بازدید 8673
آیت الله جوادی آملی:

اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد، دیگر خبری از دین نخواهد بود/با سر و صدا و اغتشاش مشکلی حل نخواهد شد/ از خارج نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده اند، هیچ کاری ساخته نیست

مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم صحیح پیاده شود که در این صورت، جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 23 February 2023

اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود/با سر و صدا و اغتشاش مشکلی حل نخواهد شد/ از خارج نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده اند، هیچ کاری ساخته نیست

 

تابناک _ آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت؛ اگر اقتصاد صحیح نباشد، خبری از دین نخواهد بود!

 آیت الله جوادی آملی در دیدار امام جمعه شهر آمل بیان داشتند: قرآن و نهج البلاغه را جدی بگیرید، حتما در حوزه ها تدریس و برای مردم نیز بیان شود، چون  با آشنا شدن با معارف قرآن و نهج البلاغه است که می توانیم دریابیم وظیفه ما چیست.

ایشان بیان داشتند: بین مردم و مسئولین نباید فاصله ای باشد و باید همگان مانند یک خانواده در کنار هم و برای اعتلای کشور همکاری کنند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: مردم باید اداره کشور را بر عهده خود بدانند و هر جا نیاز به راهنمایی مسئولین بود، وارد شوند و هر جا خلاف و اختلاسی دیدند، با مدرک گزارش نمایند تا مشکلات کشور حل شود، با سر و صدا و اغتشاش نه تنها عقلاً کاری جلو نمی رود که تجربه نیز نشان داده مشکلی حل نخواهد شد!

ایشان اظهار داشتند: مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به صورت صحیح پیاده شود که در این صورت، جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: مرحوم کلینی روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لاَ صَلَّیْنَا وَ لاَ أَدَّیْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ» که خدایا بین مردم و نان آنها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت، اگر اقتصاد صحیح نباشد، خبری از دین نخواهد بود!

آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اگر مسئولین درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

ایشان در پایان اظهار داشتند: ما به این نظام امید داریم و خون های پاک شهدا پشتوانه انقلاب اسلامی است، لذا از خارج نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده اند، هیچ کاری ساخته نیست؛ اما مسئولین هم باید همت کنند و با توجه به امکانات فراوان کشور، با برنامه ریزی صحیح وضعیت کشور را سامان دهند.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه شهر آمل گزارشی از وضعیت فرهنگی شهر آمل ارائه داد و آیت الله العظمی جوادی آملی نیز دعا فرمودند تا خداوند حسنات قبلی را به احسن وجه بپذیرد و توفیق خدمات برتر نیز ـ انشاءالله ـ عنایت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۲
تقریبا ۳۷ _ ۳۸ ساله که بین نون مردم و مردم فاصله افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
ضمن احترام به حضرت جوادی
ایکاش همین خطاب و به زاکانی میکردی که از مردم مالیات قبر میخواد.ایکاش اینو به مرندی و جلیلی میگفتی که مردم
و بدبخت کردن ا
با سر و صدا و اعتراض مشکل حل نمیشود
در سکوت مشکلات حل میشود ؟
از خارج نشینان چیزی در نمیاد، امریکا هم که هیچ پس دست کیه؟ ما مردم عادی هم کاره ای نیستیم کسی نظرمون رو نمیپرسه. دست خودتون هست که توان و اراده ای ندارید
سلام فعلا که همه سوراخ دعا را گم کردند یک عده فریب خارج نشینان را خورده و دل به آمریکا و اروپا بسته اند و دولت و مجلس هم‌که دنبال اینترنت و حجاب و .... هستند که البته درست است ولی کسی به فکر معیشت مردم نیست و نکته اصلی را رها کرده اند
بین مردم و نان خییلی وقته فاصله افتاده فاصلش هم خیییلی زیاده هر روز هم بیشتر میشه با حرف هم درست نمیشه
خوب خدا را شکر که بین نان و مردم خیلی فاصله نیست این را آقای رییسی فرمودند
نگرانی حضرت آیت الله بجاست اما زمانی که هیچکس وقعی نمینهد تکرار آن چه محلی از اعراب دارد .... افرادیکه باید نگران باشند که نیستند و شاد وخرم ار فتح الفتوحات خیالی خود دم میزنند
یک بام و ۲ هوا
مراجع از خواب بیدار شدن ؟؟؟
اگر فاصله بیفتد؟؟؟؟
حاج آقا ظاهرا از حال مردم خبر ندارن
حاج آقا کجا زنگی می کنید؟ مدتهاست که فاصله افتاده است. آنهم چه فاصله ای.
مراجع نیز شده اند مدافع دولت . چشمانشان را برروی مشکلات مردم بسته اند وسنگ دولت را برسینه میزنند خدا رحمت کنند مراجع تقلید گذشتگان را ، جنبش تنباکو مرجع تقلید چه کار کرد حالا خودرو سازان ، بانکداری اسلامی ، بورس گرانی ، فقر ، ، دلار ، سکه ........ میتازند و مراجع ما نظار گر ظلم به مردم هستند تازه در بانک مرکزی شورای فقهی ناظر داریم
پس بهتره ساکت باشید چون با سروصدا کاری حل نمی شود
بیفتد
حاج آقا
چرا بانک ها رو به خاطر گرفتن ربا پلمپ نمیکنن ولی داروخونه ها رو به خاطر حجاب دارن پشت سر هم پلمپ میکنن ؟
جناب آيت اله فاصله افتاده است
وقتی عملکرد مسئولان ناکارآمد باعث مشکلات کشور است حداقل کار ممکن اعتراض است.
وقتی مسئولان کشور با ناکارآمدی مشکلات را بر مردم تحمیل می کنند انتظار بی جا دارند تا مردم سکوت نمایند!
بعضی ها کارشون حکومت واداره مملکت نیست وباید برگردند به مکان اصلیشون یعنی حوزه
جناب آملی از خارج نشینان کاری ساخته نیست قبول،از مسئولین چطور شما امیدی دلرین؟و سوال بزرگ چرا روحانیت ساکته مگه نه اینکه شما همیشه ادعای حمایت از مردم رو داشتین،پس چرا ساکتین؟
فقط نصیحت می‌فرمایند
اگر می توانستند طی ۴۴ سال گذشته انجام می دادند
با یکی به نعل زدن و یکی به میخ زدن هم ، به هیچ کجا جز سقوط و فروپاشی نهایی

در تما زمینه های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی و مدیریتی نخواهیم رسید
. چهل و چهار سال فرصت و ثروت و امکانات برای ترویج انس با قرآن از دست رفته. متاسفانه اکنون خیلی دیر است.
این حرفشون که بین مردم و نان فاصله بیفته کاملا درسته
چون الان واقعا اتفاق افتاده
حاج آقای گرامی. احترام امام زاده به متولی است. مواضع و سکوت جنابعالی فراموش نخواهد شد خصوصا در زمان حمایت از احمدی نژاد و چوب هایی که لای چرخ دولت روحانی کردند. الان یا حکم و فتوای جهاد بدهید یا سکوت پیشه کنید و روی زخم مردم نمک نپاشید
شماهم مگه مشکل نان دارین!؟
آقای آملی ساعت خواب واقعا کجای کاری شما توی ناز و نعمت زندگی می‌کنید خبری از اوضاع وحشتناک اقتصادی مردم ندارید
نان کجا بود تموم شد
به مرفهین بی درد و سیاسیون بی وجدان
1. آن‌ها مراسمِ ماهانه آب ریختن در شامپو و سایر شوینده‌ها برای اینکه فقط تا سر ماه دوام بیاورند را درک نمی‌کنند.
2. آن‌ها خوردنِ هر روزه یک غذای تکراری به خصوص در انتهای ماه را درک نمی‌کنند.
3. آن‌ها پیاده‌روی در مسافت‌های باورنکردنی به این دلیل ساده که کرایه تاکسی نداری را درک نمی‌کنند.
4. آن‌ها این موضوع که معنی سفر برای تو سالی یکبار به خانه اقوام رفتن است و نه اقامت در بهترین هتل‌ها را درک نمی‌کنند.
5. آن‌ها ناراحت شدن از دریافت هدیه به این دلیل ساده که توانایی جبرانش را نداری را درک نمی‌کنند.
6. برای آن‌ها پدر و مادری که سر قولش به فرزندش نمی‌ماند بدقول است و برای من این پدر و مادر فقیر است و غمگین و سرافکنده.
7. آن‌ها هیچ‌وقت شاهد این نبودند که مادر به خاطر فقر غذا نخورد و به دروغ به بچه‌ها بگوید چند لحظه قبل یک غذای خیلی خوشمزه خیالی خورده است.
8. آن‌ها لرزیدن در زمستان و عرق ریختن در تابستان را به دلیل گرانی بخاری و کولر و البته سوخت را درک نمی‌کنند.
این چه وضع مملکت داریه . با کل دنیا دارید می جنگید .. مردم دارن له میشن ... خدایا کجاستی............
صدها کامنت در این رسانه و سایر سایتهای خبری، نشان از اعتقاد مردم به بی کفایتی مسئولان در تامین حداقل نیازهای معیشتی مردم، یعنی نیازهای فیزیولوژیک که پایین ترین سطح هرم نیازهای مازلو است، دارد. نیازهای سطح بالاتر از قبیل احترام و روابط با یکدیگر و شکوفایی، پیشکش!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار