امیرعبداللهیان از سیاست خارجی گزارش می‌دهد

کمیسیون‌های مجلس این هفته به دستور کارهای نظارتی و قانونگذاری می‌پردازند.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 07 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این هفته حمایت از بخش کشاورزی و مشکلات فعالان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی را با حضور معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه و مدیر عامل سازمان تعاون روستایی بررسی می‌کند.

جلسه کمیته فرهنگی این کمیسیون هم موضوع عفاف و حجاب را با دعوت از معاون امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، مدیرکل پیگیری امور فرهنگی دادستانی کل کشور و دبیر ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور به بررسی می‌گذارد.

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، وزیران صمت و جهاد کشاورزی را هم برای بررسی موضوع «دریافت مابه‌التفاوت از اعضای زنجیره تولید، تأمین و توزیع کالا‌های اساسی پس از حذف ارز ترجیحی» به مجلس دعوت کرده است.

در نشست‌های این هفته، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره اجرای قانون جامع حدنگار در کمیسیون اصل ۹۰ توضیح می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی هم در این کمیسیون، درباره سامانه ملی املاک و اسکان، ایمنی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز، شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند (باربری آنلاین) و نهضت ملی مسکن به نمایندگان توضیح خواهد داد.

گزارش تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور نهایی می‌شود

در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار است؛ نمایندگان این کمیسیون برای ارسال گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور به صحن علنی هم رأی گیری خواهند کرد.

وزیر کار به کمیسیون اجتماعی می‌رود

اعضای کمیسیون اجتماعی دو طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را برای رفع ایراد‌های شورای نگهبان بررسی می‌کنند.

پاسخگویی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سؤالات ۱۵ نماینده دستور کار دیگر این کمیسیون خواهد بود. رئیس سازمان اداری و استخدامی مهمان کمیسیون اجتماعی برای بررسی تقاضای تحقیق و تفحص نمایندگان از سازمان اداری و استخدامی کشور است.

برنامه‌های ارزی رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی دعوت شده تا برنامه‌ها و سیاست‌های جدید ارزی کشور با حضور او بررسی شود.

این کمیسیون همچنین تقاضای شکایت نمایندگان از اجرا نشدن بخشی از قانون بودجه را در مورد «رشد و پیشرفت استان‌های کشور» (بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال) به بحث می‌گذارند.

در جلسه بررسی این موضوع از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دیوان محاسبات، خزانه دار کل کشور، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، رئیس پلیس‌راه، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رئیس اورژانس و دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران دعوت شده است.

رئیس سازمان بهزیستی هم برای ارائه گزارش عملکرد به کمیسیون اقتصادی خواهد رفت.

امیرعبداللهیان پاسخگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

وزیر بهداشت و معاون‌هایش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مدیریت کرونا و همچنین بررسی میزان آمادگی این وزارتخانه برای مقابله با موج جدید و زیرسویه‌های اخیرش گزارش می‌دهند.

این کمیسیون بررسی طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را هم ادامه می‌دهد و با فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشست خواهد داشت.
وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات ۱۰ نماینده و ارائه گزارشی از وضع سیاست خارجی کشور مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواهد بود.

طرح شفافیت همچنان در کمیسیون شورا‌ها

کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه اجرایی و سایر نهاد‌ها را که پیشتر به این کمیسیون برگشته بود‏، به بررسی می‌گذارد.

بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس و ارائه گزارش کارگروه بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت در دستور کار این کمیسیون است.

وزیر تعاون به کمیسیون انرژی هم می‌رود

بررسی اجرای احکام و تفریغ بودجه مربوط به درآمد و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال در بخش نفت گاز و فراورده‌های نفتی در دستور کار کمیسیون انرژی است.

این کمیسیون از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم برای ارائه گزارش و بررسی اقدامات و عملکرد این وزارتخانه در بخش انرژی دعوت کرده است.

وزیر امور خارجه به کمیسیون برنامه از دیپلماسی اقتصادی گزارش می‌دهد

گزارش و بررسی عملکرد ۹ ماهه دریافت و پرداخت‌ها (منابع و مصارف) منابع عمومی و هدفمندی یارانه‌ها دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است.

همچنین وزیر امور خارجه و معاونانش به این کمیسیون دعوت شده‌‍اند تا درباره اقدامات این وزارتخانه در عرصه دیپلماسی اقتصادی و عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گزارش بدهند.

بررسی یک تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت و درمان برقراری عدالت درون بخشی نظام سلامت (اصلاح نظام پرداخت در جهت توازن بین رشته‌ای) را با حضور معاونان وزارت بهداشت بررسی می‌کند.

بررسی درخواست تحقیق و تفحص درباره واگذاری پالایشگاه پژوهش و پالایش پلاسمای سازمان انتقال خون و گزارش ریاست سازمان غذا و دارو درباره میزان تحقق بودجه ۱۴۰۱ و تخصیص ارز به دارو و تجهیزات پزشکی و وضعیت بودجه این سازمان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور این کمیسیون است.

کمیسیون صنایع ارائه تسهیلات حوزه صنعت را با وزیر اقتصاد بررسی می‌کند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره عملکرد صنعت دریایی در کمیسیون صنایع و معادن گزارش می‌دهد. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره تأمین مالی و تسهیلات در حوزه صنعت کشور گزارش خواهد داد.

وزیر نیرو به کمیسیون عمران گزارش می‌دهد

کمیسیون عمران بررسی طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستا‌ها و مقابله با زمین خواری را ادامه می‌دهد؛ از رئیس کمیته امداد امام خمینی برای ارائه گزارش درباره مسکن مددجویان و از وزیر نیرو برای بررسی وضع آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های کشور به این کمیسیون دعوت شده است.

ضرغامی مهمان کمیسیون فرهنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره مدیریت تحولات اجتماعی اخیر به نمایندگان کمیسیون فرهنگی گزارش می‌دهد.

از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم برای پاسخ به سؤالات ۱۷ نماینده دعوت شده؛ گزارش رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر و بررسی لایحه موافقتنامه تأسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در دستور کار این کمیسیون است.

ادامه بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان از دستور کار‌های کمیسیون قضایی و حقوقی است.

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان محیط زیست در آلودگی هوا بررسی می‌شود

کمیسیون کشاورزی هم از وزیر نیرو برای پاسخگویی به سؤالات ۱۶ نماینده دعوت کرده؛ بررسی «تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست درباره وظایف قانونی به ویژه در مورد پدیده ریزگرد‌ها و آلودگی هوا» و ادامه بررسی موضوع «تأمین میوه شب عید و صادرات مرکبات» در دستور کار این هفته کمیسیون قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست