بازدید 3411

روایت امام جمعه تبریز از انگیزه حمله به سفارت آذربایجان

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: حکایت استفاده از عبارات نادرست از جمله تروریستی و با برنامه‌ریزی شدن این حادثه توسط برخی مقاماتی که در کشور جمهوری آذربایجان مطرح کردند غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 03 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امام جمعه تبریز با بیان اینکه ملت شریف جمهوری آذربایجان در دل مردم ایران و مخصوصا آذربایجان خودمان جا دارند، گفت: اینها از هم جداشدنی نیستند.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در حمله فرد مسلح به سفارت جمهور آذربایجان در تهران همه ادله و شواهد و از جمله اعترافات شخص مهاجم از شخصی بودن انگیزه این اقدام داشت اما حکایت استفاده از عبارات نادرست از جمله تروریستی و با برنامه‌ریزی شدن این حادثه توسط برخی مقاماتی که در کشور جمهوری آذربایجان مطرح کردند غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: ایران به دلیل اهمیت برای روابط دو کشور در بالاترین سطح واکنش نشان داد و از هیچ اقدامی اعم از تکریم دیپلمات کشته شده و کاهش آلام کارکنان سفارت فروگذار نشده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فرد مهاجم قبل از دست زدن به این حادثه چندین نوبت برای اطلاع از وضعیت همسرش به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مراجعه کرده است اما پاسخی به وی ارائه نشده است، افزود: حتی سفارت جمهوری آذربایجان به درخواست کتبی جمهوری اسلامی ایران هم مبنی بر وضعیت همسر این فرد واکنش نشان نداده است و همچنین از اقدام دولت جمهوری آذربایجان در ایجاد ممانعت برای بازگشت همسر فرد مهاجم به علت رفتار عصبی این فرد یاد می‌شود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه واکنشی عجولانه توسط دولت جمهوری آذربایجان به حادثه حمله مسلحانه انجام گرفت که ابتدا باید تحقیقات انجام می‌گرفت ولی از سوی عالی‌ترین مقام این کشور موضع‌گیری‌هایی انجام شد و حتی شروع به جمع‌آوری سفارت خود کردند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ما برای چندمین بار عرض می‌کنیم که ملت شریف جمهوری آذربایجان در دل مردم ایران و مخصوصا آذربایجان خودمان جا دارند، افزود: اینها از هم جداشدنی نیستند؛ دو ملت آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان از هم جدانشدنی نیست، امید است هر چه زودتر این دو ملت مسلمان همانند گذشته در کنار هم قرار گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر