بازدید 3116

تجمع ده‌ها معترض مقابل مقر اجلاس داووس در سوئیس

یک روز مانده به آغاز اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد موسوم به داووس ۲۰۲۳ در سوئیس، ده‌ها تن از فعالان محیط زیست مقابل مقر این گردهمایی بین المللی تجمع و به سیاست‌های شرکت‌های نفتی بزرگ جهان اعتراض کردند.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 16 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، مدیران ارشد شرکت‌های نفتی بریتیش پترولیوم، شورون و آرامکو عربستان سعودی از جمله یک هزار و ۵۰۰ مقام مسئول از کشورهای مختلف جهان هستند که از امروز دوشنبه در نشست سالانه داووس گردهم می‌آیند.

نیکلاس زیگرست (Nicolas Siegrist) رهبر حزب سوسیالیست‌های جوان سوئیس که این تجمع اعتراضی را سازماندهی کرده است به خبرنگاران گفت: ما خواستار اقدام قاطع و واقعی در حفظ محیط زیست هستیم.

زیگریست با اشاره به حضور مقامات ارشد شرکت‌های نفتی بزرگ جهان در اجلاس داووس افزود: آنها در همان سالنی حضور خواهند داشت که سران دولت‌ها حضور دارند ولی در جهت منافع خودشان تلاش خواهند کرد.

معترضان که با وجود برودت هوا در میدان داووس تجمع کرده بودند، شعار می‌دادند: «ذائقه خود را از محیط زیست عوض کنید و ثروتمندان را بخورید».

معترضان از شرکت‌های نفتی خواستند سرمایه گذاری بر روی سوخت‌های فسیلی را فورا متوقف و با برکنار کردن مدیران عامل شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند طرح‌های محیط زیستی را اجرا کنند، زمینه را برای حفاظت بهینه از کره زمین فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست