بازدید 5501
۳

چراغ سبز آمریکا برای توسعه میدان گازی ونزوئلا

یک مقام بلندپایه آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: دولت مادورو اجازه ندارد هیچ پول نقدی از این پروژه دریافت کند و در اجرای همه تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی هستند، تغییری داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 25 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دولت آمریکا به کشور ترینیداد و توباگو برای توسعه یک میدان گازی بزرگ که در آب‌های سرزمینی ونزوئلا قرار دارد، مجوز داد و به این ترتیب، بخشی از تحریم‌ها علیه کاراکاس را تسهیل کرد.

این مجوز که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به درخواست ترینیداد صادر شده و هدف آن بهبود امنیت انرژی منطقه‌ای کارائیب است، به معنای آن است که این کشور جزیره‌ای می‌تواند امور مربوط به میدان گازی دراگون را با شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا که تحت تحریم‌های شدید واشنگتن قرار دارد، هماهنگ کند.

کیت راولی، نخست وزیر ترینیداد که در یک کنفرانس مطبوعاتی در بندر اسپانیا صحبت می‌کرد، گفت: انتظار دارد با این مجوز، ترینیداد روزانه به ۳۵۰ میلیون فوت مکعب میدان دراگون دسترسی پیدا کند. وی اظهار کرد: برای این مجوز، اواسط سال ۲۰۲۲ درخواست کرده و پس از مذاکره با مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تائیدیه گرفته و همزمان، کانال ارتباطی با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را باز نگه داشته است.

یک مقام بلندپایه آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: دولت مادورو اجازه ندارد هیچ پول نقدی از این پروژه دریافت کند و در اجرای همه تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی هستند، تغییری داده نمی‌شود.

این مقام آمریکایی گفت: تصمیم مذکور نتیجه دیپلماسی گسترده میان کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و سران کارائیب برای تضمین امنیت انرژی منطقه‌ای و کاهش وابستگی به منابع کشور‌های دیگر از جمله روسیه بوده است.

شرکت PDVSA ذخایری به میزان ۴.۲ تریلیون فوت مکعب را در دراگون که در سمت ونزوئلایی مرز آبی با ترینیداد قرار دارد، کشف کرد. این پروژه قرار بود یک دهه پیش به مرحله تولید برسد، اما به دلیل عدم وجود سرمایه و شرکا و همچنین تحریم‌ها، متوقف ماند.

تحت تحریم‌های آمریکا، شرکت‌ها و دولت‌ها باید برای معامله و همکاری با شرکت PDVSA، مجوز وزارت خزانه‌داری را دریافت کنند. دولت بایدن از ژانویه سال ۲۰۲۱ که روی کار آمده است، تنها چند مجوز این چنینی صادر کرده که بسیار محدود بوده‌اند.

این مجوز پس از دور مذاکراتی که در نوامبر میان دولت ونزوئلا و مخالفانش برای یافتن مسیری برای برگزاری انتخابات برگزار شد، صادر شده است. اما از آن زمان، مادورو برای برگرداندن تیم مذاکره خود به پای میز مذاکرات، مقاومت کرده است.

این مجوز به شرکت‌های PDVSA و شل و کشور ترینیداد اجازه می‌دهد به طور مشترک پروژه صادرات گاز از میدان دراگون را برنامه ریزی و اجرا کنند. طبق مجوز دو ساله دولت آمریکا، بخشی از این گاز باید به جامائیکا و جمهوری دومنیکن صادر شود.

ترینیداد با ظرفیت فرآوری ۴.۲ میلیارد فوت مکعب در روز گاز، بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکای لاتین است، اما تولید گاز این کشور تنها سه میلیارد فوت مکعب در روز است.

با وجود مجوزی که واشنگتن صادر کرده، ممکن است راه اندازی تولید میدان دراگون و افزایش صادرات ال‌ان‌جی ترینیداد، سال‌ها طول بکشد. بعلاوه، با توجه به این که ترینیداد اجازه ندارد پرداختی به ونزوئلا انجام دهد، طراحی یک توافق با کاراکاس، دشوار خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا نوامبر گذشته یک مجوز شش ماهه برای شورون صادر کرد و به این شرکت آمریکایی اجازه داد فعالیت در ونزوئلا را گسترش داده و نفت از این کشور به آمریکا وارد کند. مجوز واشنگتن، یکی از نخستین اقدامات قابل توجه واشنگتن برای تسهیل تحریم‌ها علیه کاراکاس به منظور تشویق مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفانش بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
ما که بازار ونزوئلا رو از دست دادیم چه فرقی میکنه کی واسشون کار کنه اینم از ارتباطات تنگاتنگ
آمریکا کارش تمومه به در و دیوار میزنه و گدایی می‌کنه چون مردمش در فقر و فلاکت زندگی می‌کنه و روی‌به دزدی آورده باید کار رو تمام کنیم و حمله کنیم
آیا روسیه چنین اجازه ای به نوکرش مادورو داده یا او از مشغولیت روسیه در اوکراین سوء استفاده کرده و یاغی گری کرده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر