بازدید 3635

۴ میلیون کودک پاکستانی در بحران ناشی از سیل

یونیسف اعلام کرد که ماه ها پس از پایان سیل های موسومی در پاکستان، حداقل چهار میلیون کودک پاکستانی در معرض خطرات برجای مانده از سیل هستند.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 09 January 2023

چبه گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هیل، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که پس از آنکه باران‌های موسمی و سیل‌های ویرانگر بخش‌هایی از روستاهای پاکستان را تخریب کرد، اکنون حدود ۴ میلیون کودک در پاکستان هنوز در مناطق پرخطر به سر می‌برند.

یونیسف گزارش داد که این کودکان با نرخ سرسام‌آور عفونت‌های حاد تنفسی مواجه هستند و این عفونت‌ها با وجود حوضچه‌های آب آلوده و راکد تشدید می‌شود.

صندوق کودکان سازمان ملل همچنین هشدار داد که تعداد کودکانی که از سوءتغذیه حاد شدید در مناطق سیل‌زده پاکستان رنج می‌برند، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً دو برابر شده است. به گفته یونیسف، در مجموع، حدود ۱.۵ میلیون کودک هنوز به کمک‌های تغذیه‌ای نجات بخش نیاز دارند.

«عبدالله فاضل»، نماینده یونیسف در پاکستان نیز در بیانیه‌ای گفت: «کودکان ساکن در مناطق سیل زده پاکستان به لبه پرتگاه رانده شده اند.» فاضل ادامه داد: «باران ها ممکن است تمام شده باشد، اما بحران برای کودکان تمام نشده است. سوءتغذیه حاد شدید، بیماری‌های تنفسی و آب همراه با سرما زندگی میلیون‌ها کودک و نوجوان را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

نخست وزیر پاکستان، «محمد شهباز شریف» نیز در مقاله‌ای برای گاردین نوشت: «سیل تابستانی در پاکستان جان ۱۷۰۰ نفر را گرفت و سرزمینی به اندازه سوئیس را زیر آب برد و شرایط آخرالزمانی را برای ۳۳ میلیون نفر به ارمغان آورد.»

نخست وزیر پاکستان همچنین تاکید کرد که بیش از ۲ میلیون خانه، ۱۴۰۰۰ کیلومتر (۸۷۰۰ مایل) جاده و ۲۳۰۰۰ مدرسه و درمانگاه در جریان سیل اخیر ویران شده است.

یونیسف گزارش داد که در منطقه یعقوب آباد در جنوب پاکستان، بسیاری از خانواده‌ها برای محافظت از سرما چیزی بیش از یک تکه پارچه ندارند، در حالی که دمای هوا به ۷ درجه سانتیگراد (۴۵ درجه فارنهایت) نیز می‌رسد.

در حالی که پاکستان به مقابله با اثرات مخرب سیل تابستان ادامه می‌دهد، یونیسف از جامعه بین المللی خواست کمک‌های بیشتری را به پاکستان ارائه کند و نیازهای کودکان را در اولویت قرار دهد.

پیش از این نیز، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که سیل ویرانگر در پاکستان باعث وقفه در تحصیل نزدیک به ۳.۵ میلیون کودک شده است. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) تخمین می‌زند که نزدیک به ۸۰۰ هزار پناهجو در مناطقی زندگی می‌کنند که وضعیت آنان به طور رسمی فاجعه بار اعلام شده است.

در این گزارش آمده است که تنها در استان سند در جنوب شرقی بیش از ۱.۲ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی آسیب دیده و بیش از ۱.۵ میلیون خانه در سند آسیب دیده یا ویران شده است که این میزان تقریباً ۸۸٪ از کل پاکستان است.

این گزارش نشان می‌دهد که مراکز بهداشتی تحت تأثیر باران‌های شدید و سیل دچار چالش شده اند و دسترسی به امکانات بهداشتی، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، و داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی بسیار محدود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار