بازدید 25296

تاکید بر انتقام در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی / زینب سلیمانی: مسئولان گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند / پیام دختر دهه نودی به رئیس جمهور

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بعدازظهر امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان کشور، شخصیت‌های جبهه مقاومت و قشرهای مختلف مردم در محل مصلی تهران برگزار شد. سخنران اصلی مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، رئیس جمهور است.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 03 January 2023

 

تابناک _ در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نائب رییس حشد الشعبی بر گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد.

حاج ابوفدک، نائب رییس حشد الشعبی به عنوان اولین سخنران مراسم سالگرد شهید سلیمانی که بعدازظهر امروز (سه شنبه) در مصلی تهران برگزار شد، با یادآوری اینکه شهید سلیمانی برای مقابله با داعش شب و روز نمی شناخت و آیت الله سیستانی شهید سلیمانی را یکی از عوامل پیروزی نامید، به ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا اشاره و تاکید کرد: اقدام دشمن در ترور این شخصیت ها، نشانه شکست آنها در برابر این شهدا بود. انتقام خون این شهدا بر عهده ماست. رییس جمهور سابق آمریکا نمی تواند به راحتی بخوابد. ما انتقام خود شهدای خود را می گیریم.

زینب سلیمانی فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با تشکر از مهمان نوازی و پذیرایی مردم ایران و استان کرمان از مهمانان مراسم سالگرد پدرش و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی، تاکید کرد که امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان کشور، شخصیت‌های جبهه مقاومت و قشرهای مختلف مردم در محل مصلی تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم تهران برگزار شد، از ساعتی پیش از آغاز رسمی مراسم شبستان و محوطه بیرونی مصلی تهران مملو از جمعیت و عاشقان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با در دست داشتن تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حادثه فرودگاه بغداد برای ابراز ارادت به مقام شامخ این شهدا خود را به مصلی تهران رسانده بودند.

کربلایی حسین طاهری مداح اهل بیت نیز در این مراسم با مداحی و سر داد، رجزهای حماسی به ذکر فضائل و ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

شعر مداحی اصلی حسین طاهری از ابیات زیر تشکیل شده بود و حاضران ایستاده و با در دست داشتن پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران آن را زمزمه می‌کردند.

« اسوه بزرگ اهل ایمانی قاسم سلیمانی

سردار سید شهیدانی قاسم سلیمانی

نابودگر لشکر سفیانی قاسم سلیمانی

تو رهرو مسیرهای صعبی قاسم سلیمانی

قدرت نیروهای حشد شعبی قاسم سلیمانی

رفیق سید حسن نصرالله قاسم سلیمانی

فدایی سید علی در این راه قاسم سلیمانی

جانفدای اسلامی و ایرانی قاسم سلیمانی

تو مجاهدی و مرد میدانی قاسم سلیمانی

شمشیر حزب الله لبنانی قاسم سلیمانی

ای عزیز سید خراسانی قاسم سلیمانی

خون تو شده سیل خروشانی قاسم سلیمانی

جانم به تو این غرش طوفانی قاسم سلیمانی

نام تو شده چه تیغ برانی قاسم سلیمانی

تو هنوز هم معرکه گردانی قاسم سلیمانی»

«علم از دست علمدار نیافتد هرگز یا علی حیدر
پرچم مالک و عمار نیافتد هرگز یاعلی حیدر

بیرق حیدر کرار نیافتد هرگز یا علی حیدر

برقرار است و پابرجاست روح انتقام در دلهای ما
می شویم ما انشالله مثل ابومهدی شهید عاشورا

ما عشاق کربلایم کوه در برابر طوفان هاییم
ما با حقیم با مولاییم سربازان لشکر عاشوراییم

شهید سلیمانی در روز ۱۳ دی سال ۹۸ به همراه ابومهدی مهندس به دستور ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا در بیرون فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

زینب سلیمانی: مسئولان گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند

فرزند شهید سلیمانی تاکید کرد امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.

زینب سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی از مردم کشور و استان کرمان بابت پذیرایی از مهمانان سردار سلیمانی و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی تشکر کرد.

وی گفت: حال و هوای این روز‌ها شبیه مراسم روز‌های تشییع پیکر شهید سلیمانی است که به تعبیر رهبر انقلاب یک یوم الله بود و باید همیشه یاد آن را زنده نگاه داشت. مردم عزیز ما امسال در همین راستا قدم‌های بزرگی برداشتند، قدردان محبت شما مردم هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی سه سال پیش به آرزوی خود رسید، گفت: این وصال بر شهید سلیمانی و شهدای همراهش مبارک باشد. منش و مرام و مکتب شهید سلیمانی امروز برای ما به جا مانده است. این مکتب موجب رشد و تعالی ملت می‌شود. امسال آنچه از وصیتنامه این شهید برجسته شد این بود که «جان من هزاران بار فدای شما» بود. این حمله اهمیت مردم در اندیشه سردار سلیمانی را نشان می‌دهد. سردار سلیمانی این مردم را سربلند، فداکار می‌دانست که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان و مال خود را فدا کرد پس این ملت شایسته جان فدایی است.

وی در پایان گفت: امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است/ قاتلان و مسببان راحت نخوابند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با گوش دادن به ندای رهبر انقلاب، جنگ احزاب دشمنان را ناکام گذاشت، گفت: آمریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و دشمنان بدانند انتقام خون این شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت.

سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه سیزدهم دی ماه در اجتماع بزرگ مردمی پاسداشت سومین سالگرد سردار دل‌ها در مصلای امام خمینی (ره) تهران گفت: یاد و خاطره شهید بزرگوار و قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی را گرامی می‌داریم و به روح بلندش دورد می‌فرستیم و از همه ملت بزرگ قهرمان ایران به ویژه جوانان برای گرامیداشت یاد خاطره قهرمان ملی به عنوان خدمتگزار مردم سپاسگزارم.

رئیس جمهور در این مراسم که قشرهای مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، جانبازان، میهمانان بین‌المللی، سفرای کشورها، مسئولان عالی کشوری و لشکری و شخصیت‌های بین‌المللی حضور دارند، اظهار داشت: بدون تردید پاداشت قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی چهره جهانی مبارزه با استکبار و ترویسم و تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت و بیزاری از ظلم و استکبار و نظام سلطه است.

رئیسی با بیان اینکه وجود انسان‌های تحول خواه و عدالت خواه مایه بقا و میدان داری این میدان است، افزود: ما از سویی بسیار مصیبت زده هستیم، زیرا یک سردار سرافزار را از دست دادیم، اما از طرفی بسیار مفتخر و سربلندیم که شهید سلیمانی شخیصتی بود که نه فقط به ملت ایران بلکه به ملت‌های مسلمان در جهان فکر می‌کرد.

رئیسی ادامه داد: پیام حضور در گرامیداشت حاج قاسم به همه آزادمردان و زنان آزاده این است که باید با ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد.

انسان باتقوا می‌تواند منشاء تحول باشد

رئیس جمهور در ادامه به تحول و نگاه تحول گرایانه اشاره کرد و گفت: نخستین گام درباره شهید سلیمانی تحول فردی و شخصی بود؛ او خودسازی کرد تا بتواند جامعه سازی کند؛  بدون خودسازی امکان جامعه‌سازی وجود ندارد و شهید سلیمانی خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند.

وی اظهار داشت: انسان با تقوای خودساخته می‌تواند در جامعه فردی تاثیرگذار باشد و این تحول را شهید سلیمانی از خود آغاز کرد. عشق به خدا و اهل بیت و صدیقه طاهره (س) این دلداگی به خدا و اهل بیت بود که از او یک انسان خودساخته پرورش داد و ببینید رهنمود‌های رهبری همواره تاکید به خودسازی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نوشته‌های امام راحل و رهنمود‌های رهبری به جوانان بر محور خود سازی و تقوای الهی است، اظهار داشت: تاکید امام برای همه ما جوانان عزیز را ببینید. نوشته‌های امام بزرگ و رهنمود‌های رهبری که به خودسازی و تقوای الهی است.

رئیسی با ذکر نکته دوم تحولی در زندگی و سیره شهید سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام راحل و رهبری است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است و تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی، چون جلوه‌ها و شاخص‌های دارد برای یک انسان سالک و دلداه به خدا که شناخت این مسیر مهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چرخه رویش انسان‌های خود ساخته مجاهد در راه خداست. این چرخه میرایی و توقف ندارد و چرخه رویش است؛ شهیدان و ایثارگران در این چرخه متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون زا و زنده و همواره در حال تحول است. بدانیم شهید سلیمانی در این بستر، مکتب و نظام که خود حرم می‌خواند رشد رویش و پرورش یافته است، این نظام مقدس و خود سند حقانیت این نظام است.

اقدامات سردار سلیمانی در میدان منحصر به فرد بود

وی با بیان اینکه در یک بستر تحولی همواره این رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته، مجاهد و اثرگذار در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و پرورش یافته و خواهند یافت، افزود: نکته دیگر در عرصه تحول جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهت بسیار برجسته بود. اقداماتی که سردار سلیمانی در میدان انجام داد اقداماتی منحصر به فرد بود.  

رئیس جمهور بیان کرد: ساختارسازی که در میدان انجام داد، رویشی که در نیرو‌های مقاومت در منطقه انجام داد به شکلی بود که برای او سنی، شیعه، مسلمان، مسیحی، ایزدی، لبنانی و فلسطینی، یمنی و سوری و ایرانی و افغانی فرقی نداشت برای او یک نکته محور بود و آن دفع شر و فساد بود.

رئیسی عنوان کرد: تمام وجود او در این نکته خلاصه شده بود که ساختن انسان‌ها، ساختارسازی در جبهه مقاومت، نیروسازی در جبهه مقاومت، ایستادگی نیرو‌های جوان کنشکر فعال در میدان یک حرکت ساختارسازی در جبهه مقاومت توسط شهید سلیمانی شکل گرفت.

رئیس جمهور گفت: برخلاف اینکه برخی می‌گفتند او به دنبال این است که منطقه را شیعه یا شیعه‌سازی کند، اینگونه نبود. او به‌دنبال این بود ظلم را از سر منطقه رفع و دفع کند و ریشه فساد را بکند و دفع شر کند و لذا وقتی که حرکت او ایجاد مقاومت در منطقه و سخن او، سیره و سلوک مخلصانه همراه با عمل صالح او را دیدند همه عاشقانه با او همراهی کردند.

رئیسی افزود: نکته‌ای که در زندگی او بسیار اهمیت داشت این بود که انقلابی بماند. برای او راست و چپ و این گروه و آن جریان سیاسی اهمیت نداشت برای او مردم اهمیت داشتند، دلدادگی به خدا و دفاع از میهن و دفاع از مردم برای او اهمیت داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: او به معنی وسیع کلمه شخصیتی عام بود، اگر انقلابی بود، انقلابی بودن خود را در مردمداری کردن و مردمدار بودن خود تعریف می‌کرد لذا همه با او احساس اخوت و برادری کرده و احساس نزدیک به او داشتند و احساس می‌کردند او با همه است و همه با او هستند و جلوه مهم این حضور را شما در تشییع جنازه او دید.

رئیسی تصریح کرد: سردار سلیمانی حقیقتا نماد وحدت و همبستگی بود، هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همبستگی است. در قرن بیستم کسانی که می‌خواستند انقلابی فکر یا عمل کنند نام برخی انقلابیون دنیا از جمله چگوارا را می‌بردند، اما در عصر امام خمینی، امام به عنوان نماد مبارزه با ظلم و استکبار و نماد آزادگی معرفی شد.

شهید سلیمانی در دنیا هیمنه آمریکا را به شکست کشانید

رئیس جمهور خطاب جوانان گفت: امروز در قرن بیست و یکم با افتخار یاد کنید که نماد مبارزه با تروریسم و استکبار شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی، آمریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی در منطقه را شکست داد. اما بزرگترین کار او این نبود این مقدمه آن بود که شهید سلیمانی در دنیا هیمنه آمریکا را به شکست کشانید.  

رئیسی خاطرنشان کرد: نظام سلطه، آمریکایی‌ها و استکبار دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها هستند و می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی‌دفاع و بی‌سلاح سازند و هویت مورد نظر خودشان را به ملت‌ها القا کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: می‌خواهم این را بگویم که شهید سلیمانی شخصیتی بود که هم عنصر هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی بود او نه فقط برای مردم عزیز ایران در منطقه هویت ایجاد کرد بلکه هم شهید سلیمانی هویت را تثبیت کرد، همچنان که سردار سلیمانی برای مبارزه با هویت‌زدایی با همه وجود ایستاد که عراقی، سوری، ایرانی، افغانی، یمنی، مسلمان و مسیحی هویت خود را فراموش نکند.

رئیسی یادآور شد: آنچه شخصیت و عزت او را رقم می‌زند هویت یک انسان است شهید سلیمانی عنصری هویت‌ساز بود و هویت را حفظ کرد امروز آنچه به مغرب زمین به ملت‌ها به ویژه تفکر‌های انقلابی و مستقل حمله می‌کند این است که می‌خواهد هویت‌زدایی کند.

رئیس جمهور افزود: اما شهید سلیمانی ایجاد هویت کرد به نحوی که امروز با وجود فضای تبلیغاتی که دشمن می‌خواهد بسازد که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند، اما شما دیدید که در تشییع جنازه شهید سلیمانی در شهر‌های عراق و در شهر‌های ایران قیامتی برپا شد و این قیامت فقط برای آن سال نبود.

رئیسی اظهار کرد: امروز هم شما می‌بینید که مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خود جذب می‌کند. آیا این تبلیغات است یا آن چیزی است خداوند خطاب به پیغمبر اکرم (ص) فرموده، این خداوند است که قلب‌ها را تسخیر می‌کند؛ امروز شهید سلیمانی در قلب‌ها جای گرفته است و اسم او را سردار دل‌ها می‌گذاریم.

رئیس جمهور ادامه داد: شما جلوه این هویت را در تشییع جنازه شهدای امنیت در همه شهر‌ها و در روز ۱۳ آبان دیدید و در بسیاری از مراسم‌ هم می‌بینیم؛ این‌ها همان نماد هویتی است که ملت ایران از خود نشان می‌دهد.

رئیسی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد القا کند که به مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند، اظهار کرد: جلوه‌هایی که در تشییع جنازه ۴۰۰ شهید بزرگوار در سراسر ایران و در تهران داشتیم، نماد هویت است؛ این‌ها مردم دلداده به انقلاب هستند. همان‌هایی که در ۱۳ آبان آمدند و تجلیل کردند و یا در روز شهادت صدیقه طاهره (س) به میدان آمدند؛ مردم امروز در کرمان در کنار قبر شهید سلیمانی هستند. مردم، این جمعیت عظیمی هستند که به نام انقلاب و تجلیل از شهید قهرمان ما گرد هم آمدند.

رئیس جمهور خطاب به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی تصریح کرد: تصور شما این بود که سردار سلیمانی برای شما خطرناک است، اما همچنان که دیروز سردار سلیمانی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، ظلم‌ها، استکبار و سلطه نابحق شما ایستادگی کرد و آن چیزی که مقاومت ما در منطقه آفرید امروز شهید سلیمانی هم با آن روح بلندش، عشق و دلدادگی جوانانش و عزیزان و دلدادگانش با همه وجود همچنانی که سردار سلیمانی در مقابل شما بود شهید سلیمانی نیز تا آخر در مقابل شماست.

شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشاند

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید، اظهار داشت: نظام سلطه به‌دنبال هویت زدایی از ملت‌هاست و می‌خواهد جوانان را از هویت تهی کرده و هویت خود را غالب کند.

رئیسی اظهار داشت: شهید سلیمانی هم عنصری هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی در منطقه بود.

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

رئیسی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس درباره انتقام از خون شهید سلیمانی خطاب به جمع حاضر در مصلای تهران تاکید کرد: امروز سردار سلامی و سردار قاآنی اعلام کردند، آمریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه دهید از جانب همه شما اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: کشور در حال پیشرفت را که با این شهادت‌ها نه کند می‌شود نه متوقف؛ تصور کرده‌اند با این شهادت‌ها، ضربه‌ها و جنایات‌ می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند زهی خیال باطل! ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول خواه خود ادامه خواهند داد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور اظهار داشت: در این دو ماه اعلام کردیم شما ملت ایران را نشناخته‌اید و بسیار دچار اشتباه در محاسباتی شده و می‌شوید.

رئیسی خاطرنشان کرد: بار‌ها اعلام کرده‌ایم ملت ایران را بشناسید و این ملت را با ملت‌های دیگر و این نظام را با نظام‌های معمولی در دنیا قیاس نکنید.

وی افزود: گفتید که ملت ایران را می‌شناسید، اما باز فتنه و توطئه می‌کنید جنگ ترکیبی راه می‌اندازید با این همه باز شکست دنبال شکست نصیب‌تان می‌شود.

هرگز متوقف نخواهیم شد

رئیس جمهور با بیان اینکه همه قدرت خود را به میدان آورده و جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداخته‌اید، گفت: با جنگ احزاب، همه توان خود را به کار گرفته‌اید، اما دیدید که ملت بزرگ ایران با نگاه شهید مقاومت سلیمانی و گوش دادن به ندای بصیرت آفرین رهبرمان چگونه شما را در همه جنگ‌ها ناکام گذاشته اند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای جنگ اقتصادی اظهار داشت: در جنگ سایبری یک روز همه پمپ بنزین‌ها را سراسر کشور از کار انداخته‌اید و فکر کردید با این حرکت دشمنانه ملت ایران را همگام خود می‌کنید؛ در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین المللی علیه ملت ایران به کار گرفتید و در جنگ روانی هم همه رسانه‌های خود را به خط کردید؛ در جنگ اقتصاد هم وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کرده‌اید؛ ۵۰ کانال را برای عددسازی به کار گرفته‌اید. این تحلیل نیست بلکه خبر است که می‌گویم.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز پیام این جمعیت و جمعیت‌های مشابه این در سراسر کشور این است که در همه این جنگ‌ها شکست خورده‌اید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

پیام دختر دهه نودی به رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: در ورود به مصلا دختر خانمی که دهه نودی است گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهیم که ما پای کار هستیم و به مسئولان هم پیام ما را بدهید که ما دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستیم و مسئولان با قدرت و قوت و با اعتماد به نفس و اتکال به خدا حرکت کنند. یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از این پیروز‌های بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.

رئیسی ادامه داد: به همه شما بازماندگان شهید سلیمانی به ویژه خانواده معظم و مکرم وی و بیت رفیع شهید سلیمانی تسلیت و تبریک عرض می‌کنم و این نگاه، حمایت، بصیرت، افتخار و همراهی ملت را که همواره بوده و هست از افتخارات این بیت است و شما که تمام تلاش هایتان این است که شهید سلیمانی را متعلق به همه مردم آزاده دنیا بدانید. امروز مقالات و دلنوشته‌ها در فضای مجازی و کتاب‌ها که طی این چند سال در فضایل شهید نوشته شده همه گواه این است که به شهید سلیمانی پیام بدهند که شهید بزرگوار با تو میثاق بسته ایم که این گسستنی نیست و تا آخر پای نظام و انقلاب و ولایت و ارزش‌ها ایستاده ایم.

رئیس جمهور گفت: شهید عزیز بزرگوار؛ آقای سلیمانی که به مضجع نورانی امامان و عتبات عالیات و در آن سفری که با بارگاه امام هشتم مشرف شدید به آستان بوسی امام آمدید و نمی‌دانم با امام رضا (ع) چه سَر و سِرّی داشتید و می‌گفتید، اما همان موقع که کنار مرقد نورانی امام رئوف ایستاده بودم، حدس من این بود که از آن امام رئوف شهادت می‌خواست و آنچه دختر شهید گفت که پدرم به آرزوی خود رسید و همان موقع تصورم این بود شهید سلیمانی چه چیزی می‌خواهد که این گونه زار می‌زد؛ در ذهنم این بود که او بهترین که شهادت باشد را می‌خواست.

رئیسی ادامه داد: آقای سلیمانی! با تو میثاق بسته و می‌بندیم همه دولتمردان که ارادتمند شما هستند و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستند، به مردم عزیز اطمینان می‌دهند که تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از مردم و خدمتگزاری مخلصانه به مردم از پای ننشینند و به مردم اطمینان می‌دهیم خون مطهر شهید سلیمانی پیامش برای خدمتگزاران در همه جای کشور و همه جای جهان اسلام این است که تمام تلاش برای گره گشایی از زندگی و خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها باشد و این پیام را از زندگی تو دریافت کردیم و با همه وجود در عرصه خدمتگزاری تلاش این است از خدمت مخلصانه به مردم کوچکترین غفلتی نداشته باشیم.

تو هم برای ما دعا کن آقای سلیمانی

رئیس جمهور در پایان خطاب به سردار شهید با بیان اینکه «تو هم برای ما دعا کن آقای سلیمانی» گفت: خانواده‌های شهدا هم دعا کنند و بدانند این کشور در حال پیشرفت است و آینده بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود. این کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و با رهمنود‌های رهبری و با حضور مشارکت مردم و خدمتگزاری خالصانه دولت تمام مشکلات به لطف خدا رفع خواهد شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۲
هنوز اشک ملت خشک نشده درفراغ این عزیز انتقام شاید تسکین بده اول ترامپ بعد پمپئوی
۳ سال گذشت و انتقام نگرفتیم !
من به نوبه خودم تمایلی به انتقام ندارم
شاید این انتقام موجب ریخته شده خون بسیاری از شهروندان ایران شود
نباید فراموش کنیم که کسانی که دم از انتقام میزنند، هرگز اسلحه به دست نمیگیرند و در میدان نبرد نمیجنگند
بجز حاج قاسم
در عفو لذتی است که در انتقام نیست.
آنتونی بلیکنتن، وزیر خارج آمریکا: برجام قابل اجرا نیست، فشارها را افزایش خواهیم داد.
فرزندان مسئولان نیز از کالاهای ایرانی استفاده کنند و از تولید داخل حمایت کنند و گوشی آمریکایی نخرن
خیلی از دخترای دهه نودی و هشتادی میبینیم توی خیابون که
روسری ندارن
اکثر خانم هایی که حجاب را برداشتند دهه هشتادی و نودی هستند
منتظر انتقامیم انتقام انتقام انتقام........
رییسی فقط برای سخرانیهای اتقلابی خوبه
چرا مراسم را میدان آزادی برگزار نکردید
داشتن گوشی آمریکایی برای شما اشتباه است
آقای رییسی، بجای ستایش از قاسم سلیمانی، بگو خودت برای این مردم نگون بخت چکار کردی؟ این جاه و مقام برایت چقدر ارزش دارد که حاضر به استعفا نمیشوی؟
خانم زینب سلیمانی لطف اگر مسئولان حرف شما را گوش میکنند بهشون بگیر بجای جان فشانی! از قدرت کنار بروند تا ادمهای با دانش کارها را انجام دهند،دلیل مشگلات بودن انهاست،پس با بودن انها مشگلات همچنان باقیست
گره های مردم با درایت باز می شود .
ایول زینب سلیمانی
سرکار خانم سلیمانی . کدام مسوول ؟ اینها مسوولیت هیچ ندارند بعد چرا بهشون زحمت می دی تو رو خدا . بخدا ما مردم شرمنده ایم که وجودمان باعث شده مشکلات مسکن و معیشت و ... برای مقامات پیش بیاد و ازشون خواستار انجام کاری بشه .
مسئولان باید گره های مردم را با وظیفه شناسی باز کنن نه فداکاری
کی میخوان انتقام سخت بگیرن؟
بزرگترین فداکاری که مسوولین می توانند انجام دهند خداحافظی با صندلی ریاست و واگذاری کارها به انسانهای کاردان و باسواد می باشد.
مسئولین فداکاری کنند و نگاهی هم به مشکلات مردم بندازند‌ البته اگر وقت کردند‌ و عشقشون‌ کشید‌ !
۹۰٪ همه دهه شستیا، دهه هفتادیا، دهه هشادیا، دهه نودیا، عاشق سید محرومان آیت‌الله دکتر رییسی هستن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان