بازدید 3151

سرپوش گذاشتن آمریکا بر سیاسی‌کاری در زلزله سوریه

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا تلاش کرد بر سیاسی کاری واشنگتن در خصوص زلزله ویرانگر در سوریه سرپوش بگذارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵ 07 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا آمریکا فقط از ترکیه حمایت می کند و به مردم سوریه در زلزله کمک نمی کند، گفت: ترکیه یک متحد مهم ناتو است.

این مقام دولت بایدن مدعی شد که واشنگتن از مردم سوریه نیز حمایت می کند و بزرگ ترین حامی مالی آنها است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود که ما متعهد به کمک به متحدان ترکیه ای خود و همچنین تامین نیازهای بشردوستانه مردم سوریه هستیم.

ند پرایس در عین حال مدعی شد: ما نمی توانیم با دولتی که مردم خود را در سوریه مورد حمله قرار داده است، ارتباط برقرار کنیم. در مقابل، ما از طریق سازمان های غیردولتی مستقر در سوریه به این کشور کمک می کنیم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دو تیم متشکل از ۷۸ نفر از واشنگتن به ترکیه اعزام خواهند شد.

ند پرایس مدعی شد: ما همچنین کمک های مالی را بررسی خواهیم کرد و متعهد به کمک به متحدان ترکیه ای خود و همچنین مردم سوریه هستیم.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا در حالیکه زلزله ویرانگر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزانده است، در یک سیاسی کاری آشکار، بدون توجه به وضعیت زلزله زدگان سوری‌، صرفا دستور هر گونه کمک برای زلزله زدگان ترکیه را صادر کرد.

بایدن افزوده است: «من به تیم خود دستور داده‌ام که با هماهنگی با ترکیه به نظارت دقیق بر اوضاع ادامه دهد و هرگونه کمک مورد نیاز را ارائه کند.»

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: آمریکا عمیقاً از گزارش‌های مربوط به زلزله ویرانگر امروز در ترکیه و سوریه نگران است.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ما آماده ارائه هرگونه کمک مورد نیاز هستیم. جو بایدن رییس جمهور آمریکا به سازمان امدادی دولتی یو اس ای دی و دیگر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا گزینه های ایالات متحده برای کمک به افراد آسیب دیده را ارزیابی کنند. ما با هماهنگی با دولت ترکیه برای نظارت دقیق بر اوضاع ادامه خواهیم داد.

در پیام مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اشاره ای به کمک به زلزله زدگان سوریه نشده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز از وقوع تلفات و ویرانی غم انگیز ناشی از زلزله در سراسر ترکیه و سوریه ابراز تاسف کرد و گفت: ما به خانواده‌های آسیب‌دیدگان تسلیت می‌گوییم و در حال ارزیابی گزینه‌های کمک خود هستیم.

وی افزود: من به تیم خود دستور داده ام که در روزهای آینده ارتباط خود با متحدان ترکیه و شرکای بشردوستانه را حفظ کنند. نخستین کمک ما به ترکیه در حال حاضر در حال انجام است.

بلینکن درباره سوریه ادعا کرد: سازمان های بشردوستانه تحت حمایت آمریکا در سوریه در حال امداد رسانی به مناطق زلزله زده در سراسر کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی