بازدید 3876
۴

جزئیات راه‌اندازی مدارس غیردولتی بدون «شهریه»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از طراحی الگوی ایجاد مدارس مردمی از طریق واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروه‌های مردمی و جهادی، خیرین و واقفین خبر داد و گفت: باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 10 January 2023

به گزارش «تابناک»، احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: دولت نگاه جدیدی تحت عنوان مدارس مردمی دارد و مدتی‌است که در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند که در حوزه کاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی هم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدارس، بدون شهریه هستند گفت: قرار است گروه‌های مرجع و اشخاص با سبقه تعلیم و تربیتی که احتمال دارد از گروه خیرین، جهادی و واقفین باشند این نوع مدارس را در مناطق محروم و حاشیه شهرها راه‌اندازی و اداره کنند.

محمودزاده ادامه داد: البته ما پیش از این، حرکتی را در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آغاز کرده‌ و در تلاش بودیم اینطور استنباط نشود که همه موسسان مدارس غیردولتی صرفا به دنبال عواید مالی هستند. بسیاری از مدارس ما فعالیت‌های عام‌المنفعه انجام می‌دهند و ما بخشی از این فعالیت‌ها را به سمت مناطق محروم سوق می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این علاقه‌مندی از سوی نهادها و دستگاه‌هایی که اقدام به تاسیس مدرسه می‌کنند بیشتر است گفت: به عنوان مثال موسسه‌ای داریم که ۶۰ مجموعه مدرسه‌ای دارد و اخیرا در مناطق محروم سه استان کشور حضور پررنگی نشان داده و مشغول فعالیت‌های آموزشی عام‌المنفعه است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یا برخی مدارس شاخص ما در تهران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل می‌کنند و اقداماتی را برای توسعه آموزش در مناطق محروم انجام می‌دهند. ما قصد داریم چنین نگاهی را تقویت کرده و به سمت مدارس مردمی برویم.

محمودزاده با بیان اینکه تاکنون مدارسی با رویکرد جدید در چند استان کشور تاسیس شده‌اند گفت: در شهرستان خوی مدرسه‌ خوبی با مشارکت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده و بدون دریافت شهریه از دانش‌آموزان مناطق محروم ثبت نام می‌کند. در مشهد و مازندران هم پروژه‌هایی در همین راستا در دست احداث است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
يا امام زمان
كسى ميدونه شهريه يعنى چى و اين لغت از كجا وارد فارسى شده ؟
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
شهر کلمه ای عربی به معنی ماه و منسوب به شهر (ماه) است.
شهریه: همان ماهیانه یا ماهانه فارسی است؛ یعنی سر ماهی. این کلمه را بیشتر حوزویان استفاده می کنند
دست برداريد از اين شعارهاي بي سرانجامتون . گويا تا بحال در طول دوره مسئولييتتون حتي يك بار هم به مدارس دولتي رجوع نكرديد تا ببينيد به چه روش هاي ظالمانه اي از مردم شهريه مي گيرند . شهريه هايي كه گاهي با مدارس غير انتفاعي برابري مي كند . حتي مديران پيش دبستاني دولتي نيز خانواده ها را تهديد مي كنند كه اگر شهريه نديد براي فرزندتون گواهي پايان دوره بيش دبستاني را صادر نمي كنيم تا هيچ مدرسه دولتي ثبت نام ازشون نكنند .
حداقل قانون اساسي را مطالعه كنيد كه قيد كرده آموزش براي مردم رايگان است ! .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست