بازدید 10127
۷

آخرین وضعیت امضاهای پیشنهاد استیضاح وزیر بهداشت در مجلس

معاون پارلمانی رییس جمهور بر این باور است که امضا‌های استیضاح وزیر بهداشت، کمتر از حد نصاب شده است؛ اما از سوی دیگر، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، یکی از امضاکنندگان این استیضاح می‌گوید، استیضاح وزیر بهداشت همچنان حد نصاب لازم را داراست.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 08 January 2023

تابناک _ روز گذشته، معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام اینکه بیشتر نمایندگان امضاهای استیضاح خود را پس گرفته‌اند، گفت: نمایندگان به دنبال تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت هستند که دولت تا جای ممکن در سفرهای استانی اعتبارات لازم را برای آن اختصاص داده است.

«سیدمحمد حسینی» در گفت‌وگویی درباره گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره استیضاح وزرا در مجلس گفت: استیضاح در همه دولت‌ها و مجالس طبیعی است. تمام تلاش بر این بوده که اگر پرسشی، ابهاماتی و ایرادی نسبت به دستگاه و فرد وجود دارد، آن را به وزارت مربوطه انتقال داده تا در رفع و اصلاح آن اقدام شود.

وی با اعلام اینکه در برخی موارد، استیضاح، ناشی از کمبود اعتبارات است، به موضوع وزارت بهداشت اشاره کرد و با یادآوری این که نمایندگان به دنبال تجهیز بیمارستان‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام هستند، گفت: در این برهه تا جایی که برای دولت مقدور بود، در سفرهای استانی اعتباراتی برای تکمیل طرح‌های به جای مانده از گذشته تخصیص داده است.

معاون‌ امور مجلس رئیس‌جمهور در تکمیل این بخش از اظهارات خود درباره استیضاح وزیر بهداشت گفت: به خاطر کمبود دارو، ابهاماتی برای نمایندگان ایجاد شده و گفت‌وگوها برای قانع شدن نمایندگان مجلس ادامه دارد و امیدواریم این مساله هم برطرف شود.

حسینی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت جزو وزارتخانه‌های موفقی است که در موضوع غلبه بر کرونا نیز به خوبی ظاهر شد و شخص رئیس جمهور و وزیر بهداشت در اوج کرونا، تلاش‌های گسترده‌ای کردند تا بر این موضوع فائق آمدند؛ حال اگر ضعفی باشد، برطرف می شود و این طور نیست که منجر به عزل یک وزیر که خدمات خوبی انجام داده، شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این رابطه نیز با امضاکنندگان استیضاح گفت‌وگوهایی انجام شده است و برخی قانع شدند.

حسینی با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم، دست کم ده مورد جمع آوری امضا برای استیضاح در مجلس صورت گرفته است، گفت: البته بیشتر نمایندگان از توضیحات دولت قانع شده و امضای خود را پس گرفتند و تنها یک مورد در صحن مجلس بررسی شد که با پاسخ‌های وزیر صمت، استیضاح رای نیاورد.

وی که نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه دارد، این نکته را یادآور شد از ۳۱ مورد استیضاح وزرا در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی، ۹ وزیر عزل شده و بقیه استیضاح‌ها به نتیجه نرسیده است.

آخرین وضعیت امضاهای پیشنهاد استیضاح وزیر بهداشت در مجلس

 

روح الامینی : تاکنون ۵۹ نماینده طرح استیضاح وزیر بهداشت را امضا کرده‌اند/ استیضاح همچنان در دستور کار است

در واکنش به اظهارات حسینی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تأکید بر اینکه تاکنون ۵۹ نماینده در سامانه جامع قانون گذاری مجلس طرح استیضاح وزیر بهداشت را امضا کرده‌اند و استیضاح همچنان در دستور کار است، گفت: اظهارات معاون پارلمانی در مورد پس گرفتن اغلب امضاها صحت ندارد.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور، مبنی بر پس گرفتن اغلب امضاهای استیضاح وزیر بهداشت توسط درخواست کنندگان استیضاح، گفت: اظهارات ایشان صحت ندارد زیرا تاکنون 59 نماینده در سامانه جامع قانون گذاری مجلس طرح استیضاح را امضا کردند؛ البته این طبیعی است که برخی امضای خود را پس بگیرند، ولی شامل همه نمی‌شود و استیضاح همچنان در دستور کار است.

وی افزود: استیضاح زمانی قابل طرح است که دست کم ده نماینده آن را امضا کنند اما تعداد امضاکنندگان بسیار بیشتر از این میزان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: چنین اظهارنظرهای خلافی درست نیست و در گفت و گوی حضوری که امروز با حسینی معاون پارلمانی در مورد این مصاحبه داشتم، همه تقصیرها را به گردن رسانه ها انداختند و موضوع پس گرفتن اغلب امضاها را تکذیب کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
بنده با اینکه بیمه هستم بیمار خود مادرم را به بیمارستان بردم نه پزشک بود ونه تجهیزات لازم اسمش رو هم گذاشته بیمارستان دولتی
این وزیر باید جواب گویی ،عوارض کرونا باشد هر روز خبری از لخته شدن خون وجوانمرگ شدن اقوام هستیم
و عوارض دیگری که شمردنش بیهوده است ،جناب وزیربیشتر از همه در جریان است
مگر مجلس کاره ای است که وزیری را استیضاح کند . چنین قراری نیست .
هيچ وزيري در اين مجلس استيضاح و رد صلاحيت نميشه ، اگه قرار به استيضاح و بركناري بود تا حالا بيشتر وزيران رييسي از كار بركنار شده بودن ، اينها همش نمايش مجلس
ای کاش آقای روح الامینی به جای چوب لای چرخ وزیر بهداشت گذاشتن به وظایف خود عمل می‌کردند همه مردم می‌دانند که این طرح ایشان سیاسیت نه وظایف نمایندگی جنایب نماینده یک سال دیگه موقع انتخابات یاد باشد
همه ی وزرا باید استیضاح بشن. اوضاع مملکت معلوم نیست چطور داره اداره میشه
تمام وزرای دولت آقای رئیسی باید زیرورو بشن بااین کابینه فشل
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل