مجلس و دولت: در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت / میرکاظمی: ظرف یک ماه آینده برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم

نمایندگان مجلس و رییس سازمان برنامه و بودجه می‌گویند بر اساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت و این مساله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 09 January 2023

مجلس و دولت: در سال 1401 کسری بودجه نخواهیم داشت

 

تابناک _ روز گذشته، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون درباره بررسی بودجه ۱۴۰۱ گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه، گزارشی از وضعیت منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ در سال جاری ارائه کرد.

محمد مهدی مفتح با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با رئیس سازمان برنامه بودجه تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه، گزارشی از وضعیت منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ در سال جاری ارائه کرد.
 
وی افزود: بر اساس آنچه رئیس سازمان برنامه بودجه در این جلسه مطرح کرد، ما امسال بحمدالله کسری بودجه ای تا پایان سال نخواهیم داشت.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات اظهار کرد: طبق اظهارات میرکاظمی درآمدهای بودجه سال ۱۴۰۱ کامل محقق شده است. همچنین براساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه، ما امسال کسری بودجه ای نخواهیم داشت و این موضوع نکته بسیار مهمی است، چون کسری بودجه، آثار اقتصادی زیادی داشته و می تواند منجر به تورم و افزایش پایه پولی شود.
 
وی تاکید کرد: عدم کسری بودجه همچنین می تواند ثباتی را در درآمد و هزینه های بودجه ای ایجاد کند که نکته مثبتی قلمداد می شود.

حاجی بابایی : کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ نداریم

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ تکذیب می‌شود، گفت: براساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه، ما در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت و این مساله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده ای نزدیک خواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برخی اظهارات پیرو کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه جلسه ای را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد.
 
وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه بودجه در این جلسه گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه داد.
 
حاجی بابایی با بیان اینکه گزارش فوق مورد توافق کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه بود، بیان کرد: بر اساس این گزارش ما در سال ۱۴۰۱ ، ۱۳۹۴ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کرده بودیم؛ البته باید گفت این برای نخستین بار بود که مجلس شورای اسلامی تقریبا سقف بودجه دولت را افزایش نداد. از آن مهم‌تر این که تقریباً حدود ۱۰۰ درصد منابع دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کرده و این مساله مورد توافق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.
 
حاجی بابایی تاکید کرد: همچنین این موضوع هم در نوع خود کم نظیر است که در یک سال، آن هم با این وضعیت اقتصادی، ۱۰۰ درصد منابعی که مجلس در بودجه مصوب کرده، تحقق پیدا کند.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ تکذیب می‌شود، بیان کرد: بر اساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه، ما در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت و این مساله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده ای نزدیک خواهد شد. اراده دولت و مجلس در زمینه بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کرده است.

میرکاظمی: نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع بودجه محقق می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اظهارات مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: به لطف خدا میزان درآمد و مصارف ما تقریبا منطبق با بودجه هست و پیش بینی ما این است که نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق می‌شود.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ما گزارشی را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در زمینه عملکرد ۹ ماهه و پیش بینی منابع و مصارف بودجه تا پایان سال ارائه کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: به لطف خدا میزان درآمد و مصارف ما تقریبا منطبق با بودجه هست و پیش بینی ما این است که نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع ما محقق شود.

میرکاظمی همچنین درباره لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: به دلیل اینکه بررسی سیاست‌های برنامه هفتم توسعه با تاخیر انجام و پس از آن به دولت ابلاغ شد، ما این برنامه را در دستور کار قرار دادیم. بررسی برنامه زمانی صورت گرفت که سازمان برنامه و بودجه درگیر تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شده بود.

وی با بیان اینکه اقدام برای تدوین بودجه معمولا از مرداد تا شهریور ماه در سازمان برنامه و بودجه آغاز می‌شود، بیان کرد: بودجه تدوین شده اواخر مهرماه به هیات دولت ارسال می‌شود. همچنین این بودجه تا ۱۵ آذر در دولت بررسی و نهایتا تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همچنین بودجه شرکت های دولتی باید تا ابتدای آبان ماه به مجلس ارسال می شد، بیان کرد: از این روی بودجه شرکت های دولتی ابتدای آبان ماه به مجلس ارائه شد.

میرکاظمی با بیان اینکه در حین بررسی بودجه سالیانه، سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد، تاکید کرد: در این شرایط بین اینکه سیاست های کلی برنامه مدنظر قرار گیرد و یا بودجه سال ۱۴۰۲ یک تلاقی اتفاق افتاد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت سازمان برنامه و بودجه ظرفیت محدودی است و نمی‌تواند تکمیل هر دو برنامه را با هم انجام دهد و قاعدتا باید در این زمینه اولویت بندی می‌کرد که ما نهایتا فعالیت در زمینه بودجه سالیانه را ادامه دادیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده، حداقل برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۵
اگر کسری بودجه ندارید
میسه بفرمایید این تورم ۲۰۰ درصدی از کجا نسات گرفته
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
شما هم میشه بفرمایید 200 درصد رو از کجا آوردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
محمد جان حالا 60 درصد
واقعا برات متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
تورم از 200 درصد هم رد کرده! کسانی که این رو انکار میکنند یا سایبری هستن یا حقوقهای کلان میگیرن یا کاسب تحریم اند! والسلام
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اقای پورابراهیمی رییس کمسیون اقتصادی
مجلس خبر از کسری ۶۰۰ همتی بودجه می داد
چه شد؟؟
یک ضریب را عقب و جلو فرمودید حل شد مشکل کسری بودجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
تورم یکی از دلایل کسر بودجه است این آقا حقیت را انکار می کند مردم را چی فرض کردی مگر مردم مثل تو هستند
محسن
| Belgium |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ایشان نگفتن که جلوی تورم را می گیرند گفتن بوجه
کسری نداریم؟یعنی از خودتان می گیریم خرج می کنیم؟ فروش دلار نرخ ازاد و چاپ پول و گران کردن بنزین؟؟؟؟جور شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
احسنت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
مشکل اینجاست که خیلی از حضرات اصلا از درصد و این جور چیزا سر درنمیارن. فقط طوطی وار کلمات یک عده دیگه رو تکرار میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
میر کاظمی زمانی که بیمار نبود و سالم بود نتوانست

در دولت احمدی نژاد کار مثبتی برای کشور و مردم بکند

حالا که مثل مرحوم رستم قاسمی گرفتار سرطان است

چرا باید در پست غیر تخصصی اش که بسیار حساس

هم هست به کار گمارده شود ؟؟؟

این دیگر قحط الرجال نیست و جهل الرجال است !!؟

چرا رییسی اصرار دارد از وزرای وابسته به جبهه پایداری

و شکست خوردگان دولت احمدی نژاد وزیر بگیرد ؟؟
همین که میگی بحمدالله یعنی حتما کسری داری
دانستنی ها
میدونستید آمریکا بیشتر از ۹۰ درصد عمر کشورش رو در جنگ با سرزمین ها و کشورهای دیگه بوده؟

میدونستید هر حادثه و جنگ و خونریزی در جهان رخ میده احتمالا ۹۰ درصد یک سرش به آمریکا میرسه؟ از جمله حادثه هواپیمای اوکراینی و جنگ اوکراین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
و جالبه که با تمام این جنگها و هزینه هایی که داره هیچ موقع کمبود پول و امکانات نداره.این یعنی قدرت
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
دیگه مردم گول حرف های شما اقا زاده ها را نمیخورن
وی ادامه داد: فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده حداقل برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم.[ وقتی برا کسی مهم نیست محقق بشه یا نشه٬ دیگه نیازی به دقت نیست. اینطوری یک هفته ای هم به همونجا که قراره یه ماهه برسه ٬ می رسونیمش. حتی نیازی به ذکر انشاءالله هم نداره]
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
این حرفش دقیقا به این معنی است که اصلا برنامه ای در کار نیست زیرا نوشتن برنامه اینجوری نیست که حالا ببینیم چی میشه! بلکه برای نوشتن برنامه کارگروهای تخصصی با استفاده از داده های واقعی فعالیت مدون و مستمر دارند و در یک زمان مشخص باید برنامه را تهیه کنند نه اینکه یکی بیاد بگه ببینیم چی میشه
با تورم ناشی از افزایش نرخ ارز البته گلم
اگر لفت لیس یک عده نباشه و سو استفاده بعضیا حذف بودجه شرکتهای دولتی بدون خروجی با هشتاد میلیا رد دلار نباید کسری بودجه پیش بیاد
عجب!!!
تا زمانی که دستشون تو جیب ملت باشه معلومه که کسری نمیارید
با گرفتن مالیات از همه چیز کسر بودجه منتفی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
فقط از نفس کشیدن مالیات نمی گیرن
معلوم است که کسری بودجه نخواهید داشت. هر چقدر پول لازم دارید می توانید «خلق» کنید. دیگر حتی به چاپ اسکناس هم نیازی نیست و با یک امضا می توان هزاران میلیارد تومان پول به وجود آورد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اقتصاد دان واقعی فقط توی بقیه....
وعده عدم کسری بودجه سال آینده دقیقا به اندازه وعده 1 میلیون مسکن در سال دروغه دررررررررررررررروغ
گوش ملت از این وعده ها پره
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
خدایی نمی دونه کسر بودجه یعنی چه ! هر چه که تا حالا بوده را بر باد دادن تازه می خوان کسری بودجه رو هم صفر کنن ! بنزین وارداتی شد . گاز کمبود خواهد داشت . اب تا صد روزه دیگه هست . کشاورزی صفر خواهد شد .....
برای بودجه ۱۴۰۱ هم گفتن کسری نداریم و استقراض نداریم.‌.. ولی کسری بودجه از جیب مردم جبران شد
دروغ وقتی بار اول بگه خیلی سخته ولی چند بار که بگی راحت میشی زیاد که بگی میشه مثل باقلوا وقطاب شیرین.
آقا جان به ایران خودرو بفرمایید عرضه نداری الکی فروش نزن دو روزه علاف هستیم. واقعا این مدیران مملکت رو به فنا میبرن
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مردیم ازاین خوشی همه چی فت فراوان ولی لامصب گرونه نمیشه خرید
سیب زمینی در هم کیلویی 27 هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
چن وقت دیگه اینم میبرن تو بورس کالا که کشف قیمت بشه! نگران نباش
ناشناس
| Australia |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
از یک میوه فروش پرسیدم میگفت اتحادیه پیاز را ۲۰ گفته به ما و تازه ما باید از واسطه تهیه کنیم و سود خودمان را هم در آن لحاظ کنیم میشود قیمت نهایی پیاز
بعد اخبار ساعت ۹دیشب رییس اتحادیه را نشان میداد میگفت پیاز کیلویی ۱۳ یعنی دقیقا نصفه قیمت فعلی تا من نوعی بروم با میوه فروش درگیر شوم و آقایون بیایند جلو دوربین حرفهای الکی بزنند
اي بابا. نمي دونم چرا اين همه کار مثبت و خوب و به و قشنگ را فقط مسوولان مي بينند. چرا ما مردم اثر معکوس ميبينيم. بعدشم اين مجلس اگه اينقدر گل و بلبل و با سواد بود چرا همين کار را توي بودجه سال قبلش نکرد؟
البته وقتي دولت مجبور نباشه دلار 4200 بده که معلومه همه چيز محقق ميشه. بيشتر هم محقق ميشه. مهم اينه که کن استاد دانشگاه ديگه نمي تونم براي خونمون گوشت بخرم. واي به حال اون کارگر و کارمندساده
امیدوارم ولی پارامترهای اقتصادی چیز دیگری را نشان میدهد
آقای رئیسی دولت را با 3.800.000 میلیارد تومان نقدینگی تحویل گرفت، و نقدینگی در پایان شهریور امسال 5.700.000 میلیارد تومان است، یعنی 1.900.000 میلیارد تومان افزایش نقدینگی
سوال اساسی که وجود دارد این است که بودجه عمومی سال 1401 مبلغ 1.500.000 میلیارد تومان است، چرا افزایش نقدینگی یکساله بیشتر از بودجه بوده؟ مابقی آن چه شده است؟ هنوز که سال تمام نشده که معادل کل بودجه و بیشتر از آن خلق پول صورت بگیرد، نقت و گازی که فروخته شده مگر تسعیر نشده و ریال از سطح اقتصاد جمع آوری بشه؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اخر تو معنی نقدینگی میفهمیی اعداد ارقام برای خودت ردیف می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
نقدینگی یک طرفش سود بانکی فکر کن سی هزار هزار میلیارد در بانک داره سود میخوره حالا جدا از تولید نقدینگی برای حقوق بودجه خرج مخارج و جدا از اختلاس هایی که میشه الان در امد کشور 85میلیارد دلار
ازین در.غا ده ساله داریم میشونیم
واقعا نفت نفروشیم بیچاره ایم
تا بحال به هر آن چه گفته شده عمل نشده این هم روش آقای میر کاظمی
ممنونیم
بالاخره میخان یه چیزی رو به یک جایی برسونن
به یک جایی میرسانیم !!!!
طرز حرف زدن نفر اول اقتصاد و برنامه یزی مملکت رو عشقه
میخان بالاخره یک چیزی رو به یک جایی برسونن
مرسی که هستین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
تازه این بابا شیک داره صحبت میکنه..مثلا با کلاس هست
مردم از تلاش بی‌وقفه دولت برای مقابله و غلبه بر مشکلات اقتصادی با خبر شوند و دستاوردهای فراوان دولت در این عرصه را ببینند تا وسوسه خناسان بیرونی و سیاه‌نمایی پر‌حجم برخی از داخلی‌ها، برای القای نا‌امیدی در ملت، ناکام بماند.
پاسخ ها
دردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
از چی داری حرف میزنی تو از دلالی و گرانفروشی تو بورس از سکه ای که یکساله قیمتش دوبرابر شد از دلاری که تو چند ماه قبمتش دوبرابر شد و ارزش پول ملی نصف از ارزو ها و امیدهایی که با تلاش بی وقفه دولت زیر فشار تورم و گرونی نیست و نابود شد واقعا چطور روتون میشه اخه حرف بزنید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
حتی یک نفر با تو موافق نبوده
مسئولان بلند‌پایه دولت قبل به‌جای آن که به‌خاطر ناتوانی‌های مشهود خود در اداره قوه مجریه، و آسیب‌هایی که بر سر ملت آوار کرده بودند، از مردم پوزش بخواهند، زبان و قلم به وارونه‌نمایی و تحریف واقعیت‌ها گشوده و می‌چرخانند! و رسانه‌های دشمن نیز با کف و سوت از این وارونه‌نمایی استقبال می‌کنند!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
وقتی به قول تو دولت قبلی داشت ملتو بیچاره میکرد بقیه چرا ساکت بودن؟ مجلس انقلابی چکار کرد؟ قوه قضاییه؟ چرا جلوش رو نگرفتین؟ بس کنین بابا
آخه نباید برای ۷ سال، حداقل ۷ ماه وقت گذاشت؟
به کجا می رسانی؟! 5 سال مهلت داشتی
اصلا حساب کتابی در کار نیست که کسری داشته باشه سال اینده سال مالیات هست و صد البته بالا رفتن دلار و تورم وحشتناک و چاپ اسکناس و خوب یک سری که تو هپروت هستن خواهند گفت این قیمتها حبابی هستن و در نهایت از هم پاشیدن نهادهای اجتماعی مثل خانواده ...شیوع فقر و گرسنگی....فساد و فحشا و هزاران مشکل دیگه
افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی گرانی در بازار و مالیات های دریافتی باعث جبران کسری بوجه.
اینجوری که میرکاظمی میگه به یه جایی میرسونیم نشون میده داره سرهم بندی میکنه!
اقایون مسئولین! توجه داشته باشید اینطور که اوضاع مملکت پیش میره به زودی همسایه های محترم تشریف می اورند مهمانی دورهمی تو ایران. از ما گفتن بود.
به یک جایی میرسانیم ؟؟؟!!!! این چه ادبیاتی هست؟؟؟
پاسخ ها
فرهنگی
| Germany |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
رشته و تخصص اقتصاد نباشه، همینه دیگه
تا وقتی مثل کشورهای پیشرفته مالیات با دلالی را وضع نکنید وضع درست نیمشه در بیست سال قیمت دلار سی برابر تورم سی برابر ولی قیمت مسکن 260 برابر قیمت سکه 150 برابر شده نشون میده که مسکن برای دلالها جذابیت بیشتری دارد بعضیا 2500 مسکن دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
البته سکه بیشتر به خاطر قیمت جهانی اونس بالا تر رفته و اگر قیمت جهانی بالا نمی رفت الان هم‌تراز با دلار بالا رفته بود
سال ۱۴۰۱ کسر بودجه نخواهیم داشت .
خداوند دروغگویان را دوست ندارد .
همه جای دنیا کسری بودجه دارند ولی تورم آنها و تا وقتی مالیات بر دلالی اجرا نشود آن هم نه با این تعدادی که در طرح اولیه مجلس آوردن که بیشتر شوخی هست و باید مالیات بر دلالی سنگین ترباشد وقتی تورم 40درصدی هست تورم بالا خواهد مگر درست اجرا شود
لطف هم کنید منتشر کنید
چرا اون چند بانكي كه مالك ٩٠٠٠٠٠خانه خالي هستند و همين باعث تورم شده محارب شناخته نمي شوند
بله با دلار 42هزار تومانی نباید هم نگران باشید .
کسری بودجه1401 یا 1402؟؟؟؟؟
دولت ریسی با حذف ارز ترجیحی و کسب درآمد و افزایش مالیات وگران کردن صده ها برابری قیمت مایحتاج مردم و افزایش مالیات و افزایش ناچیز حقوق های ریالی و افزایش قیمت خودرو و افزایش بی سابقه قیمت دلار که آقای ریسی وعده قیمت ۵۰۰۰هزار تومانی آن داد بود به دلار ۴۵۰۰۰هزار تومانی بودجه دولت خود را بست آن هم با دلار ۴۵۰۰۰هزار تومانی بدون توجه به مشگلات مردم و گرانی و گرسنگی و بدبختی مردم واگزار کسانی که مردم رابه این بدبختی وگرانی انداختند به خدا
بادست کردن توسفره و جیب مردم و گران کردن دلار و گران کردن مایحتاج مردم به چه افتخار میکنید بودجه تی که باگران کردن دلار و بی ارز کردن پول ملی تامین می شود افتخار ندارد گریه دارد
سال‌رو‌به‌اتما‌م‌است‌هنوز‌لایحه‌بودجه‌‌1402دست‌نخورده‌است‌وتکلیف‌‌افزایش‌حقوقهای‌بازنشسته‌های‌وکارمندان‌دولت‌و‌کارگران‌مشخص‌نشده‌است‌
البته که کسری ندارید چون همه جوره دست توی جیب ملته! من کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات میدم. و مضحک اینه که میرم رستوران غذا میخورم برای غذای خورده شده و پولی که به رستوران میدم من من من مالیات میدم!!! یعنی صاحب رستوران به جای اینکه خودش مالیات بده میاد اون مالیات رو از من می گیره!!! هر چی میخرم من مالیات میدم . این چه مدلیه دیگه!!!
قیمت بنزین را بر اساس نرخ تورم ببرید بالا. از آبان ۹۸ تا دی ۱۴۰۱، حساب کن چند میشه!!
آقای کاظمی زرنگ نیستی وقتی حقوق بازنشسته را علنی نمیدی معلومه کسری بودجه نمیاری
آفرین بر شما آقای میر کاظمی شما گفتی ما ملت هم باور کردیم. قیمت دلار و سکه را تا جایی که امکان داشت گرون کردین تا کسری بودجه جبران بشه؟
تابی جون . نمیذارن ساکت بشینیم.
فقط بفرمایید این عدم کسری بودجه از خالی کردن جیب مردم تامین میشه ؟؟؟یا خدایی نکرده سرمایه گذای خارجی میخاد انجام بشه ؟؟ یا فزایش فروش نفت داریم ؟؟؟؟
آخه مملکتی که درآمد نداره و هیچ ارتباطی با دنیا نداره و تقریبا 65% درصد شرکتها هم دولتی هستند ، چطوی میشه که کسری بودجه نداشته باشه .
افزایش بیشتر تورم یه جور پرداخت مالیات به دولت محسوب میشه که قطعا" سال آینده با اون مواجه هستیم .
پرداخت مالیات ، عوارض و .... طبق معمول تا 150% بودجه تحقق پیدا میکنه ؟؟؟
کد خبر:۵۱۴۳۸۴ تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت در سال ۱۴۰۱ جمعا ۴۷۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که تقریبا مبلغ یک سوم کل بودجه است.
حالا در عرض مدت دو ماه چه اتفاقی افتاده که کسری بودجه برطرف شده، این آقایان به اصطلاح قصد دارند تا اثرات تورمی چاپ و انتشار اسکناس را با این دروغ به حداقل برسانند.
کسری نداریم چون بار دولت افتاده روی دوش مردم و بخصوص کارمند و کارگر در اقلام خوراکی و دارو و هزینه های درمانی مسکن و خودرو و دیگر موارد.
با این احوال بودجه اضافه هم میاد
از سوابق جناب ميركاظمي تو وزارت نفت ميشه فهميد چخبره
نيازي به توضيحات بيشتر نيست
باکامنت هایی که مردم گذاشته اند امیدی برای بهبودی وجود ندارد وبا این نحوه مدیریت وفشار روز افزون به جامعه کسر بودجه نداشتن هنر نیست .
این همه علائم مثبت که میگین هست پس چرا تورم داریم قسم حضرت عباستونو قبول کنیم یا دم خروسو
تورمی که خودتون اعلام کردین چند درصده؟ بگذریم از نحوه محاسبه و اقلامی که در نظر گرفته می شود. تورم از کجا اومده؟ منشا اش مگر تولید نقدینگی غیرمولد نیست؟ کی این رو ایجاد می کنه؟ مردم؟

همه اینا به کنار یک ماهه برنامه هفتم توسعه رو به یک جایی می رسونی؟ مکر داری برنامه ریزی می کنی برای امتحانات اخر ترم؟ یک ماهه؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر