آیا شرایط شرکت های دانش بنیان در بورس بهتر می شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: ایجاد بازار اختصاصی در بورس برای شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تامین مالی برای این شرکت‌ها را سهل‌تر کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 12 February 2023

به گزارش بورس تابناک،آقای مهدی دلبری با اشاره به تفاهم نامه سازمان بورس با معاونت فناوری گفت: ارزش بازارسرمایه با ارزش بازار سپرده بانکی نزدیک به هم بوده و معمولا تامین مالی از بازار سرمایه به سبب تنوع در ابزار مورد استقبال قرار می‌گیرد و تامین مالی از بازار سرمایه بلند مدت بوده و افراد با دانش مالی بیشتر می‌توانند در تامین سرمایه بنگاه‌ها از بازار سرمایه کمک گیرند.

او در ادامه افزود: به سبب ویژگی‌های مطرح شده شرکت‌های دانش بنیان هم می‌توانند از این فضا استفاده کنند البته که این بازار پیچیدگی‌های خاص خود را هم دارد.
به گفته دلبری، یکی از مزایای که در تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه وجود دارد این است که سهامداری نیز توسعه پیدا می‌کند. نکته مهم دیگر این است که برای ورود به بازار سرمایه باید حداقل استاندار‌های مالی رعایت شود معمولا شرکت‌های دانش بنیان به سبب ساختار فنی و علمی خود به مسائل مالی و حسابرسی کمتر توجه دارند که با ورود به بازار‌های سرمایه می‌توانند این ضعف را هم پوشش دهند.

او افزود: ایجاد بازار اختصاصی در بورس برای شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند علاوه بر عمق بخشی به بازار سرمایه تامین مالی برای این شرکت‌ها را سهل‌تر کند و حمایت خوبی از شرکت‌های دانش بنیان تلقی شود./باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست