بازدید 3996

قسد مدعی بازداشت والی داعش در شرق سوریه شد

شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) پنجشنبه شب مدعی بازداشت والی خودخوانده گروهک تروریستی داعش در شهر "الرقه" در شرق سوریه شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 27 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای "عنب بلدی" متعلق به مخالفان دولت دمشق، قسد اعتراف فردی را پخش کرد که مدعی شده است که وی والی رقه و مسؤول گروهک تروریستی داعش است که به همراه ۶۸ تن دیگر در یک عملیات امنیتی به نام "انتقام شهدای رقه" در در شمال شرق سوریه دستگیر شده است.

این فرد که "عطا احمد المیثان" نام دارد و در تصویری که روز پنجشنبه منتشر شد، سخن می گوید، اعتراف می کند که داعش او را مسؤول مدیریت هسته‌های عملیاتی و فرماندهی موسوم به "گردان‌های خالد بن ولید" کرده بود.

این گردان ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۵ دی ماه ۱۴۰۱) مسؤولیت حمله به یک مرکز امنیتی در کوی «الدرعیه» را بر عهده گرفت.

المیثان که خود را از ساکنان شهرک "سلوک" در شمال رقه معرفی کرد، همچنین در اعتراف خود گفت که برای برنامه ریزی و مدیریت عملیات و باج خواهی از ساکنان این منطقه از سوریه برای دریافت حمایت مالی برای گروهک تروریستی داعش و تسهیل مکانیزم ارتباط میان هسته‌های این گروهک فعالیت داشته است.

گروه قسد همچنین اعلام کرد که نیروهای مشترک حمله "انتقام شهدای الرقه" با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی و خودخوانده ضد داعش، ۶۸ عنصر داعشی که خود را در مناطقه مسکونی و مزارع ساکنان مخفی کرده بودند، دستگیر کردند.

براساس این گزارش، حمله برای دومین روز متوالی این حمله ادامه یافت و امروز دهستان «الکرامه» در ۲۰ کیلومتری شرق الرقه و نیز دهستان‌های «المنصوره»، «صرین» و «الجرنیه» در اطراف شهر رقه پاکسازی و هشت عنصر دیگر داعشی نیز دستگیر شدند.

شبه نظامیان قسد هفتم ژانویه (چهارشنبه گذشته) اعلام کرد که عملیات امنیتی علیه هسته‌ها و اعضای داعش را با همکاری ائتلاف خودخوانده ضد داعش به نام "صاعقه جزیره" را آغاز کرده که هشت روز به طول انجامید.

در بیانیه قسد ادعا شد که در این عملیات ۱۵۴ فرد تحت تعقیب از جمله یکصد و ۲ داعشی و ۲۷ فرد مشکوک دستگیر شدند که متهم هستند که به صورت لجستیکی و تبلیغاتی به حمایت از داعش پرداختند.

در این بیانیه همچنین اعلام شد که ۲۵ تن دیگر نیز از کسانی بودند که به ادعای قسد در اقداماتی "مجرمانه" دست داشتند.

در این بیانیه ادعا شد که قسد در این عملیات ۵۵ روستا و مزرعه را در "الهول"، "تل حمیس"، "تل براک" و مناطق گسترده‌ای در مرز سوریه با عراق را پاکسازی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی