بازدید 2260

کاهش ۱۵درصدی جرائم خشن در قزوین

دادستان قزوین گفت: طی ۹ماهه سال جاری میزان وقوع جرائم خشن در قزوین ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 12 January 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ حسین رجبی، دادستان قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: برخورد قاطع با جرائم خشن و اراذل و اوباش یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضاییه است و این موضوع به جد در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و بر همین اساس "کارگروه پیشگیری، شناسایی و برخورد با جرائم خشن" در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

او افزود: بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی و تحت رصد قرار دادن مجرمین حرفه ای و محکومین سابقه‌دار از سوی ضابطین قضایی، طی ۹ماهه سال جاری میزان وقوع جرائم خشن در قزوین ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

رجبی در خصوص وقوع جرم سرقت، گفت: سرقت از جمله جرائمی است، که آثار روانی و اجتماعی آن بسیار گسترده است و پس از وقوع سرقت حتی سرقت‌های خرد تا مدت‌ها فرد بزه دیده و جامعه درگیر آسیب‌های آن هستند و به همین خاطر کنترل و پیشگیری از وقوج جرم سرم بسیار حائز اهمیت و در اولویت قرار دارد.

این مقام قضایی استان ادامه داد: در همین خصوص "قرارگاه پیشگیری و برخورد با سرقت" در دستگاه قضایی استان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از حیث جلوگیری از وقوع سرقت برنامه‌ریزی شد و بر همین اساس میزان ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین از ابتدای سال تاکنون ۹درصد کاهش داشته است و البته به این مقدار اکتفا نمی‌کنیم و باید تلاش‌ها بیشتر شود.

او یادآور شد: جرائمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو و آدم‌ربایی نیز طی ۹ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۹درصد و ۲۲درصد کاهش داشته است و این نتیجه اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با مجرمین جرائمی همچون سرقت و اقدامات مجرمانه مربوط به اراذل و اوباش با جدیت و قاطعیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی قرار دارد و قطعاً افرادی که مرتکب اینگونه جرائم شوند باید در انتظار برخوردهای سخت قضایی نیز باشند و محرومیت از نهادهای ارفاقی یکی از اقدامات بازدارنده دستگاه قضایی در خصوص این افراد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست