بازدید 2522

شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و مثل همه دوره‌های گذشته،‌ طبق شاخص‌هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ 20 February 2023

به گزارش «تابناک»، سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان، در گفتگو با خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نگاه فراجناحی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان،‌ در تمام سال‌های گذشته، مطابق قانون به بررسی صلاحیت‌ها پرداخته و هیچ نگاه سیاسی و جناحی را در این امر دخالت نداده است.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همانگونه که سخنگوی محترم شورا در نشست خبری اشاره کردند، در ۴۴ سال گذشته جریان‌های سیاسی مختلف با سلایق مختلفی روی کار آمدند و در انتخابات‌ها حضور داشتند. شورای نگهبان نیز تلاش داشته بر مبنای قانون کار خودش را انجام بدهد و حالا نیز باید دید که شرایط اصلاح قانون انتخابات چگونه پیش خواهد رفت تا شورا مطابق قانون جدید به بررسی صلاحیت‌ها بپردازد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، تاکید کرد: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و در انتخابات پیش رو نیز،‌ طبق شاخص‌هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست