بازدید 3362

سارقان، موبایل های ۱۰ میلیونی را به ۴۰۰ هزارتومان می فروختند

کد خبر: ۱۱۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ 28 January 2023

در طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس در کرمان 3باند سرقت به عنف متلاشی و ۱۸ سارق دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، در بازدید خبرنگاران از دستاوردهای پلیس شهرستان کرمان، فرمانده انتظامی استان کرمان، بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به مدت پنج روز توسط نیروهای انتظامی در کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی و با هماهنگی مقام قضایی اجرا شد و این طرح دستاورد‌های بسیار خوبی داشت.

سردار عبدالرضا ناظری، مهم ترین محور این طرح را دستگیری سارقان زورگیر ذکر کرد که در معابر از جوانان و مردم اخاذی و گوشی و اشیای قیمتی آنان را سرقت می‌کردند که با هوشیاری پلیس سه باند سارق به عنف متلاشی و ۱۸ سارق دستگیر شدند و مال باختگان، این افراد را شناسایی کردند.

سردار ناظری با اشاره به دستگیری سارقان عادی که در معابر باتری خودروها، لوازم خودرو‌ها و موتورسیکلت و همچنین لوازم منازل را سرقت می کردند، گفت: ماموران ۳۵۳ فقره سرقت در این حوزه و همچنین تعداد زیادی موتورسیکلت و خودروی سرقتی را کشف کردند.

براساس مشاهدات خبرنگار ما بسیاری از سارقان زورگیری که بازداشت شده بودند، سن کمی داشتند و عمده این افراد بین ۱۶ تا ۲۵ ساله بودند.

مقام ارشد انتظامی با تایید این موضوع، تصریح کرد: سن ارتکاب جرم بسیار پایین آمده که دلایل خاص خودش را دارد و همین متهمان هم دارای سوابق متعدد مجرمانه هستند.

در ادامه گفت وگوی کوتاه ما را با سارقانی که ابراز ندامت می کردند، می خوانید. سارق ۱۶ساله زورگیری که با تهدید چاقو، گوشی افراد را سرقت می کرد، اعتراف کرد که موبایل ۱۰ میلیون تومانی را به قیمت ۴۰۰ هزار تومان به یک مالخر با هویت معلوم می فروخته و او نیز موبایل ها را به افغانستان می فرستاده است.

سارق دیگری که ۱۷ سال داشت، گفت: پس از برگشت از کانون اصلاح و تربیت کرمان، دوباره دست به سرقت موبایل زدم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل