بازدید 4386

هشدار لیبرمن درباره بحران اقتصادی بی‌سابقه اسرائیل

«آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی پیشین رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در توییتی نسبت به وقوع یک بحران بی سابقه اقتصادی در این رژیم هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 26 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، «آویگدور لیبرمن» در توییتی نوشت که (رژیم) اسرائیل به سمت بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای پیش می‌رود که دهه‌ها است چنین چیزی را شاهد نبودیم و مسئولیت آن کاملا به گردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: کنفرانس خبری نتانیاهو به همراه سه وزیر کابینه‌اش نشان داد که آنها ترسیده‌اند. آنها حقیقت را دریافته‌اند و می‌دانند که کسی در جهان دیگر دروغ‌های آنان را باور ندارد.

وزیر دارایی پیشین رژیم صهیونیستی پیش تر نیز برنامه‌های کابینه جدید این رژیم را نابخردانه ارزیابی و آینده را تاریک توصیف کرده بود.

لیبرمن با ابراز نارضایتی از واگذاری وزارتخانه دارایی به بزالل اسموتریچ رهبر حزب «صهیونیسم دینی»، گفت: من برای اسرائیل آرزوی توسعه و شکوفایی دارم اما وقتی به توافقات انجام شده برای تشکیل کابینه نگاه می‌کنم از نظر اقتصادی، آینده را تاریک می‌بینم.

احزاب راستگرا متشکل از احزاب صهیونیسم دینی و حریدی در این دور از انتخابات در سرزمین‌های اشغالی پیروز شدند و با هم برای تشکیل کابینه توافق کردند.

گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین، معافیت دانش آموزان حریدی از خدمت سربازی و اختصاص بودجه و امکانات بیشتر به یهودیان ارتدکس از جمله خواسته‌های احزاب پیروز در انتخابات است.

تشدید قوانین مهاجرت و سخت‌گیری درباره پایبندی مهاجران به قوانین یهودیت یکی دیگر از خواسته‌های صهیونیست‌های دینی است.

براساس توافق حزب لیکود با دیگر احزاب پیروز در انتخابات، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی به صورت گردشی در اختیار دو حزب دینی «صهیونیسم دینی» و «شاس» خواهد بود و به این ترتیب بعد از لبیرمن، اسموتریچ تا سال ۲۰۲۵ در راس این وزارتخانه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر