بازدید 10419

افشای راز قتل مرد ثروتمند پس از یک سال

کد خبر: ۱۱۶۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ 14 February 2023

راز قتل مرد ثروتمند یک سال پس از این جنایت با اعترافات دوستش فاش شد. به گزارش ایران، بهمن سال گذشته مرد میانسالی به پلیس مراجعه کرد و از ناپدید شدن برادر 75 ساله‌اش خبر داد.

به‌دنبال این گزارش، به دستور بازپرس محمد وهابی تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های اولیه مشخص شد هاشم، مرد ثروتمندی است که سال‌ها در امریکا زندگی می‌کرده و پس از بازگشت به ایران به تنهایی در خانه‌ای در شمال تهران ساکن بود.

در حالی که تحقیقات برای یافتن رد و سرنخی از وی ادامه داشت، مرد چوپانی با پلیس تماس گرفت و از کشف جسدی سوخته در بیابان‌های اطراف استان البرز خبر داد. همزمان با پیدا شدن جسد سوخته، تیم جنایی به بررسی پرونده آن دسته از افراد گمشده ای پرداختند که مشخصات آنها با مشخصات جسد شباهت داشته باشد که خیلی زود مشخص شد جسد متعلق به هاشم است.

در ادامه، تیم جنایی دریافت که هاشم با مرد جوانی به نام سروش آشنا بوده و آخرین بار با او قرار ملاقات داشته است. دستور بازداشت سروش از سوی بازپرس جنایی صادر شد اما مرد جوان متواری بود و در نهایت چند ماه بعد بازداشت شد. سروش در تحقیقات منکر جنایت بود اما با گذشت 8 ماه از بازداشت در نهایت لب به اعتراف گشود و به قتل مرد ثروتمند اعتراف کرد: در باشگاه ورزشی با هاشم آشنا شدم، او مردی ثروتمند اما بشدت ساده‌لوح بود. وقتی فهمیدم یک قطعه زمین 2600 متری را با قیمتی پایین فروخته و قبل از دریافت کامل پول سند را به نام خریدار زده است خیلی ناراحت شدم، چون خریدار فقط 20 میلیون به او داده و فرار کرده بود. من کمکش کردم و زمین را برایش پس گرفتم.

وی درباره روز حادثه گفت: من کمک بزرگی به او کرده بودم، اما وقتی از او مبلغی پول خواستم مخالفت کرد و سر همین موضوع با او درگیر شدم. مقتول از جیبش چاقو درآورد و به من حمله کرد و من در دفاع از خودم چاقو را از دست او گرفتم و ناخواسته به او ضربه زدم.

بعد جسد را داخل وانتم گذاشته و به سمت کرج حرکت کردم. در بیابانی جسد را آتش زدم و بعد هم با سرقت کارت عابر بانکش 195 میلیون تومان از صرافی دلار خریدم. با اعتراف متهم به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، مرد جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان