بازدید 4256
۲

تخریب بیش از ۴۱ هزار ساختمان در زلزله اخیر ترکیه

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه از تخریب کامل یا جزئی دست کم ۴۱ هزار ساختمان براثر زلزله شدید اخیر در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲ 14 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، مقامات دولت ترکیه از تخریب کامل یا جزئی دست کم ۴۱ هزار ساختمان در ۱۰ استان این کشور درپی زلزله شدید اخیر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مراد قوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه روز دوشنبه در نشستی خبری در شهر غازیانتپ واقع در جنوب ترکیه گفت: در ۱۰ استان زلزله زده ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان را کشف کردیم که فرو ریخته‌اند یا باید تخریب شوند یا غیرقابل سکونت هستند.

وی همچنین افزود که برآورد خسارات در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه طی این هفته تمام می‌شود.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه در عین حال از آغاز بازسازی در تمام ۱۰ استان مذکور پیش از پایان ماه فوریه جاری خبر داد.

مقامات ترکیه در تازه‌ترین به‌روزرسانی آمار قربانیان زلزله اعلام کردند که تعداد جانباختگان از مرز ۳۱ هزار نفر عبور کرده است. تعداد زخمی‌ها نیز بیش از ۸۰ هزار نفر اعلام شده است.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
41 هزار ساختمان فرو ریخته اند. در هر ساختمان چند طبقه اگر فقط یک نفر کشته شده باشد، بیش از 41 هزار نفر خواهد شد پس آمار تلفات بیش از 31 هزار نفر خواهد بود.
دزدان بیت المال در ترکیه هم فعال هستند. نگاهی به وضعیت هلدینگ ها و اختلاف طبقاتی در ترکیه گویای فساد مالی شبیه انچه که در ایران هم وجود دارد می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست