بازدید 2036
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

بازرسان آژانس از دیروز در حال بازدید هستند/منتظر نظر مجلس درباره لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت هستیم/بیش از ۳۵ میلیون نفر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت ماموریت داد، ضمن تمهید پیش‌بینی‌های لازم، طرح‌های کارشناسی شده خود در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 22 February 2023

تابناک _ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت ماموریت داد، ضمن تمهید پیش‌بینی‌های لازم، طرح‌های کارشناسی شده خود در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.

بازرسان آژانس از دیروز در حال بازدید هستند/ابهامات در حال برطرف شدن است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی از حضور مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران خبر داد و گفت : از دیروز در حال بازدید و بررسی هستند.

وی با بیان اینکه ما در چارچوب پادمان روابط‌مان  با آژانس برقرار است، در مورد مطالب مطرح شده از سوی برخی از بازرسان آژانس در مورد میزان غنی سازی صورت گرفته در ایران و انتشار این ادعا از سوی رسانه بلومبرگ گفت:  در مورد این موضوع که یکی از بازرسان آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس در تهران هستند و از دیروز در حال مذاکره، بازدید و بازرسی هستند تا ابهاماتی که بر اساس برداشت  ناصواب یک بازرس ایجاد شده بود برطرف شود. این ابهامات در حال برطرف شدن و در حال رفع و رجوع شدن است.

منتظر نظر مجلس درباره لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت هستیم

احمد وحیدی وزیر کشور در ارتباط با سرنوشت لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: کلیات این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و جزئیات آن در کمیسیون در حال بررسی است و ما از مجلس درخواست کرده‌ایم که زودتر به این لایحه رسیدگی کند و ما منتظر تصمیم گیری مجلس در این زمینه هستیم.

میراث ۱۰ سال گذشته را قدم به قدم اصلاح می کنیم

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در واکنش به حاشیه ایجاد شده درباره سوال خبرنگاری در نشست خبری روز گذشته خود، اظهار کرد: سوال در مورد مسأله حکمرانی اقتصادی بود که به تفصیل در مورد آن صحبت کردم و طولانی ترین پاسخی که داده شده مربوط به حکمرانی اقتصادی بود. من به تفصیل به آن خانم پاسخ دادم چه اتفاقی در حکمرانی اقتصادی در یک سال و نیم گذشته رخداده است.

وی ادامه داد: با وجود فشارهای داخلی و خارجی که وجود دارد، میراث ۱۰ سال گذشته را قدم به قدم اصلاح می کنیم. متاسفانه شیطنت کردند و عبارت اول را رسانه ای کردند.

اولین جلسه ارایه کلیات برنامه هفتم توسعه برگزار شد

مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه امروز اولین جلسه ارایه کلیات برنامه هفتم توسعه بود، تصریح کرد که از هفته های آینده بررسی های جدی‌تر دنبال می شود.

امیدواریم لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان سال تقدیم مجلس شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در تشریح مصوبات جلسه امروز هیات دولت گفت: امروز بخشی از جلسه هیئت دولت به ارائه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره پیش‌فرض‌ها و آسیب‌شناسی و کلیات ناظر به لایحه برنامه هفتم توسعه که در دستور رسیدگی سازمان برنامه و بودجه بود، اختصاص داشت تا متون احکام لایحه هم تدوین شود و به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود طی دو هفته آتی جلسات فوق‌العاده دولت در زمینه بررسی برنامه هفتم توسعه داشته باشیم که تا پایان سال جاری این لایحه هم تقدیم مجلس شود.

رییس جمهور به بوشهر می رود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر رییس جمهور به بوشهر خبرداد و گفت: رییس جمهور در هفته آینده به بوشهر سفر خواهد کرد،  برنامه های مهمی رئیس جمهور در جریان این سفر خواهد داشت و یکی از مهم ترین برنامه ها، افتتاح بزرگ در مجموعه عسلویه است.

وی ادامه داد: برنامه های ملاقات مردمی و جلسه با فعالان فرهنگی و شورای برنامه ریزی و سرمایه گذاران در سفر دو روزه‌ رییس جمهور وجود دارد.

بیش از ۳۵ میلیون نفر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی گفت: بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و به عنوان مثال ایتا به ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و بله به ۱۴ تا ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و روبیکا هم حدود ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

دولت کسری بودجه تامین اجتماعی و سایر صندوق ها را تامین کرد

صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره اهتمام دولت برای تامین کسری منابع صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری و سایر صندوق ها اعلام‌کرد: ما به شدت با کسری بودجه مواجه بودیم و دولت سخاوتمندانه کسری بودجه تامین اجتماعی و سایر صندوق ها را تامین کرد.

توضیحات وزیر ارشاد درباره ادغام خبرگزاری های دولتی

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادغام خبرگزاری‌های دولتی اظهار کرد: خبرگزاری‌های دولتی دوبخش هستند، یک بخش در خود وزارت ارشادند که در گام اول آن‌ها را ساماندهی می‌کنیم، گام بعدی نیازمند توافقات بین‌دستگاهی است که آن را هم جلو خواهیم برد.

توضیح جبلی درباره تقاضای صداوسیما از ایران ‌خودرو

پیمان جبلی رئیس صدا وسیما درباره ادعای ایران خودرو مبنی بر تقاضای صداوسیما برای دریافت خودرو، اظهار کرد:‌ روابط عمومی سازمان اعلام کرد که اطلاعات ایران خودرو اشتباه است. ما هیچ وقت تحت تاثیر جوسازی‌هایی که می‌خواهد سازمان را در موضعی قرار دهد که از مطالبه‌گری خود دست بردارد، قرار نمی‌گیریم.

وی افزود: ماه‌ها پیش بخشی از صداو سیما در نامه ای برای دریافت خودرو به یکی از خودروسازان تقاضایی داشت که ما آن را متوقف کردیم.

جشنواره بین‌المللی هنرهای سنتی و صنایع دستی با حضور ۱۲ کشور درحال برگزاری است

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی در حال برگزاری است، گفت: امسال این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و این تدارکی که دیده شده در سطح جهانی جزو نادرنشست‌های صنایع دستی است. مهمان‌ها، داوران و آثار خارجی هم از ۱۲ کشور آمده‌اند. در گذشته رویکرد این جشنواره بیشتر تکریم و تقدیر بوده که کار خوبی است، اما این بار تاکید بر کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات سطح بالا با تمرکز بر محیط زیست و مسائل پزشکی است.

واکنش سلاجقه به آفتاب گیری توله‌یوزها در پشت‌بام

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست درباره تصاویر منتشره از توله‌یوزها(آذر و توران) در پشت‌بام ساختمان، اظهار کرد: وضعیت این توله‌ها بسیار عالی است. در فضای مجازی به حضور این توله‌ها در پشت بام انتقاد شده در حالیکه حتی انسان‌ هم برای استفاده از نور خورشید به پشت‌بام می‌رود و این بهترین راه برای آفتاب‌گیری است و این وضعیت هم در مورد این توله‌ها اتفاق افتاد.

وی افزود: حتی انسان‌ هم برای استفاده از نور خورشید به پشت‌بام می‌رود و این بهترین راه برای آفتاب‌گیری است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل