بازدید 5010

بایدن در کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرد

به دنبال وضعیت نامساعد جوی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا، رئیس‌جمهور ایالات متحده وضعیت اضطراری اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ 15 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال شرایط نامساعد جوی و بارش باران و برف و رانش زمین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن دستور داده به مناطقی که تحت تاثیر طوفان‌های شدید زمستانی، سیل و رانش زمین قرار دارند، کمک ارائه شود.

بر اساس این گزارش، دستکم ۱۹ نفر در طوفان اواخر دسامبر در کالیفرنیا جان خود را از دست دادند. در جریان طوفان‌های زمستانی و بارش شدید برف و باران در کالیفرنیا برق هزاران نفر قطع شد.

«گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا گفت: «رویدادهای آب و هوایی در دو سال گذشته بیشتر از آتش‌سوزی‌های جنگلی موجب کشته شدن مردم شد».

روز شنبه، با ورود دو جریان شدید آب و هوایی در مرکز کالیفرنیا، باران شدید در این منطقه بارید و این امر باعث تخلیه اضطراری در بخش‌هایی از شهرستان‌های «سانتا کروز»، «مونتری»، «سن بنیتو» و «ساکرامنتو» شد.

اداره برق منطقه اعلام کرده که برق بیش از ۲۴۰۰۰ مشترک تا بعدازظهر شنبه قطع شد. قرار است یکشنبه شب طوفان شدیدی ایالات کالیفرنیا را درنوردد.

 

 

در هفته گذشته، بارندگی‌های سیل آسا و بادهای شدید صدها هزار خانه و کسب‌ وکار را در ایالت کالیفرنیا در آمریکا بدون برق گذاشت. وقوع سیل نیز در ایالت کالیفرنیا همچنین به ویرانی بخش‌هایی از این ایالت منجر شد. بر اثر سیل ناشی از طوفان دو نفر جان باختند. در ساکرامنتو، سیل ده‌ها خودرو و خانه را زیر آب برد و هزاران نفر را بدون برق گذاشت. گروه‌های امدادی در ساکرامنتو بسیاری از ساکنان سرگردان را با بالگرد به مناطق امن منتقل کردند.

در جریان سیل، ۲۳۵۰۰۰ خانه و کسب و کار در ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا بدون برق ماندند و به گفته شهردار «بافلو» کولاک و تگرگ ۲۰ هزار مشترک را بدون برق گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست