفته و ماه نیست بلکه بحث ساعت است، لذا مسئولان در دولت و همچنین نمایندگان در مجلس باید تلاش کنند سیاست های اعلامی در این زمینه به سرعت عملیاتی شود تا بتوانند فضا را کنترل کنند تا دغدغه های مردم برطرف شده و وضعیت ارزی سامان یابد.رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت بحث سامانه مبادله ای که راه اندازی شده، برای همه ابعاد تقاضا آمادگی وجود دارد و هیچ مشکلی برای پرداخت ارز به کسانی که به صورت واقعی تقاضا دارند، وجود ندارد و امکان تامین وجود دارد، همچنین وضعیت وارد شدن ارز به داخل کشور نیز از تراستی ها و یا جاهای دیگری که مدنظر است طی سفرهای اخیر  شرایط خوبی را فراهم کنند.

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی در این نشست اعلام کرد که جلسات متعددی با بخش های صادراتی کشور نیز از اعم از شرکت ها و هلدینگ های بزرگ مخصوصاً فولادی ها و پتروشیمی داشتند که شرایط ورود ارز صادراتی به سامانه مبادله تسهیل شود تا بتوانند با فعالیتشان این سامانه به عنوان نرخ تامین ارز تثبیت کننده باشد و اعتقاد داشتند در شرایطی که بحث عمده ای از تقاضا در این مرکز مبادلاتی تامین می شود و هیچ مشکلی هم برای آن وجود ندارد. طبیعتاً آن بازار غیررسمی که مبادله چندانی در آن صورت نمی گیرد.

موسوی در پایان بیان کرد: بخش ساختگی و جعلی است که اهمیت چندانی در اقتصاد کشور ندارد، منتها این فرض و موضوع را باید همه مسئولان و دستگاه ها بر آن تاکید کنند تا رسانه ها و مردم باور کنند آنچه که نرخ واقعی ارز محسوب می شود، همانی است که در مرکز مبادلات ارزی مطرح می شود. البته تاکید کردند این نرخ نیز از طریق ابزارها و کارشناسی و نگاهی به بازار موجود تعیین می شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۲۱
حرفهای ‍پوج تكراري وقتي ارز بيست تومنم بود ميگفتين غير واقعي سي تومن شد گفتنين غير واقعي طرف رو اعدام كرديد جمع نشد الانم نزديك شصت داره ميرسه فقط حرف ميزنيد تا وقتي اقتصاد ما دستوريه و توليد نداريم و با دنيا جنگ داريم هيچي درست نميشه فقط اقازاده ها هر روز مرفته تر ميشن و ما بدبخت تر
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
با توجه به رشد نقدینگی در ۲۰ سال گذشته اگر دلار میخواست متناسب با نقدینگی رشد کند الان باید دلار ۲۰۰ هزارتومن باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
قیمت های غیر واقعی قیمت های خانه و خودرو و سکه و ... است آیا میدانستید الان ربع سکه داره با دلار ۱۰۰ هزار تومانی فروخته میشه. خودرو هم همینطور همشون دارن با دلار ۱۰۰ هزار تومانی فروخته میشن
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
فرزین همیشه میگه قیمت ارز غیر واقعی هست
رحیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
جناب 1213 ارزش خود دلار هم دراین 20 سال بیش از3 برابرکاهش یافته.به قیمتهای جهانی مراجعه کن.پس قیمت 55-60 فعلی طبیعیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
ساعت 51: 12

دلار: 55,250 تومان

سکه: 32,600,000 تومان


!!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
اقا یک خواهش ،جلسه ای نگذارید
فرزین قیمت ارز را غیر واقعی میدونه در حالی دیشب تورنتو دلار ۵۷ بود؟؟؟؟
قیمت ارز را میدونید بالاتر از این ارقام است منتهی می آیید الکی میگویید قیمت این نیست و غیر واقعی است
درست میگویید همه میدونن قیمت واقعی دلار قیمت فعلی نیست
دلار تهران ۵۵ را رد کرده حدود نیم ساعته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
وقتی دهها سال است اجازه ندادند دلار با تورم رشد کند و قیمتش را با بگیر ببند پایین نگه داشتند الان فنر فشرده شده قیمت دلار رها شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
وقتی بجای صرف درآمد های ارزی در بهبود زیرساختهای نیاز های واقعی کشور، آنها را صرف واردات خودرو، تبلیغ خرید ملک در کشور های بیگانه، رواج تجمل گرایی و .... می نمایید باید هم چنین انتظاری از افزایش قیمت ارز داشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
آیا با این گران شدن دقیقه ای دلار، در بازار می توان برای کالاهای گوناگون قیمت تععین کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
۱۲۲۹
با حساب شما باز هم دلار باید ۷۰ تومان باشد
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
جواب ۱۲۵۲
تشکر از اطلاع رسانی ات
هیچ یک از سایتهای طلا قیمت اعلام نمی کنند و این درسته؟؟؟
با عدم اعلام نرخ سکه ، چه سودی عده ای میبرند و ان وقت سکه ارزان میشه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
چقدر ملت به دولت اطمینان دارد هر دولتی بود باید استفاء میداد میرفت حتی اگر توان مهار این مشکل را داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
اگر قیمت گوشت دست خود گاوها و گوسفندان بود خودشون جرات نمیکردن انقد رو خودشون قیمت بذارن!!!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
جناب ناشناس که فرمودین با توجه به رشد نقدینگی در ۲۰ سال گذشته اگر دلار میخواست متناسب با نقدینگی رشد کند الان باید دلار ۲۰۰ هزارتومن باشد



اگه دلار 200 هزار باید می شد

پس باید حقوق ها هم برای یک کارگر باید 50 میلیون تومان در ماه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
ساعت 4:10
دلار 56000 رو رد کرد
قطار پیشرفت به تاخت که نه با سرعت نور در حال طی کردن مسیره...
خدا رو شکر
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه اصفهان:
دستاورد‌های ایران، چشم آمریکا را کور کرده است. هر ضربه دشمن را با ۱۰ ضربه پاسخ خواهیم داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
جناب فرزین خان مردم قیمت غیرواقعی بودن قیمت ارز را با پوست و استخوان خود حس می کنند نیازی نیست شما واقعی ویا غیر واقعی بودن آنرا اعلام کنید شما به عنوان سکاندار بانک مرکزی وظبفه داری نرخ ارزو تثبیت و از افت ریال که در حال حاضر بی ارزشترین پول دنیا شده جلوگیری کنی. ند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
در تمام دنیا وقتی کشوری با تورم بالا روبرو میشود اولین کار بالا بردن سود بانکی به هر میزانی که تورم را کنترل کند ولی متاسفانه اینکار انجام نشد
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
یاواقعا نمی فهمند چه خبراست یاماراسرکار گذاشته اند این حرفهارا که صبح تاشب میشنویم جلسه غیرعلنی لازم نداره گمان نمی کنم دولت ومجلس بهم هم راست بگند بابا چاره را حافظ هم میداند ازش کمک بگیرید
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
جمعبندی ونتیجه گیری جلسه این بود که قیمت ارز غیرواقعی است !!!!!
حالا درجلسه های بعدی فکرمیکنند که چکارکنیم واقعی بشه !!! البته اگر مجلس ختمی چیزی مانع برگزاری جلسه نشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
سوال مهم در این جلسه احتمالا این بوده
آقا ناهار میدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
تا چاپ یا خلق پول بصورت بی ضابطه و بدون رشد اقتصادی وجود دارد و نقدینگی رشدهای بالا دارد ریال به نزول خود ادامه میدهد و گریزی از آن نیست
از فردا دلار میشه ۲۸۵۰۰ تومان
میگی نه فردا ببین!!؟؟
رئیسی گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
عالییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
نه
تا دلار ۱۰۰۰ تومان نشود ارووووم نمی گیگیلی

تاسف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
لوکوموتیررررر انقلاب با سرعت در حال حرکت به جلو است
‏از دولت شش کلاسه و مجلس انقلابی برای مردم آبی گرم نمیشود
ﺍﺯ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ ﺷﯿﺦ ﻣﺎ ﭼﻪ ﻋﺠﺐ ﭘﻨﺠﻪ ﺭﺍ باز ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻭﺟﺐ
ﺍﺯ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ ﺩﯾﮕﺮﺵ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﺷﯿﺮﻩ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺍﺳﺖ،
ﯾﮏ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺑﺮ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺭﺩ
ﺯﻥ ﻧﻮ ﺭﺍ ﻋﺮﻭﺱ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ، ﻣﺮﻍ ﻧﺮ ﺭﺍ ﺧﺮﻭﺱ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ
ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﯼ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ، ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ خواب ﺍﺳﺖ ‏
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
شما اول بی سوادی خودت رو به رخ ما نکش
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
عالی بود
مردم از دستشون چه زجری میکشند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
آقای فرزین ،اگه فردین هم بشی نمی تونی کاری بکنی ..اگه حضرات هیچکاری نکنن فک کنم وضع مملکت بهتر میشه
الحمدلله متوجه شدیم مشکلی نیست و همه ناشی از توهمات مردم ایشالا سریعتر مشکلات دولت قبلی برطرف میشه و قطار پر قدرت و پرصلابت پیشرفت به جلو خواهد رفت خدا قوت!! و ضمنا با تشکر از جناب آقای فرزین که وقت گرانبهاشون در اختیار مجلس گذاشتند و با تمام کرفتاریهای شخصی قبول زحمت‌کردند ملت ایران مدیون ایشون هستند!
جلسه ای بی خاصیت و حرف های تکراری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دلار بالاتر. رفت و این عزیزان خوشحالتر
آشوبگرای جنسی دلیل افزای و انبار کردن ارز هستن این بی غیرتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
اقازاده ها همه مهر دارن
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دولت و حکومت در دستان شماست، عرضه ندارید خداحافظی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
!!!!عجب
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
خدا لعنت کنه آشوبگر جنسی و ذخیره کننده ارز رو

در مورد وزیر و وکیل ناکارآمد چطور
در مورد رییس جمهور غیر متخصص؟
بگو ببینم گران فروشی خودرو و غیره دست دولتمردان هست یا خیر
داداش من خودتو گول نزن! دولت و مجلس مقصر اصلی هستن
دیگه روحانی هم نیست که بندازید گردن اون
ناشناس
| - |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
حامیانشان هم مقصر هستند که این شرایط را رقم زدند
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
یعنی چند هزار نفر قیمت ارز رو تعیین میکنن و این همه طرف دار نمیتونن کاهشش بدن؟؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
باید مورد ازمایش های متعددی قرار بگیرد. این کونه از انسان در جایی دیده نشده و میتونید کیس تحقیقات متعددی باشید
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
خودفریبی و خودگول زنی vکافیه
واقعیت هارو ببین جان برادر
دو روز دیگه تو خرید ساندیس هم میمونی ها
خسته نباشین
تا شما بخواین ارز رو دریابین شده 100 تومن
ببینیم و تعریف کنیم . قیمت دلار همینی هست که بازار خرید فروش میشه یه گوشی موبایل 4 تومنی تو یه هفته 9 تومن شده حالا شما بگین قیمت بازاری واقعی نیست پس چه جوری تاثیر مستقیم به کالاها داره . نشستین مجلس و صبحونه رو زدین و یه چیزایی چرت و پرت گفتین تا از مجلس اومیدن بیرون یه قیمت دلار رو ببینید آقایان با سواد
بعد از جلسه غیر علنی در مجلس جهت موضوع گرانی ارز ...
مطمئن باشید که دلار قیمتش خیلی خیلی بیشتر میشود!!
میگید قیمت دلار غیر واقعی هست و باید کمتر باشد. اما به تمام کارخانه ها اجازه دادید که افزایش قیمت متناسب با دلار بازار غیر واقعی داشته باشند؟!!!!
حتما دارید با مردم شوخی می کنید؟
آقای فرزین چشم بسته غیب میگویید زندگی ما غیر واقعی است که شما سیاست واقتصادش را مدیریت میکنید واقعیت زندگی رنجبار مردم است
مشکلات حل شد
خدا رحم کنه تجربه نشان داده خروجی این نوع جلسات همیشه برعکس بوده
فرزین گفت :قیمت ارز غیر واقعی است!!!! عجبا از این جمله حکیمانه، عجبا! شیخ ما عسل خورد و گفت شیرین است!!! شگفتا،....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
شیره
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
قند
آمریکایی‌ها و عواملشان در داخل از سفر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به چین بسیار ناراحت شده و تلاش کردند این سفر مهم را بی‌ارزش جلوه بدهند. از آمریکا جز دشمنی انتظاری نیست. اما بعضی داخلی‌ها چرا چشم دیدن تعاملات این دولت با کشورها و قدرت‌های نوظهور مثل روسیه و چین را که ثمره اش خنثی کردن تحریم‌های غربی‌هاست ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
ثمره اش كي معلوم ميشه دلار شد دويست تومن يا سيصد تومن خجالت بكش چين هم فكر منافعشه روسيه هم از ازل تا ابد دشمن ايران چي ميگي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
تحریم چی هست؟؟؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
تا تحلیل گران بیسواد مثل تو باشند انتظاری بیشتر از این وضع موجود نیست حتما هم الان یه میز و صندلی گرفتی و نشستی و داری با برنامه هات و تحلیلای کشکی و کاملا بیربط و بیسواد یه مجموعه رو به فنا میدی
افزایش ناگهانی و سریع و بدون منطق اقتصادی نرخ ارز در بازار آزاد از انتهای تابستان امسال یعنی از زمان شروع اغتشاشات دروغ پایه، بدون تردید بخش مهمی از جنگ ترکیبی بود که تئوری‌پردازان دولت آمریکا مدت‌ها بود آن را تجویز می‌کردند. سررشته کار هم در کانال‌های تلگرامی مستقر در خارج از کشور و برخی روزنامه‌های داخلی و نیز صرافی‌های برخی از کشورهای همسایه بود وهست. هرکسی دوست دارد ارزش پول ملی ارتقا یابد‌، بایستی خود را از تاثیر‌پذیری از این فضای مجازی معیشت‌سوز نجات دهد. پس از آن می‌توان به انتقاد از مسئولان اقتصادی و ارائه راه‌حل به آنها پرداخت.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
گرانی های ارز زمان روحانی ناشی از بی عرضگی دولت وقت بوده و گرانی ارز زمان رئیسی ناشی از توطئه جهانی!!! اخر این چه نگاه خطی است که به مسائل دارید و جواب مشکلات روزافزون مردم را با این تناقضات نمی شود داد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
لطفا کمی درباره اقتصاد مطالعه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
خب چرا دولت نمياد يه كانال تلگرامي داخلي بزنه و تمام توطئه ها رو خنثي كنه اين كه خيلي آسونه
راستي مگه تلگرام فيلتر نيست؟
صرافي كشور همسايه چه ربطي به ما داره ؟
بهتر نيست از پيله اي كه دور خودت پيچيدي بياي بيرون و يخورده منطقي تر به موضع فكر كني
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
پس امریکا که هیچ غلطی نمی تونست بکنه؟! با یک گروه تلگرامی اقتصاد ما رو بهم زده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
هر حرفی حق باشه منفی میخوره
پشت پرده گرانی ها، دولت رئیسی است. ربع سکه ۱۱ میلیونی بانک مرکزی یعنی دلار ۸۹هزار تومان.
خداوکیلی وزیر نداشته باشیم خیلی بهتر برو ببین بازار دلار چنده
اگر واقعا الکی هست و همینطوری قیمت می دهند پس به صرافی های اینترنتی بفرمایید از آن تبعیت نکنند و از سامانه جدید تبعیت کنند و نکردن دستگیرشان کنید و همین طور آن کانال ها را حذف کنید و افراد آنها را زندانی
نتیجه جلسه رو که اعضا شرکت کننده راضی ازش بیرون اومدن رو خواهیم دید.
اینکه اقای فرزین بفرماین که "قیمت ارز واقعی نیست" اما نتونن بگن که"ارزش واقعیش چقدر باید باشد" جمعبندی است که جناب قالیباف اونو خوب ارزیابی میکنن؟
با این جلسه مشکل ارز حل شد بازهم شعار درمانی
در یک روز تعطیل چند هزار تومان افزایش قیمت دادن آن هم وقتی خبر خاصی نیست معلوم هست قیمت سازی هست ولی در کل همه این ها بر می گردد به عدم افزایش قیمت در این دو سال وقتی متناسب با تورم ایران و آمریکا بالا نبردن و یک دفعه خواستند بالا ببرند، ارز رانتی 4200 و الان ارز رانتی 28500،عدم مالیات بر دلالی، مرجع شدن قیمت سازی در تلگرام و مرز کشور(که فکر نکنم هیچ جا این مدلی باشد و کمتر جایی پیدا می شود) (هرچند بانک مرکزی می تواند با استفاده از افراد خاص ورود کند به این دو)
با این حال یک احتمال دیگر هم هست دولت در حال جمع آوری ریال هست برای کاهش تورم و آزاد گذاشته بیشتر بالا برود و بعد ورود کند
ولی چیزی که مشخص هست این سرعت بالا رفتن قطعا با سرعت پایین آمدن هم خواهد داشت
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
نه اینکه توی این 40 ساله اومده پائین حالا شما برای خودت تئوری بده دوست گرامی..
وقتی میگند به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم . یعنی بزودی گرونتر میشه
کشوری که 200 میلیون دلار به یک بازیکن فوتبال میده، به راحتی با پول 11 بازیکن میتونه بازار ارز ایران رو بهم بریزه، با وجود رمز ارز دلار مجازی (تتر) دیگه نیازی هم به اومدن آدماش به کشور ما برای این کارها نداره (نیاز به سفارت نداره!)
حالا هی برید سفارت بگیرید
آفرین که به جمع بندی خوبی رسیدین :)))))
باد اون دانش آموری افتادم که میگفت به خدا خیلی درس خوندم فقط نمیدونم چرا نمره نگرفتم!
خدایا خودت رحم کن ی چلنج (غول) جدید وارد بازی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
باران چلنج یعنی غول؟ عزیزم معلم زبانتو فوض کن
اولا هم وزیر و هم معاون اول و رییس کل بانک و همه نمایندگان حاضر در جلسه امروز را ممنوع الخرج کنید در صورتی که تا یک ماه آینده وضعیت ارز درست شد که هیچ و گرنه محاکمه شون کنید و گر نه مشکلات و اعتصابات گسترده گریبان کشور را می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
بهترین راه حل
آفرین پس اینکه امروز دلار از 54 هزار تومان رسید به 34 هزار نتیجه همین جلسه بود. دست خوش چرا زودتر جلسه را برگزار نکردید. دو سه جلسه دیگه برگزار بشه دلار را می رسونه زیر 10 هزار تومان
نتیجه هیچ و هیچ و هیچ همین
جدی؟؟؟؟
به این نتیجه رسیدید که قیمت ارز واقعی نیست؟
قیمت خانه چی واقعیه؟؟؟
قیمت خودرو چی واقعیه؟؟؟
قیمت گوشت چی واقعیه؟؟؟
بیچارگان کردید مگه ما شب بجای خونه توی دلار شب میریم بخوابیم ؟یا بجای ماشین سوار دلار میشیم؟ یا غذا به جای گوشت دلار میخوریم ؟
دلار فقط یک بهونه کاذب شده برای صاحبخانه ها و دارندگان خودرو و ... که قیمت ها رو به صورت حبابی بالا بردن.
حالا گیریم قیمت دلار را کاهش دادید واقعا فکر می‌کنید اون ها قیمت خونه و ماشین ها و ... رو میارن پایین؟؟؟ بجای کاهش قیمت دلار بروید دنبال یک راه کار اساسی تا قیمت خانه و ماشین و گوشت و ... رو پایین بیاورید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
اینها خودشان هم واقعی نیستند؟چه جلسه پر باری خداوکیلی مجلی و وزیر و ....نداشته باشیم فقط هزینه ها کم می شود و مملکت بهتر ازاین اداره می شود....
حالا ۴۱۵۰۰. شد قیمت واقعی؟؟
با بگیر و ببند و کمیته و اینا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
مادامیکه نفع عده ای در همین افزایش دلاره دلیلی و امیدی برای کاهشش نیست. خود دولت هم شب عیدی برای پرداخت بدهیاش باید ریال تامین کنه و جه بهتر از دلار گرون فروختن.
بمونیم ببینیم چی میشه توبازار
یه کلیپ دیدم از دولت احمدی نژاد دلار شده بود نزدیک ۱۷۰۰ تومان معاون ایشون می‌گفت حبابه و به زودی میاد پایین.
تا شما دارین جمع بندی میکنید .بیزحمت سفره کوچک شده مردم هم جمع کنید حیفه شما جمع بندی کنید سفره مردم از قلم بیافتد..اینم از رییسی رییسی که شده بود فرشته نجات یه عده ساده لوح..
دولت ریال را بی ارزش می کند.
بانک مرکزی طلا را غیر قابل دسترس می کند.
دلار و ارز در بازار نیست.
مردم مجبور می شوند کالاهای وارداتی سپاه و موتلفه چی ها و پایداریچی ها را بخرند!!
...
این حکومت نیست، سازمان تبهکاری است.
درود و رحمت خدا بر شما باد.
آقای قالیباف ، آقای فرزین یا هرکس دیگه دوره این وعده ها چهانگیری تمام شده کو دلار 28500 ؟ جناب مغاون اول کو دلار30000 تومانی ؟ آقای قالیباف کو دلار 23000 تومانی؟ آقای رئیس جمهور کو دلار 5000 تومانی؟ آقای معاون اقتصادی رئیس جمهور کو دلار کمتر از ریال؟ بس کنید دلار 57000 تومان شده با این فرمون اگر هم کم بشه برای رانت خواران و عزیزگرامی ها هست نه مردم......
قیمت خودرو
قیمت ارز
قیمت گوشت
قیمت مسکن
همگی غیر واقعی است
عجب جلسه مفیدی بود دلار 1000 تومن رفت بالا مجدد
دلار شده ۵۷ هزار تومان
شما خواب هستید
باید عبدالملکی وزیر پیشین کار رو می‌کردند رییس بانک مرکزی ، شاید فرجی می‌شد .
مهم این است که با امریکا مبارزه میکنیم و ابرویش را در پیش جشم جهانیان برده ایم و کاری کردیم که رو به افول باشد قیمت ارز و معشیت مردم اهمیتی ندارد
سردار قالیباف جمع بندی خوب دقیقا یعنی چه؟؟
ظرفیت علمی و تجربی کابینه توان حل مشکلات و برون رفت از وضعیت فعلی را ندارند
سوال من اینه حالا که هیچ کس به فکر ما مردم نیست غیر از رفتن به خیابون دیگه چه کاری از دستمون بر میاد چطور بگیم به دولت و مجلس اعتراض داریم؟
آقای فرزین تا به کی گفتار درمانی؟ خسته نشدی از حرفهای تکراری؟ تمام قیمت ها در بازار بر مبنای همین قیمت غیر واقعی ارز در حال افزایش لحظه ای است! قیمت خودرو بر اساس نرخ ارز آزاد نجومی شده بعد خودروسازها قیمت ها رو به بهانه خذف رانت افزایش میدن !!! و این چرخه معیوب ادامه دارد !! یعنی خود دولت هم دنباله رو همین نرخ غیر واقعی است !!!
همیشه نتایج جلسات همینطوره
قیمت ارز غیر واقعی است -- عوامل پشت پرده عامل هستند شناسایی شدند -- جمع بندی خوبی شد -- به زودی به ثبات میرسد --
ولی آخرش قیمت همون قیمت فضای مجازی است - پشت پرده ای هم یافت نمشود - جمع بندی هم معلوم نیست چی بوده - ثبات هم که معلومه چند درصد ناقابل میکشن قیمت را پایین و تمام
مردم می مانند و یک دنیا مشکلات عدیده
به همدیگر دروغ می گونند و به مردم دروغ می گونند و مردم می دانند انها دروغ می گونند و انها هم میدانند دارند به همدیگر دروغ می کویند ولی همه همین رویه را ادامه می دهند . فکر می کنید خروجی این فرایند چیست ؟
حالا که قیمت دلار غیر واقعی است
لطف بفرمایید شما دلار به قیمت واقعی ۲۸۰۰۰ توملن به مردم بفروشید
اگر راست می گویید
وقتی دلاری برای عرضه ندارید پس سکوت کنید
سر در اون مجلس و دولت رو باید گل گرفت که هنوز بعد لز حدود ۲ سال که همگی یکرنگ شدین هنوز با هم هماهنگ نیستین
البته اگه هماهنگ نبودین که با همکاری هم اینجوری نمیتونستین کسر بودجه رو تامین کنین
حرفهای تکراری و شعارهای تو خالی. لاف در غربت و تیز در بازار مسگرها
وقتی میگند به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم تن و بدن ما میلرزه .... خدا رحم کنه
میرتاج‌الدینی: فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است! خوب: واقعیش کنید خوب!!
سلیمی: پشت پرده افزایش نرخ ارز شناسایی شده است!!! که چی بشه نتیجه اش چیه!!؟؟
دلار الان چنده!؟
چرا اینجوره
راه حل و اقدام رئیسی چیه؟؟؟
وقتی کسی از چیزی سر درنمیاره چرا میاد اون پست را اشغال میکنه؟؟؟
میرتاج‌الدینی: فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است! خوب: واقعیش کنید خوب!!
سلیمی: پشت پرده افزایش نرخ ارز شناسایی شده است!!! که چی بشه نتیجه اش چیه!!؟؟
دلار الان چنده!؟
چرا اینجوره
راه حل و اقدام رئیسی چیه؟؟؟
وقتی کسی از چیزی سر درنمیاره چرا میاد اون پست را اشغال میکنه؟؟؟
تا زمانی که جوانان و سرمایه داران جلای وطن می کنند و دلار می خواهند افزایش حتمی است
پشت پرده رو هم کشف کردن دیگه همه چی درست میشه
فرزین راست میگه قیمت ارز واقعی نیست . بیشتر ازاینها باید باشه !!!
مشکل کشور ما این است که می خواهیم با افزایش تعداد نخبگان آنرا نجات دهیم
باید به عرض برسانم که کشور ما نخبه زیاد دارد اما چرا با وجود نخبگان پیشرفتی حاصل نمی شود دلیل دارد

نخبه بودن مهم نیست اگر فرض کنیم که نخبه بودن انبار اطلاعات و حافظه قوی داشتن نیست که در این صورت اینترنت بهترین نخبه است
و نخبه بودن فهم و ادراک قوی و هوشمندانه تعریف شود باز هم نخبه بودن هنر نیست

هنر وقتی است که یک نخبه از هوش و استعدادش بتواند استفاده کند
وقتی نخبگان ما دست به مهاجرت می زنند و یا آرزوی مهاجرت دارند به این معنی است که آنها بطور غیر مستقیم می گویند که ما نمی توانیم از استعداد و هوش خود استفاده کنیم و باید افراد غیر نخبه ای وجود داشته باشند که از نخبگی ما استفاده کنند چون ما خودمان قادر به استفاده از نبوغ خود نیستیم و همواره بهانه های زیادی برای توجیه کردن وجود دارد

ادیسون و نیوتن و اینشتین نخبه نبودند آنها کسانی بودند که از همان نبوغ و هوش متوسط خود توانستند استفاده کنند اینشتین در زمانی زندگی می کرد که اوضاع اقتصادی خوبی بر زندگی خودش و جامعه اش حاکم نبود اما با استفاده از نبوغش نظریاتی ارائه داد که پایه درک جهان هستی است

لذا زیاد ناراحت نباشید که نخبگان ما مهاجرت می کنند چون به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند که بتوانند از نبوغ خودشان استفاده کنند و بعضا برای موارد منفی استفاده می کنند که باعث نا امیدی ها و یاس های بیشتر در جامعه میشود و یقین بدانید که کشورهای پیشرفته به اندازه ای که در استفاده از نبوغ و هوش سرمایه گذاری می کنند در داشتن نبوغ سرمایه گذاری نمی کنند و داشتن نبوغ و هوش اولویت دوم آنها است

در مسئولیت ها هم باید به کسانی اعتماد کرد که با وجود نبوغ کمتر بتوانند از آن بهتر استفاده کنند و نخبه ای که نتواند از نبوغ و هوش خود استفاده کند بدرد مسئولیت جامعه نمی خورد و مثل یک فرد مذهبی است که در نماز شب خواندن و اهل تهجد و نماز و روزه ید بیضایی دارد اما در خدمت کردن به مردم و جامعه اش یا ناتوان و یا بی اهمیت است و یا اهل کار و تلاش نیست و همواره در نقش جیره خوار ظاهر می شود و نمی فهمد که پایبندی به دین همراه با عمل و خدمت ارزشمند می شود
البته نخبگانی که بتوانند بدرستی از نبوغ خود استفاده کنند یقینا بهترین ها هستند و نخبه واقعی بودن به این است که حتی در شرایط سخت بتوان کارهایی انجام دهاد که دیگران قادر به آن کار نیستند نه اینکه در استفاده از نبوغ و هوش حتی بدتر از افراد عادی عمل کند و فقط ذهن خود را از نبوغ و هوش انباشت کنند

امروز اگر کشور دچار تورم و از هم گسیتگی اقتصادی است باید بدانیم که اروپا و آمریکا هم یک زمانی دچار ازهم گسیتگی اقتصادی بودند
اروپا را بین جنگ جهانی اول و دوم بررسی کنید و آمریکا را در سال ۱۹۸۸ بررسی کنید تا متوجه شوید که اوضاع آنها در آنزمان بمراتب بدتر از ما بوده است و باید باور داشته باشیم که اوضاع بهبود خواهد یافت و برای آن تلاش کنیم تا اوضاع درست شود

درست شدن اوضاع به نفع همه است حتی به نفع طبقه ثروتمند و دلال
آقایان شما اینکاره نیستید، بهتره همتون استعفا بدید و کار را به کار دان بسپارید.
مملکت رو می‌خوان نابود کنند!
اوضاع کنونی رو ۲ سال قبل پیش‌بینی شده بود و الان هم نرخ دلار۷۰هزاری و سکه نزدیک ۴۰میلیونی در پایان سال قابل پیش‌بینی است! وای به سال آینده؛ سال سیاه، سال مرگ، سال فقر و فلاکت قطعی است!!!!!!
البته وقتی دولت و مجلس ۴درصدی باشه بهتر از این نمی‌شه!!!!!!!!!
فرزین گفته این قیمت واقعی دلار نیست..بیچاره راست میگه..واقعیش تا تابستون ۱۰۰ هست
سامانه نرخ ارز قیمتش درست ولی بازار غیر واقع»» می شه مثل قیمت ماشین تو کمپانی و توی بازار آزاد. این راهکارها تکراری و بی مصرف شده ان
اینکه قیمت دلار واقعی نیست شکی در آن نیست
چون از سال ۹۷ به بعد روزی نیست که ما شاهد افزایش افسار گسیخته دلار نباشیم
سال ۹۷ برای همه مردم و اقتصاددان ها قابل باور بود که دلار مثل فنر فشرده و روزی فنر آن درخواهد رفت اما نه تا این حد

در حال حاضر دلار مثل یک فنر کشیده شده است و باید انتظار جمع شدن آنرا داشته باشیم

مگر جنگی در کشور صورت گرفته است که باید دلار تا این حد افزایش یابد ما در زمان جنگ هم چنین افزایش دلاری را نداشتیم

شما وقتی به تولید نگاه کنید می بینید که اتفاق خاصی نیفتاده است فولاد و پتروشیمی و پالایش کار خودشان را انجام می دهند و اگر تولیدات ما بیشتر از دیگر کشورها نباشد اما کمتر نیست

شاید اوضاع آنها خراب باشد اما نه در این حد که دلار ۴۲۰۰ ظرف سه سال به ۵۰ هزار تومان برسد و این اصلا قابل قبول نیست و نیاز به تحلیل دقیق دارد
هیچ چیزی در دنیا مجانی نیست هزینه انقلابی بودن حق طلب بودن حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار هیچ کسی نگفته ارزان است مردم و ملت مسلمان ایران همانطور که همیشه ثابت کرده اند پای انقلاب و نظام ایستاده اند الان هم ایستادگی میکنند تا از این مرحله و گردنه دشوار هم انقلاب عبور کند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
مثل اینکه برای شما هست چون معلوم نه میخوای اجاره خونه بدی نه افزایش روز به روز خوراک و پوشاک تاثیری برات داره خدا شوکر مریضم نمیشی که وضعیت وحشتناک هزینه های پزشک وداروهایی که گیر نمیاد رو بفهمی
چقدر میگیری از دولت حمایت کنی تمام مشکلات نه زیر سر آمریکاست نه مخالفین خارجی معترضن داخلی نتیجه ناکارامدی ه دولت ومجلس
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
شما یکبار بیا نظرسنجی کن ببین چند نفر باهات موافق هستند بعد بیا از طرف مردم ایران حرف بزن. از منفی هایی که گفتی معلومه. در ضمن برو VPN رو خاموش کن پرچم سنگاپور خورده برات! بعد بیا نظر بده
با این جمع بندی خوب امروز دلار حتما به سمت 60 تومان حرکت می‌کند
جالب است از آن موقعی که فرزین شد رئیس بانک مرکزی شده یا گفته قیمت ارز غیر واقعی نیست یا مورد قبول ایشان نیست .همین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.راه کاری -واکنشی -هیچی .........
حتی یک کلمه حتی یک کلمه حتی یک کلمه حرفهایشان باوری نیست. آی ملت بشنوید اما باور نکنید.
خدا کند تعارف باشد!، اروپا با امریکا در ضدیت با منافع ملی ایران، دائما نقش پلیس بد و خوب را عوض می‌کنند!، محدودیت ۲۰۰۰ کیلومتری به احترام به اروپا؟!
یادش بخیر. نوبخت هم گفت ما دلار 5000 تومانی را قبول نداریم.بعد دلار شد 18000تمن.و قابل قبول شد.
به من بگویید که چه فکر می کنید تا آینده شما را پیش بینی کنم
همانطور که تفکر در سرنوشت ما نقش مهمی دارد مقدار چاپ و پول و افزایش نقدینگینی در افزایش دلار هم نقش مهمی دارد

به من بگویید که وضعیت نقدینگینی و چاپ پول در کشور چگونه است تا وضعیت دلار را برای شما پیش بینی کنم

اگر وضعیت نقدینگینی کشور ثابت باشد افسار دلار را رها کنید که طولی نمی کشد که راه بازگشت را به خود می گیرد

اگر دلار در مقابل طلا بالا برود مربوط به تولید بیشتر در آمریکا است اما وقتی که دلار و طلا و سکه باهمدیگر بالا می رود نشان از وضعیت بد نقدینگینی در کشور است و هیچ ربطی به اغتشاشات و دلالی و ... ندارد

شما جلوی نقدینگینی را بگیرید من قول می دهم که همه چیز درست شود
شما جلوی ریخت و پاش را بگیرید شما بانک مرکزی را مستقل و در دستان افراد امانتدار و درستکار قرار دهید من قول می دهم همه چیز درست شود
اما چرا چنین کاری نمی کنید چون همه چیز برمی گردد به ترس و منافع سیاسی عده ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دوست عزیز، نظرات کارشناسیت را داری برای کسانی ابراز می کنی، که همین الآن دارند بهت می خندند.
مشکلات حل شد. صلوات محمدی ختم فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
تک بیر
میرتاج‌الدینی: فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است
مسکن و مرغ و گوشت قرمز و پیاز و ............................... چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا سایتهایی مانند این سایت که مرجع دلار فروشها و طلا فروشهاست فیلتر نمی شود ؟
https://www.tgju.org/
خود من دوسال قبل سکه گرمی از یک طلافروشی خریدم برای بدست آوردن نرخ لحظه ای طلا به این سایت مراجعه کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
چطوره سرمون رو بکنیم تو برف اخبار گوش نکنیم و هی به خودمون تلقین کنیم دلار هفت تومنه

اون وقت به نظرت می یاد پایین ؟
راستی اون حراج هلندی که تابناک میگفت چی شد هنوز هلندی یا مریخی شده. اگه پول خوبی برای نوشتن درحمایت از دولت میدن به ما هم خبر بدین تا برای دوزار صبح تاشب الکی جون نگنیم
40 ساله این جلسه ها تشکیل میشه و هر بار بعد جلسه دلار گرونتر میشه . بابا یه بچه هم میدونه مشکل تو روابط خارجی ماست . تا ارتباطات سیاسی با دنیا درست نشه وضع بدتر و بدتر خواهد شد . مشکل با این دولت و اون دولت و تغییر رییس و معاون و اعدام حل نمیشه باید تعامل با دنیا درست بشه که ظاهرا این موضوع خط قرمزه . آمریکا هم زانوشو گذاشته گردن این ملت و تا خفه نکنه ول کن نیست.
بنظر بنده سردار قالیباف و بقیه دانشمندان مجلس دور هم جمع شدند و یک تعدا د عدد جمع کردند که رسیده به عدد دلار و بعد دیدند نزیدک50 هستند و گفتند جمع بندی خوبد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
:))
چقدر مدیون سلطان سکه و دلار طلا هستید که در زمان ارزانی اعدام شد
از ایتنکه برخی مخ ها فکر میکنند و زحمت میکشند و ذهن را فعال میکنند و میگن نرخ ارز غیر واقعی هست ادم نمیدونه سر به بیابون بزاره یا خود گشی کنه //واقعا عجی متفگرینی داریم
یک سری به ارشیو خود تابناک چند سال پیش زمانی که دلار 3 هزر تومانی شد بیست هزار بزنید


ببینید آیا حرفهای رییس وقت بان مرکزی فرقی با امروز داره؟
آن موقع هم میگفتن دست پشت پرده و دلال عامل افزایش قیمت است

اگر دست پشت پرده و دلال قدرت داشت دلار را بکند 55 هزار تومان همان سال 97 میرساند

پس یک دلیل دیگر بجز دست پشت پرده وجود دارد و آن هم پول چاپ کردن خود بانک مرکزی است
اگر یکبار ببجای امثال مظلومین و جمشید بسم الله مدیر بانک را میگرفتید و بابت اخلال در ارزش پول
حاکمه علنی میکردید الان وضع این نبود
اگه قیمت ارز غیر واقعی است مرد باشین اصلاح کنید قیمت رو
آقا محسن اقتصاد دان هم از خواب بیدار کنید تا به کمک ریسی بره مگه معدل.د انشگاهس نوزده نبود مگه اقتصاد دان نبود این گوی این هم میدون پا شو یه کم کمک کن
یعنی باای جمع بندی ما دیگه خیالمون راحت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
خیالت راحته راحت باشه... دهنمون آسفالته
جام زهر رو باید بنوشید
همیشه به جمع بندی خوبی می رسید!
ولی معلوم نیست چرا این جمع بندی ها همیشه به گرانتر شدن می انجامد!
نه دولت و نه مجلس نه علم و نه توان سرو سامان دادن به اوضاع خراب اقتصادي رو ندارن ! اينها همش براي اينه كه بگن ما داريم يه كاري ميكنيم ! دلار ٥٤ تومن بدجوري به دهن دولت مزه كرده و داره با اين رويه چاله و چوله هاي كسري بودجه رو پر ميكنه !اينكه چي به سر مردم مياد براي هيچكس مهم نيست .
این قبیل تئاترها و نمایش ها که در ایران بیش از هر کشور دیگری برروی صحنه می رود و جمع زیادی از افراد ظاهراً مهم، ولی در اصل هیچکاره، صحنه گردانش هستند، نام جالبی دارد: هیاهو برای هیچ! هیچ کسی در ایران به نتیجه دادن این جلسات کوچکترین اعتماد و اعتقادی ندارد.
خداوکیلی یک جوان با این وضعیت اسفناک چه طوری ازدواچ کند؟ مسکن که دیگر حتی فکرش را هم نمی توان کرد. دولت روحانی با ان وزیر مسکنش عباس اخوندی یک مسکن برای جوانان نساخت . ریسی هم به همین شکل است. با حرف زدن و جلسه که چیزی درست نمی شود. فقط می گویند نرخ ارز غیر واقعی است. پس شما چه کاره اید.
از کرامات فرزین این است که گفت نرخ ارز غیر واقعی است .کجای کاری رفیق
ابر تورم یعنی قیمتها ساعتی میره بالا ....و کشور به فنا میره...۴ تا ادم هوشمند بیارین با ای کیو بالا
وزیر محترم مسکن بیداری عمو؟
پس ، فردا و پس فردا می شه هشتاد تومن
برای یکبار هم که شده یه رییس جمهور فرقشو به رخ بکشه و استعفا بده. به خدا محبوبیتش 100 برابر میشه چه پیش خودی چه ناخودی
آقای رییسی استعفا لطفا
از مجلس محترم تقاضا دارم یک دستگاه پژو ۲۰۶ با محاسبه قیمت واقعی ارز برای اینجانب خریداری نمایند. پولش را هم همین الان نقد به حساب مجلس واریز میکنم.
نشستند و گفتند و برخاستند.
جلسات الکی و بی فایده
ممنون وقت گذاشتیدجلسه آمدید ولی دلار تا عید به سقف80هزارتومان میرسه
از یک ساعت قبل کانون صرافان قیمت ارز رو داره اعلام می کنه و بالای 50 هزارتومن تازه دولتیش
خطر مکانیزم ماشه به گوش می رسد متاسفانه...
بهتره مخالفان اف ای تی اف به قیمتها نظر بدن
جمع بندیشون بسیار خوب بوده (البته بسمت مخالف). دلار 56000 تومن رو بعد از این جلسات رد کرد. راستی آمار غیر قابل انتشارها چرا اینقدر بالاست
تا این ساعت فعلا 4 نوع نرخ داریم به مدد بانک مرکزی!
28500 نیمایی، 42000 مبادله ای، 50000 توافقی، 55000 بازاری
طرف سرطان داشت رفت داروخونه گفت دارو به قیمت ارز واقعی بدید، داروخانه چی گفت قیمتها همه خیالی هستند، بیمار گفت حال من چه کنم؟ داروخانه چی گفت خیال کن سرطان نداری
مشکل ما از یک طرف یک عده هستند که از اقتصاد چیزی نمیدونن یا نصفه نیمه میدونن و از یک طرف دیگه مشکل اقتصاد دانهایی هستند که متفکر و دانشمند نیستند یعنی فقط تئوریهای موجود رو میدونن اما نمیتونن با توجه به شرایط ایران مثل بحث تحریم و فساد و غیره، تئوری مناسب تولید کنند.
واقعا خود آقای فرزین گفتن قیمت دلار غیرواقعی هست ؟
اینو بچه دبستانی هم میفهمه
وقتی میگویی نرخ ارز پشت صحنه دارد معلوم است از اقتصاد هیچ نمی دانی
چرا اینقدر به دولت شایسته و متخصص حمله می کنید. این بنده خدا گفته قیمت ارز غیر واقعی است. خب راست گفته چون منظورش اینه که قیمت اصلی باید بیشتر از این ۵۵ تومنی که الان هست باشه و الان ارزونه.
آخه شماها چقدر بد قضاوتید
دولت با حمله به ریشه گرانی های مجازی دلار، مشکل را اساسی حل می کند.
مثل همه کشورهای قانونمند قیمت ارز و خرید و فروش دست دولت است و نیازهای ارزی واقعی را برطرف می کند اما در ایران این قانون اجرا نمی شود که حالا نوبت اجرایش است. دولت باید به سرعت نیازهای واقعی را شناسائی کند و به آن پاسخ مناسب دهد تا دیگر فعال اقتصادی مجبور نباشد از دلال ارز بخرد. در نتیجه بازار غیر رسمی و سرچهاراهی تعطیل می شود و قیمت های کاذب به تاریخ سپرده می شود.
همین که کمیته 6 نفره!!!!!!!!!!!تشکیل دادین خودش نشونه موفقیته
یعنی مجلس و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نمی دونن کمیته باید تعدادش فرد باشه؟؟؟؟؟
حرفهای تکراری و شعارهای تو خالی بس کنید بخدا مردم دیگه تحمل ندارن
معاون اقصادی دکتری اقتصاد با معدل بال کجاست
یکبار برای همیشه دلار و ارز و ارزفروشی رو تعطیل کنید همه چیز درست میشه
واقعا زشته!
هیچکس به مشکلات واقعی ،مثل ناتوانی وبی کفایتی مسئولان اقتصادی وسیاسی وتحریم ها وتقابل ها بجای تعامل توجه ننموده همه از بعد امنیتی وپلیسی دشمنی خارجی به قضیه نگاه کردن با این نگاه غیر ممکنه که مشکل ارز وگرانی ها حل شود وپول ملی تقویت شود وقدرت خرید مردم حفظ ویا تقویت شود .
هیچ کنترل و نظارت وجود نداره عامل اصلی گرانی خود دولته
56 هم رد کرد
"قالیباف: به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم"
مردم به جمع بندی شما کاری ندارند مردممی خواهند تورم از بین برود ، ضمن کاهش قیمت ارز، افزایش قیمت کالاها در اثر افزایش نرخ ارز هم کاهش یابد.
خیال کرده اند با شعار ,.... مسالیل حل می شود
این خبر چندتا نکته خوب و ناب داشت. یکی اینکه آقای قالیباف فرموده اند که به جمع بندی خوبی رسیده اند! خیلی مهم است که بدانیم که تا بحال اگر مشکلی بوده بخاطر این بود که مسئولین محترم به جمع بندی نرسیده بودند! پس از همین لحظه منتظر کاهشی شدن قیمت ارز خواهیم بود. ضمن اینکه جناب فرزین تاکید کرده که قیمت ارز واقعی نیست! این نکته بسیار مهمی است که دانستیم قیمت ارز واقعی نیست یعنی هر کس گفت دلار سده ۵۵ یا ۵۶ ، بایستی بزنیم توی دهانش!!!!
این تصمیمات دلار رو افزایشی می‌کنه عید دلار ۶۰ رو رد می‌کنه. خدا بخیر کنه.
قیمت کف بازار مهمه، حرف ها از دلار ۷۰ تومان در فروردین سخن میگن. دلار بالای ۷۰ دیگه شوخی نیست
سلام تابی جون
خدایی تو این وسط فقط یک سری شرکتهای IT دارن خوب نون میخورند . هر دو روز یکبار یک سایت جدید رونمایی میشه .
راست میگه فرزین، قیمت دلار غیر واقعی هستش،، قیمت دلار 100 هزارتومان
به قول امام
شما قادر به اداره یک نانوایی هم نیستید.
به عراق نگاه کنید ،به افغانستان نگاه کنید به سوریه و ترکیه بنگرید
بابا دلار شد امروز 56700 کجای کاری آقای فرزین همه چیز از دستتون در رفته بابا
دلار رو بازار مشخص می‌کنه نه دولت، اقتصاد دستوری همینه. تو کامنت ها کم نبودن هوایی که هنوز دلار رو گردن اینو اون میندازه خیر عرضه دولت کم است. پیش به دلار ۶۰ تومان
اوضاع شبیه لحظات غرق شدن کشتی تایتانیک شده. هر کیی یه تیکه صندلی، کاناپه ایی تخته ایی چیزی رو سعی،می کرد جور کنه بهش بچسبه تا تو دریا غرق نشه. ناخدا کشتی هم نظاره گر بود و کاری از دستش بر نمی اومد. تو این شرایط هر کیی باید ب فکر خودش باشه چون کنترل اقتصاد از دست مسولان کشور خارج شده.مردم هم سعی می کنن سرمایه هاشون دلار یا طلا بکنن تا بیشتر آب نرفته دارایی هاشون
جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۳ به خاطر اقدامات مؤثر در احیای اقتصاد و حفظ ارزش پول ملی ایران به مجلس و دولت هماهنگ اهدا شد.
آقای فرزین نمی خواهد قیمت دلار را واقعی کنید، لطفا نیم کیلو گوشت با قیمت واقعی به ما بده. فردا مهمون داریم.
دولت انقلابی مجلس انقلابی باید پیشقدم شود و طلا و جواهرات و دارایی خود را به خزانه تقدیم کند و به تاسی ااز آنان مردم انقلابی و حامیان دولت نیز تمام دارایی خود را فداکنند تا قیمت ها فرو کش کند .یالله دیگه باید فداکاری کنید
دلار ۴۰ تومان است قیمت های دیگه دلال بازیه. ملت تو دام دلال ها نمیفتن دلار بخرند. بهترین کار حساب های دولتیه مطمئن و منطقی. رویا پردازان خواب دلار ۷۰ رو هم نمیتونن ببینند. گشایش در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
برنامه دولت دولت که دلار بشه ۷۰ هزار تومن بعد ۴ تا صفر حذف کنه بشه ۷ هزارتومن
امروز صرافی رفتم از دوستانم بود می‌گفت فروردین دلار بالای ۶۵ میشه.
دلار دوبی امروز ۵۹ دوستان می‌دونند این یعنی تا هفته دیگه دلار بالای ۶۵
عاقبت تماشای برنامه ها و سریال های مبتذل ماهواره‌ای که مروج اصلی فساد در جامعه و عامل اصلی گران شدن ارز است همین است
آدمهای کوچک با عناوین بزرگ (مدرک دکتری ولی رانتی) در جایگاههای بزرگ حاصلش به ته دره بردن کشور است.
فعلا مردم را به مقاومت دعوت می کنند طاقت بیار هموطن
چهل سال همین طور دلار بالا رفته
عالیجنابان دکتران رییسی مخبر ممدقالیباف هست دیگه نگرانی نداریم
لابد به این جمع بندی رسیده اید که نرخ تورم بالاست و نرخ ارز باید کنترل شود!
بس کنید آقا!
چرا استعفا نمی دهید؟
واقعا با چه رویی این حرفها را می زنید؟
اصلا با چه رویی حرف می زنید؟
پس خواستیم بریم مغازه بگیم به قیمت واقعی فرزینی بما جنس بفروشند؟ فروشنده هم میگه چشم ببخشید همه چی نصف قیمت
50 تومن غیرواقعی است ولی 45 تومن خودشون واقعیست
این وسط نااگاه کیه؟
جمع بندیتون خیلی خوبه
دلار دار به 60 میرسه
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
دکتر قالیباف : یک صفر کم کنیم
دکتر فرزین: صفرش رو بیاریم پشت عدد
دکتر رییسی: سریع و انقلابی، پنج تا صفر کم کنیم از آمریکا بیفتیم جلو
و اما دکتر محسن رضایی، جراح اقتصادی: دلار چهل تومنی برای فریب دشمن بود.
اقای دکتر محسن رضایی پس کو اون ژست های انتخابی ؟؟؟؟
خسته نشدید از این حرفهای بیهوده بسه دیگه بسه گوش ما پر از این کلمات تکراری است بسه بسه
راست میگه منم با این قیمت ارز موافق نیستم
تمام کسانی که یک تنه میخواستن مشکلات رو حل کنن و کاندیدای ریاست جمهو.ری بودن اعم از ریسی قالیباف رضایی زاکان همه باا هم قیمت تخم خانم مرغه رو هم نمی تونن کنترل کنن
جناب قالیباف این جمع بندی خوب را به ما ملت هم بگید تا در شادیتان شریک شویم .
مشکلی امروز داریم همش بر میگرده به دولت قبل

ابراهیم بت شکن داره تلاشش را مکنه تا انشا‌الله درست بشه همه چیز

خدا پشت و پناهش باشه
واقعا کشور عجیبی داریم. اگر به گزارش منتشره از جلسه غیر علنی مجلس با نمایندگان دولت در مورد بررسی علل افزایش قیمت دلار و کامنت های هموطنان در ذیل این گزارش دقت شود، ماحصل جمع بندی آن به شرح زیر است1- بخش قابل توچهی از مردم تحت تاثیر رسانه های معاند به یک خود تحقیری حیرت آوری رسیده و ضمن بی اعتمادی کامل به عملکرد دولت ، قیمت دلار را تا مرز 100 هزار تومان قابل افزایش دانسته و به مافیای دلار این بشارت را داده اند که انتظارات تورمی جامعه از افزایش قیمت دلار لااقل تا دو برابر نرخ فعلی وجود داشته و آنها میتوانند بدون نگرانی بابت از دست دادن مشتری و بازار با خیال راحت به کار خود در نابودی کامل اقتصاد کشور ادامه دهند 2- نمایندگان دولت نیز انگار در سیاره ای دیگر زندگی کرده و مردم را برای آگاه شدن از قیمت دلار به تابلو بازار متشکل ارز و طلا ارجاع داده و نوید روزهای خوب را به نمایندگان مجلس داده اند 3- و نمایندگان مجلس که عصاره ملت نامیده شده اند در نهایت تخصص و کاردانی پیام جناب فرزین در غیر واقعی بودن قیمت دلار را به مردم ایران منتقل کرده اند. و سوال اساسی اینجاست که با داشتن این ملت و دولت و مجلس آیا این کشور نیازی به داشتن دشمن دارد؟
اگر این جلسه این قدر مثمر ثمر بوده باید تاسف خورد به حال.. که به خاطر فوت مادرزن رییس بانک مرکزی یک هفته عقب افتاده. همچین مملکتی نمی تون جلسه مهم داشته
رییس جمهور به جای گشت گذار در شهرستان ها تورم وگرانی را مهار کند .
فقط قیمت تتر رو چک کنید چون تنها چیزی است که نمی تونن الکی اعلام کنن چون اونوقت باید به همون قیمت بفروشن که نمی شع.
فقط از میان این همه حرف یک میتونه درست باشه ( قیمت ارز تثبیت خواهد شد ) احتمالا در صد هزار تومان برای بهار سال بعد و دویست هزار تومان برای پایان سال بعد . البته ریس جمهور خوشحال هست که ریس حمهور نشد که دلار بشه 5 هزار تومان و ایشان قول داده تورم را نیم درصد و سپس تک رقمی کنه . ببخشید من متوجه نشدم که عدد 9 کوچکتر از نیم هست
دست به دست دلار باسود فراوان به حساب دولت بر می گرددد ومردم گرفتار تر می شوند
اگر قیمت ارز غیرواقعی است پس لطف کنید ارز رو بریزید تو بازار و ریال با ارزش دریافت کنید!!!
چرا احمدی نژاد ساکته؟
عجب تصمیمس
عرضه یعنی استعفای بی چون و چرای رییسی
دارن به سوب جهانی نزدیک میشن سوب جهانی دلار.‌دلار شده اژدهای هفت سر تو هر زمینه ای غوغا میکنه از رییس جمهور شش کلاس سواد چه انتظاراتی دارید..ایشون فقط سواد خواندن و نوشتن دارند..
دولت داره با بالابردن قیمت ارز کسری بودجه خودش رو تامین میکنه
سردار دکتر،


حالا قیمت ارز کی واقعی خواهد شد؟


وقت گل نی؟

به عمر ما قد میده؟؟؟؟


استاد نفرمودند قیمت واقعی دلار چقدر است؟ ۵۰۰۰۰ که غیر واقعیه؟ لابد واقعی ۱۰۰۰۰۰ هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست