میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱

تامین مالی در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ از طریق بازار سرمایه از دو طریق جذب و تجهیز منابع و نیز انتشار اوراق بدهی انجام شده است. در این مطلب میزان تامین مالی بیان شده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 20 February 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تامین مالی در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ از طریق بازار سرمایه از دو طریق جذب و تجهیز منابع و نیز انتشار اوراق بدهی انجام شده است. در این مطلب میزان تامین مالی بیان شده است.

روش‌ها و ابزار‌های مختلفی برای تامین مالی به منظور تامین تجهیزات، سرمایه در گردش و ... برای پروژه‌های صنعتی، معدنی، ساختمانی و ... در بازار سرمایه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ابزار‌های مبتنی بر بدهی (اوراق بهادار اسلامی یا همان صکوک، اوراق مشارکت، گواهی سپردة مدت‌دار ویژة سرمایه‌گذاری، اوراق رهنی و ...) و ابزار‌های مبتنی بر سرمایه (افزایش سرمایه، شرکت‌های سهامی عام، صندوق‌های زمین و ساختمان برای تأمین مالی بخش مسکن و صندوق‌های پروژه محور) اشاره نمود.

تامین مالی بازار سرمایه/ جذب و تجهیز منابع

میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱

تامین مالی در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ از طریق بازار سرمایه از دو طریق جذب و تجهیز منابع و نیز انتشار اوراق بدهی انجام شده است. اتاق بازرگانی تهران این آمار را در ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ منتشر کرده است.
افزایش سرمایه با سهم حدود ۴۲ درصد و انتشار اوراق با سهم حدود ۵۸ درصد از عوامل اصلی تشکیل دهنده تامین مالی طی ده ماهه نخست سال ۱۴۰۱ می‌باشد.
عرضه اولیه حدود ۳.۳ هزار میلیارد تومان با سهم حدود ۰.۹ درصد از کل تامین مالی بازار سرمایه را شامل می‌شود. 
افزایش سرمایه حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان طی ده ماه نخست سال جاری با ترکیب ۱۳۳ هزار میلیارد تومان از محل افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام (مجوز‌های ارائه شده) و حدود ۷ هزار میلیارد تومان هم از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از عوامل تامین مالی بوده است.
۳.۲ هزار میلیارد تومان شرکت سهامی عام طی مدت مورد بررسی (فقط در مهرماه) تاسیس شد.

تامین مالی بازار سرمایه/ اوراق بدهی

میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱

اوراق بدهی دولتی، اوراقی هستند که دولت هر کشوری برای تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های خود و یا تأمین کسری بودجه منتشر می‌کند. اوراق بدهی شرکتی، اوراق منتشرشده توسط شرکت‌های بزرگی است که به جای تأمین مالی از طریق بازار پول و بانک‌ها، از بازار سرمایه این منابع را جمع‌آوری می‌نمایند.
حدود ۸ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی در دی ماه ۱۴۰۱ (۵۹ درصد کمتر از رقم ماه مشابه سال قبل) همراه با افت ۷۵ درصدی نسبت به ماه قبل منتشر شد و حدود ۳.۱ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی غیردولتی/شرکتی در دی ماه سال جاری (افت ۵۷ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل) همراه با افت ۸۹ درصدی نسبت به ماه قبل منتشر گردید.
حدود ۲۸.۳ هزار میلیارد تومان اوراق اجاره (۳ برابر مدت مشابه سال قبل)، ۴۱.۹ هزار میلیارد تومان اوراق گام (۶ برابر رشد)، ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه (۳ برابر رشد) و ۴.۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد که ترکیبی از اوراق غیردولتی/شرکتی طی ده ماهه اول سال جاری می‌باشند منتشر گردید.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست