بازدید 7735

واکنش کانون کارگردانان به اظهارات ابوالقاسم طالبی

پخش این سخنان در صدا و سیمائی که قرار بود دانشگاه شود باعث تاسف است.. این سخنان سخیف در مورد زنان و دخترانی که الهام بخش جهانیان بوده و هستند را بشدت محکوم می کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶ 07 February 2023

سخنان عجیب ابوالقاسم طالبی خطاب به بازیگران زن سینما واکنش‌های متعددی را در پی داشت که در نهایت به واکنش صنفی منتهی شد و کانون کارگردانان سینما در بیانیه‌ای این اظهارات را محکوم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در بیانیه کانون کارگردانان آمده است: «پخش سخنان مشمئزکننده احدی از شاغلین در سینمای ایران، آقای ابوالقاسم طالبی، در صدا و سیمائی که قرار بود دانشگاه باشد باعث تاسف و حیرت شد؛ اگرچه سبب تعجب نبود چرا که پیش از این نیز چنین سخنان نابهنجار و نابخردانه ای را در صدا و سیمای از دست رفته دیده و‌ شنیده بودیم. ولی آنچه از بکارگیری این الفاظ توسط مهمان برنامه ناهنجارتر و نابخردانه تر بود، سکوت همراه با خنده مجری برنامه، آقای بهروز افخمی بود.

کانون کارگردانان سینمای ایران پخش این جملات سخیف و به دور از ادب و اخلاق، در حق زنان و دختران شريف سينما که الهام بخش جهانیان بوده و هستند و خصوصاً پیشکسوتان این عرصه را به شدت محکوم کرده و استوار در کنار آنان با هر عقیده و تفکری ایستاده است.

ما بر این باوریم که چنانچه ذره‌ای اعتقاد و التزام به باورهای دینی و اخلاقی نزد مدیران و تصمیم گیرندگان صداوسیما باقی مانده باشد، هرچه زودتر می‌بایست بابت این‌ توهین و هتک حرمت از بانوان سینمای ایران به نحو شایسته و مقتضی عذرخواهی شده و به جهت جلوگیری از تکرار اینگونه موارد که در برنامه ضد سینمایی «هفت» مسبوق به سابقه بوده و از زبان مهمان‌ها و گاه مجریان این برنامه درباره اهالی سینما اظهار شده و می‌شود، نسبت به تعطیلی اين مضحكه تصمیم عاجل اتخاذ شود.

کانون کارگردانان سینمای ایران»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۹
اگر ه. دو عضو کانون کارگردانان هستن از کانون اخراجشان کنید.
من اهل سینما و فیلم نیستم ولی نقل قولهایی که از طالبی شده واقعا بدور از اخلاق است
ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده تلویزیون: بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند
خجالت بکش مرد.
اینگونه حرف زدن ایشان فقط نشانه عصبانیت ایشان از هنرمندان اصلی و اصیل کشورمان بود.
ولی خودمونیم ها بغضی از همین خانم هایی که تو دفاع کردی خیلی افتضاحتر از این حرفها هستند
کانون کارگردانان , موقع زیر پا گذاشته شدن قانون حجاب توسط بازیگران دورزاری چرا لال مونی گرفته بود. دم طالبی گرم که خوب آتیشی انداخت به جون قانون گریزا
ضمن عرض احترام توجه کانون کارگردانان عزیز را به جنبش me too که توسط همین بانوان محترم علیه مردان سینما راه افتاد جلب می کنم و علت سکوت این کانون را درک نمی کنم. آخر کارگردانان هم در لیست هدف بانوان بودند
این بنده خدا،،سالهاس که هوش و حواس درست حسابی نداره..
صدا و سیما هم که،، سی ساله،،اوضاعش خراب شده
زیاد به حرفهای اینها توجه نکنید اینها می خواهند همه را بهم بیندازند همون قلاده طلاش بسه که خیلی ها بعد از فیلمش معذرت خواهی کردند
زنان سینمایی داغون طرفداری نداره
یکی بدتر از یکی
اصلا سینما یعنی ابتذال
یک کلاس بازیگری چند تا اونورتر از خونه ما هست بیاید ببینید آدرس هم میدم که نگید دروغ میگم کرج گوهردشت ...33 زنگ های به اصطلاح تفریح میان جلو در ببینید دختر پسرهای نوجوون چه کارهایی که میکنن. سیگار دست به دست میکنن که معلوم نیست توش چیه شوخی های جنسی والله اگر دروغ بگم با هم میکنن
همینا 4 تاشون در اینده معروف میشن و داد و بیدادشون گوش آسمون رو کر میکنه. یک سری انسان مفلوک و تحت سیطره غریزه
حیف انسان که بشه به اینا نسبت داد.
بعضی وقتها به فکر فرو میرم اینا پدر مادر دارن؟ یعنی پدر مادرشون هم همین شکلی هستند؟ اصلا اینا توو کانون خانواده بزرگ شدن؟
با سلام
تقریبا تمامی سلبریتی ها و سینما گران ایران چه زن و چه مرد آیا در پوشش و در کلام به ادب و اخلاق که عصاره فرهنگ ایران زمین است پایبند بوده اند که الان در مقابل هر گونه اظهار نظری در موردشان این گونه طلب کارانه و تهاجمی موضع می گیرند.
خود کرده را تدبیر نیست این گونه برخورد ها نتیجه هنجار شکنی و فرو ریختن تمامی هنجار های کلامی و پوششی فرهنگ این مملکت توسط خود سینما گران از کارگردان ، تهیه کننده و بازیگران این صنف است.
به چشم آمدن و دیده شدن به هر قیمتی، حتی به قیمت تحقیر مردم کشورت و لگد مال کردن فرهنگ این مملکت
پس لطف کنید و کمی در احوال خودتان بیندیشید و اول از حساب کشی خودتان شروع کنید.
کانون کارگردانان حامی مهناز افشار و کتایون ریاحی وترانه علیدوستی سینمای ایران.
حرف های آقای ابوطالبی از حرف های مطرح شده در جنبش می تو که توسط خود بازیگران زن هدایت شد که بدتر نبود.
حرف حق تلخ است.
توهین این دو تنها به جامعه بانوان سینمایی نبود بلکه به تمام زنان توهین کردند! نیاز است شکایت رسمی از آنها و صدا و سیما توسط زنان انجام شود تا دیگر کسی به خودش این اجازه را ندهد که از تریبونی که در اختیار دارد برای نفرت پراکنی استفاده کند
تا آنجا که ما متوجه شده ایم و از زبان اکثر خانمهای هنرپیشه بیان شده فضای فرهنگی و اخلاقی در پشت پرده سینما غبار آلود است .
اونوقت این کانون کارگردانان کی هستن؟
عالى بود
خانمایی که هر روز می گفتن ب ما تعرض شده و هر روز اسم یکی از مردای سینما رو می آوردن بدون اینکه مدرک محکمه پسندی داشته باشن یا اصلا بخوان شکایت رسمی کنن چون فقط یه نقشه بود، احتمالا به تمام مردان سینمای ایران توهین نکردن؟ چرا هیچکدوم از کانونای سینمایی بهشون برنخورد و بیانیه صادر نکرد؟
در ضمن مگه همه ی زنان بازیگر که سنشون رفته بالا روسری شونو در آوردن که به همه برخورده
ابوالقاسم طالبی هنرمند فرهیخته ای است که صاحبنظر در نقد سینمانیز هست. چرا برخی از سینما گران حسود و کم کار خانه سینما، نقد را بر نمی تابند و خودشان فحش میدهند و توهین میکنند؟؟؟ برای برای اینگونه سینماگران متاسفم که هیچ کار فاخری برای ارایه ندارند و فقط حرف می زنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل